ליגת ההיאבקות הישראלית (IWL)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליגת ההיאבקות הישראלית
נתונים כלליים
מייסדים לידור בושרי, איתן לוי
תקופת הפעילות 4 ביולי 2012 – הווה (11 שנים)
מיקום המטה א.ת. סגולה, פתח תקווה, ישראל
ענפי תעשייה בידור והיאבקות מקצועית
מוצרים עיקריים ארגון מופעי היאבקות מקצועית
 
אתר ליגת ההיאבקות הישראלית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליגת ההיאבקות הישראלית (IWL) היא ליגת היאבקות מקצועית (בידורית) עצמאית הפועלת בישראל. הליגה הוקמה על ידי איתן לוי ולידור בושרי על מנת לקדם את סצנת ההיאבקות המקצועית בישראל. הליגה החלה לפעול ב-4 ביולי 2012, והיא ידועה בכך שהיא שמה דגש לא רק על איכות הקרבות אלא גם על רמת הפקה גבוהה, כפי שלא נראה בעבר בישראל. בין השנים 2014–2016 פעלה הליגה באולם "מבוזה" ברחובות. בספטמבר 2016 פעילותה של הליגה עברה מרחובות לפתח תקווה ביחד עם אולם מבוזה שהעתיק את מיקומו. החל מ-2014, מפעילה הליגה אקדמיה להכשרת מתאבקים ושופטי היאבקות, לשם בניית דור העתיד של ההיאבקות בארץ, בהדרכת לידור בושרי.

פעילות הליגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2012 הקימו לידור בושרי ואיתן לוי את ליגת ההיאבקות הישראלית. שלבי ההיערכות לפני פתיחת הליגה כללו הזמנת זירה מקצועית מחו"ל, עיצוב חגורת אליפות התואמת את רוח חזון הליגה, יצירת מגוון אימונים והתאמתם מחדש לתוכנית הלימודים של האקדמיה, בהדרכתו של לידור בושרי, לאחר שהפך למאמן הראשון בארץ להיאבקות מקצועית המוסמך מטעם מכון וינגייט.

IWL1 - היפה והחנון[עריכת קוד מקור | עריכה]
האלוף הראשון של הליגה - האייסמן (צילום: אלון לוין)

מופע הפתיחה של ליגת ההיאבקות הישראלית נערך ב-8.5.13 באולפני מימד ברמת החייל בת"א. מופע הפתיחה שולב ביחד עם צילומי פרק מיוחד של תוכנית הריאליטי "היפה והחנון" שבו החנונים נאלצו להיכנס לזירה ביחד עם מתאבקי הליגה. המופע כלל שלושה קרבות בין מתאבקי הרוסטר וקרב מרובה משתתפים שבסיומו נערך קרב האליפות בין שני השורדים האחרונים והוכרז האלוף החדש של "ליגת ההיאבקות הישראלית".

הקרב הפותח של הערב היה קרב זוגות בין צמד הנמרים לבין קרונוס ו"דה סטייל". צמד הנמרים התזזיתיים הפגינו יכולות מרשימות מול קרונוס האימתני ודה סטייל השחצן, הקרב הסתיים לאחר שקרונוס פספס ופגע בדה סטייל עם תרגיל הסיום שלו, ה"ספיר" שאיפשר לנמר השחור להצמיד את דה סטייל ולנצח בקרב הראשון שנערך בליגת ההיאבקות הישראלית.

בקרב השני של הערב לקחו חלק בן "האייסמן" רוזין וה"אמריקן אולסטאר" קן קרביס, קרב קצר ואינטנסיבי שבו ניצח אייסמן הוותיק והוכיח לקן קרביס שיש לו עוד הרבה מה ללמוד.

הקרב השלישי של הערב היה קרב משולש בהשתתפות לוחם ה-MMA ריקסון רואס, שי בלנקו ושאנל. קרב קצבי ומלא אקשן ממש עד לרגע הסיום שבו שי בלנקו הצליח לנצל את הרגע והצמיד את רואס לספירת 3.

קרב הדחות מרובה משתתפים: הקרב האחרון של הערב, בו לקחו חלק 15 ממתאבקי הליגה. לבסוף נותרו הנמר השחור ובן "האייסמן" רוזין לביצוע קרב יחידים אשר נמשך דקות ארוכות ומותחות כשבסיומו הצליח האייסמן לבצע את "האייסברייקר", לנצח בקרב ובכך הפך לאלוף הראשון של "ליגת ההיאבקות הישראלית".

הפעילות ברחובות (2014–2016)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2014 התחילה פעילות הליגה במשכנה הקבוע הראשון - אולם "מבוזה" ברחובות. עם תחילת הפעילות ערכה הליגה "יום פתוח" בו הציגה הליגה את האולם והזירה, והתחילה רשמית גם פעילות האקדמיה של הליגה.

