ג'יי וייט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יי וייט
Jay White
לידה 9 באוקטובר 1992 (בן 31)
אוקלנד, חבל אוקלנד, ניו זילנד
שם במה ג'יי וייט
כינוי Switchblade
משקל 100 ק"ג
גובה 1.86 מטר
לאום ניו זילנדי
קריירה מקצוענית 19 בפברואר 2013 – הווה (11 שנים)
מאמנים The UK Kid
NJPW דוג'ו
ליגות NJPW
תרגילי סיום Blade Runner
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יי וייטאנגלית: Jay White; נולד ב-9 באוקטובר 1992) הוא מתאבק ניו זילנדי, המופיע בארגון ההיאבקות New Japan Pro-Wrestling. לאחר שהחל את הקריירה שלו בשנת 2013, וייט הצטרף שנה מאוחר יותר לארגון NJPW. בחודש יוני של שנת 2016, וייט עזב כדי ללמוד תרבויות אחרות של היאבקות וביניהן היה ניתן למצוא את ארגון Ring of Honor האמריקאי ואת ארגון Revolution Pro Wrestling הבריטי. וייט חזר ל-NJPW בנובמבר 2017.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירה מוקדמת (2013–2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת 2013, וייט החל להתאמן תחת הדרכתו של תומאס ג'ונס (שהוכר יותר בשם הבמה: The UK Kid) בארגון Varsity Pro Wrestling. את קרב הבכורה שלו בקריירה ערך בארגון זה ב-19 בפברואר. בתחילת שנת 2014, וייט התאבק לצד מתאבק הארגון New Japan Pro Wrestling דאז, פרינס דוויט, בקרב זוגות. זמן קצר לאחר קרב זה, המתאבק באד לאק פאלה יצר קשר עם וייט ואמר לו שדוויט דיבר עם הנהלת NJPW ואמר לו שבמידה וירצה לעבור לארגון, יהיה לו מקום במתחם הדוג'ו שלהם. מספר חודשים לאחר מכן, וייט נפגש עם פאלה, דוויט ושינסקה נקאמורה בלונדון, שם וייט נענה להצעה בחיוב.

New Japan Pro-Wrestling‏ (2015–2016)[עריכת קוד מקור | עריכה]

וייט עזב ליפן בערב השנה האזרחית 2014 והחל להתאמן במעמד של מתאבק טירון. את קרב הבכורה שלו בארגון ערך ב-30 בינואר 2015 בהפסד לאלכס שלי. וייט הפסיד את כל שמונת הקרבות שלו בשנה זו, דבר שנפוץ מאוד למתאבק שנחשב טירון ב-NJPW. שנה לאחר מכן, וייט החל לצבור עוד ועוד ניצחונות וב-27 במרץ הוא רשם את הניצחון הגדול ביותר בקריירה שלו על האלוף הבין יבשתי של NJPW באותה התקופה, קני אומגה, בקרב שאינו היה על התואר. הקרב האחרון של וייט ב-NJPW התרחש ב-19 ביוני, כשהוא חבר לצד דייוויד פינלי ג'וניור וג'וס רובינסון בהפסדם לסאטושי קוג'ימה, הירושי טנזאן ומנאבו נאקאנישי. במהלך שבוע זה וייט עזב לטובת שהייה בארצות הברית.

המעבר לארצות הברית (2016–2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשעבר לארצות הברית, וייט התבסס בניו ג'רזי, לפני שעבר לדטרויט, לגור ביחד עם אלכס שלי. וייט ערך את קרב הבכורה שלו בארגון Ring of Honor ב-25 ביוני לאחר שניצח בפסילה את קמיטאצ'י. לאחר מכן, הוא הצטוות לשורות מוטור סיטי מאשין גאנז (אלכס שלי וכריס סייבן) בניצחונם על קמיטאצ'י, כריסטופר דניאלס ופרנקי קאזריאן. וייט והמוטור סיטי מאשין גאנז הקימו צוות שנקרא "Search and Destroy" ביחד עם ג'ונתן גרישם וליאו ראש. ב-8 ביולי, וייט גבר על ליאו ראש.

ב-12 באוגוסט 2016, וייט ערך את קרב הבכורה שלו בארגון הבריטי Revolution Pro Wrestling לאחר שניצח את ג'וש בודום. שבוע לאחר מכן, הוא התחרה בקרב מרובע נגד קמיטאצ'י, ליאו ראש ודונובן דיג'אק, שבו דיג'אק יצא עם ידו על העליונה. לילה לאחר מכן, וייט וראש הפסידו בקרב זוגות לאחים בריסקו. ב-26 באוגוסט, וייט ניצח את מארק האסקינס. ב-30 בספטמבר, וייט חבר לשורות קושידה ו-ACH בניצחונם על האחים בריסקו וטורו יאנו במסגרת קרב רבע הגמר של טורניר אליפות השלישיות של ROH. בחצי הגמר, השלושה ניצחו את רת' טייטוס, קני קינג וקפריס קולמן. בשלב הגמר של הטורניר הם הפסידו למאט טייבן, ויני מרסליה ו-TK אוריאן.

וייט חזר לארגון ההיאבקות RPW ב-21 בינואר 2017 בניצחון על מרטין סטון. ב-6 ביוני, וייט ניצח בקרב באטל רויאל וכתוצאה מכך קיבל את ההזדמנות הגדולה ביותר בקריירה שלו, כשהתחרה נגד כריסטופר דניאלס על אליפות העולם של ROH, אך לא הצליח לנצח אותו.

