הפארק הלאומי הר הגעש ארנל

פארק לאומי ארנל
Arenal Volcano National Park
מידע כללי
סוג פארק לאומי
תאריך הקמה 1991
גוף מנהל (SINAC) המערכת הלאומית לשימור אתרים והגנים הלאומיים של קוסטה ריקה[1]
נגישות מלה פורטונה וטילראן
אירועים התפרצות הר הגעש ארנל בשנת 1968
נתונים ומידות
שטח 121.24 קמ"ר
גובה ממוצע 1,619 מ' עריכת הנתון בוויקינתונים
מאפיינים עיקריים הרי געש
מיקום
מדינה קוסטה ריקהקוסטה ריקה קוסטה ריקה
מיקום מחוז אלחואלה בקוסטה ריקה
קואורדינטות 31°19′30″N 34°23′58″E / 31.324969°N 34.399521°E / 31.324969; 34.399521
אתרים בפארק
  • הר געש ארנל
  • הלגונה והר צ'אטו
  • אגם ארנל ותחנת הכח ההידרואלקטרית
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפארק הלאומי הר הגעש ארנל הוא פארק לאומי בקוסטה ריקה בחלק המרכזי של המדינה. הפארק מהווה חלק מאזור שימור הארנל. הוא כולל את הר הגעש ארנל, שהוא הפעיל ביותר במדינה. היו כאלה שהאמינו שהוא רדום עד להתפרצות גדולה שלו ב-1968 שנמשכה עד שנת 2010. הפארק נמצא בסמוך לאגם ארנל, שהוא האתר הגדול ביותר בקוסטה ריקה לייצור אנרגיה הידרואלקטרית, כולל סכר אגם ארנל.

בפארק נמצא גם הר געש נוסף, בשם צ'אטו, שבלוע שלו נמצאת לגונה. הוא נקרא גם Cerro Chato (מילולית הר צ'אטו)[2] מכיוון שהוא לא פעיל כבר במשך כ-3,500 שנים. בפארק ובסביבתו ישנם לודג'ים, בתי הארחה ומלונות שונים, חלקם ליד מעיינות חמים, ואחרים מתמקדים בטיולי סאפרי וצפייה בחיות הבר החיות באזור. בתוך הפארק הלאומי נמצאים מוזיאון ההרים הוולקנים ותחנת ריינג'רים שומרי טבע.

הפארק שוכן בתוך אזור השימור של ארנל, המגן על שמונה מתוך 12 אזורי שמורות טבע של קוסטה ריקה באזור שבין רכסי ההרים Guanacaste ו-Tilaran, כולל אגם ארנל. הגישה לפארק היא דרך מחוז לה פורטונה (La Fortuna), אך הוא נגיש גם דרך טילראן (Tilarán) והחוף הצפוני של אגם ארנל.[3]

חי וצומח[עריכת קוד מקור | עריכה]

עולם החי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני החי העיקריים הם פקת השפלה, הטפיר, הקופים מסוג קפוצ'ין לבן ראש, קופים מסוג שאגן וקופים מסוג קופים אדומים; סוגי חוטמנים, סוגי עצלנאים וסוגי יגוארים. עופות מסוג יונקי דבש, או קוליבריים, ציפור קצאל (Quetzal), תוכים, תוכונים, וסוגי עורבנים.

צומח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין הצמחים העיקריים ניתן למצוא עצי גויאבה דל מונטה, ער אציל, עצי קוקובולו, שסק, עצי בלזה, עצים מסדרת ססרופיה ומינים שונים של דקלים, סוגי הליקוניה, סחלבים, שרכים וברומליים כולל מינים אנדמים שונים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פארק לאומי ארנל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]