דורותי גטובה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דורותי גטובה
Dorothy Ghettubaf
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1979 (בת 45 בערך)
קניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קניהקניה קניה
מקום לימודים אוניברסיטת אנדרוז עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דורותי גטובהאנגלית: Dorothy Ghettuba) היא יוצרת קולנוע ויזמית טלוויזיה קנייתית.[1] היא מייסדת שותפה ב-Spielworks Media המבוססת בניירובי, חברת הפקות אפריקאית אשר הוקמה ב-2009.[2] ב-2016, היא נמנתה ברשימת המגזין C. Hub של "100 האישיויות היצירתיות המשפיעות ביותר".[3] היא גם מונתה כעמיתת הארכיבישוף טוטו לשנת 2016 במכון המנהיגות האפריקאית.[4]. ב-2019 מונתה למנהלת תוכן מקורי בינלאומי בחברת נטפליקס[5].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גטובה נולדה וגדלה בקניה,[6] ובבגרותה למדה תקשורת ומדעי המדינה באוניברסיטת אנדרוז שבמישיגן, בארצות הברית. לאחר סיום הלימודים, היא חייתה מספר שנים בקנדה, שם היא עבדה תקופה עבור קרן הון סיכון.[7] היא חזרה לקניה זמן קצר לאחר יום הולדתה השלושים.[8] לדבריה של גטובה, התשוקה המקורית שלה הייתה משחק, ובנוסף למשחק היא גם שרה, וכותבת תסריטים. אך כשהיא לא נבחרה לתפקידים, היא פנתה לצד ההפקה של עשיית סרטים.[9]

Spielworks Media[עריכת קוד מקור | עריכה]

גטובה ייסדה את Spielworks Media בשנת 2009, ומשמשת כמנכ"לית החברה.[10] מטרתה היא להפוך את החברה לגרסה האפריקאית של אולפני הקולנוע האמריקאים הגדולים, כמו סרטי יוניברסל.[11]

כשחזרה גטובה לקניה, עבדה בתור מפיקה בסדרת טלוויזיה מקומית על מנת ללמוד את מלאכת ההפקה. לאחר שישה חודשים בתפקיד, הציגה למנהל ברשת הטלוויזיה רעיון לתוכנית. המנהל אהב את הרעיון, אך אמר שאין באפשרותו להזמין תוכנית ללא פיילוט. לגטובה לה היה כסף למימון ההפקה בעצמה, אך בעזרת ידע במימון והלוואות והשקעות ממשפחה וחברים, הקימה חברה הפקות בשם Spielworks Media. החברה הפכה לאחת מחברות ההפקות המובילות בקניה, ולזכותה מספר גדול של תוכניות וסדרות טלוויזיה, בהם "Block D",‏ "Lies that Bind",‏ "Higher Learning",‏ "Saints",‏ "Ladies 1st" והסדרה הלימודית "Know Your Constitution", אשר שודרה, כמו תכנים אחרים של החברה, גם מחוץ לקניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דורותי גטובה, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  2. ^ Biko, Jackson. "The woman who found gold in filming". Business Daily Africa.
  3. ^ "100 most influential creatives released by C. Hub magazine". News Ghana. 7 באפריל 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Dorothy Ghettuba - 2016 Archbishop Tutu Leadership Programme Fellow". African Leadership Institute. 21 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ https://www.africanexponent.com/post/9980-netflix-plans-to-commission-original-shows-from-africa-by-2019
  6. ^ Biko, Jackson. "The woman who found gold in filming". Business Daily Africa.
  7. ^ Biko, Jackson. "The woman who found gold in filming". Business Daily Africa.
  8. ^ Mulupi, Dinfin (9 ביולי 2013). "Television entrepreneur, Dorothy Ghettuba, explains how she got to where she is today". How We Made It In Africa. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Female Kenyan entrepreneur excels in TV production business". Africanews. 8 בדצמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Lati, Mwikali. "Award-winning TV producer out to teach, inspire and entertain". אורכב מ-המקור ב-2018-11-29. נבדק ב-2018-11-28.
  11. ^ Mulupi, Dinfin (9 ביולי 2013). "Television entrepreneur, Dorothy Ghettuba, explains how she got to where she is today". How We Made It In Africa. {{cite web}}: (עזרה)