ויקיפדיה:הידעת?/מאפריל 2011

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

נוגח מצטיין[עריכת קוד מקור]

נחום סטלמך היה כדורגלן ישראלי ששיחק בעמדת החלוץ ונודע בכינוי "ראש הזהב" בזכות הצטיינותו בנגיחת הכדור, יכולת שסייעה לו להבקיע שערים רבים. לסטלמך הישגים רבים בהפועל פתח תקווה ובנבחרת ישראל. עם זאת, כיום הוא ידוע בעיקר בזכות שערו המפורסם במשחק הביתי במוקדמות אולימפיאדת מלבורן מול ברית המועצות. בועז קופמן, עמיתו של סטלמך להפועל פתח תקווה, הגביה את הכדור לרחבת העונשין במחצית השנייה וסטלמך הכניע בנגיחה את לב יאשין, מי שנחשב לשוער הטוב ביותר בעולם באותה תקופה. שער זה היה הראשון בתולדות הנבחרת שהובקע על ידה באצטדיון רמת גן. משחק זה היה הופעתו השנייה של סטלמך בנבחרת. את הופעתו הראשונה הוא ערך במשחק הקודם מול ברית המועצות, בו הובסה ישראל 0 - 5.

אני בספק אם יש מישהו חוץ מחובבי כדורגל מושבעים שמכיר את הנתון המפתיע הזה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:24, 20 בינואר 2011 (IST)
נתון מעניין וחביב, אבל לא בטוח ששווה "הידעת". Tdunskyדברו אלי • פרוייקט ערכי קבוצות ה-NHL ממשיך! כעת בעבודה: אוטווה סנטורס. 17:44, 23 בינואר 2011 (IST)
אותה תקופה הייתה שונה. להכניע את יאשין זה כמו להכניע את שמייכל בתקופה שלו ביונייטד (כמעט בלתי אפשרי), או את ריקרדו זמורה בשנות ה-30. זה כמעט בלתי נתפס ששחקן שהוא כל כך חסר ניסיון בינלאומי יכניע את גדול שוערי תבל באותה תקופה כבר בהופעה השנייה שלו. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:38, 24 בינואר 2011 (IST)
בוא לא ניסחף בעניין יאשין (וגם לא בעניין שמייכל, דרך אגב). אני ממש לא חולק על גדולתו, אבל עיון זריז בסטטיסטיקה שלו בויקיפדיה האנגלית מראה שהוא שמר 270 פעם על רשת נקייה מתוך 812 משחקים, כלומר ב-542 משחקים הוא ספג לפחות שער אחד (וכנראה בחלקם יותר). אין לי גישה לסטטיסטיקה של כל מי שהבקיע לו שער, אבל סביר מאד להניח שהכניעו אותו גם לא מעט שחקנים חסרי נסיון (וכפי שאמרת "תקופה זו הייתה שונה" - אכן כך. היא הייתה שונה גם בזה שהיו הרבה פחות משחקים בינלאומיים, משמע - פחות נסיון בינלאומי לשחקנים). Tdunskyדברו אלי • פרוייקט ערכי קבוצות ה-NHL ממשיך! כעת בעבודה: נאשוויל פרדטורס. 17:07, 30 בינואר 2011 (IST)
יאשין נחשב לאחד מחמשת השוערים הטובים בהיסטוריה, והשער של סטלמך הוא אחד השערים הכי מפורסמים של הנבחרת ביחד עם זה של שפיגלר במונדיאל 1970. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:10, 30 בינואר 2011 (IST)
לא חלקתי על זה לרגע, אבל זה לא סותר את מה שאני אומר. עדיין עניין ה"הופעה השנייה בלבד של סטלמך" לא עד כדי כך מרעיש כדי להיות שווה "הידעת". הנה עוד פיסת סטטיסטיקה ספציפית למשחקים בין-ארציים: ב-78 משחקים בנבחרת ברית המועצות יאשין ספג 70 שערים. לא איזה משהו עד כדי כך נדיר. שוב, לאור מיעוט המשחקים הבינלאומיים באותה תקופה יחסית להיום, סביר שגם שחקנים חסרי נסיון הכניעו אותו. Tdunskyדברו אלי • פרוייקט ערכי קבוצות ה-NHL ממשיך! כעת בעבודה: נאשוויל פרדטורס. 17:16, 30 בינואר 2011 (IST)
אמת, אלו הן הנסיבות המדויקות של אחד הרגעים ההיסטוריים ביותר בתולדות הנבחרת. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:19, 30 בינואר 2011 (IST)
אכן כך, אבל סטית מהנושא. מה שאמור להיות הפאנץ' של האייטם הזה, ומה שהיתה הטענה המקורית כאן, היא העובדה הנדירה כביכול ששחקן בהופעתו הבין-ארצית השנייה בלבד הכניע את לב יאשין. אני טוען שסביר להניח שזה לא דבר עד כדי כך נדיר כלל ועיקר, ובכל אופן נטל הבאת האסמכתא לטיעון כזה לא מונח על כתפי. Tdunskyדברו אלי • פרוייקט ערכי קבוצות ה-NHL ממשיך! כעת בעבודה: נאשוויל פרדטורס. 17:25, 30 בינואר 2011 (IST)
עכשיו מצאתי אסמכתא לכך שזה גם השער הראשון של הנבחרת באצטדיון רמת גן. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:58, 30 בינואר 2011 (IST)
זה כבר "הידעת" אחר. לא גיבשתי עליו עדיין דיעה אם שווה "הידעת", אבל זה בטח יותר שווה מ"שחקן בהופעתו השנייה בלבד כבש נגד יאשין", שהוא בעיני חסר חשיבות ולא קיימת שום אסמכתא על מידת נדירותו. Tdunskyדברו אלי • פרוייקט ערכי קבוצות ה-NHL ממשיך! כעת בעבודה: נאשוויל פרדטורס. 18:03, 30 בינואר 2011 (IST)
ערכתי את הקטע כדי להעביר את המוקד מזה שזו ההופעה השנייה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:09, 30 בינואר 2011 (IST)
אחרי שחשבתי על זה קצת, העובדה שהשער המפורסם הזה היה גם השער הראשון אי פעם של נבחרת ישראל באצטדיון רמת גן - בהחלט שווה "הידעת". לעומת זאת עניין "ההופעה השנייה של סטלמך" עדיין בעיני מיותר לחלוטין וכדאי לשקול אם להזכיר אותו בכלל, כי בניסוח החדש ששם את הדגש על אצטדיון רמת גן הוא מהווה סרח עודף שלא קשור לכלום. Tdunskyדברו אלי • תם ונשלם פרוייקט קבוצות ה-NHL! בואו ל-NHL ובחרו לכם קבוצה. 13:48, 21 במרץ 2011 (IST)

