הנערה הקסומה מאדוקה מאג'יקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
הנערה הקסומה מאדוקה מאג'יקה
魔法少女まどか☆マギカ
סוגה מאהו שוג'ו[1]
פנטזיה אפלה
מאנגה
יוצר האנוקאגה
מאייר האנוקאגה
הוצאה Houbunsha
תקופת הפרסום המקורית 12 בפברואר 201130 במאי 2011
מספר הכרכים שהתפרסמו 3
אנימה
אורך פרק 24 דקות
במאי אקיוקי שינבו
יוקיהירו מיאמוטו
תסריטאי גן אורובוצ'י
אולפני אנימציה Shaft
רשת שידור JNN
תקופת שידור מקורית 7 בינואר 201121 באפריל 2011
מספר העונות 1
מספר הפרקים 12
סרטים
  1. The Beginning Story
  2. The Eternal Story
  3. The Rebellion Story
  4. Walpurgisnacht Rising
קוספליי של דמויות הסדרה, 2012

הנערה הקסומה מאדוקה מאג'יקה ( ביפנית:魔法少女まどか★マギカ) היא סדרת אנימה מהסוגות מאהו שוג'ו ופנטזיה אפלה אשר הופקה על אולפני Shaft (אנ') ושודרה במקור ביפן במהלך שנת 2011. העלילה מתמקדת בקבוצת בנות בחטיבת הביניים אשר הופכות לנערות קסומות.

על בסיס סדרת האנימה נוצרה גם סדרת מאנגה וסדרות ספין-אוף אשר פורסמו על ידי המוציא לאור Houbunsha. בנוסף לכך על בסיס סדרת האנימה נוצר גם רומן שיצא לשווקים באוגוסט 2011, וכמו גם משחק וידאו לקונסולה הניידת PlayStation Portable שיצא לשווקים במרץ 2012, ומשחק מובייל שיצא לשווקים באוגוסט 2017. באוקטובר 2012 הופקו גם שלושה סרטי אנימה בזיכיון כאשר שתי הסרטים הראשונים מבוססים על עלילת סדרת האנימה והסרט השלישי אשר יצא לאקרנים באוקטובר 2013 כלל סיפור מקורי. סרט רביעי בזיכיון אמור לצאת לאקרנים ב-2024.

