הצד האפל של הירח (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הצד האפל של הירח
מבוסס על Life on Mars עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה משטרתית
בימוי אלכסנדר קוט
שחקנים פאבל דרביאנקו
סבטלנה סמירנובה-מרצינקביץ'
איוואן שיבאנוב
קרינה רזומובסקאיה
ארץ מקור רוסיהרוסיה רוסיה
שפות רוסית
אנגלית
מספר עונות 2
מספר פרקים 32
תוכנית מקור Life on Mars (UK)
Life on Mars (US)
La Chica de Ayer
Svět pod hlavou
הפקה
מפיק אלכסנדר צקאלו
רוסלן סורוקין
פיוטר אנורוב
חברת הפקה Kinoslovo, בהזמנת Sreda
מוזיקה פאבל יסנין עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 50 דקות
שידור
רשת שידור הערוץ הראשון
תקופת שידור מקורית 5 בנובמבר 201211 במרץ 2018
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הצד האפל של הירחרוסית: Обратная сторона Луны) הוא סדרת טלוויזיה רוסית מז'אנר המתח, המבוססת על הסדרה מבית BBC בשם חיים על מאדים (באנגלית: Life on Mars)[1][2][3][4][5]. הסדרה הופקה על ידי חברת Sreda עבור הערוץ הראשון ברוסיה.

הסדרה נקראת על שם אלבום של פינק פלויד, באותו שם יותר מאשר על שם שירו של דייוויד בואי. הדגש חשוב מאחר שפינק פלויד היה פופולרי בברית המועצות בשנות השבעים המאוחרות, בעוד בואי היה אלמוני יחסית עבור צעירי ברית המועצות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011, מיכאיל סולוביוב הבן הוא קצין משטרה במוסקבה. הוא נפגע על ידי מכונית בעת שניסה לעצור מטורף אלים, כשהוא מתעורר הוא מוצא את עצמו בגופו של אביו, סגן מיכאיל סולוביוב האב, ששירת בשירות המיליציה במוסקבה, בשנת 1979.

מיכאיל אינו בטוח אם הוא חולם בזמן שהוא בתרדמת, או אם הוא השתגע, או אם הוא באמת חזר בזמן. כל מה שהוא יודע כעת זה שהוא חייב להתמודד עם הסביבה הזרה לו של רוסיה הסובייטית, לתפוס פושעים (כולל רוצח סדרתי מסוכן) ומעל לכל דבר אחר, להבין מה קרה לו.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכאיל חוזר לשנת 2011 אבל מגלה מציאות אלטרנטיבית: ברית המועצות לא התפרקה ואנשים טסים למאדים. במציאות החדשה הזאת למיכאיל יש אישה ובת. הוא מוצא עצמו במסע מתמשך לגילוי העצמי שלו בעודו נאבק במקביל ברוצח סדרתי ששם לו למטרה לפגוע במיכאיל ובכל מי שקשור אליו.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013 הסדרה זכתה בשלושה פרסי APKiT בקטגוריות מיני סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר, עבודת הבימוי הטובה ביותר (אלכסנדר קוט) ושחקן הטלוויזיה הטוב ביותר (פאבל דרביאנקו).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Russia's version of Life on Mars is a huge hit". BBC. 28 בדצמבר 2012. אורכב מהמקור ב-27 בספטמבר 2013. נבדק ב-27 בספטמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: bot: original URL status unknown (link)
  2. ^ "Обратная Сторона Луны - Russian 'Life On Mars' Trailer (2012)". youtube.com. נבדק ב-10 באוקטובר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "'Life on Mars' to be remade for Russian TV". digitalspy.com.uk. נבדק ב-10 באוקטובר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Dark Side of Mars: Russian LOM Adaption Praised". cultbritannia.co.uk. נבדק ב-10 באוקטובר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Life On Mars - Russian version: Dark Side of the Moon". domeofstars.com. אורכב מ-המקור ב-2020-05-29. נבדק ב-10 באוקטובר 2013. {{cite web}}: (עזרה)