אם סי סרץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אם סי סרץ'
MC Serch
לידה 6 במאי 1967 (בן 56)
קווינס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה אם סי סרץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1985 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון פאר רוקאוויי, תיכון לגארדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת היפ הופ עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים דאף ג'אם, סייקו+לוג'יקל-רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל בריןאנגלית: Michael Berrin; נולד ב-6 במאי 1967)[1] הידוע גם בשם הבמה אם סי סרץ' (באנגלית: MC Serch), הוא ראפר ומנהל מוזיקלי אמריקאי יהודי. הוא מוכר כחבר בהרכב ת'רד בס, שהייתה פעילה בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90. סרץ' עבד גם כאמן סולו וכמפיק עבור אמנים אחרים. בשנת 1994, סרץ' היה המפיק הבכיר של אלבום הבכורה של נאז, Illmatic, אשר "נחשב באופן נרחב כאלבום ההיפ הופ הטוב ביותר אי פעם" על פי מגזין בילבורד.

תחילת חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרץ' גדל בפאר רוקאווי, קווינס, ניו יורק.[2] הוא למד בבית ספר תיכון "פאר רוקאווי"[3] וסיים את לימודיו בתיכון למוזיקה ואמנות. הוא ממוצא יהודי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הקלטת שלושה אלבומים עם ההרכב ת'רד בס, סרץ' השיק קריירת סולו, כאשר הוציא לאור ב-1992 את האלבום "Return of the Product" תחת חברת התקליטים דאף ג'אם. האלבום כלל שני סינגלים: "Here It Comes" (שנכנס למקום הראשון במצעד שירי הראפ) ו-"Back to the Grill". ב-1994 סרץ' היה המפיק של האלבום Illmatic של נאז.

הוא גם עזר לטפח את הקריירה של הראפר או.סי. לאחר ששמע אותו בשיר "Fudge Pudge" של אורגניזד קונפיוז'ן, ועזר לו להשיג חוזה עם חברת התקליטים ויילד פיטץ' רקורדס.

מאז שפרש מלהופיע, ניהל סרץ' חברת קידום מכירות בשם "Serchlite Music". בשנת 2000 הוא הופיע באלבום "Bamboozled" של ספייק לי כחבר בלהקת ההיפ-הופ הפיקטיבית Mau Maus (שכלל גם את אמני היפ-הופ אחרים כמו מוס דף, צ'ארלי בולטימור וקאניבוס). דמותו הייתה מהפכן לבן שהיה אמור להיות "1/16 שחור".[4]

משנת 2003, הוא אירח את תוכנית הרדיו "Serch In The AM" בתחנת הרדיו העירונית של דטרויט FM 98 WJLB; הוא היה התקליטן היהודי הראשון בתחנה ההיא. סרץ' הודח מ-WJLB במרץ 2006, על פי הדיווחים עקב מחלוקת על מסיבת סוף שבוע של סופרבול במועדון Motor City Live.

סרץ' גם אירח את סדרת הריאליטי "The (White) Rapper Show" בערוץ VH1 שהסתיימה במרץ 2007. בתוכנית הוא היה ידוע במשפט שלו "Woop-WOOP!". ב-2008 יצאה לאור סדרת הספין אוף, "Ego Trip's Miss Rap Supreme".

מאז חזר סרץ' לרדיו בדטרויט בתחנה העירונית Hot 102.7. סרץ' הופיע בחלק מהקליפים של רוקה רוקה עלי.

בשנת 2018 סרץ' התראיין עם די ג'יי ולאד בו טען שאם סי האמר הוציא חוזה של 50,000 דולר על חייו, בעקבות אי הבנה בנוגע למילים שכתב בשיר.[5]

במאי 2021 סרץ' הצטרף ל-VidSig, פלטפורמת וידאו גלובלית בשידור חי, כיועץ קריאייטיב ראשי (CCO).[6]

סרץ' היה בכיר בחברה HitPiece, סטארט-אפ שיצר NFT של שירים שנסגר בפברואר 2022 תחת איום לפעולות משפטיות על ידי התאחדות תעשיית ההקלטות של אמריקה, אשר תייג אותה כ"מבצע הונאה" ולאחר ביקורת ציבורית של אמנים גדולים כולל וולפגנג ואן חאל.[7]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוֹלוֹ[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Return of the Product (דאף ג'אם, 1992)

עם ההרכב ת'רד בס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]