הפועל ראשון לציון (כדורגל) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ לערוך
צהוב עולה (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:
leftarm2=FFFFFF|body2=FFFFFF|rightarm2=FFFFFF|shorts2=000000|socks2=000000|
leftarm2=FFFFFF|body2=FFFFFF|rightarm2=FFFFFF|shorts2=000000|socks2=000000|
}}
}}
'''הפועל עירוני ראשון לציון''' הוא מועדון [[כדורגל]] ישראלי מהעיר [[ראשון לציון]] המשחק נכון לעונת {{בספורט|2007|2008|08}} ב[[הליגה הלאומית בכדורגל|ליגה הלאומית]].
'''הפועל עירוני ראשון לציון''' הוא מועדון [[כדורגל]] ישראלי מהעיר [[ראשון לציון]]. קבוצת הבוגרים של המועדון מתמודדת ב[[הליגה הלאומית בכדורגל|ליגה הלאומית]].


==היסטוריה==
==היסטוריה==
מועדון הכדורגל הפועל עירוני ראשון לציון נוסד בשנת [[1940]] תחת השם "הפועל ראשון לציון", והוא אחת המועדונים הוותיקים בארץ. הקבוצה השתתפה לראשונה בליגה הבכירה בעונת [[1949]]/[[1950|50]], עונת הבכורה של ליגת הכדורגל מאז [[קום המדינה]], אך בשנת [[1952]] ירדה, יחד עם יריבתה העירונית, [[מכבי ראשון לציון]], לליגת המשנה. רק בעונת [[1977]]/[[1978|78]], 26 שנה לאחר הירידה מהליגה הבכירה, שבה הפועל ראשון לציון לליגה הראשונה. מכבי ראשון לציון לא שבה לעניינים ולמעשה נעלמה.
קבוצת הכדורגל הפועל עירוני ראשל"צ נוסדה בשנת 1940 תחת השם הפועל ראשל"צ, והיא אחת הקבוצות הוותיקות בארץ.
ב-1950, כשנפתחה עונת המשחקים הראשונה בליגת הכדורגל הישראלית הבכירה, שובצה בה הפועל ראשון-לציון. בעונה הסדירה השנייה שנערכה בישראל ב- 1952 (ב- 1951 לא נערכה עונת כדורגל סדירה בשל מאבקי כוח בין מרכזי הספורט של הפועל ומכבי), גם מכבי ראשון-לציון שיחקה בליגה הבכירה. בסוף העונה תפסו שתי הקבוצות של ראשון את המקומות האחרונים בטבלה, ונשרו לליגת המשנה. מאותו רגע נעלמה העיר לתקופה ממושכת ממפת הכדורגל הישראלי. רק בעונת ‏77-78, 26 שנה לאחר הירידה מהליגה הבכירה, שבה הפועל ראשון לציון לליגה הראשונה. מכבי ראשון לציון לא שבה לעניינים ולמעשה נעלמה.


בהמשך התאפיינה הקבוצה בטלטלה בין הליגות, כשהיא עולה ויורדת. בתום עונת 79-80 נשרה הקבוצה שוב לליגה הארצית, אבל בעונת 80-81 עלתה שוב, ואף הצליחה לסיים את עונת במקום השישי, כשבשורותיה משחקים הכוכבים המקומיים [[אלי מדואל]], בן-ציון פנקס ו[[איתן שלום]] הצעיר. אולם ההצלחה היחסית לא נמשכה זמן רב, ושנתיים מאוחר יותר שוב כשלה הפועל ראשון-לציון וירדה.
במשך השנים התאפיינה הקבוצה בטלטלה בין הליגות, כשהיא עולה ויורדת. בתום עונת [[1979]]/[[1980|80]] נשרה הקבוצה שנית לליגה הארצית (השנייה דאז), אך מיד לאחר מכן עלתה שוב, ואף הצליחה לסיים את עונת המשחקים במקום השישי, כשבשורותיה משחקים הכוכבים המקומיים, [[אלי מדואל]], [[בן ציון פנקס]] ו[[איתן שלום]] הצעיר. אולם ההצלחה היחסית לא נמשכה זמן רב, ושנתיים מאוחר יותר שוב כשלה הפועל ראשון לציון וירדה.


