אגווין אל'וור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
אגווין אל'וור
Egwene al'Vere
יוצרים רוברט ג'ורדן עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות מדלן מאדן עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
מקצוע מורד
כוחות תקשור בחלום עריכת הנתון בוויקינתונים
אזרחות אנדור עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים Elaida a'Roihan עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אגווין אַלְ'וֶוראנגלית: Egwene al'Vere) היא דמות בדיונית מסדרת מחזור כישור הזמן של רוברט ג'ורדן. אגווין מופיעה ומוזכרת בסדרה בקביעות.

אישיותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגווין היא נערה צעירה משדה אמונד שבמחוז כפרי מבודד בשם שני הנהרות, אביה ברנדלווין הוא ראש הכפר ובעל פונדק מעיין היין. היא מאורסת לרנד אל'תור, ומתחנכת אצל החוכמה נינאב כשוליה. חובבת הרפתקאות וחולמת על העולם שבחוץ. לאחר שגילתה שביכולתה לתעל את הכוח האחד עברה הכשרה בטאר וולון ואף מונתה לאמירלין. קשרה את אהוב ליבה גאווין טרקנד כעוצר, ואף נישאה לו בתחילת הקרב האחרון, אך שניהם נהרגים במהלך הקרב.[1]

עלילותיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משני הנהרות ועד המגדל הלבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשבאה מוריין לשדה אמונד כדי לקחת את שלושת הנערים ולהגן עליהם מפני האופל, הצטרפה אליהם אגווין כדי לראות את העולם ולחפש אחר הרפתקאות. במהלך המסע מגלה לה האאס סדאי שהיא יכולה לתעל את הכוח האחד ומתחילה ללמד אותה עליו. כשהחבורה נפרדה בשאדאר לוגות המשיכה אגווין עם פרין עד שנלכדו על ידי הגלימות הלבנות. האאס סדאי חילצה אותם והם המשיכו עד שנפגשו עם רנד ומאט בקאמלין, משם המשיכה החבורה לעין העולם ולאחר מכן לפאל דארה. כשחזרה משלחת האמירלין מביקור בפאל דארה לטאר וולון הצטרפה אליה אגווין ונהפכה לחניכה במגדל הלבן.

במגדל הלבן ובכף תומאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליאנדרין, אאס סדאי מהאג'ה אדומה (ולמעשה שחורה) מפתה את אגווין ונינאב לבוא איתה לפאלם שבכף תומאן בטענה שרנד בצרה. מין ואליין מצטרפות אליהן, אך בהגיעם לפאלם ליאנדרין מסגירה אותם לגבירה סינצ'נית. נינאב ואליין בורחות, אך מין ואגוין נתפסות, סולדאם בשם רנה קושרת את אגוין בקולר - אדאם, והופכת אותה לדאמנה. נינאב ואליין מחלצות את אגווין ומין, ולוכדות את הסולדאם בקולרים. במקביל רנד מאט ולוחמים שאינרים מגיעים לפאלם והורגים את מנהיג הסינצ'נים לורד טוראק, כשהם מנסים לברוח דרך היבשה הם נלכדים בין שני צבאות הנלחמים ביניהם הגלימות הלבנות והסינצ'נים הבאים לקראתם מהעיר. מאט תוקע בקרן ואלר ומזמן את מאה גיבורי הקרן לעזרה. תוך כדי המלחמה בעלזמון מופיע, ונלחם ברנד בשמי העיר בקרב שנראה לעיני כל, אך רנד מביסו. בעקבות זאת, רנד הכריז על עצמו כדרקון שנולד מחדש.

החזרה למגדל והאבן של טיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגווין, נינאב ואליין חוזרות למגדל הלבן ביחד עם וורין סדאי ומאט קוטון הגוסס. שם הן מגלות שליאנדרין היא אחת משלוש עשרה מחברות האג'ה השחורה שברחו מן המגדל בזמן שהן היו בפלאם. על השלוש מוטלים עונשים כבדים בשל "בריחתן" לכאורה, אולם אגווין ואליין מועלים לדרגת מקובלות, וסיואן סנצ'ה, האמירלין, מטילה עליהן בחשאי ללכוד את חברות האג'ה. הן מגלות כי 13 חברות האג'ה השחורה ברחו לטיר, ובאישור האמירלין הן דולקות אחריהן, אך בטיר מוצבת להן מלכודת והן נתפסות בידי ליאנדרין וחברותיה, ידידות האופל. מאט מגלה כי אגווין, נינאב ואליין מוחזקות בכלא באבן של טיר, ויחד עם ג'ולין סנדר, לוכד הגנבים, הוא מחלצן, הנשים נוטרות לו טינה משום של א נתן להן לנסות להימלט לבדן. במקביל האיאלים כובשים את האבן ורנד אוחז בחרב שאינה חרב ומוכרז כדרקון.

