אלטא פייגא טייטלבוים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''אלטא פייגא טייטלבוים''' ([[1912]] - [[1999]]). אשתו השנייה של האדמו"ר מ[[חסידות סאטמר|סאטמר]] רבי [[יואל טייטלבוים]], נולדה ב-17 באפריל [[1912]], לגיטל ואביגדור שפירא ממשפחת האדמורי"ם שפירא ב[[פולין]]. נישאה לאדמו"ר אחרי מות אשתו הראשונה, ונפטרה בשנת [[תשנ"ט]] אחרי מחלה קצרה.
'''אלטא פייגא טייטלבוים''' ([[1912]] - [[1999]]). אשתו השנייה של האדמו"ר רבי [[יואל טייטלבוים]] מ[[חסידות סאטמר|סאטמר]]. נולדה ב-17 באפריל [[1912]], לגיטל ואביגדור שפירא ממשפחת האדמורי"ם שפירא ב[[פולין]]. נישאה לאדמו"ר אחרי מות אשתו הראשונה. נפטרה בשנת [[תשנ"ט]] אחרי מחלה קצרה.


נודעה כאשה חזקה שהשפיעה הרבה על בעלה, ולאחר פטירתו של רבי יואל היא ניהלה פלג קיצוני של החצר שקראו לעצמם [[בני יואל]].
נודעה כאישה חזקה שהשפיעה רבות על בעלה. לאחר פטירתו של רבי יואל ניהלה פלג של החצר שקראו לעצמו [[בני יואל]].


לא השאירה אחריה צאצאים ואחרי פטירתה התפזרו חסידיה וחלק מהם הכתירו את רבי [[זלמן לייב טייטלבוים]] (בנו של האדמו"ר רבי [[משה טייטלבוים]]) כמנהיגם.
לא השאירה אחריה צאצאים. אחרי פטירתה התפזרו חסידיה וחלק מהם הכתירו את רבי [[זלמן לייב טייטלבוים]] (בנו של האדמו"ר רבי [[משה טייטלבוים]]) כמנהיגם.


[[קטגוריה:חסידות סאטמר|טייטלבוים, אלטא פייגא]]
[[קטגוריה:חסידות סאטמר|טייטלבוים, אלטא פייגא]]

גרסה מ־18:50, 28 ביוני 2010

אלטא פייגא טייטלבוים (1912 - 1999). אשתו השנייה של האדמו"ר רבי יואל טייטלבוים מסאטמר. נולדה ב-17 באפריל 1912, לגיטל ואביגדור שפירא ממשפחת האדמורי"ם שפירא בפולין. נישאה לאדמו"ר אחרי מות אשתו הראשונה. נפטרה בשנת תשנ"ט אחרי מחלה קצרה.

נודעה כאישה חזקה שהשפיעה רבות על בעלה. לאחר פטירתו של רבי יואל ניהלה פלג של החצר שקראו לעצמו בני יואל.

לא השאירה אחריה צאצאים. אחרי פטירתה התפזרו חסידיה וחלק מהם הכתירו את רבי זלמן לייב טייטלבוים (בנו של האדמו"ר רבי משה טייטלבוים) כמנהיגם.