ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 17

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



דפי מטא לא מקושרים[עריכת קוד מקור]

הודעה לויקיפדים, במיוחד לותיקים:

מדי פעם מתגלים עוד דפי מטא (ויקיפדיה:...) לא מקושרים. אתם טורחים לכתוב דפי הסבר ומידע חשובים בלי לקשר אותם לדף ממנו אפשר לגשת אליהם (בדרך כלל דף העזרה). לא חבל על הטרחה? קישוריות היא דבר חשוב מאוד כאן. תודה Pasteran 22:31, 31 מרץ 2004 (UTC)


הצעה לבוט חדש - רשימת קצרמרים[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:קצרמר#הצעה לבוט חדש - רשימת קצרמרים. טרול רפאים 20:21, 24 פברואר 2006 (UTC)

מיזם יום השואה[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה#מיזם יום השואה. טרול רפאים 20:23, 24 פברואר 2006 (UTC)

הוספת צבעוניות לויקי[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:המדריך לעיצוב דפים#הוספת צבעוניות לויקי. טרול רפאים 20:32, 24 פברואר 2006 (UTC)

תודות לויקיפדים[עריכת קוד מקור]

על העבודה, ההשקעה של הזמן והמחשבה, הניסוח, ההקפדה על הפרטים, הרצון לתרום, על כך שהפכתם את הויקיפדיה למה שהיא כיום. תודה לכולכם, פסח שמח. מהאורחת :)

שלח קישור לערך[עריכת קוד מקור]

נראה לי שצריך להוסיף כפתור "שלח קישור לערך", למקרה שמישהו מצא ערך מעניין ורוצה לשלוח קישור ישיר לערך לאחד מחבריו. א' בגלל שכרגע הקישור כפי שהוא מופיע הוא איום ונורא וצריך לכתוב אותו בלשון בני אדם, ובמקרה שיש רווחים בשם הערך צריך להמיר אותם בקו תחתי. בלחיצה על כפתור זה יופיע על המסך הקישור לערך כך שהוא יצטרך רק להעתיקו. אפי ב.


חותמת הזמן על פעולותיי (ואני מניח שזה לא אישי נגדי) היא לפי שעון חורף. לא עניין של חיים ומוות, אבל אם מישהו יודע איפה הסוויץ'... תרגומון 22:00, 10 אפר' 2004 (UTC)

בהעדפות, תשנה את הזמן לגריניץ' + 3
eman

הפופולריות העולה של ויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

כמה הערות:

  • מספר ההתיחסיות לויקיפדיה באינטרנט העברי עלה פלאים בחודש האחרון, אם כי הוא עדיין נמוך (315 בגוגל). לפי וואלה יש לנו יותר "באז" מאריאל שרון. ראו ויקיפדיה:דרוג במנועי חיפוש עבריים.
  • נתקלתי לאחרונה במספר הפניות מעניינות מאתרי אינטרנט ישראליים לויקיפדיה:
  • לפי הגרפים המפורטים של הסטטיסטיקה שלנו, האיכות עולה. זה נראה במספר העריכות למאמר שגדל, בגודל המאמרים ובמספר התמונות. בכלל נראה שדצמבר-ינואר היו שפל שלאחריהם חזרנו לרמה גבוהה.
  • בחודשים פברואר-מרץ עלה באופן משמעותי מספר הצפיות בדפי ויקיפדיה. אפריל בינתיים מראה דוקא ירידה קטנה מהשיאים של מרץ. כנראה כולם מטיילים בנופים הנפלאים של האביב שלנו (המלצה חמה על האזור שמסביב ל"גני הנדיב" בזכרון יעקב. פריחה מדהימה!) ...

חג (שני) שמח, מאיר מ 09:50, 11 אפר' 2004 (UTC)

בסיסים של שיטות ספירה[עריכת קוד מקור]

לקחתי על עצמי ליצור פורמט אחיד לערכים שעוסקים בבסיסים של שיטות ספירה. הליך זה יקצר את אורכם של ערכים אלה.

אני מרגיש צורך להתנצל בפני מי שטרח וכתב אותם.

סליחה.