IWL2[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מספר חודשים של התאקלמות ועבודה ארוכה, התקיים ב-13.10.14 המופע השני של הליגה (IWL 2) - שהיה בעצם המופע העצמאי הראשון שערכה הליגה, לעיני כ-150 אוהדים.

בקרב הפתיחה המרהיב של הערב התמודד "האמריקן אול-סטאר" קן קרביס נגד שי בלנקו שניסה שוב ושוב להשתיק את הקהל ללא הצלחה. אחרי קרב מהיר ומותח, ניצח קן קרביס על ידי פרוג ספלאש אימתני מהחבל העליון.

הנהלת הליגה החליטה להעניק שלוש תעודות הערכה לאנשים שפיתחו וקידמו את ענף ההיאבקות המקצועית בארץ. אלון לוין, יוסי השור ושרון הבריון פלטי. יוסי ושרון עלו לזירה, הודו על התשורה לקול תשואות הקהל ומיד החליטו לקיים ביניהם עוד קרב אחד! לאחר מאמץ מתיש וקשה, הייתה ידו של שרון פלטי על העליונה.

הקרב הבא הפגיש בין קרונוס הברברי לבין מקס האבוק העיקש שניסה בכל כוחו לנצח, אך לרוע מזלו לא עמד ב"ספיר" הקטלני והובס.

בהמשך הערב נפגשו הנמר הלבן ושאנל לקרב אווירי ומהפנט, שני המתמודדים הרשימו את הקהל בתרגילים אוויריים ואקרובטיים, בו לבסוף ניצח הנמר הלבן על ידי סוונטון מטורף מהחבל העליון.

המתאבק הוותיק והמוערך דה סטייל עלה כדי להיפרד מהזירה בפעם האחרונה עקב פציעה חמורה שלא מאפשרת לו להמשיך. הקהל הודה והוקיר את דה סטייל אשר ירד לשבת איתם להמשך צפייה במופע.

הקרב המרכזי של הערב, על אליפות ליגת ההיאבקות הישראלית נפתח בכניסה אנרגטית ומרשימה של הנמר השחור לקול תשואות הקהל שלא הפסיק לעודד אותו לרגע. מולו עלה האלוף המכהן, אייסמן שהקפיד להמשיך לזלזל בקהל וביריבו. לאחר קרב מתיש ואמוציונלי בו היה הנמר השחור קרוב לניצחון מספר פעמים. העקשנות והדבקות במשימה של אייסמן לא איפשרו לו להפסיד, ולאחר התערבות מפתיעה של דה סטייל אשר תקף את הנמר השחור, ניצל אייסמן את הרגע וניצח על ידי "אייס-ברייקר" קטלני ובכך שמר על התואר. קולות הבוז הרבים של הקהל לא הפריעו לאייסמן לחגוג את ניצחונו ולהראות לכולם שהוא עדיין האלוף.

מיד לאחר סיום הקרב, כאשר הנמר השחור מנסה לקום בשארית כוחותיו, נכנס "דה סטייל" לזירה והחל לתקוף אותו באכזריות רבה, כולל שימוש בקביים ככלי נשק. רק לאחר שהורה מנכ"ל, יו"ר והבעלים של ליגת ההיאבקות הישראלית, מר איתן לוי, לצוות האבטחה, להפסיק את התקיפה האכזרית ולסייע לנמר השחור בחזרה אל חדר ההלבשה לאחר שלא היה יכול לעשות זאת בכוחות עצמו.

IWL3[עריכת קוד מקור | עריכה]

המופע השלישי של ליגת ההיאבקות הישראלית נפתח בסערה, "דה סטייל" שתקף את הנמר השחור במופע הקודם עלה לזירה והסביר מדוע בדיוק תקף את הנמר השחור וגרם לו להפסיד בקרב על תואר האליפות. את דבריו של דה סטייל קטע המנכ"ל היו"ר והבעלים של ליגת ההיאבקות הישראלית, איתן, כאשר עלה לזירה וחשף את תוצאות הסקר האינטראקטיבי בו הקהל בחר את המתאבק שיתמודד מול האייסמן על התואר. המתאבק שזכה בסקר, קן קרביס, עלה לזירה והודה לקהל על הבחירה בו.

המופע התחיל בסיבוב הראשון של טורניר "הטוען לכתר" טורניר בו המנצח יתמודד על התואר נגד האלוף במופע IWL4!

הקרב הראשון נערך בין הנמר לבן ובין שי "שקט" בלנקו (מלווה בעידן "אמייזינג" בולדר), הנמר הלבן הצליח לנצח את בלנקו לאחר שעידן בולדר הורחק מאולם על ידי השופט.

