חברי ג'ואי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חברי ג'ואי
Pal Joey
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על Pal Joey עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'ורג' סידני
הופק בידי פרד קולמר
תסריט דורתי קינגסלי, ג'ון אוהרה
עריכה ויולה לורנס, ג'רום תומאס
שחקנים ראשיים ריטה הייוורת', פרנק סינטרה, קים נובאק
מוזיקה רוג'רס והארט, נלסון רידל, ג'ורג' דאונינג
צילום הארולד ליפשטיין
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי קולומביה, Essex עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 באוקטובר 1957
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מוזיקלי, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו paljoey
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חברי ג'ואיאנגלית: Pal Joey) הוא סרט מוזיקלי שהופק באולפני קולומביה בשנת 1957. את הסרט ביים ג'ורג' סידני והפיק פרק קולמר. הסרט הוא עיבוד חלקי למחזמר הנושא את אותו השם, חלק מן המוזיקה נכתב בידי נלסון רידל, שעבד במשותף עם פרנק סינטרה על כמה מאלבומיו הגדולים.

בסרט משחקים: פרנק סינטרה, ריטה הייוורת' וקים נובאק.

חברי ג'ואי הוא אחד מהסרטים הבודדים, אחרי הסרט "מעתה ועד עולם", שבו סינטרה לא היה השחקן עם השכר הגבוה ביותר. הוא ויתר על הכבוד לטובת השחקנית ריטה הייוורת' כשהוא מציין בקשר לתפקידו בסרט "בין הייוורת' לנובאק, זהו סנדוויץ' שלא אתנגד להיות תקוע באמצע שלו".

הסרט זכה להצלחה קופתית מרשימה והיה מועמד לארבעה פרסי אוסקר, אך לא זכה. פרנק סינטרה זכה בפרס גלובוס הזהב בעבור תפקידו בסרט. באותו הטקס היה מועמד גם לפרס הסרט הטוב ביותר .

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שנזרק מהעיירה, בגלל רומן שניהל עם בתו הקטינה של ראש העיר, ג'ואי אוונס (פרנק סינטרה), זמר במועדון לילה, נוסע לסן פרנסיסקו כדי למצוא עבודה חדשה. לאורך שדרת מועדוני החשפניות הנמצאים בחוף הדרומי של העיר, ג'ואי רואה פוסטר של ידידו הוותיק ומוביל הרכב, נד גאלוין (בובי שרווד), המופיע באחד ממועדוני החוף. במועדון, מצליח ג'ואי באמצעות תחבולה, להשיג לעצמו עבודה מהבעלים מייק ציגינס (האנק הנרי), לאחר שמנחה הערב לא הופיע וג'ואי ניצל את ההזדמנות וקפץ על הבמה ונתן הופעה לקהל בעזרת שיריו ויכולת הדיבור שלו. לאחר ההופעה נד מזמין את ג'ואי ואת לינדה אינגליש (קים נובאק), בחורה צעירה ותמימה הרוצה להיות זמרת, להופיע עם הלהקה באותו הלילה במופע צדקה אותו מארגנת ורה סימפסון (ריטה הייוורת'). כאשר ג'ואי מזהה את ורה, האלמנה העשירה, כחשפנית לשעבר, ג'ואי מביך אותה כשהוא מציע כי היא תנצל את כשרונה ותופיע כדי להעלות את כמות התרומות לצדקה. מאוחר יותר באותו הלילה, נד וג'ואי מלווים את לינדה לביתה, וג'ואי מבחין כי יש במקום חדר להשכרה. לאחר שהוא מברר עם בעלת הבית הישנונית כי החדר עדיין פנוי להשכרה השוכן בצמידות לחדרה של לינדה, ג'ואי, רודף הנשים מחליט שכור את החדר מיידית. למחרת בבוקר, לינדה מופתעת למצוא את ג'ואי מתדפק על דלת חדר האמבטיה שלה. בחלוף השבוע, ג'ואי הבלתי נלאה כבר ניהל רומנים עם כל נערות המקהלה, אליה משתייכת לינדה, רק גלדיס הקשוחה ולינדה הזהירה במעשיה, נשארות חסינות מפני קסמו. מוטרדת מניסיונותיו הבלתי פוסקים, לינדה מצליחה לשכנע את ג'ואי לרכוש כלבלב, לו הוא קורא סנופי. לילה אחד, כדי לאזן את החשבון עם ג'ואי שהביך אותה, ורה מגיעה אל המועדון ומפלרטטת עמו. כאשר ג'ואי מתחיל לשיר, ורה מנצלת את ההזדמנות ויוצאת מהמועדון מבלי לשלם את החשבון, בתגובה לזאת מייק (הבעלים) מפטר אותו. ג'ואי הפזיז, שאינו נרתע מדבר, מציע על המקום עסקה למייק: אם הוא יצליח לשכנע את ורה לחזור אל המועדון עד מוצאי שבת, הוא יוכל בתמורה להמשיך ולהחזיק בעבודתו. באחוזת משפחת סימפסון, ג'ואי מספר לורה כי הוא איבד את מקום עבודתו בגללה וכי הוא מתכוון לעזוב את העיר. מאוחר יותר, כאשר לינדה מספרת לו כי היא תתגעגע אליו ואל סנופי, הוא מזמין אותה לארוחת ערב. לקראת שעת סגירת המועדון, ורה, הסקרנית מחוצפתו של ג'ואי, מגיעה אל המועדון, ובכך מבטיחה כי ג'ואי יוכל להמשיך ולהחזיק בעבודתו. לאחר שג'ואי שר שיר העולב בה, היא עוזבת עמו ומסיעה אותו אל היאכטה שלה. שם, מגלה לה ג'ואי כי שאיפתו הגדולה היא להיות בעלים של מועדון לילה, כשג'ואי מציע לורה שותפות, הם חותמים את העסקה בנשיקה וורה מתעוררת בבוקר למחרת עם חיוך על פניה.

