קיפ קינקל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ←‏21 במאי: הטבח בתיכון ת'ורסטון: רווח, replaced: שלו.ל ← שלו. ל
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 60: שורה 60:


===ריצוי עונש בכלא===
===ריצוי עונש בכלא===
הוא נשפט ל111 שנות מאסר בלי אפשרות לשיחרור מוקדם
{{להשלים|נושא=מדינות אמריקה}}


==קורבנות==
==קורבנות==

גרסה מ־13:49, 14 בינואר 2020

יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.

קיפלנד פיליפ קינקל (נולד ב-30 באוגוסט 1982) הוא רוצח אמריקאי בשני מקומות שהפך לאדם הצעיר ביותר בהיסטוריה של אורגון שנדון למאסר עולם ללא שחרור מוקדם. הוא רצח את הוריו, ולאחר מכן שניים מחבריו לכיתה כשהוא פצע 25 תלמידים בתיכון ת'ורסטון בספרינגפילד, בו הוא למד. קינקל היה בן 15 בזמן האירועים והייתה לו היסטוריה של דיכאון קליני. הוא מרצה 111 שנות מאסר במעמד אפוטרופסי ולעולם לא תהיה לו אפשרות לשחרור מוקדם.

ביוגרפיה

ילדות מוקדמת

שני הוריו של קינקל היו מורים לספרדית. משפחת קינקל גרה שנה בספרד כשהוא היה בן שש, שם הוא למד בבית ספר שלא-דובר-אנגלית.

לקינקל היה עניין חזק באקדחים ובפצצות מגיל מוקדם. בהתחלה, אביו התנגד לזה, אך מאחור יותר הוא רשם את בנו לשיעורי נשק, קנה לו רובה קליבר 22 ובסוף אקדח 9 מ"מ גלוק.

סילוק מבית הספר

ב-20 במאי 1998, יום לפני הטבח, קינקל סולק מתיכון ת'ורסטון על אחזקת אקדח יד. חבר, קורי איוורט, גנב אקדח מסקוט קיני, אביו של אחד מחבריו, ותיכנן למכור אותו לקינקל בלילה לפני הטבח. ב-20, קינקל שילם 110 דולרים על האקדח, ברטה 32 טעון במחסנית בקוטר 9 מ"מ, אותו אחר כך הוא שם בתוך שקית נייר והשאיר בתוך התא שלו.

סקוט קיני גילה שחסר לו אקדח יד, והתקשר למשטרה כדי לדווח על זה, ונתן להם רשימה של תלמידים שהוא האמין שהיו עלולים לגנוב את הנשק. שמו של קינקל לא היה ברשימה. בסוף, בית הספר נהיה עירני למעורבותו האפשרית והשוטרים נשלחו לחקור אותו. כשחיפשו עליו את כלֵי הנשק, הוא הצהיר כפי שנמסר: "תראו, אני עומד להיות רציני איתכם, בחורים; האקדח נמצא בתוך התא שלי". לאחר מכן, קינקל נעצר יחד עם קורי איוורט, סולק מבית הספר, אחר כך שוחרר מתחנת המשטרה והוסע הביתה על ידי אביו, ביל.

רצח ההורים

במהלך הנסיעה לביתם כעס ביל מאוד והיה המום מהעבירה בה מואשם בנו. לאחר שהגיעו לביתם עלה קיפ לחדרו שבקומה השנייה והאב נשאר בסלון הדירה. בזמן זה קיפ נטל את אחד מאקדחיו שבחדרו ,ירד בשקט לקומה התחתונה וירה באביו מס' כדורים בעורפו ובראשו. האב נהרג מיד.

כל אותו זמן שהתה האם בעבודתה ולא ידעה דבר על שהתרחש בבית. בסביבות השעה 7 בערב הגיעה האם והחנתה את מכוניתה מתחת לבית בחניון הפרטי והתחילה לעלות לבית דרך המרתף. קיפ התייצב במעלה גרם המדרגות ,כיוון את האקדח לכיוון אמו וירה בה מספר רב של כדורים בכל חלקי גופה תוך שהוא צועק "אני אוהב אותך אמא". גם היא נהרגה במקום. לאחר מכן כיסה קיפ את אמו בסדין לבן ואת גופת אביו גרר לחדר השירותים וכיסה גם אותו בסדין.

21 במאי: הטבח בתיכון ת'ורסטון

לאחר שרצח את הוריו תכנן קיפ בקפידה את שיעשה למחרת, הוא הצמיד לגופו סכין ואקדח נוסף שהוסתרו תחת בגדיו, וכן נטל את הרובה שלו. לפני שיצא לטבח בבית ספרו כתב קיפ ביומנו האישי 'רצחתי את ההורים שלי, אני בן נוראי, חבל שאמי לא עשתה הפלה'. הוא לבש מעיל ארוך על מנת להסתיר את כלי הנשק שברשותו, לקח את מפתחות רכב המשפחה ונסע בעצמו לתיכון בו למד. מהלך הנסיעה הייתה בערך כ-35 דקות.

קצת לפני השעה 8 בבוקר הגיע קיפ לחניון התיכון והחנה שם את המכונית. מספר מצלמות אבטחה צילמו את קיפ בשעה שעבר מהחניון לעבר השער הראשי של התיכון. לאחר שקיפ נכנס למבנה התחיל לעבור במסדרון בין החדרים ולבסוף הגיע לקפיטריה - שם החל לירות ללא אבחנה בחבריו לספסל הלימודים, במהלך הירי נהרגו 2 תלמידים ונפצעו עשרות.

מספר תלמידים ומורה הצליחו לבסוף להשתלט על קיפ שהיה נסער מאוד. במהלך ניסיון ההשתלטות עליו שלף את אקדחו שהיה מוסתר תחת בגדיו וירה מספר כדורים נוסף תוך שהוא צועק 'תהרגו אותי'. קיפ נעצר מיד והובא לתחנת המשטרה.

המעצר והמשפט

בחקירתו הראשונית הודה קיפ מיד ברצח. הוא היה נתון בסערת רגשות גדולה תוך שהוא בוכה וצורח 'שוב הקולות האלה בראש שלי!' החוקר ניסה להרגיעו ללא הצלחה מרובה במהלך חקירה זו אמר קיפ שאהב את הוריו, פירט אחד לאחד את השלבים שקדמו לרצח וטען שהוא מצטער על מה שעשה ושמצטער שלא מת או התאבד בעצמו. טענותיו המרובות במהלך החקירה אודות ה'קולות' שבראשו הובילו תחילה למסקנה כי מדובר ברצח שבוצע במהלך התקף פסיכוטי וכי אין להאשים את קיפ מכיוון שאינו שפוי בדעתו.

במהלך המשפט ניסו לטעון מספר גורמים, בהם עורך דינו וכן מספר קבוצות נגד תרופות פסיכיאטריות כי התרופות הפסיכיאטריות שקיבל קיפ בעבר (ידוע על פרוזאק בלבד) הם שגרמו להידרדרות הקשה באישיותו שגרמה לו לבצע את הרצח. אך לאחר מספר חודשים קיפ עצמו ביטל את טענתו לאי שפיות, ועמד על כך שביצע את מעשיו תוך ידיעה ברורה.

ריצוי עונש בכלא

הוא נשפט ל111 שנות מאסר בלי אפשרות לשיחרור מוקדם

קורבנות

בבית של קינקל

בתיכון ת'ורסטון

אזכורים בתרבות הפופ