לדיונים. ‏עמיחישיחה 12:00, 29 במרץ 2011 (IST)

יש הערות? ‏עמיחישיחה 09:57, 4 באפריל 2011 (IDT)
היו הערות בהמתנה שהתייחסתי אליהן. יש לך הערות כלשהן על הקטע כמי שלא ממש מתעסק בתחום הכדורגל בוויקיפדיה? קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 10:01, 4 באפריל 2011 (IDT)
נשמע מה יאמרו אחרים. ‏עמיחישיחה 10:03, 4 באפריל 2011 (IDT)
לדעתי ה"הידעת?" הזה צריך להיות בכיוון מעט שונה. לדעתי צריך לשים את הדגש דווקא על שערה הראשון של הנבחרת באצטדיון ר"ג. משהו בסגנון:
"אצטדיון רמת גן משמש כמגרשה הביתי של נבחרת ישראל עוד מאז שנות החמישים. שערה הראשון של נבחרת ישראל באצטדיון נכבש על ידי נחום סטלמך, מי שכונה "ראש הזהב" בזכות הצטיינותו בנגיחת הכדור ונחשב לאחד מגדולי שחקני הכדורגל הישראלים בכל הזמנים. השער נכבש במשחק הביתי במוקדמות אולימפיאדת מלבורן מול ברית המועצות. היה זה שערו הראשון של סטלמך במדים הלאומיים, והוא נכבש כאשר הכניע בנגיחה את לב יאשין, מי שנחשב לשוער הטוב ביותר בעולם באותה תקופה ולאחד הגדולים בתולדות המשחק.
Botend - שיחה 12:59, 4 באפריל 2011 (IDT)
הבעיה היא שזה מעביר את הפאנץ' ליין ישר להתחלה במקום בסוף. קודם צריך להביא את הרקע לסיפור. הפואנטה היא בסגנון "ידעתם שסטלמך התפרסם בזכות הכנעת לב יאשין? עכשיו אתם יודעים שזה לא היה רק זה, אלא גם השער הראשון בכלל". העניין הוא שסתם שער ראשון הוא לא שער מעניין במיוחד בדרך כלל (גם אם ראוי לציון כמובן).
הנה ניסיון נוסף:
נחום סטלמך היה כדורגלן ישראלי ששיחק בעמדת החלוץ ונודע בכינוי "ראש הזהב" בזכות הצטיינותו בנגיחת הכדור, יכולת שסייעה לו להבקיע שערים רבים. לסטלמך הישגים רבים בהפועל פתח תקווה ובנבחרת ישראל. עם זאת, כיום הוא ידוע בעיקר בזכות שערו המפורסם במשחק הביתי במוקדמות אולימפיאדת מלבורן מול ברית המועצות, שהיה הופעתו השנייה של סטלמך במדי הנבחרת. בועז קופמן, עמיתו של סטלמך להפועל פתח תקווה, הגביה את הכדור לרחבת העונשין במחצית השנייה וסטלמך הכניע בנגיחה את לב יאשין, מי שנחשב לשוער הטוב ביותר בעולם באותה תקופה. שער זה היה הראשון בתולדות הנבחרת שהובקע על ידה באצטדיון רמת גן. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 13:16, 4 באפריל 2011 (IDT)
צר לי, אבל זה מרגיש לי מפוספס. נעשה ניסיון נוסף?
אחד השערים המפורסמים בתולדות נבחרת הכדורגל של ישראל הוא שערו של נחום סטלמך, מי שכונה "ראש הזהב" בזכות הצטיינותו בנגיחת הכדור ונחשב לאחד מגדולי שחקני הכדורגל הישראלים בכל הזמנים. השער נכבש במשחק הביתי במוקדמות אולימפיאדת מלבורן מול ברית המועצות אשר בשערה עמד לב יאשין, מי שנחשב לשוער הטוב ביותר בעולם באותה תקופה ולאחד הגדולים בתולדות המשחק. השער, שנכבש בנגיחה, היה שערו הראשון של סטלמך במדים הלאומיים והראשון בתולדות הנבחרת שהובקע על ידה באצטדיון רמת גן. Botend - שיחה 01:43, 5 באפריל 2011 (IDT)