חגי הלמן 11:24, 11 אפר' 2004 (UTC)

ששת אלפים ערכים![עריכת קוד מקור]

בקרוב אנחנו עוברים את סף ה 6,000 ערכים! אנחנו נשתווה לאנציקלופדיה של וואי נט! - Pingo 00:56, 14 אפר' 2004 (UTC)

לדעתי, אין תחרות במספר הערכים. אנחנו צריכים לשקוד על רמת ותוכן המאמרים. ובנוסף לדאוג שיהיו לנו מאמרים רציניים לנושאים מרכזיים וחשובים. בינתיים יש לנו מה לשפר גם באיכות ובהיקף המאמרים. ובכל זאת חגיגה. מי היה מאמין בתחילת הדרך, ביולי 2003, (לפני כמעט שנה) שנגיע בכלל למספר רב כל כך של ערכים ולרמה כזו (אני לא!).
דיווחתי על המעבר במטא-ויקיפדיה
ברכות לכל התורמים והעושים במלאכה הלא קלה, שבעבודת צוות ממש, עושים פרויקט מופלא. ^^ דוד1 04:05, 14 אפר' 2004 (UTC)
בהחלט שמחה מוקדמת מדי. כ-500 ערכים הינה קצרמרים, שחלק לא קטן מהם מכיל רק מילה (כמה עשרות טובות של ערכי חיות) עד משפט אחד (לדוג': אמילי דיקנסון היא משוררת אמריקנית +שנים). וישנם עוד כמה עשרות ערכים שמכילים הודעת קצרמר ישנה או שאינם מכילים הודעה כזו כלל, כך שאויקי בעצם רחוקה מאוד מששת-אלפים ערכים. אולי כדאי שכל ויקיפד יקח על עצמו למלא בבשר קצרמר אחד או שניים בשבוע, ואז לפחות מספר הערכים ישקף את מה שיש פה... (ד"א הרשימה האוטומטית של הקצרמרים לא מתעדכנת באופן אוטומטי!). F16
F16 היקרה, מחרבת שמחות שכמותך. ראי את הדף סטטיסטיקות, ותביני שהמספר 6,000 הוא נטו, לאחר כל ההפחתות שעשית - ברוטו יש יותר מ-10,000 ערכים. עם זאת, אני מסכים לקריאתך לטפל בקצרמרים, יש הרבה יותר מדי כאלה. לאור הצלחתו של מיזם השואה, אני רץ לפתוח את מיזם "השלם קצרמר". דוד שי 18:49, 14 אפר' 2004 (UTC)
בקרוב אני הולך להפגש עם נציגת מעריב (ראה שיחת משתמש:דוד שי) בנוגע לשיתוף פעולה עם ויקיפדיה. לצורך כך אני צריך תשובה לשאלה: כמה ערכים יש בעצם ב-YNET? חגי הלמן 19:46, 15 אפר' 2004 (UTC)
האנציקלופדיה של ynet נפתחה לציבור עם 6,000 ערכים. מעבר לזאת, השאלה אינה רלבנטית. ויקיפדיה אינה בתחרות עם ynet, לויקיפדיה ישנן המטרות שלה, מטרות שהיו קודם לפתיחתה של האנציקלופדיה של ynet. השאלה הרלבנטית לנו היא עד כמה ויקיפדיה מקיפה, אמינה וקריאה. עם כל השמחה על ההישג של 6,000 ערכים, עוד רבה המלאכה לפנינו. דוד שי 20:55, 15 אפר' 2004 (UTC)
ממש, אבל ממש אי אפשר להשוות. האנציקלופדיה של וואינט נבנתה מלמעלה, ועל סמך אנציקלופדיות קיימות. אז אצלהם אין מצב שאין ערכים מרכזיים שלא קיימים, או שקיימים בקושי, או שקיימים (ולא בתור קצרמרים) אבל תוכנם הוא דיי מבייש. מצד שני, מכיוון שפה כל אחד כותב על מה שמעניין אותו ומה שהוא מבין בו, יש ערכים מצויינים על דברים שבוואינט אין. אבל באופן כללי, הויקיפדיה עוד רחוקה מלהיות בכיסוי משביע רצון.

כתבו תקצירים בבקשה[עריכת קוד מקור]

רצוי כאלה שמתארים את מה שעשיתם. לא חייבים להיצמד להנחיה מויקיפדיה האנגלית, אבל לכתוב משהו. אני רואה ב"שינויים אחרונים" הרבה עריכות בלי תקציר, וגם קצת תקצירים שלא ממש מסבירים מה נעשה, וזה קצת לא נוח... תודה מראש. Timtzeptel 18:02, 14 אפר' 2004 (UTC)

טקסט מקראי[עריכת קוד מקור]

הפעם דווקא לא בקשר לזכויות יוצרים.. לדעתי כדאי לתת לטקסט מקראי (אולי גם לטקסט מהתלמוד? לא יודע) מסגרת מיוחדת עם צבע רקע מעט שונה (אפרפר נראה לי מתאים). זה יהפוך את כל הטקסט לנעים הרבה יותר לעין ויתחום אותו כמו שצריך, כך שמי שרוצה לדלג עליו, מבחינה קוגנטיבית זה יהיה לו הרבה יותר קל. אפשר ליישם בעזרת איזה msg, לא? Coredumb 15:35, 15 אפר' 2004 (UTC)


בעיית ערכי הארי פוטר[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/הארי פוטר#בעיית ערכי הארי פוטר. טרול רפאים 20:25, 24 פברואר 2006 (UTC)

