מרצ'לה (סדרה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרצ'לה
Marcella
סוגה פשע, נואר סקנדינבי
יוצרים הנס רוזנפלדט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אנה פריל
ניקולס פינוק
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 24 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה Cineflix
מוזיקה לורן באלף עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור ITV עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 4 באפריל 2016 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרצ'להאנגלית: Marcella) היא סדרה בלשית בריטית מסוגת "נואר נורדי",[1][2][3] שנכתבה, בוימה והופקה על ידי התסריטאי השוודי הנס רוזנפלד, יוצר "הגשר". הסדרה שודרה לראשונה ב-ITV ב-4 באפריל 2016, בשמונה פרקים שבועיים בעונה הראשונה.[4]

בסדרה מככבת אנה פריל כמרצ'לה באקלנד, בלשית לשעבר שחוזרת לעבודה כדי לחקור מקרה פתוח מלפני 11 שנים, שבו מעורב רוצח סדרתי בלתי מזוהה שכפי הנראה חזר לפעולה. מרצ'לה נאלצת גם להתמודד עם משברים בחיי המשפחה, משום שבעלה, ג'ייסון (ניקולס פינוק), עזב אותה. שני ילדיהם לומדים בפנימייה. נינה סוסניה, ריי פנתאקי וג'יימי באמבר משחקים אף הם בתפקידים ראשיים בעונה הראשונה.

הסדרה הוזמנה ביוני 2015,[5] והצילומים בחוץ נערכו בלונדון ונמל דובר.[6] לאחר השידור ב-ITV, הפרקים היו זמינים להזרמה בנטפליקס מחוץ לבריטניה.[7] העונה הראשונה יצאה ב-DVD ב-20 ביוני 2016.[8] בשנת 2017 זכתה פריל בפרס אמי בינלאומי לשחקנית הטובה ביותר.[9]

עונה שנייה לסדרה שודרה החל מ-19 בפברואר 2018,[10] ויצאה ב-DVD ב-16 באפריל 2018.[11] ב-3 באוקטובר 2018 הוכרז כי מרצ'לה תחזור ל-ITV לעונה שלישית אשר תשודר ב-2019.[12]

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרצ'לה באקלנד (אנה פריל), לשעבר בלשית במשטרת המטרופולין של לונדון, מחליטה לחזור לעבודה אחרי שבעלה מזה 15 שנים, ג'ייסון (ניקולס פינוק), מודיע בפתאומיות שהוא עוזב אותה, לאחר שפרשה מעבודתה לבקשתו. מרצ'לה מחדשת את החקירה שלה לגבי שלושה מעשי רצח משנת 2005, כאשר נראה שהרוצח הסדרתי האחראי להם חזר. ללא ידיעתו של ג'ייסון, מרצ'לה חווה אפיזודות דיסאסוציאטיביות. מרצ'לה מתחילה לחשוש שהיא עצמה אולי מעורבת כאשר גרייס, האישה עמה מנהל ג'ייסון רומן, נרצחת.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרצ'לה חוקרת רוצח סדרתי של ילדים, ובמהלך חקירתה נתקלת בפדופיל, מיליונר יהיר, כוכב רוק משנות ה-1970, וסמלים מוזרים הקשורים לכישוף. בעלה המנוכר ג'ייסון מודיע על אירוסיו לאחות השיקום שלו, אף על פי שהגירושים שלהם עדיין לא סופיים, ומעמיד את ילדיהם באמצע מאבק משמורת שמסלים במהרה. האפיזודות של מרצ'לה ממשיכות, והיא מתייעצת עם פסיכולוגית המתמחה בהיפנוזה, כדי שתעזור לה לזכור מה קרה בתקופות השיכחה שלה.

השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנה פריל בתפקיד הבלשית מרצ'לה באקלנד
  • ניקולס פינוק בתפקיד ג'ייסון באקלנד
  • ריי פנתאקי בתפקיד מפקח הבילוש ראב סנגה
  • ג'יימי באמבר בתפקיד רב פקח הבילוש טים ויליאמסון
  • ג'ק דולן בתפקיד הבלש הזוטר מרק טראביס
  • נינה סוסניה בתפקיד מפקחת הבילוש לורה פורטר (עונה 1)
  • צ'ארלי קובל בתפקיד הבלשית הזוטרה אלכס דייר (עונה 1)
  • סופיה בראון בתפקיד הבלשית הזוטרה ליאן האנטר (עונה 2)

תפקידי משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה
עונה שנייה

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (הממלכה המאוחדת)ממוצע צופים
(במיליונים)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
184 באפריל 201617 במאי 20167.59
2819 בפברואר 20189 במאי 20185.12
עונה 1
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
1 1 פרק 1 צ'ארלס מרטין הנס רוזנפלד 4 באפריל 2016
מרצ'לה באקלנד היא בלשית משטרה, בהריון, שחוקרת מקרה של רוצח סדרתי. היא מחליטה לעזוב את עבודתה המסוכנת למען משפחתה. כעבור 10 שנים, היא חוזרת לעבודה אחרי שבעלה עוזב אותה ולוקח את הילדים, וחוקרת מחדש את התיק הישן, כשנראה שהרוצח חזר לפעולה. עד מהרה היא מוצאת עצמה בעימות עם המפקח החדש שלה, שאינו מסכים עמה לגבי מי החשוד העיקרי.
2 2 פרק 2 צ'ארלס מרטין הנס רוזנפלד 11 באפריל 2016
מרצ'לה מנסה להסתיר את העובדה שהיא חווה אפיזודות דיסאסוציאטיביות, ומנסה לזכור מה קרה בלילה הקודם, כשהתעמתה עם גרייס, בת הזוג החדשה של בעלה ג'ייסון. גרייס נעלמת. מרצ'לה מקבלת אזהרה לעזוב במנוחה את פיטר קאלן, החשוד בעיניה ברציחות. הוא יושב בכלא על רצח אשתו, אך משתחרר מספר ימים בשבוע כדי לעבוד במאפיה. היא מגלה את אחד ה"מזכרות" של הרוצח אצל עובדת מין שגונבת מלקוחותיה, וקיבלה ממישהו איום. מרצ'לה נפגשת עם פסיכולוג כדי לנסות לטפל בבעיית השיכחה שלה. בינתיים, היא מגלה את גופתה של גרייס, מונחת באופן שתואם את הרוצח הסדרתי.
3 3 פרק 3 צ'ארלס מרטין הנס רוזנפלד 18 באפריל 2016
מרצ'לה לא מדווחת שמצאה את הגופה של גרייס, ומאפשרת למשטרה למצוא אותה בלעדיה. ג'ייסון מפוטר מעבודתו בשל הרומן ארוך השנים שניהל עם גרייס, בתם של בעלי העסק. מרצ'לה ממשיכה לחקור את הרוצח הסדרתי, אך תחת מגבלות מצד המחלקה שלה. קארה, עובדת המין שיכולה לזהות את הרוצח, נרצחת בעצמה. מרצ'לה מגלה שפיטר קאלן הוא לעיתים ללא פיקוח, דבר שמאשר שהייתה לו ההזדמנות לבצע את הרציחות.
4 4 פרק 4 ג'ונתן טפליצקי הנס רוזנפלד ומרסטון בלום 25 באפריל 2016
כשהיא בוחנת את צילומי האבטחה מביתה של גרייס, מרצ'לה מגלה שהיה שם נהג מונית וחוששת שראה אותה. היא מנסה לכסות על עקבותיה כדי שלא תהפוך לחשודה ברצח, משום שהמשטרה כבר הבינה שייתכן שיש לה מניע. קאלן משתחרר מהכלא ומתחיל לעקוב אחר מאדי, סטודנטית לקרימינולוגיה, אשר פרסמה השערה שהוא אולי הרוצח. מרצ'לה מגלה את הקשר ביניהם, ומצילה את מאדי מידי קאלן. אך בינתיים, ראיות חדשות מצביעות על כך שכפי הנראה קאלן אכן ביצע את הרציחות המקוריות ב-2005, אך החדשות בוצעו על ידי חקיין.
5 5 פרק 6 ג'ונתן טפליצקי הנס רוזנפלד ובן האריס 2 במאי 2016
קאלן מודה ברציחות 2005. מרצ'לה מוצאת את עצמה סבוכה יותר ויותר סביב רציחתה של גרייס, אך בסוף מגלה שהייתה "מזכרת" ממנה בין החפצים שקארה גנבה, כך שלא ייתכן שהיא הייתה מעורבת. הרוצח חוטף את מאי, ילדה בת שש, ורוצח את שכנתה.
