ואז הגיעה טלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ואז הגיעה טלי
Tully
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי ג'ייסון רייטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דיאבלו קודי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דיאבלו קודי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים שרליז ת'רון
מרקלין הוגוט
איליין טאן
Colleen Wheeler
מארק דופלאס
מקנזי דייוויס
רון ליווינגסטון
דיאן ליין עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה תומאס ניומן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אריק סטילברג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Bron Studios, Denver and Delilah Productions, Focus Features עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Focus Features
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 4 במאי 2018
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה
הכנסות באתר מוג'ו tully2018
www.focusfeatures.com/tully
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ואז הגיעה טליאנגלית: Tully) הוא סרט דרמה קומית אמריקאי בבימויו של ג'ייסון רייטמן על פי תסריט מאת התסריטאית דיאבלו קודי ובכיכובם של שרליז ת'רון, מקנזי דייוויס, מארק דופלאס, רון ליווינגסטון, בסרט המתאר ידידות בין אם לשלושה והאומנת שלה.[1]

הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל הסרטים של סאנדאנס ושוחרר לאקרנים בארצות הברית ב-4 במאי 2018, בהפצת Focus Features. הסרט קיבל בעיקר ביקורות חיוביות מהמבקרים תוך תשבחות לת'רון ודייוויס על משחקן.[2][3][4][5]

זהו שיתוף הפעולה הרביעי בין רייטמן לדיאבלו, אחרי ג'ונו (2007), הגוף של ג'ניפר (2009) ותקועה (2011), כשבאחרון כיכבה גם שרליז ת'רון.

תקציר עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרלו, אמא לשני ילדים, נמצאת בהריון לא מתוכנן עם ילד שלישי. לג'ונה, הבן שלה, יש הפרעה התפתחותית שהרופאים לא הצליחו לאבחן; היא מברישה את העור שלו בניסיון להפחית את הרגישות שלו. כאשר מרלו ובעלה דרו מבקרים אצל אחיה העשיר קרייג בארוחת ערב בביתו הוא מציע לשלם עבור אומנת לילה כמתנה לקראת הולדת הילד השלישי, אבל מרלו דוחה את ההצעה.

מרלו יולדת בת והיא מעניקה לה את השם מיה ועד מהרה היא קורסת וחשה מותשת לעיתים קרובות. אחרי שהמנהלת של ג'ונה ממליצה לשלוח את ג'ונה לבית ספר אחר עקב חוסר התאמה, מרלו נשברת והיא משחזרת את המידע על פרטי הקשר עם אומנת לילה.

באותו לילה, מרלו זוכה לביקור מבחורה בשם טלי, אומנת הלילה. למרות המבוכה הראשונית, מרלו וטלי מפתחות ידידות קרובה, במשך כמה לילות. טלי מוכיחה את עצמה כמטפלת יוצאת דופן, מנקה את הבית ואופה עוגות עבור הכיתה של ג'ונה, ועושה כל מה שמרלו מגדירה כ"אמהות טובה". כאשר מרלו מזכירה כי לדרו יש פטיש לנשים במדי מלצרית דיינר משנות החמישים, טלי עוטה מדים שכאלה שמרלו רכשה בעבר והם שוכבים בשלישייה עם דרו.

לילה אחד, טלי מגיעה לעבודה כשהיא במצוקה רבה ומספרת כי היא רבה עם השותפה שלה שכועסת שטלי מביאה גברים לדירה. טלי מציעה בפזיזות לצאת לעיר לשתות ומרלו מהססת אבל בסוף מסכימה. השתיים נוסעות לשכונה הישנה של מרלו בשכונת בושוויל, ברוקלין. ביושבן בבר, טלי פתאום אומרת למרלו שהיא כבר לא יכולה להמשיך לעבוד בשבילה ומסבירה כי היא הייתה שם רק כדי לשמש כ"גשר" וכי היא מרגישה שמרלו כבר לא צריכה אותה. מרלו עוברת משבר ובורחת לכיוון הדירה הישנה שלה, אבל היא וטלי מתפייסות ומחליטות לחזור הביתה. תוך כדי נהיגה הביתה, מרלו נרדמת על ההגה וסוטה עם המכונית לתוך נהר.

