כיפה אדומה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כיפה אדומה
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ארנון צדוק
הופק בידי דורון ערן, עמית ערן, משה אדרי, לאון אדרי
תסריט ערן בן יעקב
עריכה מתן ברקוביץ
שחקנים ראשיים אביב אלוש
דניאל גל
מוזיקה ישראל ברייט
צילום דניאל קדם
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2014
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט עברית, רוסית
סוגה מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כיפה אדומה הוא סרט פשע ישראלי משנת 2014 בבימויו של ארנון צדוק, לפי תסריט של ערן בן יעקב, עם אביב אלוש ודניאל גל בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב כאנלוגיה לסיפור כיפה אדומה שהפך למונח בשפת העבריינים - רצח מתוכנן שמתכנן מזמין הרצח, באמתלה של הזמנה חברית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבוטבול (אביב אלוש) הוא עבריין סמים שעובד ב"מאפיה המרוקאית" בפיקודו של ויקטור (יונתן צ'רצ'י). הוא נתפס בעסקת סמים גדולה באירופה ומרצה מאסר של שש שנים בבית כלא במולדובה. בכלא הוא מתיידד עם העבריין הגיאורגי פפשוילי (סשה אבשלום אגרונוב) שמגן עליו.

לאחר שחרורו הוא נפגש עם ויקטור שמורה לו לחסל את ראש המאפיה הרוסית מקסימוב (סלבה ביברגל) ובזאת לכפר על הנזק שנגרם לוויקטור בעסקת הסמים ברוסיה.

קטיה (דניאל גל) היא נערה שעלתה מרוסיה בגיל שבע עם סבתה (לודמילה חן) ואביה (אלכסיי שטוקין). סבתה הייתה נוהגת להרדים אותה בסיפור כיפה אדומה ואביה הוא עובד כושל בקבוצת המאפיה הרוסית של מקסימוב.

אבוטבול מציע לאבא של קטיה לחסל את מקסימוב תמורת סכום גדול והוא מסכים אך עד מהרה הוא מחוסל ביחד עם הסבתא בפקודת מקסימוב. כעת נשארה קטיה לבד, אנשי מקסימוב מאיימים עליה ואחד מהם מנסה לאנוס אותה אך אבוטבול מגיע בזמן הנכון ומחסל אותו. כעת קטיה תלויה באבוטבול - הוא "הזאב" והיא "כיפה אדומה" התמימה כביכול.

הוא מציע לה לחסל את מקסימוב והיא מסכימה. הוא מביא אותה למקום מחבוא ביער שם שומרים עליה עוזריו שמשון (קובי מרציאנו) ומנצור (משה אשכנזי). אבוטבול מתחיל להתאהב בקטיה. הוא מאמן אותה במטווח אבל לבסוף מחליט שתחסל את מקסימוב על ידי הרעלה.

מקסימוב חוגג יום הולדת ומחפש נשים כדי לשכב אתם. אבוטבול מלביש את קטיה בבגדים אדומים כמו כיפה אדומה ומורח על אצבעותיה לק ציפורניים מורעל.

מקסימוב מקבל אותה בהתלהבות והיא שורטת אותו בציפוניה המורעלות. הוא מתמוטט ומת והיא מצליחה לברוח.

כעת מתמנה פפשוילי לראש המאפיה הרוסית ומכריז של שביתת נשק עם ויקטור והמאפיה המרוקאית. ויקטור מרוצה אך אינו יודע שאבוטבול ופפשוילי רקמו קומבינה כדי לחסלו. פפשוילי דורש לחסל את קטיה כי היא רוסיה שפגעה בכבוד הרוסי.

אבוטבול מביא את קטיה להתייחד ביער ועליהם משגיחים שמשון ומנצור. למקום מגיע ויקטור ומבקש לבצע את ההסכם. הוא מופרע על ידי פפשוילי ואנשיו שפותחים עליו באש ומחסלים אותו ואת אנשיו. כעת הוא נותן לאבוטבול הוראה לחסל את קטיה. אבוטבול וקטיה פותחים באש ומחסלים אותו ואת אנשיו. קטיה מבינה כי הכל היה מתוכנן וכי אבוטבול סידר לה כאן "כיפה אדומה". אבוטבול מודה אך אומר כי התאהב בה וברגע האחרון החליט להשאיר אותה בחיים. הוא מנסה לחבק אותה אך היא יורה בו ונמלטת מהמקום.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אביב אלוש אבוטבול "הזאב"
דניאל גל קטיה "כיפה אדומה"
יונתן צ'רצ'י ויקטור ראש המאפיה המרוקאית
קובי מאור שמשון עבריין
משה אשכנזי מנצור עבריין
סלבה ביברגל מקסימוב ראש המאפיה הרוסית
יבגני אורלוב לאוניד עבריין
סשה אבשלום אגרונוב פפשוילי עבריין
לודמילה חן סבתא
אלכסיי שטוקין אבא של קטיה
אוליביה קרטאבי קטיה בילדותה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]