האבן של טיר והשממה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגווין מודיעה לרנד שהיא אינה מאוהבת בו יותר, ובמקביל רנד מתאהב באליין. אגווין שמגלה כישרון להלך בחלומות הולכת לשממה כדי ללמוד מהחכמות האיאליות ונהפכת למתלמדת שלהן.

החזרה מהשממה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהאיאלים בהנגת רנד כבשו את קאירהיין הצטרפה אליהם אגווין. בקאירהיין אגווין מתאהבת בגאווין מנהיג הצעירים -פלוגה הנאמנת לאלאידה.

המינוי לאמירלין[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהמגדל הלבן התפצל האאס סדאי בסלידר מחליטות למנות את אגוין אלוור לאמירלין. שריאם, האאס סדאי הבכירה ביותר שברחה מהמגדל, ממונה לשומרת הרשומות שלה. אגווין ממנה את נינאב ואליין לאאס סדאי ושולחת אותן לאבו דאר כדי למצוא את קערת הרוחות. בנוסף היא שולחת משלחת של תשע אאס סדאי לרנד, במקום מושבו הארעי קאמלין. אגווין ממנה את סיואן (האמירלין לשעבר) ליועצת פרטית שלה, והיא עוזרת לה לתמרן את האאס סדאי.

המצור על טאר וולון[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגווין שנראתה בהתחלה כשליט בובה, מתגלה כאמירלין חזקה. ופותחת במצור על טאר וולון בדרישה להדחת אלאידה. אגווין וליאן שריף מתגנבות לפתח נמל טאר וולון והופכות את רוב שרשרת הנעילה לקואלינדר, כדי למנוע אספקה לטאר וולון דרך הנהר. הן נתקלו במארב של אאס סדאי מאג'ה האדומה ונתפסות.

השבי במגדל[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגווין מורדת לדרגת חניכה אך מסרבת לקבל מרות של אאס סדאי ומקובלות מהמגדל הלבן. היא מוענשת לעיתים קרובות בשל כך ובשל התעקשותה להיקרא אמירלין. לאט לאט היא זוכה בהערכת החניכות. ולאחר מכן אף של האחיות עצמן. היא נדהמת מעוצמת הפילוג במגדל ועושה כול שביכולתה כדי לאחד אותו אך אלאידה מתוך שיכרון כוח רק מעמיקה את הקיטוב והשנאה. בנוסף היא משתמשת בזכותה כחניכה להסתובב כמעט בחופשיות במגדל כדי לזרוע ספקות בין האחיות שלא מהאג'ה האדומה, ומסכסכת ביניהם לאלאידה, האמירלין של המגדל. היא מונה בפניהן את פשעיהן וכשליהן של אלאידה והאג'ה האדומה: הדחת סיואן סנצ'ה מכס האמירלין,חטיפת הדרקון והקרב הכושל בבארות דומאי. היא מגלה את האחווה הסודית של האחיות שמחפשות את האג'ה השחורה, ומזדעזעת מהרעיון להשתמש במוט השבועות כדי לכבול אחיות לשבועה רביעית, אך תומכת ברעיון הכללי. אלאידה מזמינה נציגה מכל אג'ה לארוחת ערב ומצווה על אגווין למלצר. כשאלאידה דוחה בסעודה בשאט נפש את הרעיון שהסינצ'נים אכן כובלים נשות מתעלות, ומצווה על אגווין להודות שזרעה את זה כשקר, אגווין מאבדת את הסבלנות ומטיחה באלאידה את כל האשמות שהצטברו כנגדה בשנה שחלפה מאז הדחת סיואן. כשאגווין אמרה: "הייתי מוקיעה אותך כידידת אופל, אבל אדון האופל היה נעלב" אלאידה מאבדת שליטה ומכה את אגווין בפני כולן עם סאידר, מאיימת עליה בעונשים קשים יותר ומשליכה אותה לצינוק.

