סטוץ כפול (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטוץ כפול
Two Night Stand
הכרזה העברית של הסרט
הכרזה העברית של הסרט
בימוי מקס ניקולס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי בו פלין (אנ')
רובן פליישר
סם אנגלברט
תסריט תסריט:
מארק האמר
בימוי:
מקס ניקולס
שחקנים ראשיים מיילס טלר
ליאו טיפטון (אנלי טיפטון)
ג'סיקה זור
לבן רמבין (אנ')
קיד קאדי
צילום בובי בוקובסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אנטרטיינמנט ואן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אנטרטיינמנט ואן
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 26 בספטמבר 2014
משך הקרנה 86 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $1,645,000
הכנסות 868,000‏$
הכנסות באתר מוג'ו twonightstand
haveatwonightstand.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטוץ כפולאנגלית: Two Night Stand) הוא סרט קולנוע מסוגה של קומדיה רומנטית שיצא לאקרנים ב-2014. הסרט נכתב על ידי מארק האמר ובוים על ידי מקס ניקולס[1] ושחקניו הראשיים הם מיילס טלר, ליאו טיפטון (אנלי טיפטון), ג'סיקה זור, לבן רמבין (אנ') וקיד קאדי. הסרט מתאר התפתחות יחסים של זוג שמתחילים בסטוץ חד פעמי ומתפתחים לכוון רומנטי עקב אילוצי מזג אוויר הכופים עליהם להישאר נעולים באותה דירה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייגן פגאנו (טיפטון) היא נערה צעירה במצב רוח שפוף לאחר שנותרה ללא כסף ועבודה ולאחר שהפסיקה לימודי מכינה לרפואה ונפרדה מארוסה. מייגן חיה בדירה בניו יורק ששכרה חברתה פאיזה (ג'סיקה זור) אולם אינה מסוגלת להשתתף בעלות החזקת הדירה. ערב אחד משכנעים פאיזה ובן זוגה סדריק (קיד קודי) את מייגן לצאת לבילוי בבר אולם בהגיעם למקום נאסרת כניסתה של מייגן למקום לאחר שאיבדה את רישיון הנהיגה שלה אותו נדרשה להציג בכניסה. מייגן מחליטה להירשם לאתר הכרויות כדי למצוא פרטנר לסטוץ חד פעמי ולאחר היסוסים בחרה, באופן אקראי את אלק (מיילס טלר).

מייגן מגיעה באותו לילה לדירתו של אלק בברוקלין ובבוקר, לאחר מריבה, היא מתכוונת לחזור לדירתה. להפתעתה היא מגלה ששלגים שירדו במהלך הלילה חסמו לחלוטין את דרכי היציאה מהבית והיא נאלצת לחזור לדירה של אלק.

בתהליך הדרגתי מתחיל דו-שיח בין מייגן ואלק שמביא אותם להיפתח ולגלות צדדים אחרים אחד בשני. בשיאו של התהליך, ומנקודת מוצא שלא יתראו עוד לעולם, משתפים השניים את הציפיות הכמוסות שלהם בנוגע לפרטנר המיני שלהם דבר שמוביל אותם בחזרה למיטה כדי "לתרגל" את אותן ציפיות. הכרות זו מביאה את מייגן ואלק להתחיל להתאהב אחד בשנייה על אף שלא הודו בכך.

במהלך השהות בדירתו של אלק פורצים השניים לדירת השכנים ולוקחים משם אוכל וציוד לפתיחת סתימה בשירותים אותה גרמה מייגן.

עם ערבו של היום השני של השהות בדירה פותחת מייגן את ארון הבגדים ומגלה שם בגדי נשים. אז מתברר שאלק נמצא בעצם בזוגיות עם דייזי (לבן רמבין) שעובדת כדי ג'יי ונסעה לסן פרנסיסקו. מייגן, שליבה נשבר, עוזבת את הדירה גם כשאלק מציג לה מכתב (שלא נשלח) שכתבה דייזי ובו היא מודיעה על רצונה להיפרד ממנו[2].

