ג'יימס בוון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימס בוון
James Bowen
ג'יימס בוון ובוב (2013)
ג'יימס בוון ובוב (2013)
לידה 15 במרץ 1979 (בן 45)
סארי, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימס בווןאנגלית: James Bowen; ‏ נולד ב-5 במרץ 1979) הוא סופר ונגן רחוב בריטי שהתפרסם בזכות סיפרו האוטוביוגרפי "חתול רחוב ושמו בוב" שהפך במהירות לרב-מכר עולמי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוון נולד בסארי בבריטניה. הוריו התגרשו כשהיה בן שלוש והוא עבר להתגורר עם אמו ואביו החורג באוסטרליה.

הוא לא הסתדר בבית עם אביו החורג וגם לא בבית הספר. בגיל חמש עשרה נשר מבית הספר והחל להשתמש בסמים. בגיל שמונה עשרה שלחה אותו אמו לגור בלונדון עם אחותו למחצה בתקווה שזה ישנה אותו. הוא התקשה להשיג עבודה, הידרדר לסמים קשים ונזרק מבית אחותו. גם אביו סירב לקבלו והוא הפך לחסר בית והתגורר ברחובות לונדון. לבסוף התקבל לתוכנית שיקום עירונית, קיבל דירת מגורים ממחלקת הרווחה בטוטנהאם וכן החל בטיפול במתדון המשמש תחליף להרואין לצורך גמילה מסמים. לפרנסתו עבד כנגן גיטרה ברחובות באזור קובנט גרדן.

ערב אחד, בתחילת אביב 2007, חזר לביתו וגילה חתול ג'ינג'י שוכב בחדר המדרגות. בתחילה התעלם ממנו כי לא רצה לקבל אחריות על יצור נוסף בשעה שהיה לו מספיק קשה לקחת אחריות על עצמו. החתול המשיך לשכב באותו מקום ולמחרת ראה בוון שהוא פצוע במצב תזונתי גרוע וקרחות בפרווה. רחמיו נכמרו על החתול ובשארית כספו סידר לו טיפול וטרינרי שכלל טיפול בפצעים וסירוס והכניסו לדירתו. הוא קרא לחתול בוב על שם הדמות של "קילר בוב" מהסדרה טווין פיקס. בוון טיפל בבוב עד שהבריא ושילח אותו לדרכו בתקווה שלא ייפגשו יותר.

כאשר הלך לעבודתו כנגן רחוב עקב בוב אחריו, התגנב לאוטובוס וקפץ על כתפו. הם הגיעו לקובנט גרדן. בוון החל לנגן ובוב לצידו. באותו יום הרוויח בוון הרבה יותר מביום רגיל. אנשים היו עוצרים לצילום ונותנים כסף ברוחב לב. תוך זמן קצר השתנה מצבו של בוון. הוא נגמל מסמים, רואיין בטלוויזיה והוא ובוב הפכו לחביבי התקשורת ולידוענים. הסיפור על חתול הרחוב שהציל את בעליו זכה להתעניינות וירלית בפייסבוק, טוויטר ויוטיוב.

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חתול רחוב ושמו בוב, נכתב על ידי בוון והסופר ג'רי ג'נקינס ויצא לאור ב-2012. תוך זמן קצר הוא הפך לרב מכר עולמי. נמכר בבריטניה בלבד ביותר ממיליון עותקים ותורגם ל-30 שפות.
  • העולם לפי בוב, ספר המשך, יצא ב-2013 וזכה גם הוא להפוך לרב מכר
  • בוב: לא חתול רגיל, גרסה מותאמת לילדים של "חתול ושמו בוב", יצא ב-2013.
  • שמי הוא בוב, ספר מאויר לילדים ובו תיאור דמיוני של חייו של בוב לפני שנפגש עם בוון. יצא ב-2014.

ב-2016 הופק סרט לפי "חתול רחוב ושמו בוב".

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'יימס בוון: חתול רחוב ושמו בוב, תרגום קטיה בנוביץ', הוצאת "אסיה", 2015

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יימס בוון בוויקישיתוף