אופוס המגזין למוזיקה קלאסית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אופוס
תמונת הדף הראשי של האתר, יולי 2014
תמונת הדף הראשי של האתר, יולי 2014
סוג פסטיבל מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 20142020 (כ־6 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוֹפּוּס המגזין למוזיקה קלאסית היה עיתון שהתעדכן באופן רציף באינטרנט, ופרסם חדשות ומאמרים עבריים ומתורגמים הנוגעים למוזיקה קלאסית ולאופרה. הוא נוסד בזכות שיתוף פעולה בין מוזיקאים ישראלים ובינלאומיים נודעים.

בין הכותבים בו ניתן למנות את המנצח אליהו ענבל, המלחין אבנר דורמן, הפסנתרנים בוריס גילטבורג, יבגני קיסין, אסף זוהר ואריה ורדי, הכנרים שלמה מינץ, חגי שחם ואיתמר זורמן, ועוד.

המגזין הכיל מאמרים, טורי דעה וחדשות עדכניות מהנעשה בעולם המוזיקה הקלאסית. כמו כן, הוא ריכז מידע בלוח אירועים אודות קונצרטים, כיתות אמן, רסיטלים וכדומה.

המגזין שם לו למטרה להנגיש לקהל את דעותיהם של האמנים הבכירים בתחום המוזיקה הקלאסית, ולהציג באופן נהיר את האינפורמציה שרלוונטית לתחום המוזיקה הקלאסית. זאת על מנת לתרום להנאת המאזינים מהמוזיקה לה הם נחשפים ולחזק את מעמדו של התחום בקרב הקהל בישראל.

המגזין עוצב בשנת 2014 על ידי הטיפוגרפים אברהם קורנפלד ונדב ברקן.

פסטיבל אופוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלילן עמנואל פהו מתארח בפסטיבל אופוס 2016

פסטיבל אופוס היה פסטיבל קונצרטים אשר התקיים מדי שנה באולמות הקונצרטים שבמוזיאון תל אביב לאמנות והנרי קראון שבתיאטרון ירושלים, בדרך כלל במהלך חודש אפריל.

במסגרת הפסטיבל התארחו בקונצרטים מדי שנה, אמנים מהשורה הראשונה בתחומם, ביניהם: הכנרים גיא בראונשטיין, ודים גלוזמן, קוליה בלאכר ושלמה מינץ, החלילן עמנואל פהו, נגן קרן היער ראדק באבורק, נשפני הפילהרמונית של ברלין, זמרת הסופרן לורה קלייקום ואחרים.

מרבית הקונצרטים שודרו בשידור חי בכאן קול המוזיקה. בנוסף לקונצרטים מקיימים חלק מהאמנים כיתות אמן בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה שבאוניברסיטת תל אביב. הפסטיבל החל את דרכו ביולי 2015 בשיתוף עם הקאמרטה הישראלית ירושלים.

הפסטיבל נערך והופק על ידי המגזין האינטרנטי "אופוס" ומנהלה המוזיקלי של הפסטיבל הוא המנצח אלכסנדר ברנשטיין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]