להב שני – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 1: שורה 1:
== חייו ==
== חייו ==
להב שני נולד ב-[[1989]], בן למנצח [[מיכאל שני]].

החל ללמוד נגינה ב[[פסנתר]] אצל [[חנה שלגי]]{{הערה|שם=מנדל}} בקונסרבטוריון העירוני [[גבעתיים]]. הוא למד בתיכון "[[תלמה ילין (בית ספר)|תלמה ילין]]" והמשיך את לימודיו ב[[בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה]] ב[[אוניברסיטת תל אביב]], כתלמידו של פרופסור [[אריה ורדי]]. למד [[ניצוח]] אצל פרופסור כריסטיאן אוולד, ב[[בית הספר הגבוה למוזיקה ע"ש הנס אייזלר]] ב[[ברלין]]. להב שני הוא בוגר יחידת הנגנים הצעירים של [[המרכז למוזיקה ירושלים]] ב[[משכנות שאננים]].

שני מנגן גם ב[[קונטרבס]]. מורו היה טדי קלינג, נגן ראשי בתזמורת הפילהרמונית הישראלית. הוא זכה במלגת לימודים בקונטרבס מטעם [[קרן התרבות אמריקה-ישראל]], וניגן בין השאר עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית תחת שרביטם של [[זובין מהטה]], [[דניאל בארנבוים]] ו[[גוסטאבו דודאמל]]. השתתף ב[[כיתת אמן|כיתות אמן]] עם הפסנתרנים [[אנדרש שיף]], ג'ון אוקונור, [[אלכסנדר טורדזה]] ו[[קלוד פרנק]].

את שירותו ב[[צה"ל]] עשה כ[[מוזיקאי מצטיין]].

הופיע לראשונה כמנצח ב[[ברלין]] בסוף שנת [[2011]] באולם הקונצרטהאוס, בהתרעה של שעות ספורות. בשנת [[2012]] ניצח על [[תזמורת הקונצרטהאוס של ברלין]]. בשנת [[2013]] הופיע לראשונה ב[[הרפובליקה העממית של סין|סין]] כפסנתרן – עם [[קונצ'רטו לפסנתר מס' 3 (רחמנינוב)]] וכמנצח – עם [[הסימפוניה הראשונה של מאהלר]]. הופיע עם כמה מן התזמורות ב[[ישראל]], בהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית תחת שרביטו של זובין מהטה. בשנת [[2010]] הזמין אותו מהטה להצטרף לסיור של התזמורת הפילהרמונית הישראלית ב[[המזרח הרחוק|מזרח הרחוק]] כפסנתרן סולן וכעוזר מנצח. בינואר 2018 הודיעה התזמורת הפילהרמונית הישראלית כי להב שני יירש את מהטה עם פרישתו וישמש כמנהל המוזיקלי של התזמורת החל ב-2020.


== פרסים ואותות הוקרה ==
== פרסים ואותות הוקרה ==

גרסה מ־04:48, 28 ביוני 2018