החזרה ל-NJPW‏ (2017–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

Chaos‏ (2017–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

וייט כאלוף ארצות הברית במשקל כבד של IWGP בשנת 2018

ב-5 בנובמבר 2017, וייט חזר ל-NJPW כדמות המסתורית שנקראה Switchblade (שפירושו אולר קפיצית). הוא איתגר את הירושי טנהאשי לקרב באירוע הגדול של השנה, רסלקינגדום 12, על האליפות הבין יבשתית של IWGP. בקרב זה ביניהם שנערך ב-4 בינואר 2018, וייט הפסיד לטנהאשי. לילה לאחר מכן, וייט יצר ציפייה לכך שהוא מצטרף ל-Bullet Club, אך כל זה היה מתוכנן כדי לתקוף את קני אומגה. ב-6 בינואר, הוא הצטרף לקבוצת Chaos במטרה שיהיה לו תגבורת נגד קני אומגה וה-Bullet Club.

ב-28 בינואר, וייט ניצח את אומגה והפך לאלוף ארצות הברית של IWGP. ב-25 במרץ, הוא הגן בהצלחה על התואר נגד האנגמן פייג'. לאחר מכן, הוא הגן בהצלחה על התואר נגד דייוויד פינלי ופאנישמנט מרטינז בשני קרבות שונים. ב-7 ביולי, וייט הפסיד את האליפות לג'וס רובינסון. לאחר מכן, הוא התחרה בטורניר ה-G1 Climax של הארגון, שבו סיים במקום השלישי עם שישה ניצחונות ושלושה הפסדים. בין הניצחונות שרשם, היה ניתן למצוא את המנהיג של Chaos, קאזוצ'יקה אוקאדה, ואת הירושי טנהאשי, שסיים כמנצח בטורניר וההפסד היחיד שלו בכל הטורניר היה לוייט.

Bullet Club‏ (2018–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע Destruction In Kobe, שנערך ב-23 בספטמבר 2018, וייט תקף את הירושי טנהאשי לאחר קרב ההגנה שלו על מזוודת ה-G1. לאחר מכן, וייט תקף את קאזוצ'יקה אוקאדה עד שהמנג'ר הקודם של אוקאדה, גדו, הגיע ונחלץ לעזרתו. לעומת זאת, גדו בגד באוקאדה לאחר שהכה אותו בעזרת כיסא, וכתוצאה מכך חבר לשורות וייט. ב-8 באוקטובר, וייט נוצח על ידי טנהאשי. לאחר הקרב, וייט וגדו תקפו את טנהאשי עד שאוקאדה הגיע ועצר את תקיפתם. כעבור זמן מה, וייט וגדו הצטרפו לקבוצת ה-Bullet Club, כשוייט הוא זה שמשמש כמנהיג הקבוצה. באירוע Power Struggle, שנערך ב-3 בנובמבר, וייט הציב בפני אוקאדה אתגר לקרב באירוע הגדול של הארגון, רסלקינגדום 13, ב-4 בינואר 2019. בקרב זה, וייט גבר על אוקאדה. באירוע New Year Dash!! שנערך יממה לאחר מכן, וייט הצמיד את טנהאשי לניצחון במהלך קרב שלושה נגד שלושה ובעקבות כך זכה לאתגר את טנהאשי לקרב על האליפות במשקל כבד של IWGP. קרב זה ביניהם התקיים באירוע The New Beginning in Osaka, שנערך ב-11 בפברואר, ובו וייט גבר על טנהאשי וזכה באליפות במשקל כבד של IWGP בפעם הראשונה בקריירה שלו, והפך למתאבק הרביעי הכי צעיר (בן 26 באותו זמן) שזכה באליפות זו, ולמתאבק הכי צעיר שמוצאו הוא לא יפני שזה באליפות זו. באירוע G1 Supercard, שנערך ב-6 באפריל, וייט הפסיד את התואר לאוקאדה.

ב-12 באוגוסט, הגיע וייט לגמר ה-G1 Climax של שנת 2019, כאשר סיים במקום הראשון בבית שלו, עם שישה ניצחונות ושלושה הפסדים. וייט הפסיד בגמר לקוטה איבושי שזכה בטורניר, אך במהלך הטורניר, אחד מניצחונותיו היה כאשר הצמיד את טטסויה נאיטו, האלוף הבין יבשתי של IWGP באותו הזמן, וכתוצאה מכך זכה לאתגר אותו לקרב על אותה אליפות ב-22 בספטמבר, באירוע Destruction In Kobe. וייט הצמיד את נאיטו באותו אירוע ובכך זכה באליפות הבין יבשתית של IWGP, ובכך רשם עוד הישג: המתאבק השני בהיסטוריה שזכה באליפויות משקל כבד, ארצות הברית והבין יבשתית של ה-IWGP (הראשון שעשה זאת היה קני אומגה). וייט הגן בהצלחה על התואר ב-3 בנובמבר נגד הירוקי גוטו. אחרי אותו ניצחון הוא אותגר על ידי טטסויה נאיטו שהפסיד לו חודש וחצי לפני לקרב על האליפות באירוע הגדול של הארגון, Wrestle Kingdom, ב-4 בינואר 2020. באירוע זה, וייט הפסיד בחזרה את האליפות לנאיטו, אך לילה לאחר מכן, ניצח את קוטה איבושי. ב-9 בפברואר, וייט ניצח את סאנאדה באירוע New Beginning In Osaka. ב-12 ביוני 2022, וייט ניצח את אוקאדה והפך לאלוף העולם במשקל כבד של IWGP.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות New Japan Pro Wrestling - NJPW
    • אליפות העולם במשקל כבד של IWGP (פעם אחת, נוכחי)
    • אליפות במשקל כבד של IWGP (פעם אחת)
    • האליפות הבין יבשתית של IWGP (פעם אחת)
    • אליפות ארצות הברית במשקל כבד של IWGP (פעם אחת)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-12 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2019

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יי וייט בוויקישיתוף