המחשמלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המחשמלים
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי בועז ארמוני
הופק בידי צביקה נתן, גל גרינשפן, רועי קורלנד
תסריט שראל פיטרמן
שיר ראובן
צביקה נתן
עריכה עמית גנתון
שחקנים ראשיים יגאל עדיקא
אורי הוכמן
שרון אלכסנדר
צביקה נתן
אלי יצפאן
טל פרידמן
תמרה קלינגון
מוזיקה אילן שס
צביקה נתן
רן בגנו
צילום איציק פורטל
מדינה ישראל ישראלישראל
הקרנת בכורה 2019 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 4,500,000 שקלים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המחשמלים הוא סרט קולנוע קומי ישראלי שביים בועז ארמוני, ויצא לאקרנים ב-7 בנובמבר 2019.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הסרט הפיקו חברת "נתן אנטרטיינמנט", בבעלות איש העסקים צביקה נתן וחברת "גרין פרודקשנס" בתמיכת קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות תל אביב. התסריט מבוסס בחלקו על חייו של צביקה נתן שבצעירותו היה זמר ונגן גיטרה בלהקות שונות והמשחק בסרט בתפקיד הראשי. הסרט השתתף בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה[1] ובפסטיבל הסרטים היהודיים במיאמי[2] וזכה בפרס אופיר לעיצוב פסקול לשנת 2020.[3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"המחשמלים" הייתה להקה כושלת עם שאיפות להיות להקת רוק ישראלית חשובה. בשנת 1984 הופיעה הלהקה - בפעם הראשונה והאחרונה בטלוויזיה, בתוכנית "עד פופ". יותר מ-30 שנה אחרי, אבי יפה (אורי הוכמן), ניסים ברזני (יגאל עדיקא), ורוני כץ (שרון אלכסנדר) חברי הלהקה, עוסקים במקצועות אחרים וממשיכים לשיר במקומות נידחים. אבי עובד כאינסטלטור, ניסים עובד בחנות החשמל של אביה של אשתו, ורוני מלמד מוזיקה. מיקי תבל (צביקה נתן) סולן הלהקה שנפרד מאשתו ומתגורר ברכב ואן בחנייה שמתחת לדירתם, ממשיך לחלום בגדול ולתחזק את השאיפה להצליח עם הלהקה.

להקת "מיקי תבל והמחשמלים", מופיעה מדי פעם בפני ועדי עובדים, בבתי אבות ובתי מלון שונים. "מלון הגושרים" הוא אחד המקומות בהם מופיעה הלהקה עד שבאחת מההופעות בבריכה, מבקש אחד הנופשים לבצע את השיר "אלי החתול"- שיר שהוקלט על ידי הלהקה בעבר הרחוק באחת מההופעות שלהם בפני ילדים והפך ללהיט היסטרי. מיקי - שמתנער מהשיר ומההופעות שעשה בפני ילדים, מסרב לבצע את השיר. הסירוב מעורר מהומה שבעקבותיה מבטל מנהל המלון את ההתקשרות עם הלהקה, ובמקומם מזמין את "דודו הגדול" (טל פרידמן) שבעברו היה חבר בלהקה אך סולק ממנה, ובכך הפך לאויבם המושבע.

מיקי מגיע לוויקטור האמרגן (אלי יצפאן) של הלהקה לבקש הלוואה ונוספת וזה מספר למיקי שקיבל הצעה להופעה של הלהקה בארצות הברית. מיקי נלהב מן ההצעה ומצליח לקבל את הסכמת חבריו לנסות. בעצת ויקטור מצטרפת ל"מחשמלים" זמרת צעירה בשם אנה לב. אנה - זמרת לא מוכרת היושבת בכיסא גלגלים, מביאה ללהקה רוח חדשה ואהדה גדולה יותר מצד הקהל בהופעות.

הלהקה עוברת אודישן מצולם ומוזמנת להופעה בארצות הברית. בדרך להופעה בנמל התעופה בארצות הברית, עוברים מיקי ואנה את הבידוק, אבל אבי, ניסים ורוני מסורבים מלהיכנס למדינה, בגלל חשד של שלטונות ההגירה שהגיעו לעבוד, וזאת ללא אשרת כניסה מתאימה. מיקי ואנה מחליטים להשאירם מאחור ולהופיע בלעדיהם. כהשניים מגיעים למקום ההופעה מתברר להם שמדובר בהופעה קטנה בפני קהל של קשישים יהודים.

