ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:צעירי אגודת חב"ד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


  • תאריך תחילת ההצבעה: 22:45, 14 באוגוסט 2011 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 22:44, 21 באוגוסט 2011 (IDT)
פיענוח הכתב: "הננו בזה להודיע אשר הודעות, עמדות והוראות של בית הדין מתפרסמות רק על ידי בית הדין בעצמו בניירות הרשמיים (בלנקים) של בית הדין עם חותמת בית הדין. (ההדגשה לא במקור)

עמדת הצד הראשון - לכתוב "אתר צעירי חב"ד בישראל"[עריכת קוד מקור]

בחסידות חב"ד קיימים כיום שני זרמים; משיחיסטים ואנטי-משיחיסטים. לכל אחד מהזרמים ארגונים, מוסדות, רבנים וקהילות המזוהים עימו (ויש גם ניטרליים). הגדרת האתר של "צעירי חב"ד" שהינו גוף אנטי משיחיסטי כ"אתר הרשמי" מנוגדת למציאות בה חלק מהחסידות אינו מזדהה עם האתר, ובמילא מנוגדת לויקיפדיה:נקודת מבט נייטרלית. לעומת זאת, ניתן לבחור בהגדרה החילופית, "אתר הרשמי של צא"ח", עליו אין חולק וניסוחו אינו פוגע או מוטה.

  • הזרם המשיחיסטי בחב"ד מנהל מוסדות רבים, ביניהם: ניידות חב"ד, מטה משיח, צבאות ה' ישיבות, כוללים, בתי משיח ועוד. כל אלו אינם כפופים לצא"ח בדיוק כפי שצא"ח אינה כפופה להם. האתר המייצג את האנטים אינו ראוי להיקרא האתר הרשמי של חב"ד בזמן שאינו מייצג מחצית מקהילת חסידי חב"ד בישראל ואת המוסדות המנויים לעיל. במקומו יש את האתר הרישמי חב"ד בישראל, שמייצג את הציבור המשיחיסטי.
  • ההחלטה שגוף מסויים שאחראי חלק מפעילות החוץ של חב"ד בישראל, יהיה סמכות בלעדית בחב"ד, היא החלטה המנוגדת לעקרונות שהתווה הרבי לחסידות חב"ד. כל המוסדות הפנים-חב"ד (בתי כנסת, ישיבות, כוללים ועוד, מלבד בתי חב"ד), פועלים באופן עצמאי ובלי קשר לצא"ח וחלקם הגדול מזוהה עם המשיחיסטים בצורה כזו או אחרת, כולם ראויים לייצוג שווה באתר הרישמי "חב"ד בישראל". (הארגון אגו"ח שתפקידו להיות מפקח-על של מוסדות החסידות, נתון כעת במאבק משפטי וטרם ניתנה הכרעה).
  • מסמכים שונים מטעם בית דין רבני חב"ד בנושא, אינם תקפים כאשר אינם חתומים בחותמת בין הדין (מצו"ב קביעת ביה"ד בנושא).
פסק בית דין רבני חב"ד שצעירי אגודת חב"ד האחראים הבלעדיים על פעילות חב"ד בישראל

עמדת הצד השני - לכתוב "האתר הרשמי של חב"ד בישראל"[עריכת קוד מקור]

ארגון צעירי אגודת חב"ד הוא הזרוע המבצעת והאחראית על פעילות חסידות חב"ד בישראל. הארגון ואתר האינטרנט שלו מייצגים את חב"ד בישראל. הארגון הוקם על ידי הרבי מליובאוויטש שביקש שכל חסידי חב"ד בישראל יפעלו במסגרתו.

מצורפת הודעה מהגוף העליון של חב"ד בישראל, בית דין רבני חב"ד, שתמציתה: "הרינו להודיע כי כל הפעילות המסועפת של חב"ד בישראל מכל סוג שהוא, כפופה לצעירי חב"ד. ארגון צעירי חב"ד הוא המייצג הבלעדי של הפעילות, ושל כל בתי חב"ד בישראל והמסתעף מהם, ואין גוף אחר רשאי לייצגם ללא הסכמת צעירי חב"ד". הרבי מליובאוויטש גיבה באופן מיוחד את ההודעה הזו.

