טאיה ואלקירי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טאיה ואלקירי
Taya Valkyrie
ואלקירי, פברואר 2020
ואלקירי, פברואר 2020
לידה 22 באוקטובר 1983 (בת 40)
ויקטוריה, קולומביה הבריטית, קנדה
שם במה פרנקי מונייה
קירה פורסטר
טאיה
טאיה מונדו
טאיה ואלקירי
משקל 66 ק"ג
גובה 1.73 מטר
מקום מגורים לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
לאום קנדי
קריירה מקצוענית 2010–הווה (כ־14 שנים)
מאמנים לאנס סטורם

קירה רנה הניגןאנגלית: Kira Renée Hennigan; שמה לפני הנישואים פורסטר; נולדה ב-22 באוקטובר 1983) היא מתאבקת קנדית. היא מוכרת בעיקר בשל תקופותיה בארגון ההיאבקות Impact Wrestling, שבו הופיעה תחת שם הבמה טאיה ואלקירי והייתה בו פעם אחת אלופת הנוקאאוטס של אימפקט ובארגון ההיאבקות WWE, שבו הופיעה תחת שם הבמה פרנקי מונייה.

בנוסף, היא ידועה בשל התקופה שלה בארגון ההיאבקות המקסיקני Lucha Libre AAA Worldwide‏ (AAA), שבו היא היא אלופת Reina de Reinas בפעם השלישית, כשתקופת הכהונה הראשונה שלה הייתה הארוכה ביותר בהיסטוריה עם 945 ימים. כמו כן, היא הזוכה הראשונה בטורניר הלוצ'ה קפיטל של הנשים.

החיים שלפני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילדותה, פורסטר התאמנה להיות בלרינה. היא התאמנה בהתעמלות וריקוד מאז גיל 4. בשנת 2005, היא החלה להתאמן בתחרויות כושר גופני ובו זמנית פתחה בקריירת דוגמנות כושר גופני. בשנת 2010, היא זכתה במקום הראשון באליפות קנדה של CBBF, ובשנת 2011 במקום השני של תחרות ארנולד חובבני. כמו כן, היא כיכבה על שערי מגזינים של כושר גופני.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אימונים וקריירה מוקדמת (2010–2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010, פורסטר החלה להתאמן באקדמיית ההיאבקות של לאנס סטורם, כשבספטמבר של אותה השנה היא סיימה בהצלחה את אימוניה תחתיו. מאותה הנקודה, פורסטר החלה להתחרות בארגונים עצמאיים קנדים תחת שם הבמה טאיה ואלקירי.

WWE‏ (2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2011, היא חתמה על חוזה פיתוח בארגון WWE, לאחר שעברה את מבחני הקבלה. לאחר שלא השאירה רושם טוב בארגון, פורסטר חזרה להתאבק בארגונים העצמאיים.

ארגונים עצמאיים מקסיקנים (2012–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורסטר עברה למקסיקו והחלה להתאבק עבור מספר ארגונים ברחבי המדינה. במקור, היא הייתה אמורה לשהות במדינה שישה שבועות בלבד, אך אל איחו דל פרו אגואיו שכנע אותה להישאר ולהתאבק במספר ארגונים נרחב יותר.

Lucha Libre AAA Worldwide‏ (2012–2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאיה (השנייה משמאל) בצילום משותף עם המשתתפות בקרב ההדחות המרובע על אליפות Reina de Reinas

פורסטר הופיעה לראשונה בזירה של ארגון ההיאבקות המקסיקני AAA תחת שם הבמה טאיה ואלקירי ב-3 בנובמבר 2012 במסגרת קרב שלוש נגד שלוש לצד גראן אפאצ'ה ומארי אפאצ'ה בניצחונן על קווארבו, פאבי אפאצ'ה ולוליטה. במשך שנת 2012 ותחילת שנת 2013, ואלקירי הייתה שותפה בעיקר בקרבות זוגות. ב-3 במרץ 2013, ואלקירי ניצחה את ג'ניפר בלייק כדי להעפיל לגמר הטורניר על אליפות Reina de Reinas הפנויה. שבועיים לאחר מכן, היא הייתה מעורבת בקרב הדחות מרובע נגד פאבי אפאצ'ה, לופיסטו ומארי אפאצ'ה, שבסופו לא צלחה במשימתה לזכות בתואר.