שינוי ממשי בדרכה של הקבוצה התרחש רק לאחר שצנחה עד לליגה השלישית. קברניטי המועדון שינסו מותניים ועשו את הבלתי ייאמן – בשלוש עונות רצופות טיפסה הפועל ראשל"צ מהליגה השלישית עד לליגה הלאומית בשנת 94 (אז הליגה הבכירה). [[גדעון דמתי]], כוכבה הגדול של נבחרת ישראל ושמשון תל אביב, היה המאמן שהדריך את הקבוצה בדרכה למעלה.
שינוי ממשי בדרכה של הקבוצה התרחש רק לאחר שצנחה עד לליגה השלישית. קברניטי המועדון שינסו מותניים ועשו את הבלתי ייאמן – בשלוש עונות רצופות טיפסה הפועל ראשון לציון מהליגה השלישית עד לליגה הלאומית (הליגה הבכירה דאז) בשנת [[1994]]. [[גדעון דמתי]], כוכבה הגדול של [[נבחרת ישראל בכדורגל|נבחרת ישראל]] ו[[שמשון תל אביב]], היה המאמן שהדריך את הקבוצה בדרכה למעלה.


בתחילת שנות התשעים שונה שמה של הקבוצה להפועל עירוני ראשון-לציון, ובמקביל החלה עיריית ראשון-לציון לגלות מעורבות רבה יותר. מנגד, קטנה המעורבות הישירה של מרכז הפועל. העזרה מהעירייה באה בהמשך לתמיכה מסיבית שהוענקה לקבוצות הכדורסל והכדוריד המצליחות של העיר. אחת התוצאות הייתה נטישת "אצטדיון הפחים" הישן ומעבר לאצטדיון חדש ומודרני. בשנת [[1993]] שבה הקבוצה לליגה השנייה ובחלוף עונה נוספת העפילה הקבוצה לליגה הראשונה אחרי 12 שנות היעדרות.
בתחילת שנות התשעים שונה שמה של הקבוצה להפועל עירוני ראשון לציון, ובמקביל החלה עיריית ראשון לציון לגלות מעורבות רבה יותר בקבוצה. מנגד, קטנה המעורבות הישירה של מרכז [[הפועל]]. העזרה מהעירייה באה בהמשך לתמיכה מסיבית שהוענקה לקבוצות הכדורסל והכדוריד המצליחות של העיר. אחת התוצאות הייתה נטישת "אצטדיון הפחים" הישן ומעבר לאצטדיון חדש ומודרני. בשנת [[1993]] שבה הקבוצה לליגה השנייה ובחלוף עונה נוספת העפילה הקבוצה לליגה הראשונה אחרי 12 שנות היעדרות.


בשנת [[1996]] העפילה הקבוצה לגמר [[גביע המדינה בכדורגל]], היא נוצחה בגמר בידי [[מכבי תל אביב (כדורגל)|מכבי תל אביב]] 4-1.
בשנת [[1996]] העפילה הקבוצה לגמר [[גביע המדינה בכדורגל]], שם נוצחה על ידי [[מכבי תל אביב (כדורגל)|מכבי תל אביב]] בתוצאה 4-1. למרות ההפסד בגמר זכתה עירוני ראשון לציון בכרטיס השתתפות ב[[גביע אירופה למחזיקות גביע]] מפני שמכבי תל אביב זכתה באותה עונה באליפות, ועירוני ראשון לציון הודחה כבר בסיבוב המוקדם על ידי [[קונסטרוקטורל קישינב]] מ[[מולדובה]].
למרות ההפסד בגמר זכתה עירוני ראשל"צ בכרטיס השתתפות ב[[גביע אירופה למחזיקות גביע]] בזכות העובדה שמכבי ת"א זכתה באותה עונה באליפות. בגביע אירופה לא הצליחה הקבוצה: היא הודחה כבר בסיבוב המוקדם של גביע אירופה למחזיקות גביע בידי [[קונסטרוקטורל קישינב]] מ[[מולדובה]].