המשיחיים נוהגים לפרסם כי הם חלק מקהילת חב"ד וכי הם פועלים לפי הוראותיו של הרבי - כך שהנסיון שלהם להתלונן בויקיפדיה על החלטותיו של הרבי והארגונים שמינה, מעמיד אותם באור מגוחך למדי.

האתר המשיחי, שמפעיליו מנסים מאוד לקדם אותו כאן, הוא לא אתר של חב"ד, אלא אתר פרטי המופעל על ידי מתחזים. אין שום ויכוח על סמכות צעירי חב"ד בישראל, ולאורך השנים, כמעט מאז שהגיע האינטרנט לישראל, מפעילים צעירי חב"ד את אתר חב"ד הרשמי.

ואגב, בנוגע למכתב שהועלה כאן שהודעות בית הדין תקפים רק בצירוף חותמת בית הדין, נא לשים לב שהחלטה זו התקבלה יותר מעשר שנים לאחר פרסום המכתבים הנוספים, כך שמדובר בניסיון נוסף לערבב עבר הווה ועתיד, להוציא דבר מהקשרו ולהוליך שולל את הקוראים.

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות קבצים, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

אין לפתוח את ההצבעה עד אשר שני הצדדים לא יכתבו את טיעוניהם. בהתאם לויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

לתאר את האתר כ"אתר צעירי חב"ד בישראל"[עריכת קוד מקור]

