המסע לעמק החלומות 10: הנדידה הגדולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המסע לעמק החלומות 10: הנדידה הגדולה
The Land Before Time X: The Great Longneck Migration
כרזת הסרט ב-DVD
כרזת הסרט ב-DVD
מבוסס על המסע לעמק החלומות
בימוי צ'ארלס גרוסבנור
הופק בידי צ'ארלס גרוסבנור
תסריט ג'ון לוי
מדבבים קנת' מארס
ג'יימס גארנר
ברנדט פיטרס
ג'ף בנט
רוב פאולסן
אנדי מקייפי
Aria Curzon
מרים פלין
קיפר סאת'רלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל טברה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Universal Cartoon Studios
חברה מפיצה MCA/Universal Home Video
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 2 בדצמבר 2003
משך הקרנה כ-85 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה הנפשה, הרפתקאות, מוזיקלי
סרט קודם המסע לעמק החלומות 9: המסע למים הגדולים
סרט הבא המסע לעמק החלומות 11: הפלישה של טיניזאורוס
סרטים בסדרה המסע לעמק החלומות
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המסע לעמק החלומות 10: הנדידה הגדולהאנגלית: The Land Before Time X: The Great Longneck Migration) הוא סרט דרמת הרפתקאות מוזיקלית מונפשת שיצאה ישירות לווידאו משנת 2003 והסרט העשירי בסדרת "המסע לעמק החלומות" .

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לליטלפוט יש "סיפור שינה" (חלום) מבשר רעות שבו הוא רואה את "המעגל הגדול" (השמש) נופל מהשמיים, וכשהוא מזכיר זאת בפני סבו וסבתו, הם מגלים שהם חולקים את אותה חוויה, עם סבא שלו. מקונן שהם צריכים ללכת לאנשהו. ליטלפוט מסבירה את מצבו לחבריו והם מתעניינים. מונחים רק על ידי האינסטינקט שלהם, הם עוזבים למחרת. מתוך סקרנות, סרה, ספייק, דאקי ופיטרי עוקבים אחריהם. במהלך הטרק שלהם, ליטלפוט כמעט נאכל על ידי סרקוסוכוס בזמן שהוא משחק בביצה, אבל סופרזאורוס בשם סו מצילה את חייו בכך שהיא דורכת על הטורף ומצטרפת אליו ואל סבו וסבתו, כשהיא מונעת על ידי אותו חוש כמוהם. עד מהרה מצטרפים אליהם עשרות ארוכי-צוואר אחרים שחשים את אותם אינסטינקטים. בינתיים, חבריו של ליטלפוט מותקפים על ידי הסרקוסוצ'וס באותה ביצה שליטלפוט וסבו וסבתו עברו בה, אך הם מצליחים להימלט. באותו לילה הם ישנים ליד מה שנראה כסלע גדול. למחרת בבוקר, הם מגלים שה"סלע" היה דספלטוסאורוס אפור ישן, שמתעורר ורודף אחריהם. הם בורחים למערה קטנה ופוגשים את פאט, אפטוזאורוס קשיש.

ליטלפוט, סבו וסבתו וסו מגיעים למכתש גדול שבו נאספו מאות ארוכי-צוואר. שם הוא פוגש לראשונה את אביו האבוד, ברון. ברון מספר לליטלפוט כיצד הוא הופרד מאמו של ליטלפוט במהלך "רעידת האדמה" הגדולה (רעידת אדמה) שהתרחשה בסרט הראשון . במהלך שיטוטיו בחיפוש אחר ליטלפוט, ברון הפך למנהיג של עדר של צוואר ארוך ולשומר של ברכיוזאורוס צעיר ושובב, שורטי, שמקנא בליטלפוט שלוקח את כל תשומת הלב של אביו. בינתיים, פאט מספר לחברים של ליטלפוט שארוכי-הצוואר מונעים על ידי מסורת הכוללת ליקוי חמה, שנלקח כסימן לכך שהשמש תישלח להתרסק לתוך כדור הארץ על ידי "מעגל הלילה" (הירח). בכל ליקוי חמה, צווארים ארוכים מכל רחבי העולם מתאספים במקום אחד כדי למתוח את צווארם למעלה ו"לתפוס" את השמש, כדי שיוכלו להניע אותה בחזרה לשמיים. זמן קצר לאחר מכן, פאט נכנס לבריכת לבה, אשר שורפת את רגלו קשות, אך הוא עדיין מסוגל לזוז כשהם בורחים משדה הלבה.