בקרב השני התמודד קרונוס הברברי מול שאנל. מול כוחו העצום של קרונוס, לשאנל החלקלק לא היה סיכוי רב ותוך דקות ספורות קרונוס הצליח לפגוע עם ה"ספיר" והוכרז כמנצח.

הקרב השלישי הפגיש בין המתאבק הוותיק של הליגה, עידן "אמייזינג" בולדר (מלווה בשי בלנקו) לבין המתאבק הצעיר של הליגה, הכוכב העולה מקס האבוק. הקרב היה שקול עד אשר שי בלנקו הצליח להסיח את דעתו של מקס האבוק וגרם לו להפסיד בקרב.

הקרב הרביעי אשר נקבע מראש בין דה סטייל לבין הנמר השחור יצא מכלל שליטה כאשר הנמר השחור זינק על דה סטייל לפני תחילת הקרב, לאחר דקות ארוכות של מאבק השופט הכריז על פסילה כפולה אך שני המתאבקים עדיין לא ויתרו, מה שגרם לאנשי הצוות להיכנס לזירה ולהפריד בין השניים. כתוצאה מהקרב הזה, קרונוס הברברי עבר ישירות אל גמר הטורניר.

הקרב החמישי של הערב והקרב היחיד בחצי הגמר של טורניר "הטוען לכתר" הפגיש בין המנצחים בסיבוב הקודם, הנמר הלבן ועידן "אמייזינג" בולדר ששוב הגיע מלווה בשי "שקט" בלנקו אשר ניסה להשתיק את הקהל. מיד אחריהם יצא מקס האבוק והתחיל להרעיש על מנת לנקום בבלנקו שגרם לו להפסיד בקרב נגד "אמייזינג" בולדר, המרוויח העיקרי מכך היה הנמר הלבן שניצל את הרגע והצמיד את עידן בולדר באופן מהיר ומפתיע. מיד לאחר הקרב תקפו שי בלנקו ועידן בולדר את הנמר הלבן והבטיחו לנקום גם במקס האבוק.

בקרב השישי, איתן, הבעלים של ליגת ההיאבקות הישראלית, הציג שני מתאבקים ישראלים חדשים אשר מתאמנים באקדמיית ההיאבקות. לשני המתאבקים הצעירים, גלעד וגיא נקבע קרב ראשון, אך מיד בתחילת הקרב, האורות כבו וסייקו די, המפלצת האימתנית, עשה את דרכו לזירה ופשוט דרס את שני המתאבקים הצעירים, סייקו גם לא חסך את נחת זרועו משופט הקרב, שלמה.

האירוע המרכזי הראשון של הערב הפגיש בין אלוף הליגה, בן "האייסמן" רוזין לבין זוכה הסקר וחביב הקהל, קן קרביס. הקרב, שהיה צמוד במיוחד, ללא ספק הוכיח שקן קרביס היה בחירה טובה של הקהל, אך רגע אחד של חוסר תשומת לב גרם למתאבק האמריקאי הצעיר להפסיד את הקרב ובכך שוב ביצע האייסמן עוד הגנה מוצלחת על התואר.

האירוע המרכזי השני של הערב היה גמר טורניר "הטוען לכתר", כאשר המנצח בקרב זה יתמודד נגד האלוף (האייסמן) ב-IWL4, המופע הרביעי של ליגת ההיאבקות הישראלית. ראשון יצא לזירה קרונוס הברברי במטרה אחת, להרוס את יריבו, הנמר הלבן, שיצא ועדיין ניכרו בו תוצאות התקיפה האכזרית שעבר רק מספר דקות קודם לכן על ידי שי "שקט" בלנקו ועידן "אמייזינג" בולדר. קרונוס הברברי הוכיח שאין לו רחמים ורק דבר אחד מעניין אותו וזה הניצחון, אך טעות של קרונוס גרמה לו לפציעה בכתפו, הנמר הלבן שזיהה את ההזדמנות, ניצל אותה, ולאחר קרב מפרך, שלישי במספר באותו הערב, הצליח הנמר הלבן להבטיח את מקומו במופע IWL4 בקרב על האליפות.

IWL4[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4.5.15 התקיים המופע הרביעי של ליגת ההיאבקות הישראלית באולם מבוזה לעיני קהל של כ-150 מעריצים נלהבים אשר אייש את המקום במלואו.

בתחילת המופע התווכחו ה"אמריקן אולסטאר" קן קרביס, הקנדי קראשרס ("קנדי" בולדר ושי "קראשר") ומקס האבוק למי שייכת הזכות להתמודד על האליפות. הוויכוח הפך לקטטה בזירה שהובילה את יו"ר הליגה, מר איתן לוי, להכריז על קרב זוגות הטוענים לכתר בין קרביס והאבוק לקנדי קראשרס כאשר המנצחים בקרב יתמודדו נגד האלוף במופע IWL5.

