המהפנט (סרט, 2023)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המהפנט
Hypnotic
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי רוברט רודריגז
הופק בידי

רוברט רודריגז

דניאל פארדו

הלה פינלי

דייאו אוקניי

ג'ף פאהי

מקס בורנשטיין

ג'קי ארל היילי

ויליאם פיכטנר
תסריט

רוברט רודריגז

מקס בורנשטיין
עריכה רוברט רודריגז
שחקנים ראשיים

בן אפלק

אליס בראגה

דניאל פארדו

הלה פינלי

דייאו אוקניי

ג'ף פאהי

ג'קי ארל

ויליאם פיכטנר
מוזיקה רבל רודריגז
צילום

פבלו ברון

רוברט רודריגז
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה

אולפני סולסטיס

Ingenious Media

Studio 8

Double R Productions
חברה מפיצה פורום הונגריה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ישראלישראל 8 ביוני 2023
ארצות הבריתארצות הברית 12 במאי 2023
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סרט מדע בדיוני, סרט דרמה, סרט מותחן, סרט משטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 65 מיליון דולר
הכנסות 3.6 מיליון דולר
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המהפנטאנגלית: Hypnotic) הוא סרט מותחן פעולה ומדע בדיוני אמריקאי משנת 2023, בבימויו של רוברט רודריגז, שכתב את התסריט יחד עם, דניאל פארדו, הלה פינלי, דייאו אוקניי, ג'ף פאהי, מקס בורנשטיין, ג'קי ארל היילי ו-ויליאם פיכטנר. בסרט מככבים בן אפלק ואליס בראגה. רודריגז גם הפיק, צילם וערך את הסרט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דני רורק, בלש במשטרת אוסטין, נזכר בפני המטפלת שלו בחטיפת בתו בת השבע, מיני, שהובילה לפירוק נישואיו. לאחר מכן, הוא נאסף על ידי שותפו, ניקס, שמודיע לו שהם קיבלו שיחת טלפון אנונימית על כספת בבנק שתישדד. הם עדים לאדם מסתורי שנותן הוראות שלא נשמעות לאישה, עובדי בנק ושוטרים אחרים, שלכאורה ממלאים אחר פקודותיו כשהוא נכנס לבנק. רורק דוהר אל הכספת שהם מתכננים לשדוד, מוצא בתוכה תמונה של מיני עם ההודעה "מצא את לב דלריין" כתובה עליה. רורק רודף אחרי האיש לגג, שם הוא רואה אותו מצווה על שני שוטרים לירות זה בזה בזמן שהאיש נמלט.

משוכנע שלשוד יש קשר להיעלמות בתו, רורק חוקר. עקבות שניהל ניקס בשיחת הטלפון שהם קיבלו מובילה את רורק לכתובת של מגדת העתידות דיאנה קרוז. לאחר שהוא מתאר בפניה את האיש מהשוד בבנק, לקוח של קרוז, בשליטתו של אותו אדם, נוסע באופנוע דרך החלון של קרוז לפני שהוא מתאבד. רורק לוקח את קרוז למעצר. היא מסבירה שהאיש המסתורי מהבנק נקרא "לב דלריין" ושהוא וקרוז שניהם ה"מהפנטים" הנמלטים: מהפנטים רבי עוצמה שהוכשרו על ידי "חטיבה" ממשלתית חשאית לשלוט במוחם של אנשים. רורק חסין באופן מסתורי בפני שליטה מוחית כזו כאשר קרוז מנסה להפעיל זאת עליו. בינתיים, דלריין מחוץ לתחנת המשטרה מצווה על ניקס לתקוף את רורק וקרוז, ואז קרוז יורה בו למוות מתוך הגנה עצמית.

רורק וקרוז בורחים למקסיקו. שם, הם לומדים מאיש קשר לשעבר של החטיבה, ג'רמיה, שדלריין מחפש את "דומינו", נשק רב עוצמה שפותח על ידי החטיבה, נגנב והוסתר על ידי דלריין כשנמלט. לאחר מכן, דלריין ניגב את זכרונו והשאיר מאחור "טריגרים" שגרמו לו להיזכר בהדרגה במיקומו של דומינו ולהחזיר לעצמו את הכוח ההיפנוטי שלו. דלריין מתגלה בסופו של דבר כג'רמיה בתחפושת שרודף אחרי רורק וקרוז דרך סביבה שנבנתה בהיפנוט לפני שרורק מנצל את כוחו ההיפנוטי שלא היה ידוע קודם לכן, ומאפשר להם לברוח.