אגווין משתחררת מהצינוק, ולומדת מהאחיות שהמועצה הענישה את אלאידה על אותה ארוחת ערב. גם סילביאנה, אחראית החניכות, מועמדת לענישה בגלל התחצפותה לאלאידה על זכויות אגווין. כשאגווין מגיעה סוף סוף לחדרה, היא נדהמת לגלות שם את וורין מת'וין עליה סמכה ובטחה במשך זמן רב. אגווין מנסה לדחות את הביקור (כי יש לה פגישה בעולם החלומות), אך וורין אמרה לאגווין: "שמלתך ירוקה", דבר שהיה שקר מוחלט -אאס סדאי אינן מסוגלות לשקר אלא אם כן הן משתייכות לאג'ה השחורה. אגווין המומה, אך וורין מודה שהיא הצטרפה לאג'ה השחורה כדי לרגל אחריה מבפנים, ונותנת לאגווין את סיכום המחקר שלה, שני ספרים קסומים עם כל המידע האפשרי שאספה במשך השנים על האג'ה השחורה כולל שמות ומקומות. היא גם מוסרת לה ששתי השבועות שהאג'ה השחורה נושאות במקום השלוש המקוריות של האאס סדאי הן: לא לבגוד באדון האופל, ולשמור על סודותיהן עד שעת מותן. וורין שתתה לפני הווידוי תה עם רעל מושהה, כדי שתוכל לעקוף את השבועה השנייה ולגלות את סודות האג'ה השחורה. היא מוסיפה שאחת מהארורים מתחבאת במגדל הלבן (לפי שיטת האלימיניציה זו מסאנה). וורין מתה, אחת האחיות הנאמנות לאגווין מעלימה את הגופה, ואגווין, המזועזעת לגלות ששריאם (שומרת הרשומות) ומוריה (מהמועצה, שתיהן "כחולות") הן מהאג'ה השחורה, נכנסת לעולם החלומות מהר כדי להזהיר את סיואן. סיואן מסופקת, ולפתע אגווין מוצאת בכוח מעולם החלומות לכאוס חדש: הסינצ'נים תוקפים את טאר וולון מהאוויר -מאורע אותו חזתה לפני זמן רב, אך אלאידה לא האמינה לה ולא נקטה באמצעי ביטחון.

ההתקפה על המגדל[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגווין מארגנת את החניכות והמקובלות לקרב, ובעזרת מעגל מתעלות כוח סאידר חוזר אליה. היא פותחת שער למחסן האנגרילים, ולוקחת את כל חפצי הכח שהצליחה למצוא, ובעזרת החניכות והמקובלות משיבה מלחמה השערה. היא מצילה את אדלורנה באסטין, ראש האג'ה הירוקה, מהאדאם, ולוקחת פיקוד על הקומות העליונות של המגדל הלבן. בקומות התחתונות האאס סדאי מצליחות איכשהו להדוף את הפולשים, אבל יותר בגלל שהראקנים המעופפים נמשכו יותר לקומה העשרים ואחת, שם אגווין נלחמה בסינצ'נים.. במקביל סיואן מבינה שאגווין בצרה ולוקחת את גאווין טרקנד, שהגיע למחנה כדי לנסות להציל את אגווין, גארת' בריין ועוד כמאה חיילים לעבר חור מים נסתר בחומת העיר. גארת' מצליח לשכנע את סיואן לקשור אותו כעוצר, הם מצליחים במשימתם ומחלצים את אגווין ללא פגע.

לאחר ההתקפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרין, שנאלצה לקחת פיקוד בהיעדרות אלאידה, נדהמת לגלות שהקומות העליונות ספגו הכי פחות אבדות, ואלאידה נלקחה בשבי כדאמנה.

אגווין, רותחת מזעם על סיואן שהצילה אותה ללא רשותה. היא מכנסת את המועצה לכינוס סגור ושם מוציאה לעיני כולן את מוט השבועות (אותו לקחה מהמגדל במהלך הקרב) ונשבעת את שלוש השבועות. היא מצהירה שאינה ידידת אופל וכולן יודעות שזה האמת. היא דורשת מכולן לחזור על כך ושריאם מנסה לתעל את סאידר. אגווין חוסמת אותה ומאשימה אותה שהיא מהאג'ה השחורה. שריאם מכחישה הכל ועונה בשלילה על סדרת שאלות שאגווין שואלת אותה אפילו על השאלה האחרונה - האם שערותיה אדומות (צבע שערה הוא כעין הלהבה) שריאם מנסה לתרץ ש"לא הבינה בכלל את השאלה האחרונה", אבל זה לא משנה את העובדה שזהו שקר: הוכח ששריאם היא מהאג'ה השחורה. גם מוריה נתפסת, ואגווין מוודאת עם המוט שכל שאר המועצה אכן שייכת לאור. לאחר מכן אגווין בודקת את כול האחיות באותה שיטה(שנלקחה מצידות האופל במגדל): שבועה מחדש של שלושת השבועות ואז הכרזה על נאמנות לאור.יותר מ-50 אחיות שחורות מוצאות להורג, ביניהן שריאם ומוריה. שריאם מודה שגנבה את טבעות עולם החלומות ונתנה אותן לארורה שבמגדל הלבן (לא ידוע להן עדיין שזו מסאנה).