עדכון MediaWiki:welcome[עריכת קוד מקור]

נא בדקו את העדכון ב-Template:welcome. גם אחרי העריכה שלי, נשמע לי די צולע / לא שלם. ^^ דוד1 13:58, 17 אפר' 2004 (UTC)

ערכתי עוד קצת. החלפתי את "ברוך הבא" ב"ברוך בואך" כך שלפחות הכותרת (שלפני ההתנצלות) תהייה נייטרלית מבחינת מין. Timtzeptel 14:23, 17 אפר' 2004 (UTC)

האם רצוי לכתוב מאמרים קצרים מאד[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:עוצבת ברק#האם רצוי לכתוב מאמרים קצרים מאד. טרול רפאים 20:28, 24 פברואר 2006 (UTC)

אין לנו ערך על מרדכי וענונו[עריכת קוד מקור]

שמתם לב שאין לנו ערך על מרדכי וענונו?
מאיר מ 21:10, 20 אפר' 2004 (UTC)

אם גם סינדי שמה לב, כדאי שהיא תכתוב את הערך הזה. דוד שי 21:20, 20 אפר' 2004 (UTC)

זהר ואללה אני לא סינדי אבל חיפשתי ולא מצאתי. אולי אכתוב כמה מלים 82.81.60.84 21:38, 20 אפר' 2004 (UTC)

לאן נעלם הערך מוסיקה קלאסית?[עריכת קוד מקור]

שאלתי את זה ואף אחד לא שם לב. נעלם - ככה סתם- הערך מוסיקה קלאסית. אני זוכר שהיה כזה ערך בשל ויכוח שהתנהל על השם. עכשיו אין לא שם ולא תוכן. נחטף במשיסה!Pasteran 22:47, 21 אפר' 2004 (UTC)

בקשת עזרה טכנית - תמונות קטנות[עריכת קוד מקור]

בקשת עזרה טכנית. התמונות שאני מאלה נראות קטנות מדי ולא רואים כלום. איך אני יכול להחזיר את התמונות לגודל האמיתי (למשל לעיון התמונה הבאה: Granicus_map ss.jpe

תודה מראש, גילגמש 14:01, 24 אפר' 2004 (UTC)

אני לא יכול להסביר מדוע התמונות מקובצות כל כך (אלא אם כך הן הועלו כך), אך בכל מקרה מומלץ להשתמש בסיומת סטנדרטית של תמונות (jpg או png). ערן 15:05, 24 אפר' 2004 (UTC)

תרגום מהגירסא האנגלית[עריכת קוד מקור]

האם ניתן פשוט לתרגם מאמרים באנגלית של וויקיפדיה ולשלב אותם כאן, נניח במונחים כלליים (למשל "רוק", "פופ" וכוליי)? אני לא חושב שאמורה להיות בעיה (פרט ליכולת התרגום שלי, שאני מקווה שהיא טובה מספיק), אבל אני שואל סתם כדי להיות בטוח. משתמש:GNU, 25 אפריל 2004

ודאי ודאי. ניתן לתרגם כל ערך רלבנטי מויקי באנגלית. אגב, נהוג כאן במזנון כי את השאלה / הנושא החדש משרשרים בסוף. בהצלחה. ^^ דוד1 00:25, 25 אפר' 2004 (UTC)

אני מציע לעשות אינדקס שיכלול את הערכים השכבר הושלמו לפי סדר הא' ב'. האם אפשר לתכנן בוט שיעשה את זה? גילגמש

למה? באנציקלופדיה מודפסת, אינדקס הוא הדרך היחידה למצוא את כל המידע על נושא מסויים, מבלי לקרוא את כל האנציקלופדיה. אבל פה, יש מנוע חיפוש, שקורא עבורך את כל האנציקלופדיה בכמה שניות. אז אין לזה שימוש רב. צחי 15:40, 1 מאי 2004 (UTC)

סטטיסטיקות בעברית[עריכת קוד מקור]

העליתי במשותף עם Erik Zachte תרגום נסיוני של דף הסטטיסטיקות שלו לעברית (לינקים זמניים: עמוד ראשי - גרפים - טבלאות).
אנא בידקו את מערכת הסטטיסיקות ודווחו לי אם קיימות שגיאות כלשהן, כדי שאוכל לתקנן לפני שהדף יועבר לשרתי ויקיפדיה לפעולה מלאה.
נפתלי 01:29, 28 אפר' 2004 (UTC)

אפשר גם להוסיף דבר פשוט: להוסיף קישור בתוך מספר הערכים בעמוד הראשי ישר לדף סטיסטיקה, בדיוק כמו שעשו באנגלית. (נסיתי פעם לכתוב את הקוד אבל משום מה זה לא עבד.)זאק 04:20, 28 אפר' 2004 (UTC)