6 6 פרק 6 ג'ונתן טפליצקי הנס רוזנפלד ומארק גריג 9 במאי 2016
המצוד אחריו גורם לרוצח להיכנס לפאניקה, והוא מאבד את הטלפון שלו. המשטרה מוצאת את הטלפון, וזוהי הראיה השימושית ביותר שהשיגה עד כה בחקירה. אך לבה של מרצ'לה נשבר כשהיא לא מצליחה להציל את מאי, והיא מתה. היא קוראת לה "ג'ולייט", ומסתבר שזה היה שמה של התינוקת שלה, שמתה בעריסתה שנים קודם.
7 7 פרק 7 הנריק גאורגסון הנס רוזנפלד 16 במאי 2016
לאחר שנרצח נהג המונית שראה אותה אצל גרייס, אחיו בא ומאשים את מרצ'לה. היא מודה רק שהזיזה את גופתה של גרייס. מצב האנשים הקשורים לחקירות שמסביב מסלים - כולל סחיטות, חטיפות ורציחות נוספות. מרצ'לה משלימה עם העובדה שנישואיה הגיעו לקיצם.
8 8 פרק 8 הנריק גאורגסון הנס רוזנפלד 17 במאי 2016
הראיות מובילות את מרצ'לה לחשוד בהנרי גיבסון, אחיה למחצה של גרייס. ג'ייסון, שהוא חבר של הנרי, מבין את הכיוון והולך להתעמת עם הנרי. מרצ'לה מוצאת אותו דקור, והנרי מנסה לתקוף גם אותה. היא חווה אפיזודה דיסאסוציאטיבית, וכשהיא חוזרת לעצמה, הנרי אזוק עם שקית פלסטיק על ראשו, בסגנון הרוצח הסדרתי. מרצ'לה מחזירה אותו להכרה, וכשעמיתיה מגיעים, הנרי מאשים אותה בתקיפתו, וטוען שדקר את ג'ייסון בהגנה עצמית. ניתנים למרצ'לה רק 12 שעות למצוא ראיות נגד הנרי, והיא נזכרת שבצילומי האבטחה ניכר שמאי, הילדה, נשכה את החוטף שלה. סימני נשיכה על כתפו של הנרי מאששים שהוא אשם. עם זאת, החקירה בעיניין אחד הנרצחים, הפוליטיקאי ארתור בארנס, חושפת מעורבות פוטנציאלית של ג'ייסון, וצילומי האבטחה שמרצ'לה ערכה מראים שהיא הייתה בביתה של גרייס בליל הרצח.
עונה 2
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
9 1 פרק 1 צ'ארלס מרטין הנס רוזנפלד 19 בפברואר 2018
גילוי של גופת ילד הוא בעל השלכות עבור מרצ'לה, מכיוון שמדובר בליאו פריסטלי, חבר טוב של בנה, אדוארד. ליאו נעלם בשנת 2014, כשהבנים היו בני 9. המשטרה חוקרת את השכן, מוזיקאי הרוק המזדקן רג' רינולדס, אך הוא מכחיש כל מעורבות. הוא היה אז בחו"ל, בסיבוב הופעות, ומאז לקה בשבץ מוחי המגביל את תפקודו. מרצ'לה חושבת בפדופיל המורשע פיל דוקינס. איש העסקים וינס ויטמן נחשף בפרקטיקות עסקיות נצלניות. מרצ'לה חוזרת לדירה בה נמצאה גופתו של ליאו, ומותקפת על ידי אדם לא ידוע. כשהיא במצב דיסאסוציאטיבי, היא תוקפת את בקי, ארוסתו החדשה של ג'ייסון, כשהיא חושבת שהיא חוטפת את אדוארד. בעקבות תקרית זו, מרצ'לה מודה בפני ג'ייסון על האפיזודות שלה. הוא מאיים שירחיק ממנה את הילדים אם לא תקבל עזרה מקצועית. ילד נוסף, אדם אוואנס, נחטף. מישהו עורך תצפית על מרצ'לה בביתה באמצעות מצלמה נסתרת.