הקרב ללא הפסילות שנקבע בין הנמר השחור לדה סטייל לא התקיים לאחר שדה סטייל יצא לזירה עם אישור רפואי מפוקפק המאשר לו לא להתאבק במופע, במקום הביא דה סטייל את המתאבק "הסיני", שהפתיע את הקהל ביכולותיו האתלטיות אך לא הצליח לשרוד מעבר לדקה מול הנמר השחור. לאחר מכן, דה סטייל הוציא את יריבו האמיתי של הנמר השחור לערב והוא קרונוס הברברי. הנמר השחור היה קרוב לניצחון אך לבסוף נתקל בספיר אווירי אימתני לאחר שניסה לזנק על קרונוס מהחבלים. לאחר הקרב, דה סטייל תקף את הנמר השחור עם הקביים, איתם תקף אותו לראשונה ב-IWL2, הנמר הלבן נחלץ לעזרת השחור ובעזרת כיסא הבריח את קרונוס ודה סטייל.

גיא וגילעד, תלמידי אקדמיית הליגה, קראו תיגר על סייקו די לאחר אירועי המופע הקודם, בו האחרון תקף אותם באכזריות והרס להם את קרב הבכורה. סייקו די הגיח משום מקום ותקף בשנית את שני הצעירים. להפתעת הקהל נחלץ לעזרתם איש הצוות טל בר-און המתנשא לגובה 1.95 מטר שהצליח להבריח את סייקו די ואף איתגר אותו לקרב במופע IWL5.

בקרב שגנב את ההצגה הצליחו קן קרביס ומקס האבוק לגבור על הקנדי קראשרס והפכו יחד לטוענים לאליפות ה-IWL.

ריקסון רואס הביס את דה שאנל והוכיח שאימוניו במחנה האימונים אצל מתאבק WWE/WCW/ECW לשעבר, לאנס סטורם, השתלמו והוא נראה טוב מאי פעם.

בקרב המרכזי של הערב, האלוף, האייסמן, הגן על תארו בהצלחה כנגד הטוען לאליפות, הנמר הלבן, לאחר קרב ארוך וקשה כאשר בסופו הגיע קרונוס הברברי ופגע בנמר הלבן עם הספיר האימתני ללא ידיעת השופט. האייסמן ניצל את ההזדמנות והצמיד את הנמר הלבן לאחר אייסברייקר. לאחר הקרב יצאו לזירה הטוענים החדשים לתואר, קן קרביס ומקס האבוק, ונעמדו מול האלוף כאשר האבוק פגע עם בעיטה בפניו של חברו, קרביס, ולאחר מכן חטף אייסברייקר מהאייסמן.

IWL5[עריכת קוד מקור | עריכה]

המופע נפתח בקרב זוגות טעון בין צמד הנמרים לדה סטייל וקרונוס הברברי. הנמר השחור שחיפש לאורך הקרב את ההזדמנות לנקום בדה סטייל, הוצמד לאחר שדה סטייל הכה בו מכה מתחת לחגורה כשהשופט לא ראה והצמידו ל-3. לאחר הקרב תקף דה סטייל את הנמר השחור פעם נוספת עם הקביים המפורסמים שלו, מה שגרם לשופט, גיא, לשנות את תוצאת הקרב ולפיכך צמד הנמרים ניצחו בפסילה. דה סטייל הבטיח שבמופע הבא, IWL6, הוא והנמר השחור ייפגשו לקרב האחרון ביניהם שיחתום את יריבותם.

אוהדי ליגת ההיאבקות הישראלית זכו לראות מתאבק ישראלי נוסף שעשה את הופעת הבכורה שלו בליגה, אודי פיטנס, מאמן הכושר השרירי, שהתמודד מול ריקסון רואס, המתאבק המנוסה ששב ארצה לאחר סיבוב הופעות בצפון אמריקה. אודי פיטנס, שהתעניין יותר בהצגת גופו השרירי לקהל הרחב, למד בדרך הקשה שאת ריקסון המנוסה חייבים לקחת ברצינות או לשלם את מחיר ההפסד.

גיא וגילעד, תלמידי אקדמיית הליגה, יצאו לזירה וציינו כי הם חתמו שנה שלמה באקדמיית הליגה ושהערב סוף סוף יתמודדו בקרב. קנדי בולדר ושי קראשר, הקנדי קראשרס, יצאו לזירה, צחקו על תלמידי האקדמיה וניסו לסכסך ביניהם. במהלך הקרב הצליחו גיא וגילעד להפתיע את הקנדי קראשרס שלא העריכו נכון את התלמידים. גיא הצליח לבסוף לפגוע בשי קראשר בתרגיל הסיום שלו ה"נייס גיא" וכמעט הצליח לנצח את הקרב, אך קנדי בולדר הפיל את גילעד על גיא וגרם לשופט לשבור את הספירה. גיא, שלא הבין מה קרה, האשים בכך את גילעד. בעוד השניים לא שמים לב, הצליח שי קראשר לגלגל את גיא להצמדה ל-3. לאחר שהקנדי קראשרס חגגו את ניצחונם, גילעד ניסה לפייס את גיא, כשחשב שהצליח - גיא תקף אותו והפנה לו את גבו.

