אוליביה נקש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוליביה נקש
Olivier Nakache
לידה 14 באפריל 1973 (בן 51)
סירן, צרפת
מדינה צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוליביה נקשצרפתית: Olivier Nakache;‏ נולד ב-14 באפריל 1973) הוא במאי קולנוע תסריטאי ומפיק סרטים יהודי-צרפתי. הוא עובד ביחד עם אריק טולדנו. זוכה בשלושה פרסי סזאר על סרטם מחוברים לחיים (2012), משמעות המסיבה (2018) ויוצאים מן הכלל (2020).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נקש נודל וגדל בסירן, פרוור של פריז, להורים יהודים ילידי אלג'יריה. אחותו הצעירה היא השחקנית והבמאית ג'רלדין נקש. נקש וטולדנו נפגשו במחנה קיץ בשנות ה-80 והם חברים כבר מגיל ההתבגרות. ב-1995 נפגשו שוב בכנס אנימטורים והחלו לעבוד ביחד.

ב-1995 הם ביימו את סרטם הקצר הראשון, "Le Jour et la Nuit" (היום והלילה), סיפורו של רופא לילה מאוהב, עם זינדין סואלם וג'ולי מודוך.

ב-1999 הם יצרו את הסרט "Les petits souliers" (הנעליים הקטנות), הרפתקאותיהם של ארבעה חברים שנשכרו כסנטה קלאוס, בכיכובם של ג'מאל דבוז, גד אלמלח, רושדי זם וג'ילבר מלקי. הסרט זכה בפרס חבר השופטים לסרטים קצרים בקומדיה.

ב-2002 הם עשו סרט קצר נוסף "Ces Jours Heureux" (הימים המאושרים האלה), על עזיבת מחנה קיץ.

ב-2006 יצרו את הקומדיה "Nos jours heureux" (הימים המאושרים שלנו), בכיכובם של ז'אן פול רוב, מרילו ברי, עומאר סי, ז'ופין דה מו, ז'אן בנגיגי ועוד. את הסרט ראו כ-1,400,000 צופים.

ב-2009 יצא הסרט השלישי שלהם, "Tellement proches" (כל כל קרוב), סיפורה של משפחת פועלים בפרברי פריז. השחקנים, וינסנט אלבז, איזבל קארה, פרנסואה-קסבייר דהמזון, אודרי דנה, עומאר סי, ז'אן בנגיגי וז'ופין דה מו.

הפריצה הגדולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2011 יצא סרטם הגדול "מחוברים לחיים" בכיכובם של פרונסואה קלוזה ועומאר סיץ מגולל את יחסיהם של אריסטוקרט עשיר, משותק מהצוואר ומטה עם המטפל שלו, צעיר סנגלי מהפרוורים. הסרט זכה להצלחה השנייה בגודלה בהיסטוריה של הקולנוע הצרפתי, מעל 19 מיליון צופים צפו בו והפך לסרט הצרפתי הנראה ביותר מחוץ לצרפת מאז 1994, כ-19 מיליון. הסרט הפך את השחקן עומאר סי, לכוכב. הסרט זכה ב-2012 ב-8 פרסי סזאר.

ב-2014 יצא סרטם "סמבה" בכיכובם של עומאר סי, שארלוט גינסבורג זכה להצלחה באירופה עם כ-5 מיליון צופים.

ב-2017 יצא סרטם "Le sens de la fête" (משמעות המסיבה), בכיכובם של ז'אן-פייר בכרי, ז'יל ללוש.

ב-2019 יצא סרטם "יוצאים מן הכלל" בכיכובם של וינסנט קאסל ורדה קטאב.

ב-2021 יצאה הסדרה שלהם בוטלוויזיה "En thérapie" עיבוד צרפתי לסדרה הישראלית "בטיפול".

ב-2023 יצא סרטם "Une année difficile" (שנה קשה) בישראל הסרט נקרא "השנה שהייתה לנו", קומדיה על שני לוזרים שהחובות הכבדים שלהם יצאו מכלל שליטה. בניסיונם להתאפס ולחזור לדרך הישר, הם מתחברים לקבוצת פעילים למען איכות הסביבה ומצטרפים למעלליהם, בכיכובם של פיו מרמאי, ג'ונתן כהן, נואמי מרלה ומתייה אמלריק[1].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 נרצחה בת דודתה של אשתו, הילי סולומון בת ה-27, ביחד עם מפל אדם, חברתה הטובה ביותר, אחותה של מעיין אדם, בטבח במסיבה ברעים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אוליביה נקש בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]