חמד בן מוחמד א-שרקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חמד בן מוחמד א-שרקי
حمد بن محمد الشرقي
לידה 22 בפברואר 1949 (בן 75)
פוג'יירה, איחוד האמירויות עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה איחוד האמירויות הערביות עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה Mons Officer Cadet School עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

השייח' חמד בן מוחמד א-שרקיערבית: حمد بن محمد الشرقي, בתעתיק מדויק: חמד בן מחמד אלשרקי; נולד ב-25 במאי 1948[דרושה הבהרה]) הוא שליט אמירות פוג'יירה, אחת משבע אמירויות המרכיבות את איחוד האמירויות הערביות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמד בן מוחמד א-שרקי נולד ב-25 במאי 1948. בשנים 19691970 למד באנגליה ולאחר מכן המשיך לימודים בבית ספר צבאי בבריטניה. בשנת 1971, עם קבלת עצמאות איחוד האמירויות מידי בריטניה, חזר א-שרקי לפוג'יירה. בשנים 19711974 שימש א-שרקי כשר החקלאות והדיג של איחוד האמירויות. בשנת 1974 נפטר אביו מוחמד בן חמד בן עבדאללה א-שרקי והוא ירש אותו כשליט פוג'יירה. בתפקיד זה משמש א-שרקי עד היום. כשליט פוג'יירה, א-שרקי מכהן גם במועצה הפדרלית העליונה[1] של איחוד האמירויות, שבה יושב נציג מכל אמירות באיחוד.

א-שרקי מתפרנס מעסקיו הפרטיים, אך בפועל אין הבחנה כמעט בין רכושו הפרטי לבין הרכוש הציבורי של האמירות. מבחינת חקיקה, לא-שרקי סמכות מוחלטת לבטל ולחוקק חוקים, אך נהוג כי איננו מערער על החלטות רשויות המדינה שמורכבות ממשפחות הנכבדים של האמירות.

א-שרקי נשוי לפאטמה בנת ת'אני אאל מכתום, המשפחה השלטת באמירות דובאי. לזוג שישה ילדים. בנו השני, מוחמד בן חמד בן מוחמד א-שרקי, הוא יורש העצר של האמירות.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ערבית: المجاس الاعلى لحكام الامارات; אנגלית: Federal Supreme Council