פנחס אברמוביץ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט: תיקון תבנית: אמנות ישראלית -> ישראל - אמנות
Ron feldman (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''פנחס אברמוביץ''' ([[1909]] - [[1986]]) (Abramovic Pinhas), [[צייר]] נודע בתקופת [[היישוב]] ובימי [[מדינת ישראל|המדינה]]. נמנה עם מייסדי קבוצת [[אופקים חדשים]] היה מזכיר הקבוצה במשך כל שנות קיומה ([[1948]] – [[1963]]).
'''פנחס אברמוביץ''' ([[1909]] - [[1986]]) (Abramovic Pinhas), [[צייר]] נודע בתקופת [[היישוב]] ובימי [[מדינת ישראל|המדינה]]. נמנה עם מייסדי קבוצת [[אופקים חדשים]]. היה מזכיר הקבוצה במשך כל שנות קיומה ([[1948]] – [[1963]]).


פנחס אברמוביץ נולד ב-[[1909]] במוזיק, [[ליטא]]. עלה ל[[ארץ ישראל]] בשנת [[1929]]. בשנים הראשונות בארץ היה פועל וחבר [[קיבוץ]]. ציוריו הראשונים הם בסגנון נאיבי-מזרחי. בהמשך בהשפעת [[מרסל ינקו]] הוא עבר ל[[מודרניזם]]. אברמוביץ צייר בטכניקות שונות, עבודות על נייר, [[רישום]], וב[[צבע מים|צבעי מים]]. בעבודות על נייר הוא הצליח להתמודד עם צורות ואמצעי ביטוי חדשים, המראות אמן של צבע וקומפוזיציה אך גם אמן של רישום.
פנחס אברמוביץ נולד ב-[[1909]] במוזיק, [[האימפריה הרוסית]] (כיום ב[[ליטא]]). עלה ל[[ארץ ישראל]] בשנת [[1929]]. בשנים הראשונות בארץ היה פועל וחבר [[קיבוץ]]. ציוריו הראשונים הם בסגנון נאיבי-מזרחי. בהמשך בהשפעת [[מרסל ינקו]] הוא עבר ל[[מודרניזם]]. אברמוביץ צייר בטכניקות שונות, עבודות על נייר, [[רישום]], וב[[צבע מים|צבעי מים]]. בעבודות על נייר הוא הצליח להתמודד עם צורות ואמצעי ביטוי חדשים, המראות אמן של צבע וקומפוזיציה אך גם אמן של רישום.
אברמוביץ היה בין מייסדיה של קבוצת [[אופקים חדשים]] ומזכיר הקבוצה. בשלהי [[שנות ה-20|שנות העשרים]] יצא ל"השתלמות" מקצועית ב[[פריז]]. הציירים בארץ היו זקוקים לאותו מגע עם האמנות החיה שחסרונה היה מורגש בארץ ומרכז המשיכה העיקרי היה פריז. הביקורים של הציירים היו קצרי מועד, אך אברמוביץ אהב את האווירה התוססת של פריז ונשאר שם כמה שנים.
אברמוביץ היה בין מייסדיה של קבוצת [[אופקים חדשים]] ומזכיר הקבוצה. בשלהי [[שנות ה-20|שנות העשרים]] יצא ל"השתלמות" מקצועית ב[[פריז]]. הביקורים של הציירים היו קצרי מועד, אך אברמוביץ אהב את האווירה התוססת של פריז ונשאר שם כמה שנים.


השנים העוברות מיטיבות עם פנחס אברמוביץ. האיש שקנה לעצמו שם כמחנך מעולה בתחומי אמנות שונים (הדפס משי, קרמיקה ועוד), התפתח צעד אחר צעד כצייר חשוב שבדיו כמו רקומים ויוצרים שטיחים מזרחיים עשירים הכובשים את הדמיון. הוא שנמנה עם הצנועים באמני ישראל נחשב כיום בצדק לאחד המקוריים והבולטים בין בני החבורה המוכרת כ"אופקים חדשים". ידידו, הסופר המנוח [[יוסף אריכא]] אמר עליו כי "התמדתו של אברמוביץ היא חלק בלתי-נפרד מכשרונו. הוא הולך ומתפתח ממש מול עינינו."
השנים העוברות הייטיבו עם פנחס אברמוביץ. האיש שקנה לעצמו שם כמחנך מעולה בתחומי אמנות שונים (הדפס משי, קרמיקה ועוד), התפתח צעד אחר צעד כצייר חשוב שבדיו כמו רקומים ויוצרים שטיחים מזרחיים עשירים הכובשים את הדמיון. הוא שנמנה עם הצנועים באמני ישראל נחשב כיום בצדק לאחד המקוריים והבולטים בין בני החבורה המוכרת כ"אופקים חדשים". ידידו, הסופר המנוח [[יוסף אריכא]] אמר עליו כי "התמדתו של אברמוביץ היא חלק בלתי-נפרד מכשרונו. הוא הולך ומתפתח ממש מול עינינו."