שלא כמו אנימות מאהו שוג'ו ידועות אחרות כגון סיילור מון וסאקורה לוכדת הקלפים הידועות ברוך ובתמימות שלהן, מאדוקה מאג'יקה היא סדרה אפלה וכבדה שחצתה את גבולות הז'אנר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתרחשת בעיר הבדיונית מיטאקיהארה שביפן. בתחילת הסדרה תלמידת חטיבת הביניים מאדוקה קנאמה חולמת חלום בו היא וחברתה הטובה סייאקה מיקי נתקלות ביצור קסום דמוי חתול בשם קיוביי אשר מציע לספק להן לחתום על חוזה שבמסגרתו הן יקבלו כוחות קסם, הוא יגשים עבורן משאלה אחת, והן בתמורה יסכימו להציל את העולם ממכשפות. לאחר שהיא מתעוררת מהחלום היא הולכת לבית הספר ושם היא פוגשת בנערה שהופיעה בחלום בשם הומורה אקמי אשר היא תלמידה חדשה בכיתתה. מאדוקה והומורה בהתחלה לא מסתדרות ונראה שהומורה יודעת יותר ממאדוקה על חלומה ועל המשמעות של להיות מאהו שוג'ו. בציר עלילה נוסף משמעותי, חברתה הטובה של מאדוקה, סייאקה מיקי, חותמת עם קיוביי על חוזה להפוך לנערה קסומה תמורת המשאלה שחבר ילדותה ומושא אהבתה יחלים ממחלתו ואהבתה תוכל להתגשם. אך ככל שהעלילה מתפתחת, האמת המרה על גורל הנערות הקסומות נחשפת, המניעים של הומורה והתנהגותה המוזרה מתגלים ומאדוקה מוצאת את עצמה סביב בחירה קשה.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מאדוקה קאנאמה - הגיבורה המרכזית בסדרה. קאנאמה היא תלמידת חטיבת ביניים אשר צריכה להחליט אם היא מעוניינת להפוך לנערה קסומה. קאנאמה היא האחרונה שחותמת עם קיוביי חוזה ומבקשת להכחיד את המכשפות מהעולם בכל ציר זמן ובכל מקום, אך הנטל הכבד שהגרם ממשאלתה מוביל אותה לאיבוד אנושיותה והיא הופכת לישות אלוהית בשם "LAW OF CYCLE" שתפקידה למנוע מנערות קסומות את גורלן להפוך למכשפות.
  • הומורה אקמי - הדמות השנייה החשובה בסדרה. מתוארת כנערה קרירה ואדישה לסביבתה, המנסה בכל מחיר למנוע ממאדוקה לחתום על חוזה עם קיוביי. במקור היא מציר זמן חלופי, שבו הייתה נערה ביישנית וחלשה שהתחברה עם מאדוקה כחברתה הראשונה והיחידה. לאחר שלא הצליחה להציל אותה מהמכשפה "ליל ולפורגה", היא חותמת עם קיוביי על חוזה תמורת המשאלה לחזור בזמן ולהציל את מאדוקה מלהפוך למכשפה, אך ללא הצלחה. היא מבינה שקיוביי רימה את כל הנערות הקסומות, משנה את אישיותה ומנסה בכל מחיר למנוע את רוע הגורל של מאדוקה.
  • סייאקה מיקי - נערה קסומה וחברתה הטובה ביותר של מאדוקה. סייאקה חותמת על חוזה עם קיוביי בפרק 4, כאשר היא מבקשת לגרום לחבר ילדותה והנער שבו היא מאוהבת, קיוסקה קאמיג'יו להחלים ממחלתו הקשה שמונעת ממנו לנגן בכינור כמו שהוא אוהב. לאחר שמבריא ממחלתו, הוא נהפך לבן זוגה של היטומי שיזוקי- חברתן של מאדוקה וסייאקה, בעקבות שברון לב זה סייאקה נתקפת בייאוש והופכת למכשפה, מה שחושף לראשונה את גורלן של כל הנערות הקסומות ומקורן של המכשפות.
  • מאמי טומואה - נערה קסומה שמצילה את מאדוקה וסייאקה בפרק הראשון מפני מכשפה, וחושפת בפניהן את עולמן של הנערות הקסומות. היא חתמה על חוזה עם קיוביי תמורת המשאלה שלא תהיה בודדה יותר לאחר מות הוריה, ונהפכת לחברה טובה של מאדוקה וסייאקה. נהרגת בפרק השלישי במהלך הקרב נגד המכשפה שרלוט שאכלה את ראשה.
  • קיוקו סאקורה - נערה קסומה שמופיעה בפרק החמישי. היא חתמה על חוזה עם קיוביי תמורת המשאלה שיותר אנשים יקשיבו לדרשות של אביה הכומר אך שהוא מגלה שהיא חתמה על חוזה לכאורה שטני הוא רוצח את משפחתה ומתאבד, מה שגורם לה להבין שלבקש משאלות מקיוביי הוא דבר מסוכן. היא נהפכת לחברה קרובה של סייאקה, ולאחר שהיא נהפכה למכשפה, קיוקו משמידה אותה יחד עם חייה כדי שיוכלו למות יחד.
  • קיוביי - יצור דמוי חתול שתפקידו לחתום עם נערות על חוזה תמורת משאלה כדי שיהפכו למאהו שוג'ו. אך במציאות הוא ניזון מאנרגיה של מכשפות שהן למעשה נערות קסומות שנתקפו בייאוש ואבן הנשמה שלהן הפכה לזרע יגון. הומורה מנסה להרוג אותו מספר פעמים כדי למנוע ממאדוקה לחתום עמו על חוזה ולהפוך לקורבן נוסף שלו.

מדיות נוספות בזיכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013 יצאו 2 סרטים לסדרה שמהווים גרסה קולנועית שלה עם מספר שינויים בפסקול ובאנימציה וכן סצנות חדשות. סרט שלישי הממשיך את עלילת האנימה בשם Puella Magi Madoka Magica the Movie: Rebellion עלה לאקרנים באוקטובר של אותה שנה. הסרט מספר על הומורה שחייה חיים רגילים עם מאדוקה, מאמי, סייאקה וקיוקו אך בהדרגה מבינה שהיא חיה בעולם מזויף שנוצר על ידי מכשפה, והיא היחידה שיכולה לפתור את התעלומה היות שאיש לא מאמין לה. הסרט גם מכיל דמות חדשה-נאגיסה מומואה שהיא למעשה דמות הנערה הקסומה שהייתה לפני שהפכה למכשפה שרלוט.

ב-25 באפריל 2021 פורסם לראשונה שבמהלך 2024 מתוכנן לצאת לאקרנים הסרט הרביעי בסדרת הסרטים ששמו יהיה "Walpurgisnacht: Rising" (ביפנית: ワルプルギスの廻天).[2]

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2012 יצא לשווקים משחק הווידאו "Puella Magi Madoka Magica Portable" לקונסולת המשחקים PlayStation Portable.

בדצמבר 2013 יצא לשווקים משחק הווידאו "Puella Magi Madoka Magica: The Battle Pentagram" לקונסולת המשחקים PlayStation Vita.

באוגוסט 2017 יצא לשווקים משחק המובייל "Puella Magi Madoka Magica Side Story: Magia Record".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Silverman, Rebecca (19 ביוני 2012). "Puella Magi Madoka Magica GN 1 - Review". Anime News Network. ארכיון מ-20 ביוני 2012. נבדק ב-25 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Hodgkins, Crystalyn (10 בספטמבר 2023). "Puella Magi Madoka Magica -Walpurgisnacht: Rising- Anime Film's Teaser Video Reveals Winter 2024 Debut". Anime News Network. נבדק ב-20 בספטמבר 2023. {{cite web}}: (עזרה)