אוסטרלוהאינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןאוסטרלוהאינה
תקופה
סוף אוליגוקן 25 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: ספרסודונטה
משפחה: בוריהאיניים
סוג: אוסטרלוהאינה
מין: Australohyaena antiqua
שם מדעי
Australohyaena antiqua
אמחינו, 1894
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוסטרלוהאינה (שם מדעי: Australohyaena; מילולית: "צבוע דרומי") הוא סוג נכחד של יונק קדום ממשפחת הבוריהאיניים שמסדרת הספרסודונטה, אשר התקיים במש סוף האוליגוקן שלפני 25 מיליון שנה. סוג זה תואר ב-2015 ונכלל בו מין יחיד - Australohyaena antiqua, שפירושו: "עתיק".

המאובנים שלו התגלו בארגנטינה בין המחזוות צ'ובוט וסנטה קרוז ב-1894 בידי החוקר פלורנטינו אמחינו (אנ'), ואלה כללו רק שרידי מספר שיניים, אך הוא נחשב לבן סוג קרוב - Pharsophorus. רק ב-2014 נמצאה גולגולת שלמה שלו והוא הוגדר כסוג עצמאי ממשפחת הבוריהאיניים הטורפים.

טורף זה היה דומה לבוריהאינה אך היה נוקשה וגדול יותר והגיע עד למשקל 70 ק"ג[1]. הוא היה בעל חוטם קצר, לסתות חזקות כשהלסת העליונה הייתה משופעת מעט מטה והיו לו ניבים גדולות וטוחנות רחבות אך קטנות יחסית שהתאימו לשבירת עצמות, בדומה לצבוע מודרני. כמו כן היה לו שיפוע גולגולתי שעזר לעוצמת נשיכה חזקה מאוד. מבנה השיניים גם מרמז שהיה היפרקרניבור מובהק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ A. M. Forasiepi, M. Judith Babot, and N. Zimicz. 2014. Australohyaena antiqua (Mammalia, Metatheria, Sparassodonta), a large predator from the Late Oligocene of Patagonia. Journal of Systematic Palaeontology 13(6):503-525 DOI: 10.1080/14772019.2014.926403