רורק וקרוז מחפשים את ריבר, האקר מתבודד של החטיבה, שמגלה את אשתו של רורק, ויויאן, במסד הנתונים של החטיבה. מאוחר יותר, רורק חוקר בעצמו את מסד הנתונים של ריבר ומגלה שמיני היא דומינו, בתם של שני מהפנטים רבי עוצמה: רורק וקרוז (שמתגלה כי היא ויויאן). כאשר "קרוז" קוטעת אותו, רורק מבין שהחדר וכל האירועים עד לנקודה זו היו מבנים היפנוטיים. הוא מתעורר בחדר גדול המאוכלס בסוכני החטיבה, את כולם הוא ראה לאורך כל הסיפור שנבנה, כולל ניקס ו"דלריין".

ויויאן ו"דלריין" מסבירים שרורק וויויאן שניהם מהפנטים, ובתם מיני נולדה וגדלה בתוך החטיבה, אבל שהוא נמלט איתה כדי למנוע ממנה להפוך לנשק שלהם. בעודו מחביא אותה ומוחק את זיכרונו, רורק כבר לא זוכר היכן היא נמצאת, והחטיבה מעבירה אותו על מבנים של החיפוש אחריה כדי לגרום לו להיזכר. רורק מחובר בחזרה למבנה, שם הוא חוזר על הפגישה עם המטפלת שלו ועל שוד הבנק. עם זאת, רורק נמלט במהרה תוך שימוש בכוחותיו שלו ונמלט כשהחטיבה מבינה ש"מצא את לב דלריין" מתייחס לא לאדם אלא ל"שביל עמק הצבי": מיקומה של חווה שבה הוריו האומנים של רורק הסתירו את מיני.

רורק מגיע לחווה ומתאחד עם מיני, שהיתה בת שלוש שנים ושולטת בכוחות ההיפנוטיים שלה. החטיבה מקיפה את החווה אבל כל זה מתגלה כעוד מבנה של יצירתה של מיני. מיני משחזרת את זיכרונותיה של ויויאן שהייתה מעורבת בבריחתם של רורק ומיני וכי זיכרונה נמחק לאחר מכן, כך שכאשר מיני תהיה חזקה מספיק כדי להביס את החטיבה כולה בבת אחת, ויויאן תוכל להוביל אותם אליה מבלי משים. מיני מאלצת את סוכני החטיבה להרוג זה את זה, והיא, הוריה והורי האומנה של רורק חוגגים את חירותם החדשה.

מאוחר יותר, מתגלה ש"דלריין" שרד את היריות, לאחר שבנה את אביו האומן של רורק שייראה כמוהו במהלך הקרב עם מיני.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

Hypnotic עוד ב-2002, וכינה אותו כ-"אחד הסיפורים האהובים עליי".[1] עוד ב-2002, וכינה אותו "אחד הסיפורים האהובים עליי". בנובמבר 2018, רודריגז אושר לביים את הסרט, כאשר מקס בורנשטיין כתב את התסריט המקורי ל-"Studio 8".[2] [3]בנובמבר 2019, דווח Studio 8 כי יפיק יחד עם אולפני Solstice, אשר היו להם זכויות הפצה מקומיות.[4]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2019, בן אפלק היה אושר לככב בסרט.[5] במאי 2021 נוספה אליס בראגה, כאשר הצילומים היו אמורים להתחיל ב-20 בספטמבר באוסטין, טקסס.[6] בספטמבר 2021 הצטרפה הלה פינלי לצוות השחקנים.[7] באוקטובר 2021, דווח שדייאו אוקניי, ויליאם פיכטנר ודניאל פארדו הצטרפו גם לצוות השחקנים.[8][9]

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילום הראשי החל באוסטין ב-27 בספטמבר 2021 והסתיים ב-19 בנובמבר של אותה שנה.[10]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא המהפנט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]