  1. נקודת מבט נייטרלית, הימנעו מקונפליקט, עובדות מול דעות. --שיע(שיחה) • י"ד באב ה'תשע"א • 23:01, 14 באוגוסט 2011 (IDT)
  2. האתר עצמו מצהיר כי הוא מופעל על ידי "צעירי-אגודת-חב"ד - המרכז (ע"ר)". בהיעדר מקור חיצוני שטוען/מוכיח אחרת - כך גם על ויקיפדיה להתייחס לאתר זה. קולנואני - שיחה 23:04, 14 באוגוסט 2011 (IDT)
    האתר טוען שהוא אתר הרישמי של חב"ד בישראלחיים 7כתוב לילכל מחשב יש מעבדה • י"ד באב ה'תשע"א • 23:08, 14 באוגוסט 2011 (IDT)
    טוען שהוא רשמי, עובדה שמופעל ע"י צא"ח. ככתוב עובדות מול דעות. --שיע(שיחה) • י"ד באב ה'תשע"א • 23:39, 14 באוגוסט 2011 (IDT)
    צעירי חב"ד היא זרוע הפעילות של חב"ד בישראל, והיא מפעילה את האתר הרשמי - בדיוק כפי שהיא מפעילה את 300 הסניפים של חב"ד בישראל. האם, לדעתך, האתר של idigital הוא לא האתר הרשמי של אפל בישראל?
    קולנואני, מקור מחקרי חיצוני לעיונך. Yottam - שיחה 00:01, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    מקור מחקרי? טוב שלא כתבת מקור אקדמאי... --שיע(שיחה) • ט"ו באב ה'תשע"א • 00:36, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    לגבי אפל - באתר של idigital רשום כי: "חברת iDigital היא Apple Premium Reseller", ולכן - לא. זהו אינו האתר הרשמי של "אפל ישראל". קולנואני - שיחה 00:56, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    כך או אחרת, בעמוד "תנאי השימוש" של האתר לא מצוין כי זהו אתר חב"ד הרשמי, ומבחינה פורמלית יש התייחסות אך ורק אל "צעירי-אגודת-חב"ד - המרכז (ע"ר)". לכן, כרגע, הצבעתי עומדת בעינה (עד אשר ישכנעו אותי אחרת). קולנואני - שיחה 00:56, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    'אודות האתר' - "אתר צעירי-חב"ד הינו האתר הרשמי.. של תנועת חב"ד בישראל". "האתר נוסד על ידי עמותת "צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר)" בשנת תשנ"ו (1996)" אבגד - שיחה 01:00, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    מתוך "אדותינו" של אתר "חב"ד בישראל": אתר www.chabad.co.il הינו הפורטל המרכזי של חב"ד בישראל". ותחתית כל עמוד כתוב: "אתר הבית של חב"ד בישראל". כל אתר טוען שהוא הרישמי! כמה מגוחך לצטט מתוכם. חיים נהרשיחה • ט"ו באב ה'תשע"א 11:27, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    לכן אני לא מצטט מעמוד ה"אודות", אלא מעמוד "תנאי השימוש באתר", שהוא בעל תוקף משפטי, ואף מנוסח כך. קולנואני - שיחה 20:42, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
  3. עובדתית ישנם שני אתרים גדולים ומרכזיים! חיים נהרשיחה • ט"ו באב ה'תשע"א 11:35, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
  4. יוסישיחה 20:21, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
  5. בכל מקרה של ספק, עדיף להכריע להגדרה נייטראלית. --בן נחום - שיחה 09:11, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
  6. Nachy (גוונא) שיחה 12:17, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
  7. חב"ד היא קהילה דתית ולא עמותה או ארגון המאוגד במסגרות חוקיות, ולכן עצם השימוש במושג "אתר רשמי" אינו במקום. פרט לזה, אצ"ל שוויקיפדיה אינה כפופה להחלטות בתי הדין של חב"ד. עוזי ו. - שיחה 22:41, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
    הקהילה החב"דית מתנהלת לפי הוראותיו של הרבי. המשיחיים מנסים מאוד לגרום למצג של אנרכיה ניהולית וייצוגית בחב"ד, וההצבעה הזו היא ניסיון נוסף שלהם לעוות את העובדות בהתאם לדעתם. Yottam - שיחה 16:40, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    אני מבין מדבריך שצעירי אגודת חב"ד מתנגדים למשיחיות, ושהתכונה הזו שלהם ידועה כל-כך עד שאינך טורח לציין אותה במפורש. מדוע, אם כך, היא לא מופיעה בערך? עוזי ו. - שיחה 21:14, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    זה ברור כל כך, מכיוון שהרוב המוחלט של הרבנים, השליחים, החסידים ומוסדות חב"ד משתייכים לזרם המרכזי (לדוגמא: מכעשרים המוסדות החב"דיים המרכזיים המופיעים בקטגוריה:חב"ד - אפילו אחד אינו מזוהה עם הפלג המשיחי). לזה גם התכוונתי כשכתבתי שהמשיחיים מעוניינים מאוד באנרכיה. כיוון