קבלתה כאמירלין[עריכת קוד מקור | עריכה]

במגדל, הדבר היחיד עליו מסכימות כולן הוא שלא צריך להציל את אלאידה מהסינצ'נים - היא הרי במשך חודשים עמדה על כך שהם לא מהווים איום, אם כן היא בידיים טובות. המועצה וראשי האג'ות לא מצליחות להגיע להסכמה מי תהיה האמירלין החדשה כל ראש אג'ה הציעה נציגה מאג'תה, והאג'ה החומה הציעה כמובן את סרין אסנובר, שהצליחה איכשהו לארגן את הקרב בקומות התחתונות, אך אפילו היא לא זכתה בתמיכת האחרות. בסוף הן מסכימות לקבל את אגווין אלוורה.

אגווין עולה על הגשר המוביל לטאר וולון בראש צבא, אך עשרה אאס סדאי מהמגדל יוצאות לעברה, בראש אחות אפורה (אג'ת המשא ומתן). אגווין מתקבלת כאמירלין ללא קולות האג'ה האדומה, והיא מחזירה את האג'ה הכחולה מהחרם של אלאידה. אגווין מוכתרת שוב לכס האמירלין וממנה את סילביאנה כשומרת הרשומות שלה, כמחוות פיוס לאג'ה האדומה ומשום יעילותה ומיומנותה של סילביאנה (וגם התנגדותה לאלאידה). היא מוציאה להורג כמה אחיות שחורות שתפסה, אך רוב האג'ה השחורה נמלטה (כנראה קיבלו אזהרה מהשחורות שברחו ממחנה המורדות), והגרוע מכל: מסאנה לא נמצאה. אגווין נוזפת במורדות (בעלות בריתה) על כך שהעיזו למרוד במגדל הלבן לשיטתה מדובר בחטא ולא משנה מה הסיבות.

ההכנות לקרב האחרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד מופיע בשערי טאר וולון ודורש ריאיון עם האמירלין. אאס סדאי רבות מחזיקות מגן של סאידר מולו אך לא מעזות להתקרב אליו. באולם המועצה רנד מברך את אגווין לרגל היבחרותה, ומציג את התוכנית של לואיס ת'רין (בתוך המח שלו): לשבור את החותמים שעל כלא אדון האופל, ואז להרוג אותו -רק כך יהיה אפשר לגמור את זה אחת ולתמיד. כשהוא אומר שבפעם האחרונה נאלץ לכלוא את אדון האופל בלי עזרת הנשים, אגווין מבינה שזה זיכרון של לואס ת'רין, מה שגורם לחשוב שהוא כבר השתגע. אגווין מסרבת לתוכנית לשבור את החותמים מכיוון שהיא מאמינה שזה לא יעבוד ורק ישחרר את אדון האופל. רנד אומר לה לבוא לכינוס שהוא מארגן בין כול האומות במישור מרילור בעוד חודש כדי לתכנן את הקרב האחרון והולך.