ב-4 ביוני 2014, ואלקירי ניצחה בקרב הדחות בן שבע משתתפות והפכה לטוענת לכתר לאליפות Reina de Reinas של פאבי אפאצ'ה. באירוע טריפלמאניה 22, שנערך ב-17 באוגוסט, ואלקירי ניצחה את אפאצ'ה וזכתה בחגורת אליפות זו. במסגרת הגנתה הראשונה על התואר ב-12 בספטמבר, היא ניצחה את האלופה לשעבר, פאבי אפאצ'ה, קצ'ורה פלורס, קרינה דובאל, מונייקה סרקסמו ופרינססה מטאליקה בקרב הדחות משושה. בקרב ההגנה הראשון הטלוויזיוני שלה ב-4 באוקטובר 2015, הפעם תחת שם הבמה טאיה, היא גברה על גויה קונג, ליידי שני, לה הידרה ומרווילה בקרב מחומש. לעומת זאת, היא הפסידה את התואר לאייקו האמאדה ב-19 במרץ 2017, מה שסיים תקופת כהונה של 945 ימים כאלופה, שהיא הארוכה ביותר בהיסטוריה של תואר זה. בקרב החוזר בין השתיים ב-21 באפריל, שהיה קרב ללא פסילות, טאיה ניצחה את האמאדה והפכה לאלופת Reina de Reinas בפעם השנייה.

ב-1 ביולי, מנהל הכישרונות, ומפירו, הודיע שאליפות Reina de Reinas פנויה. ב-16 ביולי, סקסי סטאר ביצעה את חזרתה לארגון וזכתה בתואר זה. מנגד, פורסטר כתבה בחשבון הטוויטר שלה שהיא נבגדה על ידי הארגון ואף הודיעה על עזיבתה.[1] לפי מגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter, ארגון ההיאבקות AAA ביקש מהמאורס של פורסטר, ג'וני מונדו, להצטלם ביחד עם אליפות Reina de Reinas, וכשהוא עשה זאת, הארגון הכריז על כך שהאליפות התפנתה. ומפירו אמר כי פורסטר הופשטה מחגורת האליפות בגין שימוש לא חוקי בחניקה במהלך הקרב שלה נגד האמאדה ב-21 באפריל, אף על פי שהקרב היה קרב ללא פסילות. מאוחר יותר הוא טען שפורסטר לא הופיעה להקלטות התוכנית, אף על פי שהיא לא הייתה מתוכננת להופיע כלל.[2]

Lucha Underground‏ (2016–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאיה הופיעה לראשונה ב-Lucha Underground ב-24 בפברואר 2016, כשותפה של ג'וני מונדו. היא ערכה את קרב הבכורה שלה ב-9 במרץ, כשהפסידה לקייג' בקרב ללא פסילות. ב-12 באפריל במסגרת Aztec Warfare II, טאיה התחרתה בקרב האליפות הראשון שלה. בקרב זה היא נכנסה כמספר ה-9, הספיקה להדיח את קייג', אך הודחה על ידי פיניקס.

Impact Wrestling[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיודים ראשונים (2017–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 בספטמבר 2017 בתוכנית !Impact, טאיה ואלקירי ערכה את הופעת הבכורה שלה בארגון זה כאשר תקפה את רוזמרי, צעד שביטא את הצגת דמותה כדמות הרעה. שבוע לאחר מכן, היא רשמה את הקרב הראשון שלה, שבו ניצחה את אמבר נובה. במשך החודשים ספטמבר ואוקטובר, ואלקירי המשיכה ביריבות שלה נגד רוזמרי, שלבסוף הוביל לקיום קרב בין השתיים, שבו ואלקירי יצא עם ידה על העליונה. הן היו אמורות להתמודד זו מול זו פעם נוספת, במסגרת קרב הראשונה שמדממת באירוע הדגל של הארגון, באונד פור גלורי, אך קרב זה בוטל לאחר סיבות אישיות מצידה של ואלקירי.[3][4] לאחר היעדרות של חמישה חודשים, ואלקירי חזרה ב-1 במרץ 2018 בתוכנית !Impact, כשהיא תקפה פעם נוספת את רוזמרי בצעד אשר ביטא את חידוש היריבות ביניהן. השתיים התחרו ביניהן ב-12 באפריל בתוכנית !Impact, שבו ואלקירי הפסידה, קרב שסיים את הפיוד ביניהן.

ואלקירי נעדרה פעם נוספת למשך חמישה חודשים, כשהפעם היא חזרה בתור הדמות הטובה כדי לאתגר את טסה בלנצ'רד לקרב על אליפות הנוקאאוטס של אימפקט. הקרב בין השתיים התקיים באירוע באונד פור גלורי, ובו בלנצ'רד הגנה על התואר בהצלחה לאחר שהשתמשה באופן בלתי חוקי בחבלי הזירה. שלושה שבועות לאחר מכן, ואלקירי קיבלה הזדמנות נוספת להתמודד מול בלנצ'רד על התואר, אך גם במקרה זה בלנצ'רד שמרה על התואר, לאחר שהיא תקפה את השופט וגרמה לפסילה שלה.

