נובו קישי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נובו קישי
岸 信夫
קישי, 2014
קישי, 2014
קישי, 2014
לידה 1 באפריל 1959 (בן 65)
טוקיו, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה 安倍信夫 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפןיפן יפן
השכלה
מפלגה המפלגה הליברלית-דמוקרטית המפלגה הליברלית-דמוקרטית
nobuo.kishi-jpn.com
שר ההגנה
16 בספטמבר 202010 באוגוסט 2022
(שנה ו־46 שבועות)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נובו קישייפנית: 岸 信夫; נולד ב-1 באפריל 1959) הוא פוליטיקאי יפני מהמפלגה הליברלית-דמוקרטית אשר שימש כשר ההגנה בין 20202022.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נובו קישי נולד בטוקיו ב-1 באפריל 1959. שמו מלידה הוא נובו אבה והוא בנם של שינטארו אבה ויוקו אבה. אחיו הוא ראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה. זמן קצר לאחר לידתו, הוא אומץ בידי דודו מצד האם נובוקאזו קישי, אשר לא היה מסוגל להביא ילדים לעולם. נובו לא היה מודע לזהותו האמיתית עד שעמד להיכנס לאוניברסיטה.

את עשר שנותיו הראשונות, בילה נובו קישי בטוקיו, תחת חסותו של סבו מצד האם נובוסוקה קישי. הוא למד כלכלה באוניברסיטת קיו וב-1981 החל לעבוד בתאגיד שומיטומו. בשנת 2004, הוא התמודד בבחירות לדיאט היפני בתמיכתו של אחיו שינזו אבה, ונבחר כנציג מחוז ימאגוצ'י. הוא נבחר מחדש ב-2008 וב-2012. באותה שנה, הפך אחיו לראש הממשלה, וקישי מונה לסגן שר החוץ. בתקופה זו, הוא נודע בשל פעילותו הרבה לקידום היחסים בין יפן לטאיוואן. הוא ארגן פגישה היסטורית בין שינזו אבה למנהיגת האופוזיציה הטאיוואנית צאי יינג-ון. לאחר שצאי הפכה לנשיאת טאיוואן, קישי נסע להיפגש עמה בארצה. כמו כן, קישי קרא לממשלת יפן לא להסתמך על ארצות הברית בכל הקשור להגנה מפני קוריאה הצפונית, אלא להגדיל את יכולותיה הצבאיות בעצמה.

ב-16 בספטמבר 2020 מונה קישי לשר ההגנה בממשלתו של יושיהידה סוגה. בחירתו נחשבה למפתיעה ולא צפויה, ונטען שזכה בתפקיד רק בשל קשריו המשפחתיים.[1] בעקבות מינויו, דובר משרד החוץ של הרפובליקה העממית של סין הביע תקווה שיפן לא תכונן יחסים רשמיים עם טאיוואן.[2] באוקטובר של אותה שנה, פרסם קישי הצהרה משותפת יחד עם לינדה ריינולדס, שרת ההגנה של אוסטרליה, על פיה יפן תורשה להגן על נכסיה של אוסטרליה.

קישי המשיך לכהן כשר ההגנה גם לאחר שסוגה פרש מתפקיד ראש הממשלה והוחלף בפומיו קישידה. עם זאת, ב-8 ביולי 2022 נרצח אחיו שינזו אבה בידי אזרח יפני שביצע את הרצח כנקמה על תמיכתו של אבה בכת הנוצרית "כנסיית האיחוד". בעקבות הרצח, החליט קישידה לנקות את המפלגה מכל פוליטיקאי המזוהה עם הכת. במהלך טיהור זה, נאלץ קישי להודות כי קיבל בעבר תמיכה כספית מהכת, ובעקבות כך פוטר מתפקידו בידי קישידה.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נובו קישי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]