10 2 פרק 2 צ'ארלס מרטין הנס רוזנפלד 26 בפברואר 2018
במקום לסייע למרצ'לה, ג'ייסון מתכונן לנצל את מצבה כדי לקבל משמורת מלאה על הילדים. גילוי גופה נוספת בבגאז' מכונית שהייתה מעורבת בתאונה מובילה את החוקרים להבין שמדובר במשהו גדול יותר משחשבו תחילה. הנער הנרצח, בן ה-15, עבד בבית בושת, וכמו ליאו לפניו, עבר כריתת אונה לפני מותו. הדנ"א של הפדופיל דוקינס נמצא בדירתו של רג'. מתגלה רמז המקשר מוסך לרציחות, אך לפני שמרצ'לה והשותף שלה מגיעים לשם, המקום נשרף עד אפר. מי שעוקב אחר מרצ'לה מתגלה כשותף שלה, מארק. אדם, הילד החטוף, עובר ניתוח בו מושתלים דיסקים עם סימנים מוזרים עליהם, הדומים למה שנמצאו בגופות הנערים הנרצחים. אדוארד חווה רגשות אשם שעזב את ליאו לגורלו, ומתחיל להתנהג באופן מוזר, והורג את העכבר שלו.
11 3 פרק 3 צ'ארלס מרטין הנס רוזנפלד 5 במרץ 2018
וינס מנסה לשקם את המוניטין שלו, ומזמין את העיתונות לאירוע יחצני בו הוא זורק 20 אלף ליש"ט לעובדיו. אחד העובדים, אריק, מפוטר על תגרה שהתפתחה בבלגן שנוצר סביב הכסף. אחותו של אריק, גייל, עובדת במוסד שיקומי, ומגלה שאחד ממטופליה המשותקים יכול לתקשר, כשהוא "כותב" מסרים בעזרת אצבעותיו. מאיה, אשתו של וינס, עוזבת אותו, ומתרכזת בניהול קרן הצדקה שלה, קרן ויטמן. ג'ייסון מגיש למרצ'לה מסמכים משפטיים ובהם דרישה שתעביר לו משמורת ותאפשר לו לעשות רילוקיישן לסינגפור עם הילדים, ולא, יחשוף את המצב האפיזודלי שלה. היא חווה אפיזודה מהלחץ, וכשהיא חוזרת לאשתונותיה, היא רואה את ג'ייסון מדמם לפניה, לכאורה לאחר שתקפה אותו. ראב, מפקח הבילוש, חושד שמרצ'לה הדליפה את שמו של דוקינס לעיתונות. העיתונאים עטים על דוקינס ובת זוגו נינה, וגורמים לה ללידה מוקדמת, שתוצאתה עובר מת. הסימנים על הדיסקים מתגלים כקמעות נגד רשע שמקורם בקולוניית מסצ'וסטס. אדם מצליח לברוח מן השבי.
12 4 פרק 4 צ'ארלס סטרידג' הנס רוזנפלד 12 במרץ 2018
זוג מבוגר אוסף את אדם, אך כשהם מגיעים במכוניתם לפסי הרכבת, משאית דוחפת אותם למסלול הרכבת. הזוג נהרג, אך אדם שורד. בבית החולים, אדם שרוי בקומה. הרופאים מגלים שעבר התעללות מינית, אך זו קדמה לחטיפתו. המשטרה מגלה שנערה בת 14 נעלמה בשנת 1986 בהופעה של להקתו של רג'. מרצ'לה מתחילה טיפול בהיפנוזה אצל פסיכיאטר, וזוכרת מה קרה באפיזודה האחרונה שלה - שג'ייסון פגע בעצמו כדי להפליל אותה וללחוץ עליה להעביר למשמרתו את הילדים. דוקינס, המבקש לנקטם במרצ'לה, מגיע לביתה כשהוא מתחזה כשוטר, ורוכש את אמונו של אדוראד. מארק, ממעקבו, רואה את המתרחש ומונע את התקיפה המינית על אדוארד כשהוא מתקשר באופן אנונימי למשטרה. מרצ'לה מגלה שזה הוא כשהיא מקשיבה לשיחת החירום. שניהם מבינים שהיא יכולה להביא לפיטוריו, ומרצ'לה מנצלת את המעמד להכריח אותו לחפש מידע מפליל על ג'ייסון ובקי. גייל מוצאת עצמה בצרות לאחר שהמטופל שלה חווה פרכוס כשהוא מתקשר עמה. בפתיל חדש לעלילה, סאשה וג'וג'ו, בנות זוג שעובדות בקרן ויטמן, מדברות על ניסיונותיה של ג'וג'ו להרות דרך הפריה חוץ-גופית, דבר שהיא נואשת שיצליח והעלות שלו גבוהה. סאשה מבקשת ממאיה העלאה בשכר. זו מסרבת לה, אך אומרת שתתן לה סכום כסף מתחת לשולחן אם תסייע לה במשהו שנוגד לחוק.