ההופעה בארצות הברית הופכת להיות ההופעה שבזכותה אנה פורצת ומצליחה ואילו מיקי חוזר לישראל עם חלום שבור, לב שבור ונפש שבורה. הוא עובר עם הרכב ואן שלו לחניון של קניון איילון ומתחיל לעבוד במשאית אוכל. היחידים איתם שומר מיקי על קשר הם בתו חן ובן זוגה יותם (אלישע בנאי).

פגישה מקרית שלו עם דודו הגדול, גורמת למיקי להחליט לשנות כיוון ולקראת סיום הסרט, במהלך החתונה של בתו של ניסים, עולה מיקי לבמה ומזמין את חבריו ללהקה לבצע איתו את השיר "אלי החתול[4]". ההנאה של הקהל למשמע השיר פותחת בפני הלהקה את הדרך להופעות בפני ילדים ומיקי מבין שגם זו דרך להגשים חלום וליהנות מהחיים.

הסרט מלווה על ידי דובר (אלי דנקר).

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן/שחקנית דמות
צביקה נתן מיקי תבל, סולן הלהקה
טל פרידמן דוד קטן (דודו הגדול)
שרון אלכסנדר רוני כץ, קלידן הלהקה
יגאל עדיקא ניסים ברזני, בסיסט הלהקה
אורי הוכמן אבי יפה, מתופף הלהקה
תמרה קלינגון אנה לב - בהמלצת ויקטור הסוכן מצטרפת ללהקה.
אודליה מורה-מטלון דליה קמחי-תבל, אשתו של מיקי החיה בנפרד ממנו
אלישע בנאי יותם, חבר של חן
אלה ארמוני חן תבל, בתו של מיקי תבל
אלי יצפאן ויקטור אלבז, אמרגן הלהקה
שימי תבורי בתפקיד עצמו
דפנה ארמוני בתפקיד עצמה
סי היימן בתפקיד עצמה
עידו מוסרי פקח
אלי דנקר קריין
יונתן בר-אור מיקי תבל הצעיר

בעקבות הצלחת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אלי החתול

במהלך העבודה על הסרט, הופק הקליפ ”יומולדת לאלי החתול” שכחלק מהקמפיין השיווק סביב הסרט הגיע למעל 25 מיליון צפיות ביוטיוב[5][6]. הצלחה זו הובילה להצעות שונות לכתיבת סדרה לילדים, המתבססת על הלהיט.

צביקה נתן ואילן שס שהפיקו את השיר, החליטו להמשיך לשתף פעולה ולהיענות להצעות. הם יצרו אלבום שירי ילדים עם 12 שירים שכולם נכתבו והולחנו על ידי צביקה נתן ואילן שס. מיכל חזון הצטרפה לצוות לכתיבת חלק מהשירים. אלבום שירי הילדים הפך לבסיס להפקת סדרת טלוויזיה חדשה לילדים. אל צוות הפיתוח הצטרפה מיכל חזון, התסריטאית שחר סיטנר, הבמאי בובי לקס והמפיק ברק קסלר. כל אחד מ-12 השירים באלבום, הפך לשיר הנושא של אחד מפרקי אלי החתול.

השיר ”יומולדת לאלי החתול” בגרסתו בסדרת הילדים הגיע למעל מיליון צפיות[7].

ב-2023 הפיק תיאטרון הילדים הישראלי הצגה בשם "אלי החתול" שכתבה וביימה ענבל לוי רהב בעקבות הצלחת הסדרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המחשמלים, באתר פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-38 חיפה
  2. ^ The Electrifiers, Miami Jewish Film Festival (באנגלית)
  3. ^ אינה טוקר, פרסי אופיר 2020: "אסיה" הוא נציג ישראל לאוסקר, באתר ynet, 13 בנובמבר 2020
  4. ^ https://www.youtube.com/watch?v=IhJVli-hQo4
  5. ^ הסוד מאחורי להיט הילדים "אלי החתול", באתר ‏מאקו‏, 22 באוקטובר 2019
  6. ^ הקמפיין הדיגיטלי של החתול ששיגע את המדינה, באתר טוחן מדיה, ‏באפריל 2022
  7. ^ יומולדת לאלי החתול | שיר מתוך הסדרה אלי החתול 🎵, סרטון בערוץ "אלי החתול", באתר יוטיוב (אורך: 01:58)