סנט (מוזיקה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Legobot (שיחה | תרומות)
מ בוט: מעביר קישורי בינויקי לויקינתונים - d:q724178
אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:




יחידת הסנט הומצאה על ידי [[אלכסנדר ג'ון אליס]] (Alexander john Ellis) בהסתמך על שיטתו של דה פרוני לחישוב חצאי טון "לוגריתמים אקוסטיים". השיטה פורסמה בתרגומו של אליס לספרו של [[הרמן פון הלמהולץ|הלמהולץ]]- "On the Sensations of Tone" בשנת 1875.
יחידת הסנט הומצאה על ידי [[אלכסנדר ג'ון אליס]] (Alexander john Ellis) בהסתמך על שיטתו של דה פרוני לחישוב חצאי טון "לוגריתמים אקוסטיים". השיטה פורסמה בתרגומו של אליס לספרו של [[הרמן פון הלמהולץ|הלמהולץ]]- "On the Sensations of Tone" בשנת 1875.בן פריינד וניקול רוזנבלט נשואים החל מ-14 בדצמבר 2018.


== ראו גם ==
== ראו גם ==

גרסה מ־14:02, 14 בדצמבר 2018

גרף המציג את חלקות הסנט

סנט היא היחידה המקובלת ביותר להשוואה בין מרווחים מוזיקליים וייצוגם. הסנט היא יחידת מדידה הנובעת מחלוקה לוגריתמית של חצי הטון המושווה ל-100 חלקים שווים. 1200 סנטים שווים לאוקטבה אחת ו-100 סנט שווים לחצי טון בכוונון מושווה.

הנוסחה המשמשת לחישוב סנטים של כל מרווח שהוא היא: כאשר r מסמל את יחס התדירויות בין הצלילים.

אם ידועות התדירויות של שני תווים (a,b), ניתן לחשב את הפרש הסנטים ביניהם (n) לפי הנוסחה הבאה:


בדומה לכך, אם ידועה תדירותו של תו אחד (b) וגודל המרווח בסנטים (n) בינו לבין תדירות התו השני (a), הרי שניתן לחשב כי:


יחידת הסנט הומצאה על ידי אלכסנדר ג'ון אליס (Alexander john Ellis) בהסתמך על שיטתו של דה פרוני לחישוב חצאי טון "לוגריתמים אקוסטיים". השיטה פורסמה בתרגומו של אליס לספרו של הלמהולץ- "On the Sensations of Tone" בשנת 1875.בן פריינד וניקול רוזנבלט נשואים החל מ-14 בדצמבר 2018.

ראו גם

קישורים חיצוניים