ניסיונות התנקשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאווין עוצר מתנקש צל במסדרון לפני החדר של אגווין, אך היא צורחת עליו וטוענת שהכל היה בשליטה והיא עמדה לתפוס את המתנקשים. גאווין מבין שהוא לא רצוי, ובורח (דרך שער שיוצרים לו) לקאמלין. גאווין מסתובב בארמון כשהוא בוחן את פגיון ההתנקשות, ודאמנה לשעבר מזהה אותו כ"סכין דם". סולדאם לשעבר מסבירה שזאת סכיו המשמשת יחידת עילית סינצ'נית שמשתמשת בטראנגרילים כדי להגביר מהירות וכח, ובנוסף כמעט בלתי אפשרי להבחין בהם כי הטראנגריל מסתיר אותם בצללים. גאווין שולח את הפגיון לטאר וולון עם מסר שמסביר מה הם המתנקשים. הוא מחליט לחזור לשם בעצמו והולך להפרד מאליין, אך בירגיט עוצרת אותו ואומרת שאליין נמצאת "במשימת אאס סדאי". כל מה שהיא עושה זה לישון בעצם (ולהיכנס לעולם החלומות), וגאווין מבין שגם אגווין נמצאת בעולם החלומות. הוא ממהר לאזור ה"שערים" והתורנית פותחת לו שער למגדל הלבן בלי לשאול שאלות. כשגאווין עולה במדרגות המגדל 2 שומרים מצטרפים אליו ("כשקצין ממהר עם פרצוף כזה, לא שואלים אם צריך עזרה, באים אחריו"). הם מגיעים בדיוק בזמן לעצור 2 מתנקשי צל מלהרוג את אגווין הישנה, אך מתנקש שלישי מגיע והם הורגים את 2 השומרים. גאווין מצליח להרוג מתנקש אחד, אך נפצע. בהבזק רעיון הוא מפיל את המנורה היחידה בחדר וגורם לחושך, והורג את השניים האחרים. הוא מתמוטט לצידה של אגווין.

בינתיים בעולם החלומות מתרחש קרב בין אאס סדאי בהנהגת אגווין לאחיות אופל בהנהגת הארורה מסאנה במהלך הקרב מסאנה לוכדת את אגווין באדאם כמו שאליין תפסה את מוגהדין, אך לתדהמתה אגווין גרמה לאדאם ליפול ממנה. מסאנה מנסה כפייה, אך אגווין דוחה אותו, ובקרב מוחות היא מביסה את הארורה. 6 אחיות שחורות לפחות נהרגות בקרב, כולל קטרין (שהייתה מאלה שתפסו את רנד). אגווין מרוצה מעצמה עד שהיא מתעוררת ומגלה שגאווין גוסס, ובלעדיו הייתה מתה למרות כול ההגנות שהציבה, היא מרפאה אותו כפי יכולתה אבל זה לא מספיק ולכן היא קושרת אותו כעוצר (לעוצרים יש כוח על טבעי להתמודד עם פציעות). הוא מציע לה נישואין והיא מסכימה.

מישור מרילור[עריכת קוד מקור | עריכה]

במישור מרילור רוב צבאות האור החופשיים מתקבצים, כולל שרידי קאמלין, וגם אגווין מגיעה עם משלחת מהמגדל הלבן. רנד דורש מכולם לחתום על הסכם שלום שמשאיר את הגבולות בסטטוס קוו ואוסר מלחמה, דורש שימנוהו למפקד עליון, ועומד על כך שצריך לשבור את 3 החותמים האחרונים על כלא האופל. כל סעיף גורם רק למהומות, אבל אז מוריין מגיעה עם תום מרילין ומצטטת לכולם את נבואות הדרקון בשלמותן, שכוללות רמזים על כך שיאחד את האומות. בסוף מושגות 2 פשרות והסתייגויות: אליין ממונה למפקדת עליונה של הצבאות והאיאלים לשומרי סדר נייטרליים, בהסתייגות שגם הסינצ'נים יחתמו. מוריין סוחטת מאגווין הבטחה שהיא זו שתשבור את החותמים.

רנד ואגווין נפגשים בסתר ורנד מגלה (בעזרת הזיכרון של לואיס ת'רין) ששלושת החותמים הנותרים מזויפים. במפגש עם החכמות בטיר היא מגלה שאש להט גורמת לחורים בעולם, פשוטו כמשמעו. עם פראי בשם שאראנים משתלט על המחנה של אגווין והיא וגאווין בקושי מצליחים לברוח. את השאראנים מנהיג דמנדרד.

אגווין וטואון נפגשות ולמרות ההסכם ניכר שאף צד לא בוטח בשני.

הקרב האחרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאווין משתמש בטבעת האופל כדי להילחם בדמנדרד אבל נהרג. אגווין הורגת בעצמה מאות שאראנים בעזרת הגנה מאאס סדאי לצידה. מאזרים טיים הורג אותן עם אש להט, מה שמחזיר את השארנים לחיים ויוצר כאוס. אגווין מנסה מארג חדש ומגלה שהוא מנוגד לאש הלהט, והורגת את טיים. בסוף היא שורפת את עצמה כשהיא הורגת בדרך את כל ידידי האופל בסביבה עם הסאנגריל שלה והופכת את כולם לגבישים.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]