שאין להם שום דריסת רגל במוסדות הרישמיים והמוכרים, הם מנסים לשנות את המציאות ומקווים להשיג כך הכרה כלשהי. Yottam - שיחה 21:50, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    כל הדברים האלה, ובמיוחד ההתנגדות לזרם המשיחי, צריכים להיות כתובים *בערך*, ולא בדף שיחה על הצבעה שתשכח במהרה. עוזי ו. - שיחה 22:58, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    לעניין עצמו: חב"ד אינו ארגון חוקי (רשות מדינית, גוף סטטוטורי), ולכן לא יכול להיות לו שום דבר "רשמי". האתר יכול להיות מטעם המוסדות המוכרים של חב"ד, אבל זה לא הופך אותו לרשמי בשום דרך. עוזי ו. - שיחה 23:00, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    למעשה, יש ערך נפרד שעוסק בנושא פולמוס המשיחיות בחב"ד, ובו מאוזכרים העובדות הללו. גם לדעתי יש טעם לציין את השתייכות הארגון בכל אחד מן הערכים, אך המשיחיים לא יתנו לזה לקרות - כיוון שזה ישקף את כוחם האמיתי.
    מה פירוש "לא יתנו"? אם יש מקור להתנגדות אגודת צעירי חב"ד לתנועה המשיחית, יש להציג אותו בערך. עוזי ו. - שיחה 23:59, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    לא ממש הבנתי את טענתך, האם לדעתך לגוף לא ממשלתי לא יכול להיות אתר רשמי? כידוע לכל, חב"ד היא תנועה שמופעלת בצורה היררכית על ידי המוסדות הרשמיים והמרכזיים על פי ההוראות שנתן הרבי זצ"ל. Yottam - שיחה 23:34, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    לאו דווקא גוף ממשלתי, אלא גוף ששואב מהחוק סמכות תאגידית. למשל, לחברת עלית יכול להיות אתר רשמי; לעמותה יכול להיות אתר רשמי; לחסידות גור, או לאוהדי מכבי ראשון לציון - לא. עוזי ו. - שיחה 23:59, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    ודאי שכן. למכבי תל אביב, לדוגמא, יש אתר אוהדים רשמי (שפועל מטעם הגוף המרכזי, ויש גם קישור אליו בראש האתר הרשמי של הקבוצה). גם בתנועת חב"ד, תוכל לראות באתר הרשמי של חב"ד העולמית - כי צעירי חב"ד מונו להקים ולהפעיל את האתר הרשמי של חב"ד בישראל. Yottam - שיחה 00:18, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
    אני לא מופתע מכך שהאתר ההוא קורא לעצמו "האתר הרשמי"; זה לא מחייב אותנו להתהבל בעקבותיו. עוזי ו. - שיחה 00:30, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
    לא הבנתי את תגובתך. Yottam - שיחה 00:42, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
    ליותם. ל'התבהל' כמדומני מלשון בהלה. והערה קטנה. למרות שצא"ח מוכר כגוף המתנגד למשיחיסטים. הוא לעולם לא יסכים להוציא עמדה רשמית בנושא. להפך. צא"ח משתדל ככל יכולתו לפעול כגוף שיהיה מוכר על ידי כולם. אז אמנם אנשיו מזוהים עם צד אחד של ה'פולמוס' בחב"ד, אך רשמית הוא מנסה להצניע את העניין. ראה ראה הערה 88 בפולמוס --שיע(שיחה) • י"ט באב ה'תשע"א • 12:02, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
  8. בחב"ד ישנם כיום שני זרמים וזו עובדה, המחלוקת ביניהם מי מייצג את חסידות חב"ד הינו ויכוח פנימי, ואינו צריך להיות מוכרע בויקיפדיה. אם הזרם המשיחסטי מביע הסתייגות מגופים פנים־חב"דיים שונים, אזי לא ניתן להתייחס אליהם כגופים מייצגים של כלל חסידות חב"ד בויקיפדיה, ואם אנו עושים כך, אזי מדובר בפגיעה בנייטרליות. למיותר לציין שמסמכים שזמנם הוא טרם תחילת הפולמוס הפנימי בין שני הזרמים, אינם רלוונטיים לדיון כיום. נת- ה- - שיחה 12:06, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
  9. כמו עוזי ונת. המחלוקת הפנים חב"דית היא חריפה (יעידו ערכים רבים אצלנו). ספק אם דרך כלשהי להכריע בה, ודאי שאין זה התפקיד שלנו. ובכלל, אנו משתדלים להימנע מהביטוי "האתר הרשמי". כמו במקרים רבים אחרים, הטוב ביותר הוא להסתפק בעובדות היבשות, קרי - שם האתר. בשולי הדברים אביע גם את אכזבתי מסיכול הבוררות בידי מי שמייצגים כאן את הזרם המתון. נרו יאירשיחה • י"ט באב ה'תשע"א • 16:43, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
  10. אריה ה. - שיחה 21:09, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
  11. רדיומן - שיחה 14:03, 21 באוגוסט 2011 (IDT)
  12. גרש - שיחה 15:06, 21 באוגוסט 2011 (IDT) 15:05, 21 באוגוסט 2011 (IDT)