אלופת הנוקאאוטס לזמן הארוך ביותר בהיסטוריה (2019–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע Homecoming, שנערך ב-6 בינואר 2019, ואלקירי זכתה באליפות הנוקאאוטס של אימפקט לאחר שהשופטת המיוחדת בקרב, גייל קים (שאותה בלנצ'רד תקפה במהלך הקרב) ביצעה על בלנצ'רד את מהלך הסיום שלה, מה שאיפשר לוואלקירי לבצע עליה את מהלך הסיום שלה כדי לנצח ולזכות בתואר. ב-15 במרץ בתוכנית Impact Wrestling, ואלקירי ביצעה את מעברה בחזרה לדמות הרעה לאחר שהכתה את המתאבק בריאן קייג' בעזרת מכה מתחת לחגורה, כדי לעזור לבעלה במציאות, ג'וני אימפקט (שגם הפך לרע), לתקוף את קייג'. ב-12 באפריל בתוכנית Impact Wrestling, ואלקירי ואימפקט ניצחו בקרב זוגות מעורב את ג'ורדיין גרייס ובריאן קייג'. ואלקירי הגנה בהצלחה על התואר שלה במספר מקרים: נגד ג'ורדיין גרייס באירוע Rebellion, נגד ג'סיקה האבוק, רוזמרי וסו יאנג והאבוק בקרב מונסטר בול מרובע באירוע סלאמיברסרי XVII, ונגד טניל דאשווד באירוע באונד פור גלורי. בין ההגנות שלה על התואר באירועים סלאמיברסרי XVII ובאונד פור גלורי, היא שברה את השיא של טרן טרל בהחזקת התואר וכתוצאה מכך היא הפכה אלופת הנוקאאוטס לזמן הארוך ביותר בתולדות הארגון. באירוע Hard To Kill, שנערך ב-12 בינואר 2020, היא שמרה על התואר נגד ג'ורדיין גרייס ו-ODB בקרב משולש. עם זאת, לאחר 377 ימים כאלופה תקופת כהונתה הגיעה לקיצה בהקלטות התוכנית Impact Wrestling במקסיקו סיטי, כאשר היא הפסידה את התואר לג'ורדיין גרייס.

החזרה ל-AAA‏ (2018–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-31 באוקטובר, ארגון ההיאבקות AAA הכריז על חזרתה של טאיה כנציגת ארגון ההיאבקות Impact. ב-14 בנובמבר, היא רשמה את קרב חזרתה כאשר היא נוצחה על ידי אוסטרליין סואיסייד. ב-5 בדצמבר, טאיה ניצחה את לה הידרה. שבועיים לאחר מכן, טאיה ניצחה את קיירה וונילה וכתוצאה מכך זכתה בטורניר הלוצ'ה קפיטל של הנשים. מפאת ניצחונה, הוענק לה הזכות להתחרות על אליפות Reina de Reinas נגד ליידי שני. ב-15 בספטמבר 2019 במסגרת האירוע המשותף Lucha Invades NY של Impact Wrestling ביחד עם AAA, ואלקירי ניצחה את טסה בלנצ'רד והפכה לאלופת Reina de Reinas בפעם השלישית בקריירה.

WWE‏ (2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 בפברואר 2021, דווח שפורסטר חתמה על חוזה ב-WWE.[5][6] עשרה ימים לאחר מכן, פורסטר החלה להתמן במתחם האימונים של ה-WWE Performance Center, כשמעתה נודעה בשם הבמה פרנקי מונייה.[7] ב-13 באפריל, היא ערכה את ההופעה הטלוויזיונית הראשונה שלה כאשר היא הפריעה לדקוטה קאי ואלופת הנשים של NXT, ראקל גונזלס.[8][9] קרב הבכורה שלה הגיע ב-25 במאי ובו היא גברה על קורה ג'ייד. ב-20 ביולי, מונייה רשמה ניצחון על ג'ייסי ג'יין. ב-28 בספטמבר בפרק של התוכנית NXT 2.0, מונייה כשלה בניסיונה לזכות באליפות הנשים של NXT לאחר שהפסידה לאלופה, ראקל גונזלס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1 ביוני 2018, פורסטר והמתאבק ג'ון הניגן, הידוע יותר בשם הבמה שלו, ג'ון מוריסון, התחתנו, לאחר שהיו במערכת יחסים קרוב לשנתיים.[10]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות DDT Pro-Wrestling
    • אליפות איירון מן במשקל הבי מטאל (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Future Stars of Wrestling - FSW
    • אליפות הנשים של FSW (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Impact Wrestling
  • הישגים בארגון ההיאבקות Ironfist Wrestling
    • אליפות הנשים של Ironfist (פעם אחת, נוכחית)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Lucha Libre AAA Worldwide
    • אליפות Reina de Reinas של AAA‏ (3 פעמים)
    • לוצ'ה קפיטל (2018)
    • לוצ'דור השנה (2014, 2015)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותה במקום ה-10 מתוך 150 המתאבקות הטובות ביותר לשנת 2022
  • הישגים במגזין הספורט Sports Illustrated
    • דורגה במקום ה-5 מתוך 10 המתאבקות הטובות ביותר של השנה (2019)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טאיה ואלקירי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]