נובל סטאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נובל סטאר
סוגה תוכנית כשרונות עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים סיימון פולר עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחים בנז'מין קסטלדי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
  • בנז'מין קסטלדי
  • Virginie Efira
  • סיריל הנונה עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור הולנד עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 12 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה פרימנטל עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים Pavillon Baltard עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור M6 עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 27 במרץ 2003 – 20 בדצמבר 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
nouvellestar.d8.tv
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נובל סטארצרפתית: Nouvelle Star) שתרגומו: "כוכב חדש", היא תוכנית טלוויזיה מסוגת תוכניות הריאליטי, שבמרכזה תחרות שירה, המשודרת בערוץ הטלוויזיה M6 הצרפתי. התוכנית מבוססת על התוכנית הבריטית "פופ איידול". היא עלתה לשידור בשנת 2003, במקביל לעלייתה של תוכנית הטלוויזיה הישראלית בעלת השם הדומה, "כוכב נולד".

מנחה התוכנית ב"נובל סטאר" הוחלף באמצע העונה הרביעית. בשלוש העונות הראשונות הפיק והנחה את התוכנית בנז'אמין קסטלדי, שהפיק והנחה גם את התוכניות הראשונות בעונה 4, אך הוא פרש באמצע העונה, והוחלף על ידי המנחה וירז'יניה אפירה.

בניגוד לתוכניות מקבילות במדינות אחרות, משתתפים בתחרות "נובל סטאר" הצרפתית גם מתחרים תושבי מדינות ריבוניות אחרות. בנוסף לאזורי מיון הזמרים בצרפת עצמה מתקיימת בחירת זמרים גם בעיר לייז', העיר דוברת הצרפתית הגדולה ביותר בבלגיה, הנחשבת כמרכז התרבותי של ולוניה.

בעונה הראשונה של התוכנית נערכו מיונים למועמדים גם בחבל קבק הקנדי, שמעבר לים. אולם הם הופסקו לאחר שבקנדה החלה להיות משודרת התוכנית "קנאדיאן איידול".

המחוזות הצרפתיים שבהם מתקיימים מיונים כיום הם: לייז', טולוז, רנה, מרסיי, ליל, ליון ופריז. מתוך 2500 מתחרים, מגיעים 150 איש משלבי הסינון הסופיים, המתקיימים באופן קבוע באולם הטריאנון, אחד התיאטראות המפוארים בפריז. ארבעת השופטים מסננים את המועמדים המתחרים עד למספר של 20 מתחרים, העומדים לבחירת הקהל. בדומה לתחרות האמריקאית, ובניגוד לתחרות הישראלית, השופטים מעירים אמנם את הערותיהם - אך אין להם זכות למתן "חסינות בפני הדחה" למתמודדים, וכל המתחרים בכל תוכנית עומדים להצבעת הקהל בלבד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נובל סטאר בוויקישיתוף