הפרידה (סרט, 2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפרידה
בימוי לולו ואנג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דניאל טייט מליה, כריס וייץ, Jane Zheng, לולו ואנג, Andrew Miano, פטר סראף, מארק טורטלטאוב, Anita Gou עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט לולו ואנג עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מייקל טיילור, מאט פרידמן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אקוופינה
צי מא
Zhao Shuzhen עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה אלכס וסטון עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Anna Franquesa Solano עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Big Beach עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה שירותי ADS, A24 עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 ביולי 2019 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 98 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית, מנדרינית תקנית, יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, דרמה קומית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו thefarewell
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפרידהאנגלית: The Farewell) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת דרמה קומית בבימויה של לולו וואנג. בסרט משתתפים אקוופינה, צי מה, דיאנה לין, שוזהן זהאו, לו הונג וג'יאנג יונגבו. הסרט מגולל את סיפורן של בילי ושל משפחתה המגלות שסבתה עומדת למות, ומחליטות שלא לספר לה על מצבה. בסרט המשפחה נערכת למפגש אחרון עם הסבתא ועולות תהיות לגבי המוסריות של אי אמירת האמת לסבתא, והיחס לקרובים בתרבות המערב לעומת התרבות המזרחית-אסייתית.

הסרט מבוסס על סיפורה האישי של הבמאית וואנג, ואף היא סיפרה אותו בחלק מפרק בסדרה "This American Life". הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל הסרטים סאנדנס ב-2019 והופץ ברחבי ארצות הברית דרך חברת ההפקות "A24" ב-12 ביולי באותה שנה. הסרט זכה לביקורות מהללות, ובפרט ביומה וכתיבתה של וואנג ומשחקן של אקוופינה וזהאו.

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ תחילה רק ב-4 בתי קולנוע והצליח להכניס 355,662 דולר בממוצע של 88,916 לבית קולנוע. ממוצע זה היה אחד הגבוהים ביותר לשנת 2019, והוא אף שבר את הממוצע של שובר הקופות "הנוקמים: סוף המשחק". שבוע לאחר מכן הסרט כבר הופץ ב-35 בתי קולנוע, והוא הכניס כ-1.14 מיליון דולר. בשבוע השלישי הסרט הכניס 1.5 מיליון דולר מ-135 בתי קולנוע. סך ההכנסות של הסרט בצפון אמריקה עומד על 17,695,781 דולר, בעוד שברחבי העולם הסרט הכניס 1,906,283 דולר. סך הכל הסרט הכניס 19,602,064 דולר לעומת תקציב של שלושה מיליון דולר.

הסרט קיבל ביקורות חיוביות ומהללות. באתר "עגבניות רקובות" הסרט קיבל 98 אחוז של ביקורות חיוביות עם ציון ממוצע של 8.57 בהתבסס על 287 ביקורות. באתר "מטֵקריטיק" הסרט קיבל ציון של 89 מתוך 100 על סמך 47 ביקורות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הפרידה בוויקישיתוף