בעונת 2000/01 הייתה המועמדת הוודאית לירידה בגלל מאבקי הכוחות על שליטה בקבוצה בין ליאור שחר, שכנראה לא היה לו מספיק כסף לקנות את הקבוצה לבין העיריה (שרצתה לנהל באופן מוחלט את הקבוצה) תוך הגשות בג"ץ על ידי שני חברי מועצת העיר, [[חמי דורון]] ו[[דב צור]] (שינהל את הקבוצה כעבור שנה עם דוד ביטן). אף על פי כן הצליחה לשרוד ולהישאר בליגה.
בעונת [[2000]]/[[2001|01]] הייתה הקבוצה המועמדת הוודאית לירידה בשל מאבקי הכוחות על שליטה בקבוצה בין ליאור שחר לבין העירייה, שרצתה לנהל באופן מוחלט את הקבוצה, תוך הגשות בג"ץ על ידי שני חברי מועצת העיר, [[חמי דורון]] ו[[דב צור]] (שינהל את הקבוצה כעבור שנה עם דוד ביטן). אף על פי כן הצליחה הקבוצה לשרוד ולהישאר בליגה. הקבוצה המשיכה לשחק בליגה הראשונה עד שנפרדה ממנה בשנת [[2003]]. שלוש שנים לאחר מכן נשרה לליגה הארצית (השלישית).


בעונת [[2006]]/[[2007|07]] חילק היו"ר דוד ביטן מאות מנויים לאוהדי הקבוצה על מנת שיגיעו לתמוך בה בעקבות מאבקיה על העלייה לליגה הלאומית, ואכן, ב-[[18 במאי]] [[2007]] הבטיחה עירוני ראשון לציון את חזרתה לליגה הלאומית (השנייה), שנה אחת בלבד לאחר הירידה לליגה הארצית, כשבמשחק העלייה באו לצפות כשלושת אלפים צופים להם חולקו חולצות עלייה ודגלים. באותו משחק הביסה הקבוצה את [[מכבי באר שבע]] בתוצאה 4-0.
הקבוצה המשיכה לשחק בליגה הראשונה עד שנפרדה ממנה בשנת [[2003]]. שלוש שנים לאחר מכן נשרה לליגה הארצית.

בעונת 2006-07 חילק היו"ר דוד ביטן (שנשאר בודד במערכה להצלת הקבוצה) מאות מנויים לאוהדי הקבוצה על מנת שיגיעו לתמוך בה בעקבות מאבקיה על העלייה לליגה הלאומית.

ב-18 במאי 2007, הבטיחה עירוני ראשל"צ את חזרתה לליגה הלאומית, שנה אחת בלבד לאחר הירידה לליגה הארצית כשבמשחק העלייה באו לצפות כשלושת אלפים צופים להם חולקו חולצות עלייה ודגלים. באותו משחק הביסה הקבוצה את [[מכבי ב"ש]] 4-0.


==שחקנים בולטים (עונת [[2006]]/[[2007|07]])==
==שחקנים בולטים (עונת [[2006]]/[[2007|07]])==

גרסה מ־12:53, 6 ביולי 2007


שגיאות פרמטריות בתבנית:קבוצת כדורגל

פרמטרים [ אליפויות, תמונה, גביעים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הפועל ראשון לציון
שם מלא הפועל עירוני ראשון לציון
כינוי "ראשוניה"
תאריך ייסוד 1940
אצטדיון אצטדיון הברפלד
(תכולה: 6,000)
בעלים עירייה עריכת הנתון בוויקינתונים
יו"ר דוד ביטן
מאמן אבי פיטוסי
ליגה ליגה לאומית
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפועל עירוני ראשון לציון הוא מועדון כדורגל ישראלי מהעיר ראשון לציון. קבוצת הבוגרים של המועדון מתמודדת בליגה הלאומית.

היסטוריה

מועדון הכדורגל הפועל עירוני ראשון לציון נוסד בשנת 1940 תחת השם "הפועל ראשון לציון", והוא אחת המועדונים הוותיקים בארץ. הקבוצה השתתפה לראשונה בליגה הבכירה בעונת 1949/50, עונת הבכורה של ליגת הכדורגל מאז קום המדינה, אך בשנת 1952 ירדה, יחד עם יריבתה העירונית, מכבי ראשון לציון, לליגת המשנה. רק בעונת 1977/78, 26 שנה לאחר הירידה מהליגה הבכירה, שבה הפועל ראשון לציון לליגה הראשונה. מכבי ראשון לציון לא שבה לעניינים ולמעשה נעלמה.