הצייר [[משה גבעתי]] כשהגיע מה[[קיבוץ]] ל[[תל אביב]] ולא התמצא ברזי ומגמות האמנות החדשות ששלטו בעיר הגדולה נעזר באברמובית להיקלט. אברמוביץ הצייר הוותיק פתח בפניו עולם חדש, הפגיש אותו עם אמני אופקים חדשים, שהשפיעו על סגנון הציור שלו לכל חיו.אפיזודה זו רק מצביעה על קו אופי אצל אברמוביץ, נכונות בכל רגע לסייע לחבריו היוצרים, ותמיד תוך מאור פנים. סגולה שגם באה לביטוי מעניין בציוריו שנעשו בעיקר בשני העשורים האחרונים לחייו בסטודיו הקטן שלו ברחוב קרני ברמת-אביב. בדי השמן הגדולים שלו אינם נופלים מערך בדיו של הארי שבחבורה, זריצקי.
הצייר [[משה גבעתי]] כשהגיע מהקיבוץ ל[[תל אביב]] ולא התמצא ברזי ומגמות האמנות החדשות ששלטו בעיר הגדולה נעזר באברמובית להיקלט. אברמוביץ הצייר הוותיק פתח בפניו עולם חדש, הפגיש אותו עם אמני אופקים חדשים, שהשפיעו על סגנון הציור שלו לכל חיו. אפיזודה זו רק מצביעה על קו אופי אצל אברמוביץ, נכונות בכל רגע לסייע לחבריו היוצרים, ותמיד תוך מאור פנים. סגולה שגם באה לביטוי מעניין בציוריו שנעשו בעיקר בשני העשורים האחרונים לחייו בסטודיו הקטן שלו ברחוב קרני ברמת-אביב. בדי השמן הגדולים שלו אינם נופלים מערך בדיו של הארי שבחבורה, זריצקי.


==ראו גם==
==ראו גם==
שורה 20: שורה 20:
[[קטגוריה:אנשי העלייה החמישית]]
[[קטגוריה:אנשי העלייה החמישית]]
{{אין בינוויקי|12:13, 24 בינואר 2007 (IST)|ישראל - אמנות}}
{{אין בינוויקי|12:13, 24 בינואר 2007 (IST)|ישראל - אמנות}}

{{נ}}

גרסה מ־08:54, 5 בנובמבר 2008

פנחס אברמוביץ (1909 - 1986) (Abramovic Pinhas), צייר נודע בתקופת היישוב ובימי המדינה. נמנה עם מייסדי קבוצת אופקים חדשים. היה מזכיר הקבוצה במשך כל שנות קיומה (19481963).

פנחס אברמוביץ נולד ב-1909 במוזיק, האימפריה הרוסית (כיום בליטא). עלה לארץ ישראל בשנת 1929. בשנים הראשונות בארץ היה פועל וחבר קיבוץ. ציוריו הראשונים הם בסגנון נאיבי-מזרחי. בהמשך בהשפעת מרסל ינקו הוא עבר למודרניזם. אברמוביץ צייר בטכניקות שונות, עבודות על נייר, רישום, ובצבעי מים. בעבודות על נייר הוא הצליח להתמודד עם צורות ואמצעי ביטוי חדשים, המראות אמן של צבע וקומפוזיציה אך גם אמן של רישום.

אברמוביץ היה בין מייסדיה של קבוצת אופקים חדשים ומזכיר הקבוצה. בשלהי שנות העשרים יצא ל"השתלמות" מקצועית בפריז. הביקורים של הציירים היו קצרי מועד, אך אברמוביץ אהב את האווירה התוססת של פריז ונשאר שם כמה שנים.

השנים העוברות הייטיבו עם פנחס אברמוביץ. האיש שקנה לעצמו שם כמחנך מעולה בתחומי אמנות שונים (הדפס משי, קרמיקה ועוד), התפתח צעד אחר צעד כצייר חשוב שבדיו כמו רקומים ויוצרים שטיחים מזרחיים עשירים הכובשים את הדמיון. הוא שנמנה עם הצנועים באמני ישראל נחשב כיום בצדק לאחד המקוריים והבולטים בין בני החבורה המוכרת כ"אופקים חדשים". ידידו, הסופר המנוח יוסף אריכא אמר עליו כי "התמדתו של אברמוביץ היא חלק בלתי-נפרד מכשרונו. הוא הולך ומתפתח ממש מול עינינו."

הצייר משה גבעתי כשהגיע מהקיבוץ לתל אביב ולא התמצא ברזי ומגמות האמנות החדשות ששלטו בעיר הגדולה נעזר באברמובית להיקלט. אברמוביץ הצייר הוותיק פתח בפניו עולם חדש, הפגיש אותו עם אמני אופקים חדשים, שהשפיעו על סגנון הציור שלו לכל חיו. אפיזודה זו רק מצביעה על קו אופי אצל אברמוביץ, נכונות בכל רגע לסייע לחבריו היוצרים, ותמיד תוך מאור פנים. סגולה שגם באה לביטוי מעניין בציוריו שנעשו בעיקר בשני העשורים האחרונים לחייו בסטודיו הקטן שלו ברחוב קרני ברמת-אביב. בדי השמן הגדולים שלו אינם נופלים מערך בדיו של הארי שבחבורה, זריצקי.

ראו גם

לקריאה נוספת

  • האמנות היהודית, בעריכת בצלאל ססיל רות

תבנית:אין בינוויקי

תבנית:נ