בקרב הענקים של הערב נפגשו סייקו די ובר-און, ראש הצוות לשעבר. בר-און היווה אתגר ראוי לסייקו די אך לבסוף נפל קרבן לצ'וק סלאם האימתני. מיד לאחר ניצחונו, סייקו די תקף את בר-און שעדיין לא התאושש, כשלעזרתו יצא ריקסון וביחד העיפו את סייקו מהזירה.

הקרב המרכזי של הערב, הקרב המשולש על חגורת האליפות של ליגת ההיאבקות הישראלית, הפגיש בין האייסמן, קן קרביס ומקס האבוק. שלושת המתמודדים הוכיחו לצופים שכל אחד מהם עשוי מחומר של אלופים, אך בסיום הקרב, היה זה שוב האייסמן, שלאורך כל הדרך אמר שיעשה הכל כדי להיות אלוף, שניצח בקרב כאשר הצמיד את קן קרביס.

האלוף השני של הליגה - מקס האבוק, לאחר הזכייה בתואר ב-IWL6 (צילום: אלון לוין)
IWL6[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערב נפתח, כאשר נפגשו הטוען לכתר, מקס האבוק, ואלוף הליגה, האייסמן, לחתימת חוזה בזירה שהסתיימה בצורה כואבת עבור הטוען לכתר כאשר האייסמן הטיח אותו כנגד השולחן וגרם לפציעתו.

בקרב הפותח, טל בר-און הענק שעושה את צעדיו הראשונים בזירה, הצליח לנצח את גורו הכושר-אודי פיטנס-ומראה שיפור משמעותי בזירה בעזרת הדרכתו הצמודה של המנטור - ריקסון.

מיד לאחר ניצחונו של טל והחגיגה בזירה עם המנטור שלו, נכנס לזירה ענק נוסף לקרב אחד על אחד עם ריקסון, אך בסיום הקרב, ריקסון המנוסה הבין שלעצור את סייקו די הענק המפלצתי, זו משימה לא פשוטה בכלל..

בקרב הזוגות פגשו הקנדי קראשרס את קן קרביס ושרון פלטי, הקרב היה בעל חשיבות עליונה לקן קרביס, שעוזב את ישראל וחוזר לארצות הברית, אך הניצחון היה הפעם מעבר להישג ידו של קרביס, שחטף השפלה נוספת משותפו לקרב, שרון פלטי, שתקף אותו באכזריות כנקמה על ההפסד הצורם.

מיד לאחר כניסתו של הוואי אלן, המאמן האגדי והמתאבק הישראלי הטוב בעולם להיכל התהילה של ליגת ההיאבקות הישראלית, הופיע שאנל, אשר טען כי הוא הכוכב האמיתי של ההיאבקות הישראלית, בקרב בין השניים שנקבע בזירה על ידי הבוס איתן לוי, למד שאנל בדרך הקשה מדוע הוואי אלן הוא המתאבק הישראלי הטוב בעולם.

במופע התקיימה הופעת הבכורה של עמית אורן, המתאבק הצעיר מהאקדמיה שהתמודד מול הנמר הלבן ניסה בכל כוחו לנצח, אך בסיום הקרב הצמוד, חוסר ניסיונו של עמית בזירת ההיאבקות וההתמודדות מול המתאבק המהיר ביותר בליגה, הם שהובילו לניצחונו של הנמר הלבן.

בקרב המרכזי הראשון של הערב, קריירה נגד קריירה, התמודדו דה סטייל נגד הנמר השחור ללא פסילות ועל כל הקופה! הקרב שיצא מגבולות הזירה והגיע לכל פינה באולם מבוזה, שם סוף ליריבות של 5 שנים בין שני המתאבקים, כאשר הנמר השחור הצליח להצמיד את כתפיו של דה סטייל למזרן לספירת 3.

בקרב המרכזי השני של הערב, קרב האליפות שהפגיש בין האייסמן הבלתי מנוצח והזאב הבודד - מקס האבוק, האנדרדוג שעד לקרב זה לא הצליח להצמיד אף מתאבק למזרן. מקס האבוק עלה פצוע לקרב לאחר שהוטח על שולחן כשעה אחת קודם לכן. הקרב היה צמוד ומרתק. עם נחישות אין סופית ותחת כאבים אדירים, הצליח הזאב הבודד לעשות היסטוריה ולהצמיד את האייסמן בפעם הראשונה מזה שנתיים וחצי, ולהפוך לאלוף החדש של ליגת ההיאבקות הישראלית לקול שאגת הקהל שהחריש את האולם.

