קתרינה קאיף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קתרינה קאיף
Katrina Kaif
לידה 16 ביולי 1983 (בת 40)
הונג קונג, האימפריה הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Katrina Turquotte עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2003
בן או בת זוג Vicky Kaushal עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קתרינה קאיףאנגלית: Katrina Kaif; נולדה ב-16 ביולי 1983) היא שחקנית אנגלייה המשחקת בסרטי בוליווד רבים, אחת השחקניות המרוויחות ביותר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בהונג קונג ועברה עם משפחתה ללונדון. החלה לדגמן בהיותה נערה. באחת מתצוגות האופנה בלונדון הבחין בה הבמאי הבוליוודי קייזאד גוסטד (Kaizad Gustad) וליהק אותה לסרטו הכושל "בום" (2003). בזמן הצילומים של הסרט בהודו היא דגמנה בהודו והחלה להצליח בדוגמנות בהודו אך במאי סרטים היססו ללהק אותה עקב העדר שליטה בשפה ההינדית. ב-2004 שיחקה בסרט Malliswari, קומדיה רומנטית בשפה ההודית "טלוגו". בעקבות הסרט כיכבה בקומדיות רומנטיות בוליוודיות נוספות שהיו לשוברי קופות. בשנת 2007 שיחקה בסרט "נמסטה, לונדון" לצד אקשאיי קומאר.

ב-2009 כיכבה בדרמה New York העוסקת בהשלכות פיגוע הטרור במגדלי התאומים ועל תפקיד זה הייתה מועמדת לפרס השחקנית הטובה בטקס פרסי פילמפייר. מועמדות נוספת לפרס זה קיבלה על תפקידה בסרט Mere Brother Ki Dulhan משנת 2011. בשנת 2012 היא השתתפה בקליפ של "Chikni Chameli".

סרט הדרמה התקופתי בהרט (2019), בכיכובה של קאיף, גרף 46 מיליון דולר ברחבי העולם והיה לאחת ההצלחות הקופתיות הגדולות של בוליווד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קתרינה קאיף בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים ובנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.