טריגון מנגרובים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןטריגון מנגרובים
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
מחלקה: דגי סחוס
סדרה: טחנאים
משפחה: טריגוניים
סוג: Himantura
מין: טריגון מנגרובים
שם מדעי
Himantura granulata
מקלאי, 1883
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טריגון מנגרובים (שם מדעי: Urogymnus granulatus) הוא מין של דג סחוס ממשפחת הטריגוניים החי לאורך האזור האינדו-פסיפי שבין ים סוף למימי צפון אוסטרליה ומיקרונזיה.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טריגון מנגרובים מצוי בעומקים רדודים בקרבת המדף היבשתי לאורך קרקעית הים בשוניות כמו שוניות אלמוגים, לגונות, חופים סלעיים ומצוי גם במים מליחים של שפכי נהרות ויערות מנגרובים, מהם קיבל את שמו. מין זה מצוי בסכנת הכחדה עקב דיג יתר וזיהום בתי גידולו ובעיקר יערות המנגרובים.

טריגון זה משתייך לסוג Urogymnus, בו גם המין הענקי טריגון נהרות ענק מנהרות אינדונזיה. הוא קטן מקרובו בהרבה ומגיע לאורך של עד 3.5 מטרים ולרוחב של עד 141 ס"מ. צבע העור של הבוגרים סגלגל ואפור כהה מנומר בכתמים לבנים כשהבטן לבנה. הטריגון בעל כנפיים עגלגלות, מכסה זימים בולט וחוטם צר ומחודד. בקצה זנבו ישנו עוקץ ארוך המכיל ארס והטריגון מנפנף בו להגנה מטורפים. מין זה משריץ צאצאים חיים.

הטריגון ניזון על הקרקעית בעזרת החוטם החד שלו תוך שימוש באמפולות לורנציני. הוא ניזון ממגוון דגי גרם קרקעיים, מסרטנים, חסילונים ופראונים ומרכיכות ותולעים. הוא עצמו נטרף בידי מספר כרישים, אף שבין שורשי המנגרובים אין לו הרבה טורפים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טריגון מנגרובים בוויקישיתוף