קורה ג'ייד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קורה ג'ייד
Cora Jade
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 14 בינואר 2001 (בת 23)
שיקגו, אילינוי, ארצות הברית
שם במה קורה ג'ייד
אליאנה בלאק
משקל 57 ק"ג
גובה 1.68 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 9 בדצמבר 2018 – הווה (5 שנים ו־19 שבועות)
מאמנים אקדמיית Freelance Wrestling
ברייס בנג'מין
איסאייס ולסקז
צ'ירלידר מליסה
ליגות WWE
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בריאנה קודהאנגלית: Brianna Coda; נולדה ב-14 בינואר 2001) הידועה יותר בשם הבמה שלה, קורה ג'ייד היא מתאבקת אמריקאית, המופיעה בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית NXT. לפני שהצטרפה ל-WWE, היא הופיעה בארגוני ההיאבקות העצמאיים תחת שם הבמה אליאנה בלאק ואף ערכה מספר הופעות בארגוני ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW) ו-Impact Wrestling.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגונים עצמאיים (2018–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודה אומנה תחת הדרכתם של ברייס בנג'מין ואיסאייס ולסקז מאקדמיית Freelance Wrestling. ב-9 בדצמבר 2018, היא רשמה את קרב הבכורה עבור ארגון ההיאבקות Kaiju Attack Wrestling, שבסיסו באילינוי תחת שם הבמה אליאנה בלאק. ב-11 ביולי 2019, בלאק זכתה בטורניר הראשון שלה במסגרת ארגון ההיאבקות ZOWA Live, כשהפכה לאלופת טורניר Zen Of Women's Athletics. ב-15 באוגוסט, היא השתתפה בקרב מרובע על אליפות הנשים של Zelo Pro, אך לא צלחה בהשגת תואר זה. בנוסף, היא הופיעה בקרב סקרמבל במסגרת מופע מספר 118 של ארגון היאבקות הנשים Shimmer.

Impact Wrestling‏ (2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-18 באוקטובר 2019, בלאק רשמה את קרב הבכורה שלה באירוע השלם וצפה Prelude to Glory של ארגון ההיאבקות Impact Wrestling, שבו היא הפסידה להאבוק.

All Elite Wrestling‏ (2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלאק הופיעה לראשונה בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW) ב-13 באוקטובר בפרק של התוכנית AEW Dark בקרב שבו הפסידה לרד ולווט. היא חזרה חודש לאחר מכן ב-3 בנובמבר בפרק של התוכנית AEW Dark, כשהצטוותה לשורותיה של לילה הירש בהפסדן לברנדי רודס ורד ולווט.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

NXT‏ (2021–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 בינואר 2021, דווח שקודה חתמה על חוזה ב-WWE.[1] את קרב הבכורה שלה ערכה תחת שם הבמה קורה ג'ייד במסגרת פרק של התוכנית 205 לייב, ששודר ב-22 בינואר בקרב זוגות שבו הצטוותה לג'יג'י דולין במסגרת הסיבוב הראשון של טורניר הזוגות לזכר דאסטי רודס במהדורה הנשית הראשונה בתולדות הארגון. בקרב זה הן נחלו הפסד לקנדיס לאריי ואינדי הארטוול.

ב-16 בנובמבר, היא הצטרפה לקבוצתה של ראקל גונזלס לקראת קרב ה-WarGames המסורתי של האירוע NXT WarGames. באירוע זה, שנערך ב-5 בדצמבר, היא העניקה לקבוצתה (איאו שיראי, קיי לי ריי וראקל גונזלס) את הניצחון על קבוצתן של דקוטה קאי וטוקסיק אטרקשן (ג'יג'י דולין, ג'ייסי ג'יין ומנדי רוז), זאת לאחר שהצמידה את ג'ייסי ג'יין. שבועיים לאחר מכן ב-4 בינואר 2022, הוענקה לה ההזדמנות להתמודד על אליפות הנשים של NXT מול אלופת הנשים, מנדי רוז וטוענת נוספת לכתר, ראקל גונזלס, כאשר קרב זה נקבע לפרק הספיישל NXT New Year's Evil. בספיישל זה, ג'ייד כשלה בניסיונה להפוך לאלופת הנשים של NXT, כאשר רוז שמרה על תוארה. באירוע NXT Stand & Deliver, שנערך ב-2 באפריל, ג'ייד שוב לא הצליחה לזכות באליפות הנשים, כשהשתתפה בקרב מרובע מול האלופה, רוז, איאו שיראי וקיי לי ריי, שבסופו רוז שמרה על תוארה. באירוע החגיגה האמריקאית הגדולה, שנערך ב-5 ביולי, ג'ייד ושותפתה החדשה, רוקסן פרז ניצחו את דולין וג'יין וזכו באליפות זוגות הנשים של NXT. ב-12 ביולי בפרק של התוכנית NXT, ג'ייד ביצעה את מעברה לדמות הרעה לאחר שתקפה את פרז בזמן שהאחרונה התמודדה מול מנדי רוז על אליפות הנשים. שבוע לאחר מכן, ג'ייד הצהירה על כוונותיה להצליח בקריירת יחידים ואף השליכה את חגורת אליפות זוגות הנשים אל תוך לפח, דבר שהשאיר את פרז כאלופת זוגות יחידה. מאוחרי ותר באותו הערב, היא השתתפה בקרב באטל רויאל בן 20 משתתפות אשר קבע את הטוענת לכתר לאליפות הנשים של NXT, אך היא הודחה על ידי הזוכה בקרב, זואי סטארק. באירוע Heatwave, ג'ייד ניצחה את פרז. ב-4 באוקטובר בפרק של התוכנית NXT, קרב נשקים נקבע בין ג'ייד לפרז לאירוע Halloween Havoc. השתיים הסכימו לבחור את הקרבות אחת של השנייה, כאשר הן היו יכולות לבחור כל מתאבקת מה-WWE עבור השנייה. ג'ייד ערכה את הופעת הבכורה שלה ברוסטר הראשי ב-17 באוקטובר בפרק של התוכנית Raw, כשהיא בחרה את ריאה ריפלי עבור פרז. יום לאחר מכן בפרק של התוכנית NXT, היא ניצחה את ראקל רודריגז (בחירתה של פרז) כתוצאה מפסילה. כעבור ארבעה ימים באירוע Halloween Havoc, ג'ייד הפסידה לפרז. לאחר מכן, ג'ייד השתתפה בטורניר על אליפות הנשים הפנויה של NXT, כאשר בסיבוב הראשון היא גברה על פלון הנלי, אך הפסידה ללירה ואלקיריה בשלב חצי הגמר. לאחר מכן, היא תקפה את המנצחת בברך שלה בעזרת מקל במבוק.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודה נמצאת במערכת יחסים עם המתאבק בלייק כריסטיאן, הידוע יותר בשם הבמה שלו, טריי בקסטר.[2]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • PWI דירג אותה במקום ה-83 מתוך 100 המתאבקות הטובות ביותר לשנת 2022
  • הישגים בארגון ההיאבקות Zen Of Women's Athletics – ZOWA Live
    • אליפות טורניר Zen Of Women's Athletics‏ (2019)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]