נסיכת הקרח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נסיכת הקרח
Ice Princess
בימוי טים פייוול עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ברידג'ט ג'ונסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט האדלי דיוויס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Janice Hampton עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מישל טרכטנברג
Trevor Blumas
Kirsten Olson
אריק קינג
היידן פנטייר
ג'ואן קיוזאק
קים קטרל
קוני ריי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דוד הניגס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה בואנה ויסטה
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 במרץ 2005 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 94 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט ספורט, סרט נעורים, דרמה קומית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו iceprincess
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נסיכת הקרח (אנגלית: Ice Princess) הוא סרט קולנוע אמריקאי, שיצא לאקרנים ב-2005. תסריט הסרט נכתב על ידי האדלי דייוויס על פי ספרה של מג קאבוט. טים פייוול ביים את הסרט, של אולפני דיסני. בסרט מופיעים ג'ואן קיוזאק, מישל טרכטנברג קים קטרל והיידן פנטייר. הסרט עוסק בקייסי, נערה עם עתיד אקדמי מבטיח, שהחליטה להפוך לספורטאית בתחום של החלקה אומנותית על הקרח.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייסי קרלייל (מישל טרכטנברג) מסיימת את כיתה י"א כאשר מתברר לה שהיא מועמדת לזכות במלגה יוקרתית לפיזיקה באוניברסיטת הרווארד. על מנת לזכות במלגה עליה לבצע פרויקט מחקר אישי בפיזיקה, במהלך הקיץ. קייסי בוחרת להתמקד בעולם ההחלקה האמנותית, שהיה תחביב ישן. היא ניגשת לזירת הקרח המנוהלת על ידי טינה הארווד (קים קטרל), מחליקה לשעבר. גם בתה של טינה, ג'ן (היידן פנטייר), שלומדת עם קייסי, היא מחליקה מקצועית. קייסי מתבוננת במחליקות המקצועיות, ורואה כיצד באמצעות נוסחאות פיזיקליות היא מצליחה לשפר את תרגילי ההחלקה. היא נרשמת לחוג החלקה על הקרח, ומגלה שיש לה כישרון בתחום.

בתום הקיץ, ולאחר שהפרויקט נגמר, קייסי מחליטה להמשיך להתאמן. היא מוכרת את הרעיונות שחשפה במחקר למחליקות עצמן, וכך מממנת את עצמה. בינתיים היא חוברת לג'ן, ולאחיה, טדי. טינה לא רוצה שקייסי תעקוף את ג'ן בתחרות, ולכן קונה לה מחליקיים חדשים, שבהמשך פוצעים אותה והיא נכשלת בתחרות. קייסי שבורת הלב מחליטה לעזוב את עולם ההחלקה. ג'ן מתעמתת עם אמה ופורשת, מה שמחזיר לקייסי את האפשרות להתחרות. אחרי לבטים ומריבות בינה לאמה ג'ואן (ג'ואן קיוזאק), מחליטה קייסי לדחות את ההצעה של המלגה, ולשוב להתחרות. היא מציעה לטינה להיות המאמנת שלה. קייסי רבה עם אמה לפני התחרות, ובעקבות זאת נופלת במהלך קפיצה. אך כאשר היא רואה את אמה בקהל מריעה לה, היא חוזרת לעצמה, ומוסיפה קפיצות, ואלמנטים הנחשבים קשים. היא זוכה לתשואות ולדירוג גבוה של השופטים. היא ואמה משלימות. היא וטדי מתנשקים. הסרט נגמר כאשר ג'ואן וטינה משוחחות על הדרך שבה קייסי צריכה להמשיך.

נושאים מרכזיים בעלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתמקד בקייסי, שסובלת מבעיות האופייניות לנערות בגילה. גם ג'ן סובלת מבעיות, למרות שהיא נחשבת לנערה פופולרית. הסרט מציג את הנערות זו מול זו, ובכך מדגים כי שאלות של הגדרה עצמית הן אופייניות למתבגרים רבים. הסרט גם מעלה דילמות סביב נשיות: ג'ואן חושבת שהחלקה אמנותית היא מבזה כיוון שהיא עוסקת באסתטיקה, בעוד שקייסי מרגישה יפה וחיננית על הקרח, ולא מבינה מדוע אמה מתנגדת.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט צולם בחודשים אפריל עד מאי 2004. חלק מהצילום לא יכל להיערך תוך הסתייעות בכפילים, ולכן השחקנים (ובעיקר מישל טרכטנברג) נאלצו ללמוד להחליק, ולבצע את ההחלקה בעצמם. טרכטנברג אף ספגה פציעה במהלך הצילומים[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]