13 5 פרק 5 צ'ארלס סטרידג' הנס רוזנפלד וקמילה אלגרן 19 במרץ 2018
מרצ'לה מצליחה להיזכר בקורות ליל הרצח של גרייס. מארק מצליח להתחקות אחר המשאית הכחולה למקום בו הוא חושב שאדם הוחזק. במקום, השוטרים מוצאים צילומים שצולמו אחר המוות (בסגנון ויקטוריאני) של 17 ילדים מתים, כולל ליאו ונער שנמצא במכונית. כולם בפוזה עם צעצועים. מרצ'לה לא מבינה למה אחד משכניה, נייג'ל, מסרב לדבר איתה. החקירה מובילה לווינס, שמתנדב במועדון אגרוף, והיה האחרון שראה את הנער מהמכונית בחיים. נער אחר מהמועדון, קארים בן ה-14, נעלם כמה ימים קודם לכן. אריק, שגם הוא מתאמן במועדון, מנסה לסחוט כסף מווינס. וינס מסרב לו, והוא מוסר צילום וידאו של וינס עם קארים. רג' מגלה למנהל הלהקה שלו, אלן, שיש לו סרטן הלבלב. ההתנהגות המוזרה של אדוארד מסלימה. גייל, בניגוד להוראותיה, ממשיכה לתקשר עם המטופל שלה, ג'ואל. ג'ואל, שיש לו צלקת על בטנו הזהה לאלה של אדם והנערים המתים, מסמן לה "לא תאונה".
14 6 פרק 6 צ'ארלס סטרידג' הנס רוזנפלד 26 במרץ 2018
וינס נעצר. הוא מכחיש מעורבות, ומספר למרצ'לה שלאשתו יש מניע להפליל אותו, כדי שהיא תוכל להיות עם המאהב שלה. וינס משתחרר כשקארים חוזר. מסתבר אריק, בייאוש כלכלי, סידר את העניין כדי לסחוט מווינס, אשר שילם לו בסופו של דבר. אלו מגיע לתחנת המשטרה עם מכתב הודאה מרג', וטוען שהוא נעלם ושהוא דואג לו. בקי מופיעה במקום עבודתה של גייל, וחוקרת אותה לגבי ג'ואל. גייל נעלמת. אדוארד מודה שהוא וליאו רבו זמן קצר לפני היעלמותו, ושעקבה אחריהם מכונית. המקור של צעצוע שנמצא אצל אחת הגופות הוא בחברה של וינס, שמפנה את העניין לצדקה של מאיה. מתגלה צילום וידאו ישן שצולם בבית בו הוחזק אדם, ומרצ'לה חושדת בעקבות זאת שמדובר ברוצחת, לא רוצח. גופת אישה, שכבר עברה דקומפוזיציה, מתגלה מתחת לתחנת המשטרה.
15 7 פרק 7 ג'ים אוהנלן הנס רוזנפלד 2 באפריל 2018
מרצ'לה אומרת לאלן שהיא חושדת בו שהוא קשור להילמותו של רג'. טים, המאהב של מאיה, מוצא עצמו תחת חקירה בעוון מעילה, לאחר שניסה לנצל טרנזקציות שביצעה מאיה בניסיון להפליל את וינס. מארק מספר למרצ'לה שבקי פעם עבדה ביאכטה שהייתה מעורבת בסקנדל זנות. הגופה מתחנת המשטרה מזוהה כזו של נערה המקושרת בתורה לצדקה של מאיה. נייג'ל, השכן, מגלה שבת זוגו רוזריו נחטפה, ושהוא בקשר עם החוטף, שמפעיל עליו לחצים לשבש את כיוון החקירה. מארק נשאר עם נייג'ל כדי לנסות למצוא את החוטף. כשגופתה של רוזריו נמצאת, נייג'ל הורג את מארק ואז מתאבד. אריק מתעמת עם המנהלת של גייל וכן עם וינס לגבי היעלמות אחותו. ג'יין, אמה של סמנתה, חברתו של אדוארד, רואה סימנים כחולים על כתפה, ומאמינה שאדוארד גרם להם. שהלה מגיע לביתן לדבר עם סמנתה, ג'יין מסממת אותו.
