המסע לעמק החלומות 4: מסע אל תוך הערפל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המסע לעמק החלומות 4: מסע אל תוך הערפל
The Land Before Time IV: Journey Through the Mists
כרזת הסרט ב-DVD
כרזת הסרט ב-DVD
מבוסס על המסע לעמק החלומות
בימוי רוי אלן סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוי אלן סמית'
תסריט דב רוס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ון קרנוצ'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים רוב פאולסן
פרנק ולקר
סקוט מקאפי
ג'ון אינגל
קנת' מארס
קרול ברוס
טרס מקנייל
ג'ף בנט
צ'ארלס דרנינג
לינדה גארי
Heather Hogan
קנדיס האטסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל טברה
ג'יימס הורנר (שיר הנושא)
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Universal Cartoon Studios
חברה מפיצה MCA/Universal Home Video
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 10 בדצמבר 1996
משך הקרנה כ-74 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה הנפשה, הרפתקאות, מוזיקלי
סרט קודם המסע לעמק החלומות 3: עת לחברות גדולה
סרט הבא המסע לעמק החלומות 5: האי המסתורי
סרטים בסדרה המסע לעמק החלומות
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המסע לעמק החלומות 4: מסע אל תוך הערפלאנגלית: The Land Before Time IV: Journey Through the Mists) הוא סרט הרפתקאות מונפש אמריקאי משנת 1996, שהופק על ידי אולפני ההנפשה של יוניברסל (שנודעו בעבר כ-"Universal Cartoon Studios") ובוים על ידי רוי אלן סמית'. זהו הפרק הרביעי וסרט ההמשך השלישי של "המסע לעמק החלומות" בבימויו של סמית', כמו גם האחרון שמציג כל אחד מהמדבבים המקוריים. הסרט היה מועמד לשני פרסי אנני.[1] זה היה גם הסרט האחרון בו הופיעה לינדה גארי כקולה של סבתא ארוכת-צוואר, שכן היא מתה באוקטובר 1995, והוא הוקדש לזכרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליטלפוט מבחין בעדר של ארוכי צוואר שנכנסים לעמק הגדול ומודיע לסבו וסבתו, שאומרים לו שארוכי הצוואר הם בני דודיהם ושהם חייבים ללכת לברך אותם. עם הגעתו של העדר, הזקנה, מנהיגת העדר, מספרת לתושבי העמק הגדול שהעדר שלה נודד מאז תקופת גשם כבדה שהפכה את ביתם הישן לאזור ביצות שנקרא "ארץ הערפילים" והפך לביתם של העדר. יצורים מסוכנים רבים. מאוחר יותר, ליטלפוט פוגש נקבת ארוכת צוואר בשם אלי ומזמין אותה לשחק. הוא מציג אותה בפני חבריו, אך מכיוון שהיא לא רגילה להתרועע עם מינים מגוונים, היא חוששת מהם. בינתיים, סבא של ליטלפוט חולה. הזקנה מציינת שהיא מכירה את המחלה, לאחר שראתה את המחלה פעמים רבות בחייה, שהיא קטלנית לכל דינוזאור אלא אם כן הם אוכלים את עלי הכותרת של "פרח הלילה הזהוב ", שגדל רק בארץ הערפילים. כשסבתא של ליטלפוט שואלת את אחת ארוכי הצוואר האחרות מי צריך לקחת אותה לפרח הלילה, ארוכי הצוואר האחרים מסרבים לקחת לשם את סבתא של ליטלפוט בגלל הסיכון.

אף על פי שליטלפוט הוזהר על ידי הזקן שארץ הערפילים הפכה מסוכנת מדי, הוא נחוש בדעתו להציל את סבו ומבקש מאלי לקחת אותו לשם. היא מסכימה בתנאי שסרה, דאקי, פיטרי וספייק לא יבואו, בטענה שהם רק יאטו אותם. כשהשניים עושים את דרכם, הם עוברים דרך מערה ורעידת אדמה פתאומית גורמת לרעידות אדמה ונטיפים שונים להתרסק, ולהפריד ביניהם. לאחר שסבתא של ליטלפוט מספרת לסרה, דאקי, פיטרי וספייק על מחלתו של סבא של ליטלפוט, עלי חוזר לעמק ומשכנע את חבריה של ליטלפוט לעזור לה לשחרר אותו. בינתיים, ליטלפוט מנסה למצוא דרך החוצה ופוגשת ארכלון זכר זקן בשם ארצ'י, שעוזר לו לחפור בין הסלעים. בזמן שהם עובדים, ליטלפוט וארצ'י מופרעים על ידי דיינוסוכוס עיוור ברובו בשם דיל ואיכתיאורניס בשם איצ'י, שמתכוונים לאכול אותם. דיל ואיצ'י רודפים אחרי ליטלפוט וארצ'י, אבל נפלו כשחבריהם של אלי וליטלפוט חופרים בור בקיר הסלע ושולחים אבנים ליפול עליהם. ארצ'י (שעוזר לליטלפוט וחבריו לברוח מדיל ואיצ'י בפעם הראשונה) מראה לליטלפוט ולחבריו דרך לארץ הערפילים ומזכיר להם להישאר קרובים זה לזה לפני שהם יוצאים. בארץ הערפילים, סרה מופרדת מהקבוצה. האחרים פוגשים מגזוסטרודון שדאקי קוראת לו טיקלס (דגדוג) בגלל הפרווה שלו, שמדגדגת לה כשהיא מחבקת אותו.

