שראל פיטרמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שראל פיטרמן
לידה 15 ביוני 1982 (בן 41)
חיפה, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק שחקן במאי ותסריטאי
מקום לימודים סטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין, אוניברסיטת תל אביב
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שראל פיטרמן (נולד ב-15 ביוני 1982 בחיפה) הוא שחקן, במאי, תסריטאי וקומיקאי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שראל פיטרמן נולד בקריית ביאליק. הוא בוגר בית הספר לאמנויות ויצו בחיפה. התפרסם בשנת 2004 כאשר השתתף בתוכנית המציאות "האקדמיה לצחוק", ששודרה בביפ ובערוץ 2, במסגרת שידורי קשת. לאחר סיום התוכנית החל ללמוד בסל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין. במהלך הלימודים זכה במספר מלגות הצטיינות והשתתף בהפקות רבות. כמו כן למד תסריטאות באוניברסיטת תל אביב, והוא בעל תואר ראשון בהצטיינות בתקשורת וניהול מהאוניברסיטה הפתוחה.

קריירה כשחקן בטלוויזיה ובקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סיום הלימודים אצל יורם לוינשטיין השתתף שראל פיטרמן בהפקות של תיאטרון אורנה פורת "חסמבה" בבימויו של אלון אופיר, ו"הבחורים בדלת ממול" הפקה משותפת של תיאטרון אורנה פורת ותיאטרון חיפה. ב-2009 הופיע עם חן וודה בצוותא וברחבי הארץ במופע המערכונים "המופע של סרגיימינל וגנדי צל" שיחק בהצגות "לא עובר צנזורה", "שלושה בחצי דירה", "שניידער ושוסטער", "תיגרה" ו"איך צחקנו" בתיאטרון הבימה.

את דרכו הטלוויזיונית המקצועית התחיל ב-2010 כשהצטרף לצוות מנחי ערוץ הילדים בתוכניות "המקום האמיתי", "מסע קיץ", "ניפגש בסיבוב" ו"הביברים". באותה השנה השתתף גם בסדרת הדרמה היומית ביס "15 דקות" בתפקיד משה דדון. השתתף בסדרה "החולמים" בבימויו של שי קפון. כמו כן, שיחק פיטרמן תפקידי אורח רבים בסדרות כמו "הפיג'מות", "מנדלבאום בלש פרטי" ו"מה בכריש״. בשנת 2012 שיחק בסדרה "יחפים" בתפקיד אריה מינץ לצד אוהד קנולר, שרה אדלר וורד פלדמן, ששודרה בהוט 3, ובסדרה ״המיוחדת" בערוץ 2. בשנים 2013 ו-2019 שיחק בשלושת עונות הסדרה עטורת הפרסים "שטיסל" בתפקיד צבי אריה שטיסל. שיחק בסדרה שנות ה-80" גילם את מוישל'ה בר המכונה מוישל'ה הקיבוצניק שיחק בפרק הראשון של העונה הראשונה בשנת 2018 ושב לגלם את מוישלה הקיבוצניק בפרק הראשון של העונה הרביעית של הסדרה.

גילם את דמותו של ברוך מרזל בסרטו של עמוס גיתאי "רבין - היום האחרון" וכיכב בתפקידי משנה בסרטים "ג'רוזלם", "טוביאנסקי" ו"מה כבר יכול לקרות?!".

בסדרה "תאג"ד" בתפקיד הקרפ"ח יאיר שניידר.

ב-2017 שיחק בתפקיד אורח בעונתה השנייה של סדרת הדרמה "מתים לרגע". ב-2018 השתתף בסדרה "על הספקטרום". שיחק בסרט ״ברווזים אגדה אורבנית בתפקיד אליאס. בסדרה ״ מלכת היופי של ירושלים ״ בתפקיד קלמן ובסדרה ״בת השוטר״ עונה 3 בתפקיד וסרמן השדכן.

קריירה כתסריטאי ובמאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 2012 החל לכתוב וליצור עבור טלוויזיה בתחילת דרכו שימש כתסריטאי שתי העונות של הסיטקום ״דובדבני וקובץ״ ששודרה בשידורי קשת.

בנוסף כתב את תסריט שתי העונות של קומדיית המצבים לילדים "עמי'לה", ששודרה בערוץ זום.

ביים את המחזה "חזרות אחרונות בהחלט" בסטודיו של יורם לוינשטיין.

כתב את המערכונים במופע הילדים "הצחוקייה", וכתב תסריטים קומיים למופעי ילדים "הדינוזאורים" ו״פנטזי״ של התיאטרון השחור.

בשנת 2015 כתב את תסריט הסרט ״מה כבר יכול לקרות״ קומדיית נונסנס פרועה בבימויו של אופיר לובל.

שימש כחבר מערכת ותסריטאי בתוכנית הסאטירה של הערוץ הראשון "הכל שפיט".

עיבד וביים את המחזמר מתקן החלומות על פי ספרו של אורי אורבך בתיאטרון הרצליה. ההצגה רצה ברחבי הארץ.

בשנת 2016 פיתח ויצר את הפורמט Hero or zero עם תנין פורמטס, הפורמט זכה במקום השני בתחרות mipformats הבינלאומית באותה שנה.

ב-2017 כתב וביים את המופע ״איה פלוטו״ על פי ספרה של לאה גולדברג לתזמורת הקאמרית הישראלית.