להשאיר את הניסוח "האתר הרשמי של חב"ד בישראל"[עריכת קוד מקור]

  1. אבגד - שיחה 01:25, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
  2. הרבי מליובאוויטש אמר כך, בית הדין של חב"ד אמר כך. אנחנו לא ערכאת ערעור על החלטותיהם. זה האתר הרשמי של חב"ד, וברור שיש מי שמפעיל אותו (במקרה זה צא"ח). איש הרי לא מצפה שהוא יפעל מעצמו. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 10:42, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    הרבי מליבאוויטש לא אמר כך! בית דין רבני חב"ד אמר במפורש שישנם ארגוני-חוץ נוספים. בית המשפט בישראל (בהסמתך על דברי הרבי ובית הדין) פסק שאין מונופול על חב"ד וניידות חב"ד בשיתוף עם חברי אגו"ח מנהלים (במקרה) את "אתר הבית המרכזי של חב"ד בישראל". חיים נהרשיחה • ט"ו באב ה'תשע"א 11:32, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    שקר וכזב. Yottam - שיחה 16:52, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    אמת ויציב! חיים נהרשיחה • י"ח באב ה'תשע"א 17:27, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
  3. Yottam - שיחה 13:31, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
  4. אם הרבי אמר... גילגמש שיחה 13:34, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    לטענה שהרבי אמר (שלצא"ח בלעדיות על תנועת חב"ד) לא הובא כל מקור. היא אינה נכונה. --שיע(שיחה) • ט"ו באב ה'תשע"א • 13:52, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    המקור מופיע בעמוד זה, למעלה. Yottam - שיחה 16:52, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
  5. אפשר לראות באתרים מה הסמכות שלהם chabad.org הוא אתר של צא"ח, האתר המרכזי של המשיחיסטים מודה ש"האתר מנוהל על ידי "ניידות חב"ד בארץ הקודש". היות שכך ברור שכל אתר אמור לייצג את הארגון (צא"ח/ניידות) ולא את הזרם (מרכזי/משיחי). למיטב הבנתי בעוד שלניידות יש תחום עיסוק מאד מוגדר, צא"ח אחראים על ייצוג חב"ד בישראל. ולכן נכון לומר- האתר הוא האתר הרשמי של פעולות ההפצה של חב"ד בישראל. החבלןאשמח לתגובות משעמם לך? סווג גלקסיות 00:02, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    האתר הרשמי של פעולות ההפצה = אתר צא"ח (ארגון שתפקידו ההפצה). לעומת זאת 'האתר הרשמי של חב"ד' = כביכול האתר מייצג את כל חסידי חב"ד בישראל. --שיע(שיחה) • י"ח באב ה'תשע"א • 11:14, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    הרבי ובית הדין, שהם הגופים העליונים בחב"ד, קבעו כי הארגון מייצג את הפעילות של חב"ד בישראל ועל כל חסידי חב"ד לפעול במסגרתו. Yottam - שיחה 16:50, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    חב"ד היא קצת יותר מפעילות (עם כל הכבוד).. בארץ ישנם כמה אלפי בתי אב חב"דיים מאות מוסדות וארגונים שאינם קשורים ל"פעילות", לעומת כ-270 שלוחים. קצת כבוד לתנועת חב"ד, בבקשה. חיים נהרשיחה • י"ח באב ה'תשע"א 17:27, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    אם לא שמת לב, זהו הניסוח המדויק בהודעת בית הדין: "הרינו להודיע כי כל הפעילות המסועפת של חב"ד בישראל מכל סוג שהוא, כפופה לצעירי חב"ד". מה לדעתך עושים כל אותם מאות מוסדות וארגונים, אם לא פעילות מסוג כלשהו? Yottam - שיחה 23:38, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    אתה טוען ברצינות שכוונתם שכל בית כנסת ובית ספר כפוף לצא"ח? או במילים אחרות שכמעט כל מסודות חב"ד (למעט בתי חב"ד) מפירים את הוראת הבי"ד בכך שבפועל אינם כפופים לצא"ח? --שיע(שיחה) • י"ט באב ה'תשע"א • 11:53, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
    כך כתבו הרבנים בפירוש. תרצה לחלוק על כך? Yottam - שיחה 12:48, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
    ודאי שכוונתם הייתה לפעילות הפצת המעיינות בלבד. לא פעילות חינוכית ואחרת. כולל חב"ד למשל כפוף גם הוא לצא"ח? --שיע(שיחה) • י"ט באב ה'תשע"א • 13:32, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
    מה שכתוב במפורש הוא שכל הפעילות המסועפת של חב"ד בישראל מכל סוג שהוא, כפופה לצעירי חב"ד. על איזה פרט תרצה לחלוק? Yottam - שיחה 13:42, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
    אני פשוט מבהיר שמדובר על 'פעילות ההפצה' של חב"ד. ולא כל פעילות מכל סוג. --שיע(שיחה) • י"ט באב ה'תשע"א • 14:01, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
הפרשנות שלך לא נכונה עובדתית. שים לב: הפעילות כולה - מכל סוג שהוא, ולא רק 'הפצה' - כפופה לצעירי חב"ד. Yottam - שיחה 14:05, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
חבר שלי, חב"דניק ושליח, יצא עכשיו לפעילות ספורט בטיילת בתל אביב. האם זה בכפיפות לצא"ח? שים לב: מדובר בפעילות חב"דית. אני מתפלא עליך שלא קראת את המכתב, בו מוזכרים (בתחילתו) סוגי הפעילות הכפופים לצא"ח והמכנה המשותף לכולם הוא - פעילות חוץ. הייתי מצפה ממך להתמצא לפחות במסמך שהמצאת, עליו אתה מבסס את כל עולמך. חיים נהרשיחה • כ"א באב ה'תשע"א 13:16, 21 באוגוסט 2011 (IDT)