ביום הליקוי, ליטלפוט מתעוררת לראות את שורטי נוסעת על קירות המכתש ובורחת, למרות שהתעלמה ממנה על ידי ברון. הוא משיג את שורטי ומשכנע אותו להישאר; הם מתפייסים ומסכימים לראות את עצמם כאחים. רגעים לאחר מכן, חבריה של ליטלפוט מופיעים, כשדספלטוזאורוס חום רודף אחריהם. פאט מגן על הילדים אבל הוא מאט ברגלו השרופה. ברון ממהר לעזרתם ומסוגל להפיל זמנית את החד-שן, ואז מגיעים דספלטוזאורוס ירוק ושלישי והדספלטוזאורוס האפור. סבא וסבתא של ליטלפוט מצטרפים למאבק ומביסים את חד-השן הירוק. ברון נלחם שוב בחד-השן החום בעוד פאט נלחם באפור. ברגע שכל שלושת החדי-השן מובסים, הליקוי מתחיל, והחושך הפתאומי מאלץ את חדי-השן לסגת לקראת הסוף.

ליטלפוט, סבו וסבתו, ברון, שורטי, סו ופאט תופסים את מקומם בין שאר ארוכי-צוואר, שהתאספו כולם על גבי קירות המכתש. הם מצליחים "לתפוס" את השמש, וכולם מתמוגגים עם סיום הליקוי. עם השלמת משימתם, עדרי ארוכי-הצוואר השונים יוצאים לדרכם הנפרדת. סו עוזבת עם אולטראזאורוס . חבריה של ליטלפוט מבקשים מפאט לבוא לגור איתם בעמק הגדול, והוא מסכים בחיוב. ליטלפוט מהסס בתחילה לעזוב את ברון, מכיוון שהוא מנהיג של עדר נודד, אך בסופו של דבר הוא מבין שהוא שייך לעמק הגדול. כשהוא מקבל זאת, ברון עוזב עם שורטי והעדר שלו, ומבטיח לשמור על קשר עם ליטלפוט ולבקר אותו. ליטלפוט חוזר לעמק עם חבריו, סבו וסבתו ופאט.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלק מדלוק בתור ליטלפוט
  • קיפר סאתרלנד בתפקיד ברון
  • קנת מארס בתור סבא לונגנק
  • מרים פלין בתור סבתא לונגנק
  • אריה קרזון בתור דאקי
  • ג'ף בנט בתור פיטרי
  • רוב פולסן בתור ספייק
  • אנדי מקאפי בתור סרה
  • ברנדון מייקל דפול בתור שורטי
  • ג'יימס גארנר בתור פט
  • ברנדט פיטרס בתור סו
  • ג'ון אינגל כמספר/ טופסי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט ידוע בעולם כ"הנדידה הגדולה", מאשר "הגירה הגדולה ארוכת הצוואר". זה היה הסרט הראשון בסדרה שעשה שימוש מלא בדינוזאורים שנוצרו בהנפשה ממוחשבת.

יחס גובה-רוחב[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות שסרט זה הוצג במסך מלא ב-DVD ברחבי העולם (מכיוון שזה יחס הגובה -רוחב שבו הסרט נוצר), הסרט משודך למסך רחב אנמורפי (חתוך את החלק העליון והתחתון של התמונה) ב-DVD בעברית בישראל.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט היה נושא לדחיפה שיווקית מסיבית עבור יוניברסל. לפני יציאתו של הסרט התשיעי בסדרה "המסע אל המים הגדולים", יוניברסל תיזמרה מבצע ליום השנה ה-15 בין יציאת הסרטים ה-9 ל-10, כולל יציאות מחודשות של DVD של ערכים קודמים בזיכיון, אירועי "המסע לעמק החלומות" בפארקי שעשועים יוניברסל, והציגו סחורה כמו מדחום אוזן "המסע לעמק החלומות" ויצירת מועדון על שם הדמות הראשית ליטלפוט עם ניוזלטרים ופעילויות.[1]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המוזיקה ניצח מייקל טברה עם מוזיקה נוספת שהלחין סטיבן קולמן.[2] זה היה הסרט הראשון בסדרה שלא השתמש בלחן המקורי של ג'יימס הורנר.   שירי הסרט נכתבו על ידי מישל בראורמן ואמנדה מקברום.

  • יוצאים להרפתקה - מבצעים: ליטלפוט (אלק מדלוק), סרה (אנדי מקאפי), דאקי (אריה קרזון) ופיטרי (ג'ף בנט)
  • אני ואבי - מבצע: ליטלפוט (אלק מדלוק)
  • חברים הכי טובים - מבצעים: סרה (אנדי מקאפי), דאקי (אריה קרזון) ופיטרי (ג'ף בנט)
  • חברים הכי טובים (חזרה) - מבצעת: אוליביה ניוטון-ג'ון

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "U Homevid to press for 'Time' series". 26 באוגוסט 2002. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "The Land Before Time X: The Great Longneck Migration, Full Cast & Crew". imdb.com. n.d. נבדק ב-21 באוקטובר 2021. {{cite web}}: (עזרה)