מרלו רואה את עצמה לכודה מתחת למים ומדמיינת לעצמה את טלי כבתולת ים שבאה להציל אותה. היא מתעוררת בבית חולים עם דרו. פסיכיאטרית בית החולים מודיעה לדרו כי מרלו סובלת מחוסר שינה ותשישות קיצונית, שגרמו לה להירדם על ההגה. כאשר הרופאה שואלת על האומנת שלהם, דרו אומר לה שהוא לא יודע עליה הרבה. כאשר פקידת בית החולים שואלת את דרו מהו שם נעוריה של מרלו, הוא עונה: "טלי". מכאן ניתן להסיק שטלי לא קיימת, ומרלו דמיינה אותה כאמצעי להתמודד עם הלחץ. לאחר מכן מרלו שוב זוכה לביקור מטלי, בפעם האחרונה בחדר שלה בבית החולים והן מחליטות שעליהן להפסיק לראות אחת את השנייה והן נפרדות בצורה ידידותית.

מרלו חוזרת הביתה, דרו מבלה עם מיה ושרה, וג'ונה אומר לה שאולי אפשר להפסיק עם המנהג של להבריש לו את העור, ורק לבלות ביחד. היא הולכת למטבח כדי להאזין למוזיקה ולהכין לילדים ארוחת צהריים ליום המחרת. דרו נכנס, מקשיב איתה למוזיקה באוזניות ועוזר לה לארוז את הארוחות.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-22 בספטמבר 2016 ואלה נערכו בעיקר בוונקובר, שבקולומביה הבריטית.[6] ת'רון סיפרה שהיא העלתה כמעט 30 קילוגרמים למשקלה בשביל התפקיד. במשך שלושה וחצי חודשים, היא אכלה מסביב לשעון כדי לשמור על המשקל הגבוה ולקח לה שנה וחצי להוריד את משקל העודף שצברה.[7][8]

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2017, חברת Focus Features רכשה את זכויות ההפצה של הסרט וקבעה את תאריך שחרור הסרט ל-20 באפריל 2018;[9] עם זאת, בחודש מרץ 2018, תאריך הבכורה נדחה ל-4 במאי.[10]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט שוחרר להפצה דיגיטלית ב-17 ביולי 2018, כשתאריך הפצתו בבלו-ריי ו-DVD נקבע ל-31 ביולי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מונסטר, סרט אחר שעבורו שרליז העלתה 15 קילו למשקל גופה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ואז הגיעה טלי באתר סינמה סיטי
  2. ^ ביקורת סרט - "ואז הגיעה טלי": עוד סרט נהרס בגלל גימיק מופרך
  3. ^ ביקורת: ואז הגיעה טלי
  4. ^ טאלי צמחוני: שרליז ת'רון לא מצילה את "ואז הגיעה טלי" המפוזר וחסר הפואנטה
  5. ^ "ואז הגיעה טלי", ביקורת
  6. ^ "Tully Movie with Charlize Theron Starts Filming in Vancouver". What's Filming. 22 בספטמבר 2016. נבדק ב-27 בספטמבר 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ Calvario, Liz (17 באפריל 2018). "Charlize Theron Reveals 'Very Long Journey' to Lose 50 Pounds Packed on for 'Tully'". Entertainment Tonight. CBS Television Studios. נבדק ב-18 באפריל 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ שרליז ת'רון העלתה 23 קילו ונכנסה לדיכאון
  9. ^ Hipes, Patrick (4 במאי 2017). "Focus Features Acquires Reitman-Theron-Cody Reteam 'Tully' For April 2018 Bow". Deadline Hollywood. Penske Business Media. נבדק ב-4 במאי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ D'Alessandro, Anthony (15 במרץ 2018). "Charlize Theron Comedy 'Tully' Moves To First Weekend Of May". Deadline Hollywood. Penske Business Media. נבדק ב-8 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)