הצבעות שנמשכו[עריכת קוד מקור]

  1. איך ליב נישט קיין מחלוקת, אובער, הייב איז דא המחלוקת, אז ביז אין סוף, מיט ליבשאפט (נועד למי שמביןחחח) (הוספה) ובעברית, המחלוקת הזאת לא נוגעת אלי, ניסיתי לשפוט לפי היושר האמיתי מה לדעתי צריך להיות כתוב, מושך את הצבעתי ושוקל אותו שוב, לאחר קריאת דברי התומכים• חיים 7כתוב לילכל מחשב יש מעבדה • ט"ו באב ה'תשע"א • 02:12, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    בעסער שרייבן אויף היברו ווי דיין צובראכענע צוהאקטע יידיש. אויב "מחלויקעס ביז אין סוף", געב די משיחיסט'ן אויך די זעלבע שטעלונג. חיים נהרשיחה • ט"ו באב ה'תשע"א 11:30, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    מקבל, הוספתי בעברית, אבל אתה מדבר אידיש אמריקאית כתיבת אידיש זה מומחיות בפני עצמה, המשפט עצמו הוא מופשט באידיש ולכן הוא נכתב כך, המילים עצמן כתובות נכון! • חיים 7כתוב לילכל מחשב יש מעבדה • ט"ו באב ה'תשע"א • 16:31, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
    חיים 7, גם התרגום וגם הכתיבה שלך, ממש רחוקים מהשפה. אני מקווה ששאר תבניות השפה שלך, נכונים יותר.. חיים נהרשיחה • ט"ז באב ה'תשע"א 16:09, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
    רחוק מהשפה? אולי יסביר כבודו מדוע?. לגבי התרגום, באמת חשבת שזה תרגום המשפט מאידיש?! חחחחיים 7כתוב לילכל מחשב יש מעבדה • י"ח באב ה'תשע"א • 00:41, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    אין באידיש תקינה את צמד המילים "איך ליב נישט" וכן אין כזו מילה "אובער" ואידך זיל גמור.. חיים נהרשיחה • י"ח באב ה'תשע"א 17:24, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
    אז ככה, ביררתי שוב אצל מורה לשפת האידיש, באידיש ניתן לומר איך הויב נישט ליב או בכתיבה איך ליב נישט, ולגבי המילה אובער מומלץ לך ללמוד שנית אידיש • חיים 7כתוב לי • י"ט באב ה'תשע"א • 17:05, 19 באוגוסט 2011 (IDT)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]