IWL7[עריכת קוד מקור | עריכה]

המופע נפתח בהגרלה הגדולה של הקרב המרובע בה ארבעה מתוך 150 האנשים שהגיעו לקהל ומילאו את האולם עד אפס מקום, בחרו את ארבעת המתאבקים שיעלו לקרב הפתיחה. בזה אחר זה עלו הנמר הלבן, שרון פלטי, הנמר השחור ושאנל שהוכיחו שכל אחד מהם ראוי להתמודד על חגורת האליפות. בסיום הקרב, שרון פלטי, חבר היכל התהילה של ליגת ההיאבקות הישראלית, הצליח להכניע את הנמר השחור והבטיח את מקומו בקרב האליפות במופע הבא.

בקרב השני של הערב זכינו לראות בהופעת בכורה עולמית את גיבור העל הישראלי הראשון, "עמוד האש"! עמוד האש הגיע על מנת לשמור על הסדר ולטפל ברעים, כאשר הראשון היה אודי פיטנס שלאחר הקרב טען שכלל לא היה מוכן לקרב ובסך הכל עלה לזירה כדי להעביר לקהל שיעור כושר קצר.

בקרב השלישי גיא שקד והקנדי קראשרס הציבו אתגר לא פשוט לריקסון וטל בר-און כאשר שלושת המתאבקים השחצנים התמודדו מול הענק ומאמנו. למרות האתגר הקשה, הצליחו ריקסון ובר-און לגבור על השלושה וניצחו בקרב.

דה סטייל יצא אל הקהל, הודיע שהעובדה שפרש מקרבות ההיאבקות אינה מפריעה לו להעביר את הידע הרב שצבר בעשר שנות הקריירה שלו, לקחת מתאבקים ולהפוך אותם לאלופים. דה סטייל הכריז כי שערי "סוכנות מתאבקים סטייל"(ס.מ.ס) פתוחים. מיד לאחר מכן, הכריז דה סטייל על המתאבק הראשון תחת ניהולו - קרונוס. דה סטייל הציב אתגר פתוח לכל מתאבק שיעז להתמודד מול המפלצת האימתנית. את האתגר קיבל לא פחות מהסיני שהדהים את הקהל ביכולות האקרובטיות שלו, אך זריזותו של הסיני לא הספיקה והוא הובס על ידי קרונוס עם ספיר קטלני.

הערב הגיע לשיאו כאשר האלוף, מקס האבוק, פגש את האייסמן בקרב שולחן מותח ואינטנסיבי בו ניסה האייסמן להשיב אל חיקו את אליפות הליגה. אחרי קרב קשה ולאחר מספר ניסיונות של שני המתמודדים להטיח אחד את השני על השולחן, הצליח סופסוף האבוק להטיח את האייסמן כנגד השולחן אך לרוע מזלו, לא הצליח לשבור את השולחן. האבוק ניסה מספר פעמים אך השולחן העיקש נשאר בשלו בעוד שהאייסמן איבד את הכרתו. הקרב הופסק לאחר שהשופטים סימנו כי האייסמן אינו כשיר כדי להמשיך את הקרב.

IWL8[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הערב פתח אלוף ליגת ההיאבקות הישראלית, מקס האבוק. דאני-לי בירכה את האבוק על כך שהצליח לשמור על תארו במופע הקודם ושאלה את האלוף הצעיר על הסיום של המופע השביעי ומצבו של האייסמן. האבוק הודה לה וסיפר שהאייסמן לא יהיה הערב במופע מאחר שהוא עדיין מחלים מפציעותיו במופע הקודם ושלח איחולי החלמה. שרון "הבריון" פלטי, הטוען לכתר, קטע את דבריו של האלוף, נכנס אל הזירה ולעג לו. פלטי אמר שהאבוק לא ראוי להיות אלוף ושהוא חלש ופתטי.

בקרב הראשון של הערב הקנדי קראשרס יצאו אל הזירה כשמלווה אותם "המיני קנדי" להתמודד מול הענק טל בר-און וריקסון רואס בקרב זוגות. במאבק קלאסי בין הזוגות, הצליחו הקנדי קראשרס לגנוב את הניצחון כששי קראשר ומיני קנדי תפסו את רגליו של בר-און מאחורי גבו של השופט בזמן שקנדי בולדר מצמיד את כתפיו לשלוש.

