אלי קנטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

אלי (אליוט) קנטי (נולד ב-1958 בטורקיה) הוא כדורסלן עבר ומאמן כדורסל ישראלי בהווה.

קריירת משחק קצרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונת 1975/1976 זכה קנטי גם באליפות ליגת הנוער אלא שאז זה היה בתור שחקן. קנטי יחד עם שי כספי, אחישי פלדמן ואבנר שם טוב זכו באליפות ליגת הנוער עם בית"ר תל אביב. קנטי פרש מהר מאוד ממשחק פעיל והחל כבר בגיל 22 לאמן.

אימון נוער[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונת 1981/1982 זכה בגביע המדינה לנוער עם מכבי רמת גן בהיותו מאמן צעיר מאוד. קנטי היה אז רק בן 25. שיחקו ברמת גן אז: ניר רכליס, גילי שוורצמן, עמי נאווי, יוחאי נעמן ורואי שידלצקי.

בעונת 1991/1992 הוביל קנטי את קבוצת הנוער של מכבי תל אביב לזכייה בגביע, הגביע השני שלו כמאמן נוער. אז מכבי עם עודד קטש, דרור כהן, אורי כהן מינץ מוטי בן בסט, ניצחה את הפועל חולון.

אימון בוגרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מספר שנים באימון נוער, שימש שתי עונות כעוזר מאמן של אריה דוידסקו ושימי ריגר בבית"ר תל אביב ושל אריה מליניאק בהפועל גליל עליון.

ב-1986/1987 החל לאמן בליגה הראשונה, הוא אימן את בית"ר תל אביב חזר לאמן נוער במדי מכבי תל אביב בה שיחק עודד קטש.

בעונת 1992/1993 שימש כעוזר מאמן של יעקב אדלר במכבי תל אביב. לקראת סוף העונה החליף את אדלר, אולם לא הצליח להושיע את מכבי תל אביב מאובדן האליפות. לאחר מכן אימן את עירוני רמת גן, גבעת שמואל, הפועל חולון, מכבי קריית מוצקין, מכבי חדרה, בני הרצליה והפועל גליל עליון. בסה"כ רשומות לו 12 עונות כמאמן בליגת העל, ומאזן שלילי של 75 ניצחונות מול 135 הפסדים.

בחודש אוגוסט 2008 החל בעבודתו כמנהל מקצועי של קבוצת מכבי שוהם מהליגה הארצית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]