המסע לעמק החלומות 9: המסע למים הגדולים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המסע לעמק החלומות 9: המסע למים הגדולים
The Land Before Time IX: Journey to Big Water
כרזת הסרט ב-DVD
כרזת הסרט ב-DVD
מבוסס על המסע לעמק החלומות
בימוי צ'ארלס גרוסבנור
הופק בידי צ'ארלס גרוסבנור
תסריט דב רוס
מדבבים תומאס דקר
קנת' מארס
מרים פלין
ג'ף בנט
ג'ון אינגל
Aria Curzon
רוב פאולסן
אנדי מקייפי
טרס מקנייל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל טברה
ג'יימס הורנר (שיר הנושא)
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Universal Cartoon Studios
חברה מפיצה MCA/Universal Home Video
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 10 בדצמבר 2002
משך הקרנה כ-75 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה הנפשה, הרפתקאות, מוזיקלי
סרט קודם המסע לעמק החלומות 8: הכפור הגדול
סרט הבא המסע לעמק החלומות 10: הנדידה הגדולה
סרטים בסדרה המסע לעמק החלומות
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המסע לעמק החלומות 9: המסע למים הגדוליםאנגלית: The Land Before Time IX: Journey to Big Water) הוא סרט הרפתקאות מונפש שיצא ישירות לווידאו משנת 2002 והסרט התשיעי בסדרת "המסע לעמק החלומות". הוא הופק וביים על ידי צ'ארלס גרוסוונור . זהו גם הסרט האחרון שמשתמש בפסקול שהלחין ג'יימס הורנר . במהלך השנה שבה זה שוחרר, יוניברסל הפיצה ל-DVD, בפעם הראשונה, שניים מהסרטים הקודמים בסדרת הסרטים: "המסע לעמק החלומות 2: הרפתקה בעמק הגדול" ו"המסע לעמק החלומות 3: עת לחברות גדולה" .

כאשר גשמים עזים יוצרים "מים חדשים" מסתוריים, ליטלפוט יוצא לחקור את העמק הגדול. הוא מתיידד במהרה עם מו האופתלמוזאורוס השובב שהיה מבודד מהתרמיל שלו בגלל מזג האוויר. כאשר ליטלפוט וחברים נפרדים מהוריהם בגלל רעידת אדמה, הם עוזרים למו לחזור הביתה למים הגדולים, תוך כדי הימנעות משחיין חד-שן רעב. בדרך, ליטלפוט ומו דנים כל כך מעניינים ורואים דברים מסוכנים כמו חברים דמיוניים, שחיין חד-שן, מושג הבדידות והמשמעות האמיתית של אח.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר תקופה של גשם עז, העמק הגדול מוצף חלקית ומכוסה בפסולת. ליטלפוט מנסה לשחק עם חבריו, אבל הם עסוקים: סרה ואביה מסירים בול עץ גדול מאזור הקינון שלהם, דאקי וספייק מעבירים את הקן שלהם עם משפחתם, ופיטרי הצטנן. ליטלפוט המשועמם מייחל לאח, אבל בסופו של דבר חוקר בעצמו ומגלה אזור גדול מוצף בגשמים. המבוגרים ממליצים לילדיהם להתרחק, מחשש שיצורים מסוכנים מבחוץ נשטפו לתוך העמק. עם זאת, ליטלפוט חוזר ופוגש את מו, אופתלמוזאורוס צעיר שובב שנלכד במי השיטפון.

ליטלפוט מייצר במהירות ידידות עם מו ומתאר אותו כאחיו הבוץ. גם חבריו האחרים מתיידדים אתו בסופו של דבר. מו מסביר שהוא מהמים הגדולים, והוא שחה לתוך העמק במהלך ההצפה. הוא מאשר שהוא לבד, אבל זמן קצר לאחר מכן, ליופלורודון תוקף את הקבוצה. ליטלפוט מבקש עזרה מהמבוגרים כדי לעזור למו לחזור הביתה, אבל הם מסרבים, לא רוצים להסתכן ביציאה מהעמק כדי לעזור לאדם מבחוץ. רעידת אדמה לאחר מכן מפרידה בין הילדים לבין מו משאר העמק, אך היא גם כולאת את חד-השן במערה תת-מימית. כשהם לא יכולים לחזור, הם מחליטים לקחת את מו הביתה בכוחות עצמם.

