טיוטה:טריפ הוקינס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טריפ הוקינס
Trip Hawkins
טריפ הוקינס, 2019
טריפ הוקינס, 2019
לידה 28 בדצמבר 1953 (גיל: 70)
פסדינה, קליפורניה, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום מגורים סנטה ברברה, קליפורניה, ארצות הברית
ידוע בשל מייסד חברות משחקי הווידאו Electronic Arts, 3DO, ו-Digital Chocolate
השכלה אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת סטנפורד[1]
תקופת הפעילות מ-1982
מקצוע יזמות עסקית
בת זוג ליסה פרוקטור הוקינס
מספר צאצאים 4
פרסים והוקרה פרס היכל התהילה של AIAS ‏(2005)[2]
triphawkins.net

ויליאם מוריי הוקינס השלישי (באנגלית: William Murray Hawkins III; ידוע גם כטריפ הוקינס, באנגלית: Trip Hawkins; נולד ב-28 בדצמבר 1953) הוא יזם אמריקאי ומייסד חברות משחקי הווידאו Electronic Arts, 3DO, ו-Digital Chocolate.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי לוח והאינטראקציה של אנשים תוך כדי התחרות ביניהם. תחזיות, לטובה או לרעה, הן נושא שחוזר ומופיע בחייו, והוא מתחיל את דרכו עם שתי הצלחות בנושא. בזמן שהוא למד בקולג' בתחילת שנות ה-70, הוא יצר משחק מחשב שמדמה את תחרויות הסופר-בול 1974 שחזה כי מיאמי תנצח עם ניצחון של 6–23. לאחר שמיאמי שיחקה בסופו של דבר את המשחק המדובר ביוסטון, התוצאה הסופית הייתה ניצחון למיאמי של 7–24.

ב-1975, בהשתמשו בידע כמו ההמצאה של אינטל של המיקרומעבד הראשון. ובהשפעת הפעילות הנוצרת סביב חנות המחשב (The Computer Store) של דיק הייזר, אשר נוסדה באותה שנה כחנות המחשבים הראשונה בארצות הברית, הוקינס יצר עוד מודל ממוחשב. הוא הודיע לו שזה באפשרותו להתחיל חברה משלו המייצרת משחקי מחשב ביתיים עד 1982. הוקינס נהייה לעובד מספר 68 של אפל ב-1978, לאחר שהוא ראה את הצגתו הראשונה של האפל II ביריד החוף המערבי הראשון. הוא היה מנהל התכנון והשיווק, ותפקידו היה לשכנע את הקהילה העסקית במעלותיו של האפל II ככלי עסקי. כאשר הוא ראה הדגמות של תוכנת הגיליון האלקטרוני החדשה VisiCalc שתוכננה על ידי דן בריקלין ובוב פרנקסטון עבור Personal Software, הוא ידע שהוא רואה מולו את העתיד של התוכנה העסקית. אבל הנהלת אפל אז ראתה זאת אחרת, והנשיא איי.סי "מייק" מרקולה ג'וניור (.A. C. "Mike" Markkula Jr) נרתע מדרישת הנשיא של Personal Software דן פילסטרא למיליון דולר במניות אפל עבור זכויות בלעדיות על התוכנה. לכן אפל הפסידה את ההזדמנות שלה לזכויות בלעדיות על תוכנת הגיליון האלקטרוני הראשונה, אשר בהמשך דוחפת למעלה את כל המכירות של כל מחשב ביתי מהגל הראשון.

הוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2005 זכה בפרס היכל התהילה של AIAS

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טריפ הוקינס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ג'וד בופום, Trip Hawkins, MBA '78, מגזין Stanfordmag, ‏‏30 באפריל 2012 (באנגלית)
  2. ^ Special Awards, אתר Interactive (באנגלית)


קטגוריה:אמריקאים שנולדו ב-1953 קטגוריה:יזמים אמריקאים