טי-רקס: בחזרה לקרטיקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טי-רקס: בחזרה לקרטיקון
T-Rex: Back to the Cretaceous
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
בימוי בראט לאונרד
שחקנים ראשיים ליז שטאובר
פיטר הורטון
קרי קולמן
מוזיקה ויליאם רוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
הקרנת בכורה 23 באוקטובר 1998
משך הקרנה 45 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה הרפתקאות
הכנסות 104 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו treximax
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טי-רקס: בחזרה לקרטיקוןאנגלית: T-Rex: Back to the Cretaceous) הוא סרט הרפתקאות חינוכי שיצא ב-23 באוקטובר 1998 בידי חברת IMAX בתלת-מימד. הסרט בן 45 דקות, ומככבים בו השחקנים ליז שטאובר, פיטר הורטון וקרי קולמן.

הוא מתאר את חיי הדינוזאורים ואת החוקרים והציירים החשובים שהתעסקו בהם, בייחוד את הצייר צ'ארלס ר. קנייט והחוקר ברנום בראון. סרט זה קיבל ביקורות חיוביות מהאתר Rotten Tomatoes[1] והרוויח 104 מיליון דולר[2].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלי היידן היא נערה בת 16 ובתו של ד"ר דונלד היידן, פלאונטולוג בעל שם עולמי המשמש כאוצר מוזיאון. אביה מוצא ביצה פרהיסטורית בין הסלעים במהלך חיפוש מאובנים וד"ר היידן לצד עוזרתו אליזבת סמפל, מביא אותה למוזיאון.

יום אחד אלי מגיעה למוזיאון של אביה ומבקשת ממנו להתלוות אליו במסעותיו לחקר המאובנים אך הוא מסרב ומשאיר אותה במוזיאון. היא נשארת ומחליטה לחקור את הביצה המוזרה אך מפילה אותה בטעות ויוצרת אנרגיה חזקה הגוררת אותה אחורה בזמן אל הקרטיקון העליון, שם היא נתקלת בפרטי פרזאורולופוסים המחפשים מזון בסביבתם. היא פוגשת גם פטרנודון תוקפני אך כשהיא נבהלת היא נגררת חזרה למוזיאון ולא מבינה מה קרה.

בעוד היא מסתכלת על איור של 2 דריפטוזאורוסים נאבקים ביניהם היא נשאבת אל התמונה, בה הדינוזאורים חיים כשמאחוריהם נראה הצייר המפורסם צ'ארלס ר. קנייט עסוק בציורם. כשהוא רואה את אלי הוא מסביר לה איך הוא משחזר את היצורים על סמך המאובנים. אז היא עוברת לתוך אוהל ובו החוקר האמריקאי המפורסם ברנום בראון. היא מודיעה לו כמה היא נרגשת לפגוש באדם מפורסם כמוהו, אך הוא לא מבין אותה כלל (מאחר שבאותה תקופה לא היה מאוד מפורסם) וחוזר לחפירת מאובנים.

משם היא עוברת שוב לקרטיקון, ומגלה לקן מלא בביצים עגולות. היא מתקרבת אליו ואז רואה אורניתומימוס המתקרב לקן במטרה לחטוף את אחת הביצים. ההורה של הקן מגיע - טירנוזאורוס ומבריח את האורניתומימוס אך לא לפני שהוא מצליח לגנוב את אחת הביצים. הטירנוזאורוס רודף אחריו, מחלץ את הביצה ומטיח אותו הרחק. בדיוק באותו הרגע מתפוצץ מטאור ענקי המסיים את עידן הדינוזאורים.

בנקודה זו אלי חוזרת למציאות ואביה והמאבטח, אשר חיפשו אותה במשך זמן רב נתקלים בה וחוזרים לבית. לאחר שהם עוזבים, נשאר רק חתלתול במוזיאון ובאותו רגע הביצה בוקעת ומגיח ממנה טירנוזאורוס צעיר, מבלי שמישהו ידע.

דמויות ושחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]