ג'וי מנגנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וי מנגנו
Joy Mangano
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 15 בפברואר 1956 (בת 68)
ברוקלין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת פייס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן זוג אנטוני מיראן (נ. 1978-1989)[1]
www.joymangano.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וי מנגנואנגלית: Joy Mangano; נולדה ב-15 בפברואר 1956)[2] היא ממציאה אמריקאית, אשת עסקים, ויזמית מפורסמת בזכות המצאות כגון 'מגב הפלא'[3]. מכהנת כנשיאת חברת אינג'יניוס דיזניינס (Ingenious Designs), ומופיעה בערוץ הקניות של ארצות הברית (HSN) באופן תדיר.

הסרט ג'וי שיצא בשנת 2015, מבוסס באופן חלקי על חייה. ג'ניפר לורנס זכתה למועמדות לפרס האוסקר עבור השחקנית הטובה ביותר עבור כיכובה בתפקיד הראשי בסרט זה[4].

תחילת דרכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנגנו נולדה ב-1956, ניו יורק, להורים ממוצא איטלקי-אמריקאי. מגיל צעיר, החלה להמציא. כנערה עבדה בבית-חולים לחיות בהנטינגטון, ניו יורק, לונג איילנד, היא המציאה קולר פלואורסצנטי נגד פרעושים כדי לשמור על בטיחות חיות המחמד. מוצר עם עיצוב דומה יוצר בשנה שאחרי על ידי חברת הארטס מאונטיין (Hartz Mountain). לאחר שסיימת את לימודיה באוניברסיטת פייס עם תואר ראשון במנהל עסקים ב-1978, היא החזיקה במגוון רחב של עבודות, כולל מלצרית, ומנהלת הזמנות בחברת תעופה, תוך גידול שלושת ילדיה כאם גרושה[5].

המצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנגנו מחזיקה ביותר מ-100 פטנטים על מגוון המצאותיה. "אני חושבת שהמוצרים שלי היו מוצלחים, כי יש בהם משהו מושך לקהל הרחב," היא אמרה. "אני בדיוק כמו כל אחד אחר שם בחוץ. אני אמא, אני עובדת, יש לי בית לנקות, ודברים לארגן. כולנו בעלי צרכים מסוימים דומים."

מגב הפלא[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתוך תחושת תסכול ממטליות רצפה רגילות, מנגנו פיתחה ב-1990 את המצאתה הראשונה – מגב הפלא – אשר מורכב מחיבור של מגב פלסטי וסחבה העשויה מלופ של 90 מטר של חוטי כותנה. שילוב של המגב עם הסחבה, גורם לכך כי סחיטת הסחבה נעשית באופן עצמי, וכך למעשה מאפשר למשתמש לשמור על ידיים יבשות גם בעת שטיפת הבית. באמצעות חסכונותיה והשקעותיהם של המשפחה והחברים, היא יצרה אב-טיפוס של 100 יחידות. ההרכבה הראשונית נעשתה במוסך של אביה בניו יורק בשנת 1991.

לאחר שמכרה את המגב בתערוכות ובחנויות מקומיות בלונג איילנד, היא מכרה 1,000 יחידות בהזמנה אישית של חברת הכבלים קיו וי סי (QVC). הוא נמכר בצניעות תחילה, אך ברגע שחברת הכבלים QVC התירה למנגנו לעלות לשידור כדי למכור את המוצר בעצמה, היא מכרה 18,000 יחידות של מגבי הפלא בתוך פחות מחצי שעה. מנגנו איגדה את עסקיה תחת השם ארמה פרודקטס, כאשר בהמשך הוחלף שם זה בשם אינג'יניוס דיזניינס. היא מכרה את חברת אינג'יניוס דיזניינס ל-USA Network, חברת האם של חברת הום שופינג נטוורק (Home Shopping Network) בשנת 1999. עד שנת 2000, החברה שלה מכרה מגבי פלא בשווי של כ-10 מיליון דולרים כל שנה.

מוצרים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולבים מתחבקים (Huggable Hangers) – קולב קטיפתי, אשר אינו מחליק, בעל גו דק וכך מאפשר חיסכון בחלל הארון. מוצר זה קיבל חסות על ידי אופרה ווינפרי, קולבים מתחבקים היו המוצר הנמכר ביותר בשנת 2010 של ערוץ HSN, עם יותר מ-300 מיליון יחידות שנמכרו.

לנצח מבושם – קו של מוצרים מנטרלי ריחות ביתיים, הכולל מקלות, נרות ללא פתיל, מעמד לריחניים, עיטורים לעיצוב, תבניות לעיצוב הנעל ועוד. מנגנו שברה שיא של ערוץ הקניות HSN ב-31 בינואר 2010, כאשר נמכרו 180,000 יחידות ביום אחד. קו ה'לנצח מבושם' זכה בחותם האישור של המגזין גוד האוסקיפינג.

