ניג'אט שיחאליזדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניג'אט שיחאליזדה
Nicat Şıxəlizadə
שיחאליזדה בריו 2016
שיחאליזדה בריו 2016
לידה 12 באוקטובר 1988 (בן 35)
סחרור, אזרבייג'ן הסובייטית, ברית המועצות
מידע כללי
מדינה אזרבייג'ןאזרבייג'ן אזרבייג'ן
גובה 1.64 מטר[1]
ספורט
ענף ספורט ג'ודו
משקל עד 66 ק"ג
מאזן מדליות
אליפות העולם
ארדקהיר 2005עד 60 ק"ג
אליפות אירופה
ארדורשה 2017עד 66 ק"ג

ניג'אט שיחאליזדהאזרית: Nicat Şıxəlizadə; נולד ב-12 באוקטובר 1988) הוא ג'ודוקא אזרי. שיחאליזדה מתחרה בקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג ומחזיק במדליית ארד מאליפות העולם ואליפות אירופה.[2]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באליפות העולם 2005 שנערכה בקהיר, שיחאליזדה בן ה-16 זכה במדליית הארד בקטגוריית המשקל עד 60 ק"ג. שיחאליזדה התחיל את התחרות בסיבוב השני, הפסיד לאוטרבייב הקזחי ונשר לקרבות בית הניחומים. לאחר ניצחונות על עומר רבאחי האלג'יראי, מקסים קורוטון האוקראיני, וחיד סרלאק האיראני וגל יקותיאל הישראלי, שיחאליזדה עלה לקרב על מדליית הארד בו גבר על רבאזי זינטירידיס היווני. באותה השנה הוא סיים במקום החמישי באליפות אירופה לאחר שהפסיד בקרב על מדליית הארד.

בפברואר 2007 הוא זכה במדליית זהב בטורניר פריז היוקרתי לאחר שניצח בגמר את תצואקי אגוסה היפני באיפון.[3] ביוני 2011 הוא זכה במדליית ארד בטורניר 'World Cup Tallinn'. באוקטובר 2012 שיחאליזדה זכה במדליית זהב בגראנד פרי אבו דאבי לאחר שניצח בגמר את רישוד סובירוב האוזבקי באיפון. במאי 2015 הוא זכה במדליית זהב בגראנד סלאם באקו שבמדינת הולדתו לאחר שניצח בגמר את קולין אואטס הבריטי. במאי 2016 שיחאליזדה זכה במדליית ארד בטורניר המאסטרס היוקרתי שנערך בגוודלחרה.

באולימפיאדת ריו 2016, שיחאליזדה הודח בשלב שמינית הגמר לאחר ניצחון והפסד. הוא התחיל בסיבוב השני בו ניצח את סוגוי אוריאטה ספרדי והפסיד בשמינית הגמר לפאביו באזילה האיטלקי שזכה בזהב.

באליפות אירופה 2017 שנערכה בוורשה, זכה שיחאליזדה במדליית הארד בקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג. בקרב הראשון הוא ניצח את מנואל שייבל הגרמני, בשמינית הגמר הוא ניצח את יספר לפיבר הבלגי וברבע הגמר גבר על קמל חאן-מגמדוב הרוסי. בחצי הגמר הוא הפסיד לאדריאן גומבוץ הסלובני ונשר לקרב על מדליית הארד בו גבר על דזמיטרי מינקו הבלארוסי. באותה השנה הוא זכה במדליית ארד בגראנד סלאם פריז.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ניג'אט שיחאליזדה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרופיל וסטטיסטיקות אודות הג'ודוקא באתר sports-reference.com
  2. ^ מידע על הג'ודוקא באתר JudoInside.
  3. ^ הקרב נגד תצואקי אגוסה, גמר טורניר פריז 2007, באתר JudoInside