דבי הארי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דבי הארי
Debbie Harry
לידה 1 ביולי 1945 (בת 78)
מיאמי, פלורידה, ארצות הברית
שם לידה דברה אן הארי
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1965
מקום לימודים אוניברסיטת סנטנארי, תיכון הות'ורן עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוקגל חדשפאנק רוקדיסקו
סוג קול מצו-סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית אמריקאית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Chrysalis, גפן רקורדס, Sire, Eleven Seven
www.blondie.net
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דברה אן (דבי) הארי (Deborah Ann "Debbie" Harry‏; נולדה ב-1 ביולי 1945) היא זמרת-יוצרת ושחקנית אמריקאית, הידועה בעיקר כסולנית להקת הגל החדש בלונדי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

דבי הארי היא בתם של קת'רין וריצ'רד הארי, בעלי חנות מתנות בהוות'ורן, ניו ג'רזי, שאימצו אותה כשהייתה בת שלושה חודשים. לדבריה, השם בו נרשמה בתעודת הלידה היה אנג'לה טרימבל. הארי סיימה את בית הספר התיכון בהוות'ורן בשנת 1963, ולאחר מכן השלימה לימודי תעודה ב-Centenary College שבניו ג'רזי בשנת 1965. בסוף שנות השישים עברה להתגורר בניו יורק, ועבדה למשך שנה כמזכירה במשרד המקומי של תחנת הרדיו של ה-BBC. לאחר מכן הייתה מלצרית במועדון Max's Kansas City, עבדה בדאנקן דונאטס, והייתה רקדנית ושפנפנת פלייבוי.

הארי החלה את קריירת המוזיקה שלה בלהקת הפולק רוק The Wind in the Willows. בתחילת שנות השבעים הצטרפה לשלישיית The Stilettos, שם פגשה את כריס סטיין, לימים בן זוגה לחיים והגיטריסט של להקת בלונדי. הארי וסטיין הקימו את בלונדי באמצע שנות השבעים, ובלונדי החלה להופיע תדיר במועדונים Max's Kansas City ו-CBGB בניו יורק. בשנת 1976 יצא אלבום הבכורה של בלונדי שבעקבותיו החלה ההצלחה המסחרית, תחילה באוסטרליה ובאירופה ורק לאחר מכן גם בארצות הברית.

הארי וסטיין קיימו מערכת יחסים זוגית ממושכת ללא נישואין וללא ילדים. באמצע שנות השמונים לקחה הארי פסק זמן ממושך בן כמה שנים כדי לסעוד את מיטת חוליו של סטיין. השניים נפרדו בסוף שנות התשעים אך המשיכו לעבוד ביחד.

באפריל 2014 הודתה בראיון שהיו לה מערכות יחסים עם נשים והצהירה כי היא ביסקסואלית.[1]

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1980 כיכבה במותחן הפשע מסוגת נאו נואר "עיר אפלה" לצדה של פט בנאטר. בשנת 1983 הייתה הארי אמורה לככב לצד אנדי קאופמן במחזה Teaneck Tanzi: The Venus Flytrap על במות ברודוויי. אולם למרות שהמחזה (בכיכובם של שחקנים אנגלים) הצליח מאוד על במות לונדון, הצגתו בניו יורק הופסקה לאחר הופעה אחת בלבד. מאוחר יותר באותה שנה כיכבה הארי בסרטו של דייוויד קרוננברג וידאודרום. בשנת 1987 כיכבה בסרט Forever Lulu לצד אלק בולדווין. בשנת 1988 השתתפה בסרטו של ג'ון ווטרס היירספריי.

בשנת 1997 כיכבה בסרט הקומדיה "אני, אמא והמאפיה היהודית" בתור אימו היהודייה והשתלטנית של הדמות הראשית, אותו גילם נורמן רידוס.

הארי השתתפה בעוד כמה סרטים, בעיקר בתפקידי משנה. בשנת 2001 השתתפה בסרט העצמאי "פלופר".

הופיעה בתפקידי אורח בתוכניות הטלוויזיה החבובות, מד טי.וי, סברינה, סאטרדיי נייט לייב וסוכן סמוי.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי השתתפה בעשרה אלבומי אולפן, שלושה אלבומי הופעות חיות ושלושה-עשר אלבומי אוסף של בלונדי (רשימה בערך על הלהקה). כמו כן הוציאה הארי כמה אלבומי סולו כמפורט להלן.

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1998: Deborah Harry Collection
  • 1999: Most of All - The Best of Deborah Harry
  • 2004: French Kissin' - The Collection

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דבי הארי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]