אוריקייטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוריקייטה
מאכלים
סוג פסטה
מוצא איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים קמח דורום, מים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוריקייטהאיטלקית: orecchia - אוזן, והסיומת -etta - קטן) היא סוג של פסטה טיפוסית מפוליה, אזור בדרום איטליה. שמה בא מצורתה, שדומה לאוזן קטנה.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאוריקייטה יש צורה של כיפה קטנה, מרכזה דק יותר מקצוותיה, ומשטחה מחוספס. כמו פסטות אחרות, אוריקייטה מוכנת עם קמח דורום ומים. לעיתים נדירות משתמשים בביצים. בבישול ביתי דרום-איטלקי מסורתי, מגלגלים את הבצק ואז חותכים לקוביות. כל קובייה נמחצת עם סכין, ונגררת על משטח המסלסל את הפסטה (ייצור של קווטלו (אנ')). לאחר מכן הצורה מלופפת על האגודל.

מנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוריקייטה מוגשת בדרך כלל עם בשר כמו חזיר, צלפים ויין לבן פריך[1].

המנה המסורתית מפוליה היא "orecchiette alle cime di rapa" (איט'), מנה של אוריקייטה וראפיני (אנ'). גם ברוקולי או כרובית נמצאים בשימוש נרחב כתחליף. במיוחד בסביבות קפיטנטה (אנ') וסלנטו, אוריקייטה מוגשת באופן מסורתי גם ברוטב עגבניות (אל סוגו), לפעמים עם קציצות בשר מיניאטוריות או זילוף של ריקוטה או ריקוטה פורטה.

ספר הבישול האיטלקי "Il cucchiaio d'argento" (מילולית: כפית הכסף) מצביע על כך שאוריקייטה אידיאלית עבור רטבי ירקות.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Zanini De Vita, Oretta (2009). "Orecchiette". Encyclopedia of Pasta. University of California Press. pp. 188–190. ISBN 978-0-520-94471-8. נבדק ב-18 בספטמבר 2013. {{cite encyclopedia}}: (עזרה)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אוריקייטה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Knight, Florence. "Florence Knight's recipe for orecchiette, pork, capers and white wine" (באנגלית). ISSN 0140-0460. נבדק ב-2022-12-31.