לזירה נכנס תומר שלום, המתאבק הישראלי הקנדי אשר עשה את דרכו הארוכה מטורונטו היישר לליגת ההיאבקות הישראלית. תומר לקח את המיקרופון וסיפר שהתאבק בכל העולם אך למרות הכל יש מקום אחד שהוא ממש מתרגש להיות בו וזה - בכל מקום אחר חוץ ממבוזה. תומר המשיך להקניט את הקהל ואמר שהוא לא מתכוון להתאבק מול הקהל של מבוזה. גיבור העל, עמוד האש, לא היה יכול להביט מהצד על העוול שנגרם לקהל ויצא אל הזירה והפתיע אותו. בקרב שרבים החשיבו לקרב הערב הצליח עמוד האש להביס את תומר שלום שברח לאחר הפסדו בחזרה אל מאחורי הקלעים.

קרונוס הברברי יצא אל הזירה מלווה בסוכנו, מנהל "סוכנות מתאבקים סטייל"(ס.מ.ס), דה סטייל. דה סטייל הציב אתגר פתוח לכל מי שחושב שיש לו את הכוח להתמודד מול המפלצת הדורסנית. להפתעת הקהל, לא אחר מדה שאנל יצא אל הזירה. שאנל אשר רק לפני שבוע תרם את כל שיערו השופע למען חולי סרטן, הפתיע את כולם כשביקש להצטרף לסוכנות. צמד הנמרים יצאו מיד לאחר מכן ואמרו לשאנל שהוא לא צריך להצטרף לסוכנות, שהוא כוכב גדול בפני עצמו ושהצטרפותו לסוכנות תגרום לו להיות "עוד בובה על חוט" בידיו של דה סטייל, בדיוק כמו קרונוס. מיד לאחר מכן התפתח קרב זוגות מקפיץ ומותח שבסופו הצליחו הנמרים להשיג את הניצחון על שאנל. דה סטייל, שלא אהב את ההפסד ברזומה של הסוכנות, שילח את קרונוס בדה שאנל שהתעלל בו עד שבקושי היה יכול ללכת ונותר קירח מכאן ומכאן.

"גורו הכושר" אודי פיטנס יצא אל הזירה וטען שבזמן שהתאמן כל החג בחדר הכושר, כל הקהל היה עסוק בלאכול לביבות וסופגניות מטוגנות. פיטנס הציע אימון כושר אישי חינם לבר המזל שייבחר. פיטנס העלה נער אל הזירה ולאחר שהציק לו, ביקש ממנו לבצע 10 שכיבות שמיכה. לקראת סופן, הפריע פיטנס לנער וצעק עליו שהוא לא בכושר וזרק אותו מהזירה. אודי פיטנס לא וויתר ושאל אם יש מישהו שחושב שהוא מספיק בכושר בשביל להתאמן איתו. אז יצא הסיני המסתורי, שעמד בכל מה שפיטנס נתן ואף התעלה עליו. פיטנס התעצבן ולא נשאר חייב, תקף את הסיני והותיר אותו על המזרן לאחר ששתל אותו עם DDT.

הקרב המרכזי של הערב על אליפות ליגת ההיאבקות הישראלית הפגיש בין האלוף הצעיר, "הזאב הבודד" מקס האבוק לבין המתאבק הוותיק שרון "הבריון" פלטי. הקרב החל בהחלפת מהלומות והתלהט עוד יותר בהמשך. הקרב הגיע לשיאו כאשר לפתע הגיח האייסמן מן הקהל כשהוא מצויד בכיסא והמון זעם בעיניים. האייסמן החל להתפרע ותקף בעזרת הכיסא את הטוען לכתר ואת האלוף. שופט הקרב, גיא, הזדרז לסיים את הקרב ללא הכרעה וכשניסה לעצור את האייסמן הותקף גם הוא. מיד לאחר מכן הותקף גם השופט הדר והחובש שניסה לבדוק את מצבם של המותקפים. אייסמן המשיך לתקוף באכזריות את האלוף ומיד לאחר מכן, לקח את חגורת האליפות והצהיר על כוונותיו - הוא רוצה אותה בחזרה.

IWL9[עריכת קוד מקור | עריכה]

עוד לפני שניתן היה להתחיל במופע, הנמר הלבן החליט להפריע ולדרוש קרב על האליפות במופע העשירי של הליגה. עוד לפני שזכה לקבל תשובה ממנכ"ל הליגה, הנמר השחור יצא וטען שגם לו מגיע קרב על האליפות. המנכ"ל החליט לתת להם הזדמנות להרוויח את הקרב – וקבע קרב "הטוען לכתר" בין צמד הנמרים להמשך הערב!