16 8 פרק 8 ג'ים אוהנלן הנס רוזנפלד 9 באפריל 2018
המשטרה עוצרת את אריק, שירה לעבר המנהלת של גייל. תחת חקירה, הוא מספר על התקשורת של גייל וג'ואל. ג'ואל מסתבר כאחיה של ג'יין. כשהמשטרה מגיעה לביתה של ג'יין, מרצ'לה רואה את תרמילו של אדוארד, ומבינה שהוא נלקח משם. תחת השפעת אפיזודה נוספת, מרצ'לה אוספת את סמנתה, וכך מגלה את מיקומה של ג'יין, ביקב נטוש. היא עוצרת אותה, ומתגלה שהיא הרוצחת. אצל הפסיכיאטר, מרצ'לה מבינה שהיא הרגה מישהי בשוגג, ומתוך רגשות אשם כבדים, חותמת על המסמכים שהביא לה ג'ייסון, וכמעט קופצת מראש בניין המשטרה. ראב רואה אותה ומונע ממנה לקפוץ, ומשכנע אותה לחפש סיוע טיפולי. מרצ'לה מהממת אותו במכה לראש, משנה את הופעתה, ובורחת משם. מאוחר יותר, מסתבר שהאישה ממנה לקחה מרצ'לה דנ"א כדי להסתיר את מעורבותה עם גרייס נהרגה בשריפת בניין, ולכן כולם סבורים שזוהי מרצ'לה שנפטרה. מרצ'לה, עדיין במצב של שבירה נפשית, שומרת מרחק, וישנה מתחת לגשר. שם מוצא אותה פרנק, איש משטרה שהכירה במהלך החקירות, ומציע לה להצטרף ליחידה סודית כסמויה.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד תוצאה
2018 British Screenwriters' Awards כתיבת פשע מצטיינת הנס רוזנפלד זכייה
2017 פרס אמי בינלאומי השחקנית הטובה ביותר אנה פריל זכייה
2016 Royal Television Society, UK הסאונד הטוב ביותר בדרמה סטיב ברואר, פיטר גייטס, ג'יימס ביין, הווארד ברגרוף מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר למנויים בלבד Gabriel Tate, ‏Anna Friel was terrific in Marcella but was ITV's drama too violent?, The Telegraph, 5 April 2016
  2. ^ Saner, Emine (5 באפריל 2016). "Marcella review: skilful Scandi noir comes to London – knitwear and all". The Guardian (באנגלית). {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Allen, Ben (26 באוגוסט 2016). "Anna Friel Scandi-style detective thriller Marcella confirmed for a second series". Radio Times (באנגלית). {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "Anna Friel: I've always found beauty in flaws". BBC News.
  5. ^ "ITV commissions drama series Marcella". Press Centre (באנגלית). No. 18 June 2015.
  6. ^ Kent Film Office. "Marcella". Kent Film Office.
  7. ^ Nolan, Emma (2018-03-05). "Marcella season 2 Netflix release date: How to watch Marcella season 2 online". Express (באנגלית).
  8. ^ "Marcella [DVD] [2015]". Amazon.co.uk (באנגלית). 20 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Littleton, Cynthia (21 בנובמבר 2017). "Kenneth Branagh, Anna Friel, 'Alan Partridge,' and 'Mammon II' Win International Emmy Awards". Variety. {{cite news}}: (עזרה)
  10. ^ "Anna Friel celebrates International Emmy Award win for Marcella". BBC News.
  11. ^ "Marcella - Series 2". Amazon (באנגלית). UK.
  12. ^ Marcella Is Coming Back for Series 3, Metro, October 3, 2018