הקסם של אלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקסם של אלה
Ella Enchanted
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על אלה המכושפת עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי טומי או'הבר
הופק בידי ג'יין סטרץ'
תסריט גייל קרסון לוין
עריכה Masahiro Hirakubo עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אן האת'וויי
יו דנסי
קרי אלווס
ויויקה איי פוקס
איידן מקראדל
לוסי פאנץ'
ג'ואנה למליי
ג'ניפר היים
מיני דרייבר
מוזיקה שון דיווי
צילום ג'ון דה בורמן
מדינה ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, אירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מירמקס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מירמקס סרטים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 9 באפריל 2004
ישראלישראל 29 ביולי 2004
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, סרט מוזיקלי, סרט פנטזיה, סרט נעורים, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 36 מיליון דולר
הכנסות 27,388,767 דולר
הכנסות באתר מוג'ו ellaenchanted
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקסם של אלהאנגלית: Ella Enchanted) הוא סרט קומדיה על סיפורי פיות משנת 2004, המבוסס בצורה רופפת על ספרה של גייל קרסון לוין, "אלה המכושפת". בסרט מככבים אן האת'וויי כאלה מפרל ויו דנסי כנסיך צ'ארמונט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת היוולדה, קיבלה אלה את מתנת הצייתנות מהפיות הסנדקית שלה, לוסינדה (ויויקה איי פוקס). המתנה עד מהרה מתגלית כקללה כיוון שאלה נאלצת לעשות כל מה שמצווים עליה. אמא של אלה אוסרת עליה לגלות על דבר הקללה שלה לאיש, אפילו לא לאביה, ולאחר מכן מתה. כשאלה גדלה, אביה מודיע לה על נישואיו לגברת אולגה, עקב היתקלותו בקשיים כספיים ותקוותו שהיא תוציא אותו מהם. גברת אולגה (ג'ואנה למליי), אשתו החמדנית של אבא של אלה, ושתי בנותיה הנוראיות: הטי (לוסי פאנץ') ואוליב (ג'ניפר היים) מתעללות באלה, וכשהן מגלות על הקללה שלה, הן מנצלות אותה ומנסות להפוך את חייה לאומללים עוד יותר ממה שהם כבר היו.

אלה לא יכולה לחיות בצורה כזאת יותר ומחליטה למצוא את לוסינדה, כדי שזו תסיר את קללתה. מינדי (מיני דרייבר), פיית הבית, מראה לאלה את החבר שלה, בני, אשר עקב תאונה שביצעה נהפך לספר, אך ביכולתו לעזור לאלה ולהראות לה היכן לוסינדה נמצאת.

במהלך המסע שלה, אלה נתקלת באלף בשם סלאנן (איידן מקראדל). סלאנן מצטרף למסעה, והם נקלעים לצרה כשקבוצה של עוגים תופסים אותם, ומתכננים לאוכלם. רגע לפני שאלה מוכנסת לתוך הקדרה הרותחת, מגיע הנסיך צ'ארמונט (יו דנסי) ומציל אותם. בהתחלה שופטת אלה את הנסיך וחושבת שהוא שטחי מכיוון שכל בנות הממלכה מאוהבות בו. הנסיך צ'ארמונט מלווה את אלה וסלאנן לחתונה שבארץ הענקים, ששם אמורה להיות לוסינדה. לאחר החתונה מציע צ'אר לאלה לבדוק בהיכל הרשומות שבארמונו אם לוסינדה רשומה שם בספרים. בדרכם לארמון, צ'אר ואלה מתאהבים.

בארמון, סר אדגר (קרי אלווס), דודו של הנסיך צ'ארמונט והמלך של פרל עד הכתרתו של צ'אר, פוגש באלה ושומע על תוכניתו של אחיינו להציע לה נישואים. הטי, אחותה החורגת של אלה מספרת לסר אדגר על הקללה של אלה. סר אדגר ניגש אל אלה, מגלה לה שהוא היה זה שרצח את אביו של צ'אר, ומצווה עליה לנעוץ פגיון בנסיך צ'ארמונט כשיבוא להציע לה נישואים, וכל זה כדי שהוא יוכל להיות המלך. אלה, כדי להתחמק מלציית, מבקשת מסלאנן שיקשור אותה לעץ, ושילך להזעיק עזרה מהענקים.

אלה קשורה לעץ, כשלפתע מופיעה לוסינדה משום מקום. אלה מתחננת מלוסינדה שתיקח את מתנת הצייתנות בחזרה, אך לוסינדה לא מוכנה. לוסינדה, כדי להראות שהיא פייה טובה, משחררת את אלה מהעץ, מלבישה אותה שמלה יפה, ושולחת אותה לנשף שמתקיים בארמון. כשהנסיך צ'ארמונט רואה את אלה, הוא לוקח אותה לחדר המראות, וכשהשעון מתקתק חצות, הוא מציע לאלה נישואים. אלה נלחמת בפגיון שמחפש את מותו של צ'אר, נלחמת בדחף שלה לציית, ומצליחה לבטל את הקללה. אלה חופשייה מהקללה, ומצילה את חייו של צ'אר.

הנסיך צ'ארמונט מאמין שאלה ניסתה להרוג אותו, וסר אדגר שצפה במתרחש שולח שומרים שיאסרו אותה. בינתיים חוזר סלאנן עם תגבורת של ענקים ומפלצות שהצטרפו גם הם, וביחד הם מחלצים את אלה מהכלא.

בני מגלה לאלה שאדגר הרעיל את הכתר של צ'אר. אלה והשאר נכנסים לאולם שבו מתרחשת ההכתרה של צ'אר, ומצילים אותו רגע לפני שהכתר הונח על ראשו. הנחש של אדגר קורא למשמר האדום, ואלה, המפלצות, הענקים וגם צ'אר נלחמים בהם.

נכונות דבריה של אלה, ואשמתו של סר אדגר, מתגלים כאשר אדגר צורח שרק הוא מתאים להיות מלך, ומניח את הכתר המורעל על ראשו, ונופל. כמה שניות לאחר מכן צ'אר מציע לאלה נישואים, ואלה מסכימה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקת הסרט וביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אן האת'וויי שרה בעצמה את קטע השירה שלה בסרט.[1]

רבים מהמעריצים של הספר, התלוננו על השינויים הדרסטיים שהיו בסרט, וטענו שהסרט כלל לא דומה למקור. האת'וויי שקראה את הספר כשהייתה בת 16, אמרה שהתסריט המקורי היה הרבה יותר קרוב לגרסת הספר, אך לא היה ניתן לעשות מזה סרט ושהיא עצמה מעדיפה את התסריט הנוכחי של הסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רבקה מוריי, "Hugh Dancy Captures Hearts in "Ella Enchanted"", ‏About.com