כעת אלק מעמת את דייזי, שחזרה מסן פרנסיסקו, עם המכתב שלה בעוד שהיא מציגה לו מכתב חיבה שכתבה לו מייגן לפני פרוץ המשבר ביניהם. אלק מודיע לדייזי על רצונו להיפרד ממנה ובהתאם לכך נאלץ לעזוב את הדירה. במקביל מתמודדת מייגן עם ליבה השבור ועם פאיזה וסדריק שמבקשים ממנה למצוא לה דירה חדשה. לעידוד רוחה מקיימים פאיזה וסדריק מסיבת תחילת שנה בדירה אך באמצע החגיגה מופיעים שוטרים ועוצרים את מייגן.

בהגיעה לתחנת המשטרה מסתבר לה שאלק הניח את המכתב שכתבה לו בדירת השכנים ובעקבות התלונה שהגישו השכנים הגיעה אליה המשטרה. בהמשך הלילה מגיע גם אלק למשטרה כדי לשחררה בערבות אך מייגן הנרגזת מסרבת להשתחרר ורק כשפאיזה וסדריק מגיעים לשחרר אותה היא מסכימה. על מדרגות בית המעצר מחכה לה אלק שמתנצל ומסביר שהוא לא ידע את שם משפחתה[3] ולכן צץ לו הרעיון "להסתייע" במשטרה כדי למצוא אותה ולהגיד לה שהוא אוהב אותה. מייגן, שעדיין נסערת מהלילה ש"בילתה" במעצר, אינה מוכנה לסלוח לאלק אלא רק לקחת ממנו את הפרחים והבלון איתם הגיע. כמו כן היא רושמת את מספר הטלפון שלו אך היא אומרת שתטלפן אליו רק כשתצחק מכל הפרשה. לאחר מספר דקות מייגן מביטה במתנות הפיוס שאלק הביא ומתחילה לצחוק ומחייגת אליו והם נפגשים לנשיקת פיוס מחוץ לתחנה.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם במה שחקן/שחקנית תפקיד בסרט הערות
אלק מיילס טלר בן זוגה של מייגן
מייגן פגאנו ליאו טיפטון (אנלי טיפטון) בת זוגו של אלק
פאיזה ג'סיקה זור שותפתה לדירה של מייגן בת זוגו של סדריק
סדריק קיד קאדי בן זוגה של פאיזה
דייזי לבן רמבלין (אנ') האקסית של אלק די ג'י במקצועה
כריס ג'וש סאלאטין בן הזוג לשעבר מייגן מופיע בתחילת הסרט

הפקת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי הסרט, מקס ניקולס, נתקל בתסריט כבר ב-2011 והתלהב ממנו. הוא נפגש עם המפיקים בו פלין (אנ'), רובן פליישר וסם אנגלברט בתחילת 2012 וקיבל את אישורם לעבוד על הסרט. בשלב ראשון החל בליהוק השחקנים שהסתיים בקיץ אותה שנה ובאוקטובר 2012 החלו הצילומים לאחר שגויס התקציב לסרט. הצילומים הופרעו בגלל פרוץ הוריקן סנדי דבר שגרם להתארכות הצילומים ולריבוי תקלות טכניות.

לאחר העריכה הוצע הסרט ב"שוק הסרטים האמריקאי" (American Film Market) ונרכש על ידי חברת אנטרטיינמנט ואן והוקרן לראשונה לציבור ב-26 באוקטובר. שבוע לאחר מכן הוא שוחרר לרכישה באייטונס וב-VOD.

שם הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הסרט באנגלית הוא "טוויסט" מכוון לביטוי One Night Stand שפרושו סטוץ של לילה אחד למטרות מין מזדמן. במקרה שמתואר בסרט הנסיבות הובילו למפגש שארך 2 לילות ולכן השם שניתן לו. השם העברי שניתן לסרט על ידי המפיצים לא עשה חסד עם משחק המילים באנגלית.

רייטינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות מעורבות מצד המבקרים. באתר IMDb קיבל הסרט דירוג של 6.4 (מתוך 10). באתר Rotten Tomatoes דורג 45% (מתוך 100%). באתר של רוג'ר אברט קיבל 2.5 כוכבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בנו של הבמאי מייק ניקולס
  2. ^ הדרך החוצה נפתחה לאחר שוך הסערה
  3. ^ מייגן מחקה את הפרופיל שלה באתר ההכרויות