שיטת ארוז הכל (Clothes it All Luggage System) – מזוודות על גלגלים בעלות תכונות ארגוניות, כמו ריפוד תא עבור מחשב נייד, תא למוצרי טיפוח, כיס שמיועד לכרטיסי טיסה, חוצצים נשלפים ועוד. למזוודות גדלים שונים, מתיק נסיעות קטנים, לשידה ניידת עם מגירות נשלפות בגודל של כ56 סנטימטר, כמו גם תיקי מסמכים ותיקי נשיאה לחיות מחמד.

פרפורמנס פלטפורם (Performance Platform)נעליים עם פלטפורמה מגומי, אשר מעניקה לעונד כמה סנטימטרים יותר. במאי 2010, מנגנו מכרה כ-30,000 זוגות ב-3 שעות בערוץ הקניות HSN. הקו החל עם סניקרס, ומאז עברו גם לנעלי בובה, נעלי עקב וסנדלים.

טקסטיל קומפורט& ג'וי (Comfort & Joy Textiles) – כלי מיטה העשויים מכותנת סופימה, כוללת שמיכת פוך עם רוכסן, ומצעים שמחוברים לקצה המיטה אשר ניתנים להסרה קלה ולניקוי.

משקפי קריאה – קו של משקפי קריאה נמכרו בסט של שלושה או יותר, כך שהם יוכלו להיות כל הזמן זמינים בבית, במשרד וביציאות. מנגנו מכרה יותר ממיליון זוגות.

נוכחות בשידורים ושותפויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זמן קצר לאחר שהיא החלה להופיע ב-QVC בשנת 1992, מנגנו החלה לבלות בכ-120 שעות שידור בשנה. היא מופיעה באופן קבוע בערוץ הקניות HSN, ונחשבת כספקית הכי מוצלחת של הערוץ, עם מכירות שנתיות של יותר מ-150 מיליון דולר. המכירות השעתיות שלה עומדות באופן קבוע על מיליון דולר. מנגנו הופיעה גם בפרסומות קצרות, עבור מוצרי החברה. מנגנו טוענת כי מכירות בטלוויזיה היא הזדמנות להגיע מיליוני אנשים, ולכן זה דורש ההתלהבות האמיתית כדי לשכנע אנשים לא יכולים לגעת או לנסות את המוצר. בכיר ערוץ הקניות כתב כי הצלחתה של מנגנו נובעת מיכולתה להעביר את "התשוקה, ההתרגשות והגאווה של כל מוצר לצופים."

הופעות טלוויזיוניות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005, מנגנו כיכבה כשופטת בתוכנית הריאליטי "נוצר בארצות הברית" (Made in the USA). היא הופיעה גם בתוכנית האירוח של ערוץ הABC, דה וויו (The View) ב-2 בפברואר 2007.

שותפות מוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנגנו יצרה שותפות עם סלבריטאים ואושיות טלוויזיה אחרים על מנת שיביאו את מוצריהם לערוץ הקניות HSN, ביניהם קו התכשיטים של כוכבת הטניס סרינה ויליאמס, מוצרי הכושר של פרנק ספה, מוצרי אופנה של דוגמנית העל אימאן, מוצרים של רוזי אודונל, וגיטרות של אסטבן.

פרסים ותארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1997 זכתה בתואר יזמית השנה של לונג איילנד על ידי ארנסט אנד יאנג. ב-2009, היא דורגה במקום ה-77 ברשימת "100 האנשים היצירתיים ביותר בעסקים" של המגזין Fast Company. ב-2010, היא הופיעה במגזין זה, ברשימת 10 הנשים הכי יצירתיות בתחום העסקים.

בתרבות הפופולרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות המבוססת על מנגנו מגולמת על ידי ג'ניפר לורנס בסרט "ג'וי" שיצא לאקרנים בשנת 2015 בבימויו של דייוויד או ראסל, כאשר מנגנו קיבלה קרדיט בסרט בתור מפיקה. הסרט היה מועמד לפרסי האוסקר בפרס השחקנית הטובה ביותר.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנגנו התחתנה עם טוני מיראן (Tony Miranne) בשנת 1978, זמן קצר לאחר שהם סיימו את לימודיהם באוניברסיטת פייס. הם התגרשו בשנת 1989, ולהם 3 ילדים: קריסטי, רוברט וז'קלין מיראן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ http://www.vanityfair.com/hollywood/2015/12/joy-mangano-true-story
  2. ^ http://www.biography.com/people/joy-mangano-05202015=אתר הביוגרפיות של סליברטאים (באנגלית)
  3. ^ Making Millions Off a Super Mop, abcnews.go.com
  4. ^ “Cinderella without a prince”: Jennifer Lawrence and David O. Russell on their new film “Joy”, Women in the World, ‏2015-12-15 (באנגלית) (ארכיון)
  5. ^ Konig, Susan (2001-02-11). "Cleaning Up in Business, With a Mop". The New York Times (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2019-07-09.