במשך השנים התאפיינה הקבוצה בטלטלה בין הליגות, כשהיא עולה ויורדת. בתום עונת 1979/80 נשרה הקבוצה שנית לליגה הארצית (השנייה דאז), אך מיד לאחר מכן עלתה שוב, ואף הצליחה לסיים את עונת המשחקים במקום השישי, כשבשורותיה משחקים הכוכבים המקומיים, אלי מדואל, בן ציון פנקס ואיתן שלום הצעיר. אולם ההצלחה היחסית לא נמשכה זמן רב, ושנתיים מאוחר יותר שוב כשלה הפועל ראשון לציון וירדה.

שינוי ממשי בדרכה של הקבוצה התרחש רק לאחר שצנחה עד לליגה השלישית. קברניטי המועדון שינסו מותניים ועשו את הבלתי ייאמן – בשלוש עונות רצופות טיפסה הפועל ראשון לציון מהליגה השלישית עד לליגה הלאומית (הליגה הבכירה דאז) בשנת 1994. גדעון דמתי, כוכבה הגדול של נבחרת ישראל ושמשון תל אביב, היה המאמן שהדריך את הקבוצה בדרכה למעלה.

בתחילת שנות התשעים שונה שמה של הקבוצה להפועל עירוני ראשון לציון, ובמקביל החלה עיריית ראשון לציון לגלות מעורבות רבה יותר בקבוצה. מנגד, קטנה המעורבות הישירה של מרכז הפועל. העזרה מהעירייה באה בהמשך לתמיכה מסיבית שהוענקה לקבוצות הכדורסל והכדוריד המצליחות של העיר. אחת התוצאות הייתה נטישת "אצטדיון הפחים" הישן ומעבר לאצטדיון חדש ומודרני. בשנת 1993 שבה הקבוצה לליגה השנייה ובחלוף עונה נוספת העפילה הקבוצה לליגה הראשונה אחרי 12 שנות היעדרות.

בשנת 1996 העפילה הקבוצה לגמר גביע המדינה בכדורגל, שם נוצחה על ידי מכבי תל אביב בתוצאה 4-1. למרות ההפסד בגמר זכתה עירוני ראשון לציון בכרטיס השתתפות בגביע אירופה למחזיקות גביע מפני שמכבי תל אביב זכתה באותה עונה באליפות, ועירוני ראשון לציון הודחה כבר בסיבוב המוקדם על ידי קונסטרוקטורל קישינב ממולדובה.

בעונת 2000/01 הייתה הקבוצה המועמדת הוודאית לירידה בשל מאבקי הכוחות על שליטה בקבוצה בין ליאור שחר לבין העירייה, שרצתה לנהל באופן מוחלט את הקבוצה, תוך הגשות בג"ץ על ידי שני חברי מועצת העיר, חמי דורון ודב צור (שינהל את הקבוצה כעבור שנה עם דוד ביטן). אף על פי כן הצליחה הקבוצה לשרוד ולהישאר בליגה. הקבוצה המשיכה לשחק בליגה הראשונה עד שנפרדה ממנה בשנת 2003. שלוש שנים לאחר מכן נשרה לליגה הארצית (השלישית).

בעונת 2006/07 חילק היו"ר דוד ביטן מאות מנויים לאוהדי הקבוצה על מנת שיגיעו לתמוך בה בעקבות מאבקיה על העלייה לליגה הלאומית, ואכן, ב-18 במאי 2007 הבטיחה עירוני ראשון לציון את חזרתה לליגה הלאומית (השנייה), שנה אחת בלבד לאחר הירידה לליגה הארצית, כשבמשחק העלייה באו לצפות כשלושת אלפים צופים להם חולקו חולצות עלייה ודגלים. באותו משחק הביסה הקבוצה את מכבי באר שבע בתוצאה 4-0.

שחקנים בולטים (עונת 2006/07)

תבנית:שחקן התחלה תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן אמצע תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן תבנית:שחקן סוף

תבנית:ליגה לאומית בכדורגל

קישורים חיצוניים