חזרה בבית הדירות, ג'ואי מספר ללינדה כי הוא עובר לגור באחוזת סימפסון. כאשר הוא נותן לה את סנופי, לינדה הנעלבת וכועסת מכך שלא הופיע לפגישתם לילה קודם, לוקחת את הכלב וטורקת את הדלת בפניו של ג'ואי. לא חולף זמן רב וג'ואי הבעלים של המועדון "צ'ז ג'ואי", שוכר את כל צוות של המועדון בו עבד קודם לכן. לאחר שג'ואי מקדם את לינדה להיות הזמרת המובילה של המקהלה, ורה מזכירה לו כי הוא שייך לה ומצווה עליו לפטר את לינדה. כאשר ג'ואי מנסה לגרום ללינדה להתפטר, בכך שלפתע הוא מוריד אותה בדרגה והופך אותה לחשפנית, לינדה מבינה כי ורה היא זאת הדורשת את פיטוריה, ומציעה לג'ואי לשנות את שם המקום ל-"צ'ז ורה". באותו הלילה, בשעה שורה מארחת כמה מידידיה, אנשי החברה הגבוהה, ג'ואי ממתין לה על היאכטה. אך במקום ורה, מועדת לינדה השיכורה אל הספינה, מנשקת את ג'ואי ומתעלפת. בבוקר למחרת, לינדה המתביישת בהתנהגותה, מודה לג'ואי על כך שלא ניצל אותה. לאחר שהם מתנשקים ברכות, לינדה מסכימה להופיע במופע סטרפטיז. לפני ליל הפתיחה, ורה נכנסת אל המועדון בדיוק כאשר לינדה מופיעה, כאשר הגברים הנמצאים במועדון מתחילים להסתכל עליה בעיינים רעבות, ג'ואי שאינו יכול לסבול את עלבונה, מורה ללבוש את בגדיה ולשיר שיר אהבה במקום. רותחת מזעם, ורה, מורה לג'ואי לפטר את לינדה כי אם לא היא תסגור את המועדון. לאחר שג'ואי מכריז כי, "אף אחד אינו הבעלים של ג'ואי פרט לג'ואי", ורה מחליטה שלא לפתוח את המועדון וג'ואי מחליט לשמור על הגינות שלא ולוותר על חלומו להיות בעל מועדון לילה. לינדה מתחננת בפני ורה כי תשנה את דעתה, ורה מעירה בפניה כי ג'ואי בטוח מאוהב בה, אם הוא גונן עליה כך שלא תחשוף את גופה. ורה רומזת כי היא תהייה מוכנה לשקול מחדש את פתיחת המועדון, אם לינדה תעזוב את העיר. מאוחר יותר, כאשר ג'ואי אורז את מזוודותיו על היאכטה, ורה מופיעה ומודיעה כי היא שינתה את דעתה. כאשר ורה מציעה כי הם יתחתנו, ג'ואי משיב כי הוא תמיד יישאר בטלן ונישואים עימה לא יהפכו אותו לאדם הגון. מאוחר יותר, במועדון החשוך, יושב ג'ואי ומהרהר מה יכול היה להיות אם היה מקבל את הצעתה של ורה. כאשר הוא יוצא מהמועדון ופונה אל הרחוב, ורה ולינדה עוצרות לידו במכוניתה של ורה. לינדה וסנופי יוצאים מהמכונית ולינדה שואלת אותו אם הם יכולים להצטרף אליו. כאשר ג'ואי מזהיר אותה לעזוב אותו כל עוד היא יכולה, לינדה מסתכלת עליו אומללה וג'ואי נושק לה. כאשר הם הולכים יחדיו, לינדה מציעה כי הם יפרסמו את עצמם כג'ואי ולינדה אוונס.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חברי ג'ואי בוויקישיתוף