אבל נראה שבכלל לא הבנת את מה שהתכוונתי לומר. הפואנטה היא נחום סטלמך ולא שזה שער של הנבחרת. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 07:53, 5 באפריל 2011 (IDT)
אני הבנתי את זה, אבל כמו שכתבתי למעלה "לדעתי ה"הידעת?" הזה צריך להיות בכיוון מעט שונה". קודם כל, כי מעט חורה לי לראות משפט כמו "כיום הוא ידוע בעיקר בזכות שערו המפורסם". יש הקונה עולמו בשעה אחת? בהחלט. אבל זה לא המצב כאן. סטלמך הוא אגדת כדורגל בכל מובן, והייתה לו קריירה מפוארת עוד הרבה אחרי אותו השער. עוד עניין הוא שלא מדובר על סתם שער של הנבחרת, אלא באמת על אחד השערים המפורסמים ביותר שלה. השער מספיק מפורסם כדי לעמוד בזכות עצמו גם ללא כל האנקדוטות. מה שאנשים לא כל כך יודעים הוא שאותו השער המפורסם היה השער הראשון באצטדיון, ולא רק שהוא היה הראשון באצטדיון, הוא גם היה הראשון של "ראש הזהב" האגדי ועל כל אלו מתווסף הדובדבן - הוא נכבש מול יאשין, לא פחות! Botend - שיחה 12:21, 5 באפריל 2011 (IDT)
אה, אז זו הבעיה. את זה אפשר לתקן באמצעות הסרת המשפט.
"נחום סטלמך היה כדורגלן ישראלי ששיחק בעמדת החלוץ ונודע בכינוי "ראש הזהב" בזכות הצטיינותו בנגיחת הכדור, יכולת שסייעה לו להבקיע שערים רבים ולהפוך לאחד מגדולי החלוצים בכדורגל הישראלי. אחד משעריו המפורסמים ביותר הובקעה במשחק הביתי במוקדמות אולימפיאדת מלבורן מול ברית המועצות, שהיה הופעתו השנייה של סטלמך במדי הנבחרת. בועז קופמן, עמיתו של סטלמך להפועל פתח תקווה, הגביה את הכדור לרחבת העונשין במחצית השנייה וסטלמך הכניע בנגיחה את לב יאשין, מי שנחשב לשוער הטוב ביותר בעולם באותה תקופה. שער זה היה הראשון בתולדות הנבחרת שהובקע על ידה באצטדיון רמת גן."
באופן הזה הפואנטה של הקטע נשמרת ממש עד הסוף, ומודגש שמדובר באחד מגדולי החלוצים בתולדות הכדורגל שלנו (ולדעתי הוא הגדול מכולם). קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:34, 5 באפריל 2011 (IDT)
אבל זהו בדיוק, עלית על פאנץ' ואתה זורק אותו ומחביא אותו. בצורה הזו לא מרגישים אותו בכלל. אתה מתעקש שהפואנטה היא סטלמך, ואתה מפספס לגמרי את הנקודה - הפואנטה היא העובדה שאחד השערים המפורסמים בתולדות הנבחרת הוא היסטורי בעוד צורה. זה שסטלמך הוא חלוץ גדול זה נכון, אבל כשלעצמו לא שווה "הידעת". Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 21:31, 5 באפריל 2011 (IDT)
אינני מפספס כלל וכלל. כל הפואנטה היא שהפאנץ' ליין יישאר בסוף. פאנץ' ליין נותנים בסוף ולא בהתחלה. והפאנץ' ליין של הקטע הוא לא זה שסטלמך היה חלוץ גדול. הפאנץ' ליין הוא אחד משיאי הקריירה של נחום סטלמך. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:34, 5 באפריל 2011 (IDT)
