סגר (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סגר
Lockdown
מידע כללי
מאת פיטר מיי
שפת המקור אנגלית
סוגה מותחן מסתורין
נושא מגפה
מקום התרחשות לונדון
תקופת התרחשות המאה ה-21
הוצאה
הוצאה בשפת המקור Quercus
מקום הוצאה לונדון
תאריך הוצאה 30 באפריל 2020
מספר עמודים 416
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 978-1-52941-168-3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סגר (באנגלית: Lockdown) הוא מותחן מסתורי משנת 2020 מאת סופר הפשע הסקוטי פיטר מיי, המתרחש על רקע מגפת שפעת קטלנית. מיי כתב את הרומן בשנת 2005, אך הוא נדחה על ידי המו"לים[1] בטענה שאינו מציאותי. במהלך מגפת COVID-19 והטלות הסגרים כתוצאה מכך, בשנת 2020, הספר פורסם לבסוף.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמישה חודשים לתוך מגפת שפעת שהורגת שמונים אחוז מהנדבקים בה, לונדון נמצאת בסגר. העיר נמצאת תחת משטר צבאי, מוטל עוצר מחמיר ומעקב ציבורי נרחב. בין המתים מהנגיף, גם ראש הממשלה ובני משפחתו.

מפקח הבילוש ג'ק מקניל מצטווה לחקור גילוי עצמות אדם טריות שנמצאו באתר בנייה בלמבת'. טביעת אצבע על כרטיס רכבת תחתית של לונדון שנמצא בזירה לוקחת אותו לאורך שרשרת של רמזים, ובסופו של דבר מובילים לבית ריק בוונדסוורת'. בכל שלב בדרך, עוקב אחריו בחשאי רוצח סוציופתי שקורא לעצמו פינקי (על שם האנטי-גיבור של הרומן מאת גרהם גרין, "ברייטון רוק"). פינקי נשכר על ידי מר סמית' האפל כדי לעקוב אחר חקירת המשטרה ולהבטיח שהעצמות לא יובילו אותם לשום מקום. פינקי הורג שני עדים כדי למנוע מהם למסור מידע למקניל.

בינתיים, ד"ר איימי וו, מדענית משפטית שנמצאת במערכת יחסים עם מקניל, קובעת שהשרידים הם כנראה של ילדה כבת עשר, ממוצא מזרח אסייתי. היא לוקחת את העצמות בחזרה לדירתה כדי לעשות שחזור פנים מהגולגולת. בבית בוונדסוורת', שכנה מספרת למקניל שהבית היה מאוכלס לאחרונה על ידי זוג בשם סמית' שהיה להם בת מאומצת בת עשר, ילדה סינית. פינקי נכנס בחשאי לדירה של איימי בזמן שהיא מתקלחת. כשהיא חשה בנוכחות הפולש, היא מתקשרת למקניל ומשאירה הודעת דואר קולי מוכת פאניקה.

בזמן שהוא מתכונן לפרוץ לבית בוונדסוורת', מקניל נתקל בד"ר שרה קסטלי, חוקרת בסוכנות הבריטית להגנת הבריאות המאמינה שהילדה הסינית הייתה מקור המגפה. לאחר שמקניל משיג את הודעת הדואר הקולי של איימי, הוא וקסטלי ממהרים לדירתה, אך הם מוצאים אותה ריקה. חלון הצ'ט של המסרים המיידיים שפתוח במחשב של איימי מצביע על כך שהיא שוחחה על המקרה עם המנטורית שלה, ד"ר סמנתה לוקר. בדירה של לוקר, הם מגלים שהמנטור נרצח (על ידי פינקי) והצ'טים שלה עם איימי נחטפו על ידי צד שלישי, שמסתבר שהוא מר סמית'. באמצעות חלון הצ'ט, סמית' מאיים להרוג את איימי אלא אם כן מקניל ימסור את כל הראיות שיש למשטרה נגדו.

הם נפגשים בלונדון איי, שם פינקי מחזיק את איימי באיומי אקדח. סמית מתגלה כד"ר רוג'ר בלום, בכיר בחברת תרופות בינלאומית. הוא אומר למקניל שהחברה שלו יצרה את הנגיף באופן מלאכותי כדי להרוויח כסף ממכירת חיסון. הילדה הסינית נדבקה בכוונה והנגיף הותר להתפשט. היא נהרגה כדי להעלים את הראיות.

בהתקף כעס, קסטלי מנסה לירות בבלום, אך הוא נמלט על החלק החיצוני של הגלגל לעבר התא שבו פינקי מחזיק את איימי. מקניל בעקבותיו. במאבק אחרון, בלום משתלט על מקניל ועומד לזרוק אותו אל מותו כאשר ברגע של חרטה, פינקי יורה בבלום ועוזר למקניל להגיע למקום מבטחים, תוך שהוא נופל אל מותו.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיי כתבה את הספר במשך שישה שבועות בשנת 2005, אך הרומן נדחה על ידי מוציאים לאור בבריטניה שחשבו שהתיאור של לונדון תחת מצור בעקבות "מגפת שפעת" אינו מציאותי.[2] מיי גנז את כתב היד בצד והפנה את תשומת לבו לפרויקטים אחרים.[3] בשנת 2020, כאשר התפרצות COVID-19 אילצה מדינות ברחבי העולם להיכנס לסגר, קורא הציע למיי לכתוב רומן על רקע המגפה. מאוחר יותר אמר מיי, "חשבתי על זה דקה לפני שהבנתי שכבר עשיתי את זה. סיפרתי על כך למו"ל שלי והעורך שלי כמעט נפל מהכיסא שלו. הוא קרא את הספר כולו בן לילה ולמחרת בבוקר אמר, 'זה מבריק. אנחנו צריכים לפרסם את זה עכשיו'."[2]

הספר פורסם כספר אלקטרוני של קינדל ב-2 באפריל 2020 על ידי Riverrun, הוצאת בת של Quercus. מהדורה בכריכה רכה הופיעה לאחר מכן ב-30 באפריל.[4] עם הפרסום, מיי הודיע כי יתרום את הכסף מהמקדמה שלו עבור הספר לארגוני צדקה התומכים בעובדי בריאות, קורבנות ואחרים הסובלים כתוצאה ממגפת הקורונה.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Elassar, Alaa (4 באפריל 2020). "A pandemic thriller, once rejected by publishers for being unrealistic, is now getting a wide release". CNN. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 Elassar, Alaa (4 באפריל 2020). "A pandemic thriller, once rejected by publishers for being unrealistic, is now getting a wide release". CNN. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Author's Introduction to Lockdown
  4. ^ "Quercus to publish Peter May novel set in London pandemic lockdown". The Bookseller. 31 March 2020
  5. ^ "Author's website". נבדק ב-2021-12-11.