מיד לאחר מכן, טיקלס עוזר להם למצוא את סרה. עם זאת, סרה נופלת לנהר ונרדפת על ידי דיל ואיצ'י, שהתאוששו כעת מהנפילה הקודמת שלהם במערה. אלי מצילה את סרה ומסיחה את דעתם של הטורפים, ולאחר מכן סרה מרככת לבסוף את עמדתה המוקדמת כלפי אלי. מאוחר יותר, אלי מסבירה את התנהגותה הקדומה, לאחר שמעולם לא קיימה אינטראקציה עם מינים מחוץ לה, אך מעירה כי יחסה לחברים של ליטלפוט השתנה כעת. כשהשבעה עוצרים ללילה, הם מבינים שהם נמצאים בשדה של פרחי לילה אחרי שהם פורחים ומצטיידים בהם במהירות. כשהם עושים את דרכם הביתה, איצ'י ודיל חוזרים להתקפה אחרונה. במהלך מרדף, פיטרי נתפס על ידי איצ'י אך ניצל הודות לטיקלס, שמרמה את איצ'י לנשוך את זנבו של דיל ולא את בטנו של פיטרי, מה שנותן לו זמן להצטרף לחבריו מחדש. דיל מתעצבנת על איצ'י, אבל הם ממשיכים במהירות את המרדף אחרי שסירה נותן את מקום המסתור החלופי שלהם, במהלכו דוקי נופל לנהר והופך מחוסר הכרה. לאחר מכן ספייק מדבר בפעם הראשונה על ידי קריאת שמה של דאקי, מה שמעיר אותה כשהיא עומדת להיאכל על ידי דיל. איצ'י ניגש לליטלפוט ואומר לו שהוא והאחרים הולכים להיות המטרות הבאות שלו ושל דיל. דאקי בורח כאשר ספייק משתמש בזנבו כדי להפיל את איצ'י לכיוון הלסתות הפתוחות של דיל כשהיא מנסה לטרוף את דאקי. עם זאת, היא במקום זאת מקבלת את איצ'י לאחר שחשבה שהוא דאקי. דיל נושך את איצ'י במקרה. איצ'י בקושי נמלט מזה והשניים נכנסים לוויכוח נוסף. לבסוף, השניים מצהירים שנמאס להם אחד מהשני והם הולכים לדרכם לנצח. מיד אחרי שהיא הסיטה את איצ'י עם זנבה, דיל נתקלת בהידרותרוזאורוס, שגירש אותה משם.

כשהטורפים נעלמו לתמיד, ליטלפוט וחבריו נפרדים מטיקלס ויוצאים הביתה. הם נותנים לסבא של ליטלפוט את הפרחים לאכול והוא מתאושש לחלוטין כמה שעות לאחר מכן. לאחר מכן אלי עוזבת עם העדר שלה, אבל לא לפני שניסתה לשכנע את ספייק להיפרד, מה שהוא לא עושה, מכיוון שהוא מעוניין מדי לאכול עלים. המספר מסיק שליטלפוט והאחרים אכן יפגשו את אלי שוב יום אחד.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סקוט מקאפי - ליטלפוט
  • קנדיס האטסון - סרה
  • הת'ר הוגאן - דאקי
  • רוב פולסן - ספייק
  • ג'ף בנט - פיטרי / איצ'י
  • ג'וליאנה הנסן - אלי
  • טרס מקניל - אמא של אלי / דיל
  • פרנק וולקר - טיקלס
  • לינדה גארי - סבתא ארוכת-צוואר (בתפקיד הקולנוע האחרון שלה לפני שהפסידה במאבקה בסרטן המוח ב-1995)
  • קנת מארס - סבא ארוך-צוואר
  • צ'ארלס דרנינג - ארצ'י
  • קרול ברוס - הזקנה
  • ג'ון אינגל - מספר

שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירי הסרט נכתבו על ידי לסלי בריקוסה.

  • שיר הערש של סבתא - מבצעת: סבתא ארוכת-צוואר (לינדה גארי)
  • מי צריך אותך? - מבצעים: דיל (טרס מקניל) ואיצ'י (ג'ף בנט)
  • זה דורש כל מיני - מבצעים: אלי (ג'וליאנה הנסן), ליטלפוט (סקוט מקאפי), סרה (קנדיס האוטון), דאקי (הת'ר הוגאן) ופיטרי (ג'ף בנט)

כמו כן שיר הנושא של הסרט המקורי המסע לעמק החלומות "If We Hold on Together" נשמע בסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Annie Awards - 25th Annie Awards". Annie Awards. נבדק ב-15 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)