אז אם הפאנץ' ליין הוא אחד משיאי הקריירה של סטלמך, הוא לא שווה "הידעת" בעמוד הראשי. האייטם הזה שווה "הידעת" בגלל עניין השער הראשון באצטדיון ר"ג, ובצורה שאתה מציג את זה הוא נעלם בתיאור הארכני והמיותר של מהלך השער מתחילתו ועד סופו.
אני מציע ניסוח כזה:
נחום סטלמך היה כדורגלן ששיחק בהפועל פתח תקווה ובנבחרת ישראל בעמדת החלוץ. סטלמך נחשב לאחד מגדולי החלוצים הישראלים בכל הזמנים ונודע בכינוי "ראש הזהב" על יכולת הנגיחה שלו. השער שהבקיע מול נבחרת ברית המועצות ושוערה לב יאשין, גדול שוערי העולם באותה תקופה, במסגרת מוקדמות אולימפיאדת מלבורן, נחשב לשערו המפורסם ביותר. אולם מעבר לכך, היה זה שער היסטורי עבור נבחרת ישראל כולה - השער הראשון אי פעם שכבשה ישראל באצטדיון רמת גן, שהוא מגרשה הביתי עד היום. Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 21:44, 5 באפריל 2011 (IDT)
ומה שאתה לא מבין זה ששער בכדורגל לא נופל יש מאין (אולי בהוקי קרח יש). לשער הזה יש רקע, ואת הרקע מביאים לפני הפאנץ' ליין עצמו. מה שאתה עושה זה פשוט למרוח את הפאנץ' ליין וככה להרוג את העניין. אתה גם מוסר פרט מידע שממילא נמצא בקישור ופשוט לא שייך לכאן (וזה גם פרט מידע מאוד מפורסם). ויש לך טעות, דרך אגב. אצטדיון רמת גן הוא האצטדיון הלאומי של מדינת ישראל, והנבחרת עורכת בו חלק ניכר ממשחקיה (אך גם במגרשים אחרים, לדוגמא המשחק מול ארגנטינה ב-1998 שנערך בטדי) ולא את כולם. אין חוק או תקנה שקובעים שהנבחרת תערוך את משחקיה דווקא שם.
זה נורא מוזר גם מה שאתה אומר. הפאנץ' ליין הוא גם אחד משיאי הקריירה של סטלמך (אני אישית חושב שחמש אליפויות ליגה ברצף זה יותר חשוב), שבמקרה הוא גם השער הראשון שהובקע באצטדיון רמת גן. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:51, 5 באפריל 2011 (IDT)
אז אני נאלץ לא להסכים איתך. תיאור השער מיותר לחלוטין, ודווקא הוא מה שמורח את מה שהוא הפאנץ' האמיתי של הקטע לדעתי, והעובדה המעניינת והפחות ידועה ברבים - שזה היה השער הראשון של הנבחרת באצטדיון ר"ג. בצורה שהוא עכשיו הוא מפספס את הנקודה האמיתית לדעתי, ולכן לא שווה הידעת. את ההערה על אצטדיון רמת גן אני מקבל - אז תשנה את הניסוח בסוף ל"שהוא האצטדיון הלאומי של ישראל ומארח את רוב משחקי הנבחרת עד היום". Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 21:59, 5 באפריל 2011 (IDT)
אני מעדיף שקטעי הידעת יהיו בעיקר על האנקדוטה ופחות על הרקע אליה. ‏עמיחישיחה 22:01, 5 באפריל 2011 (IDT)

מושך את הצעתי. נשבר לי מההצקות האלה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:03, 5 באפריל 2011 (IDT)