תרגם לעברית את המחזמר "היירספריי"

בשנת 2019 יצר וכתב את הסדרה "מגן דוד דרום" עם הבמאי אופיר לובל עבור רשת 13 בנוסף שיחק בסדרה בתפקיד ארתור גיפאק נהג האמבולנס.

כמו כן בשנת 2019 היה היוצר והתסריטאי הראשי בסדרה "מורובוט" סיטקום עתידני לילדים ונוער בכיכובם של מיה ורטהיימר, שני קליין ואיתי תורג׳מן הסדרה למשך שתי עונות בערוץ "KidZ" זכויות הסדרה נמכרו לעיבוד אמריקאי.

באוקטובר 2019 יצא לאקרנים הסרט "המחשמלים" שכתב את תסריטו, וביים "בועז ארמוני". הסרט היה מועמד לשני פרסי אופיר.

בשנת 2020 עלתה לאוויר דוז פואה מיני סדרה קומית בהשתתפות מלי לוי, טל פרידמן ורוי מילר. את הסדרה כתב עם התסריטאים יואב הבל ואסף זליכוביץ והיא שודרה סמוך לשידורי האירוויזיון בישראל. הסדרה הופקה על ידי כאן 11 ולאחר מכן נערכה בסרט קולנוע באורך מלא. הסרט זכה בפסטיבל פאלם ספרינגס בפרס סרט הקומדיה הטובה ביותר וכן זכה בפרסים נוספים ברחבי העולם. הסדרה נמכרה לרשות השידור בצרפת. זכות ההפצה נרכשה על ידי נורה מלהלי (Nora Melhli) מבית ההפצה ALEF ONE

בשנת 2021 יצר את הסדרה למה מי מת קומדיה שבמרכזה סיפור אהבה בין שני מטופלים במחלקה אונקולוגית שימש גם כתסריטאי הראשי של הסדרה. למה מי מת נמכרה לשידור ברחבי העולם בברזיל, ארה״ב הולנד ועוד. הסדרה הייתה מועמדת לפרס הדרמה הטובה ביותר בפרסי הטלוויזיה 2021 הסדרה שודרה בYES DRAMA.[דרוש מקור]

בשנת 2021 כתב וביים את ההצגה ״בלי עין הרע״ על פי סיפור חייו של השחקן אסף בן שמעון. המחזה מגולל את סיפור חייו המופלא של שחקן הסובל מאובדן ראייה מתקדם. ההצגה זכתה בפרס אסיטאז להצגה הטובה ביותר לשנת 2021. ההצגה רצה ברחבי הארץ בהצלחה יוצאת דופן בלמעלה מ650 הצגות.

כמו כן שימש עורך תסריט ותסריטאי ראשי של הסרט עולה לראש שיצא לאקרנים בקיץ 2022. הסרט הביא מעל 130,000 צופים וזכה לביקורות נלהבות .[דרוש מקור]

בשנת 2023 כתב וביים את ההצגה ״הזאב הטוב״ המגוללת את סיפור הישרדותו המופלא של ניצול השואה מישקה זילברשטיין. ההצגה זכתה ב5 פרסים בפסטיבל חיפה להצגות ילדים ונוער וביניהם ההצגה הטובה ביותר פרס הבימוי, פרס הוידיאו ארט, עיצוב התנועה ופרס השחקן. ההצגה רצה ברחבי הארץ בהפקת תיאטרון הנפש וזכתה לשבחים רבים בעיתונות ובקרב הקהל.

בשנת 2023 יצא הסרט לרוץ על החול את התסריט לסרט כתב עם שותפיו מדוז פואה, התסריטאים יואב הבל ואסי זליכוביץ. הסרט זכה בפרס התסריט ב פסטיבל חיפה הבינלאומי לקולנוע ובנוסף בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר. לרוץ על החול היה מועמד לארבעה פרסי אופיר ביניהם הסרט הטוב ביותר. הסרט זכה בפסטיבל פאלם ספרינגס בפרס חביב הקהל ובפסטיבל פריז לקולנוע בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר. הסרט נמכר להפצה בינלאומית.

בשנת 2023 שימש כתסריטאי ראשי ויוצר העונה של הסדרה פול ספיד אשר שודרה בערוץ ניקלודיאון בהוט. הסדרה בעלת 23 הפרקים זכתה בתואר הסדרה הנצפית ביותר לנוער ב2023 בין מנויי הוט. וזאת על אף שעלתה לשידור רק בחודש נובמבר.

בשנת 2024 עלתה לשידור בyes הסדרה בת השוטר עונה 3 שבה שימש כתסריטאי ראשי.

לאורך כל השנים משמש כיועץ תסריט ומלווה של תסריטאים מתחילים עם למעלה מ60 הצעות לסדרות וסרטים שליווה את פיתוחם. החל משנת 2012 עובד ויוצר עם נוער בסיכון בפנימיית הילדים טוקאייר בקיבוץ בחן ולאורך השנים העלה עם חברי קבוצת התיאטרון בפנימייה 14 הפקות מקור.

כמו כן כתב וביים את המופעים "כן, לא, שחור לבן", "כשתגדל תבין", "מציאות מדומה" ו"משבר זהות" עבור להקת צופי שבא - להקה ייצוגית של בני העדה האתיופית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שראל פיטרמן בוויקישיתוף