הילדים עוקבים אחר נהר שלדעתם מוביל אל האוקיינוס. אמא דיפלודוקוס מאפשרת להם למצוא מקלט בקן שלה למשך הלילה, והחברים נוכחים לחזות בבקיעת צאצאיה. למחרת, ליטלפוט והאחרים מבינים שהם ליד האוקיינוס, מכיוון שהם התחילו לטעום מלח במים. לפתע, חד-השן, שנמלט מהמערה, תוקף אותם באותו לילה. האדמה, המקיפה את הנהר, תלולה וחלקה מבוץ, והילדים לא מצליחים להימלט. מו מסיח את דעתו של חד-שן ומפתה אותו בהמשך הנהר. כשהופיע שוב למחרת, מו מסביר שחד-השן הריח את האוקיינוס מרחוק ונטש את המרדף, ובחר לחזור לים.

הילדים מגיעים לאוקיינוס, אבל מו עצוב לגלות שחבריו חייבים לעזוב. הוא רוצה להישאר איתם, אבל האחרים מסבירים שהוא לא יכול, וליטלפוט מזכיר למו שהשניים תמיד יהיו אחים. מו מתאחד עם משפחתו ומבקש מהם הנחיות להרים המעושנים, מכיוון שהילדים יודעים למצוא את העמק מאותו מיקום. לפני שעזב, מו מציע להראות לליטלפוט את ביתו. ליטלפוט נענה להצעה, ונדהם מהיופי של העולם התת-ימי. ליטלפוט וחבריו נפרדים ממו וחוזרים הביתה, שם המבוגרים מקבלים את פניהם בברכה.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תומאס דקר בתור ליטלפוט
  • אנדי מקאפי בתור סרה
  • אריה נואל קרזון בתור דאקי
  • ג'ף בנט בתור פיטרי
  • רוב פולסן בתור ספייק / מו
  • קנת מארס בתור סבא ארוך-צוואר
  • מרים פלין בתור סבתא ארוכת-צוואר / אמא דיפלודוקוס
  • טרס מקניל בתור אמא של דאקי / אמא של פיטרי
  • ג'ון אינגל כמספר / טופסי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2000 דווח כי סרט תשיעי בסדרת ארץ לפני הזמן נמצא בפיתוח על ידי יוניברסל.[1] זה היה הסרט הראשון של הסדרה שבו הביצים בהנפשה ממוחשבת; ניתן לראות אותם כאשר ליטלפוט וחבריו מוצאים את דאקי בקן של נקבת דיפלודוקוס. כאשר הביצים בוקעות, אלמנטים מצוירים ביד ממופים על כל ביצה.

שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירי הסרט נכתבו על ידי מישל בראורמן ואמנדה מקברום.

  • Chanson D'Ennui (שיר השעמום) - מבצעים: ליטלפוט (תומאס דקר), סרה (אנדי מקאפי), דאקי (אריה קרזון) ופיטרי (ג'ף בנט)
  • חבר דמיוני - מבצעים: ליטלפוט (תומאס דקר), סרה (אנדי מקאפי), דאקי (אריה קרזון) ופיטרי (ג'ף בנט)
  • מים גדולים - מבצעים: ליטלפוט (תומאס דקר), סרה (אנדי מקאפי), דאקי (אריה קרזון) ופיטרי (ג'ף בנט)
  • אף אחד לא יהיה לבד - מבצעים: ליטלפוט (תומאס דקר), סרה (אנדי מקאפי), דאקי (אריה קרזון) ופיטרי (ג'ף בנט), סבתא ארוכת-צוואר (מרים פלין)
  • אף אחד לא יהיה לבד (חזרה) - מבצע: דוני אוסמונד

כמו כן שיר הנושא של הסרט המקורי המסע לעמק החלומות "If We Hold on Together" נשמע בסרט. זהו הסרט האחרון בסדרה המכיל את הפסקול ואת שיר הנושא של ג'יימס הורנר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hettrick, Scott (23 ביוני 2000). "Video bows mint coin". Variety. נבדק ב-4 בדצמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)