המופע התשיעי התחיל רשמית במה שאמור היה להיות קרב זוגות חוזר מהמופע הקודם, בין ריקסון רואס וטל בר-און ובין הקנדי קראשרז. הקראשרז יצאו אל הזירה וטענו כי שי קראשר אכל אוזני המן מקולקלות (שאת חלקן הם חילקו לקהל), ולכן אינו כשיר להתאבק. מנכ"ל הליגה קבע שעקב כך, קנדי בולדר ייאבק מול ריקסון רואס בקרב הפותח. לאחר התערבות של שי קראשר בקרב, כאשר ביצע RKO על ריקסון מאחורי גבו של השופט, ניצח קנדי בולדר. מנכ"ל הליגה, שהבין ששי קראשר היה בעצם כשיר, קבע מיידית ששי קראשר יתמודד מול טל בר-און, שניצח אותו במהרה.

הקרב השלישי של הערב היה קרב זוגות, כשמצד אחד ניצבו קרונוס הברברי והרכש החדש של סוכנות המתאבקים סטייל – אודי פיטנס, לבין דה-שאנל ועמוד האש מן הצד השני. לאחר קרב מותח במיוחד וצמוד במיוחד, הכה אודי פיטנס את דה-שאנל עם קפיץ מאחורי גבו של השופט, והצליח לנצח בקרב. לאחר שניסה עמוד האש לעזור לדה-שאנל, הותקף עמוד האש לפתע על ידי סייקו די הענק.

הקרב הרביעי של הערב היה קרב "הטוען לכתר", בין הנמר הלבן לנמר השחור. לאחר קרב מותח במיוחד, הצליח הנמר השחור לגבור על הלבן לאחר פאואר-בומב אימתני, והוא שיתמודד מול אלוף הליגה במופע העשירי!

רגע לפני תחילת הקרב המרכזי, החל הקהל לשיר "יום הולדת שמח" למנחת מופעי הליגה, דאני לי זיסר, שחגגה את יום הולדתה. שופטי הליגה, הדר הורביץ וגיא לנץ, הגיעו לזירה עם מתנה מהליגה בשביל דאני לי. לחגיגות הפריע גיא שקד השחצן, שלקח את המתנה והעיף אותה מחוץ לזירה. לפתע הופיע הסיני, שהצליח, לאחר בעיטת פלה מרשימה, להעיף את גיא שקד מהזירה.

הקרב המרכזי של הערב, קרב האליפות, היה קרב משולש ללא חוקים בין האלוף המכהן – "הזאב הבודד" מקס האבוק, לבין האייסמן ושרון פלטי. לקראת סיום הקרב, הוציא האייסמן מתחת לזירה את השולחן שלא נשבר במופע השביעי, והניח אותו בפינה במטרה להטיח כנגדו את מקס האבוק. לאחר שדחף את השופט הדר הורביץ, ניסה האייסמן להעיף את האבוק על השולחן. האבוק הצליח להפוך את התרגיל, וביצע ספיר שהעביר את האייסמן דרך השולחן, לתשואות הקהל! מיד לאחר מכן ניסה שרון פלטי לחבוט באלוף עם כיסא, אך האבוק הצליח להתחמק ובסופו של דבר הצמיד את פלטי ל-3 ושמר על התואר.

IWL10[עריכת קוד מקור | עריכה]
אלוף ליגת ההיאבקות הישראלית השלישי - הנמר השחור, לאחר הזכייה בתואר במופע IWL10 (צילום: אלון לוין)

לפני שהחל המופע, יצא הנמר השחור אל הזירה על מנת להביע את הערכתו אל מקס האבוק, וללחוץ את ידו. לאחר מכן הזמין הנמר השחור את הנמר הלבן על מנת לפתור את המחלוקת שהתחילה לאחר שהתמודדו אחד נגד השני במופע התשיעי.

חגיגות המופע העשירי החלו רשמית עם דה שאנל בזירה כשהוא מוקף במתנות וקונפטי מכל עבר. דה שאנל הזמין את חברו הטוב ואורחו המיוחד – חנניה טל. חברי "סוכנות מתאבקים סטייל" יצאו אל הזירה על מנת להפריע לחגיגות, אך הוברחו מהזירה על ידי דה שאנל וחנניה. מנהל הסוכנות, דה סטייל, הציע אתגר לדה שאנל - קרב "יום הולדת" – ללא פסילות, נגד חבר הס.מ.ס – אודי פיטנס, ושלח את קרונוס הברברי להביא שופט. קרונוס, שפשוט הרים את השופט גיא וסחב אותו לזירה, הועף מיידית מאזור הזירה על ידי השופט, ולאחר קרב משעשע שראה שימוש במתנות יום הולדת, בלונים, שלט רחוק להילוך איטי ועוד – הצליח דה שאנל להצמיד את אודי פיטנס למזרן ולרשום לזכותו ניצחון ראשון בליגת ההיאבקות הישראלית.

קרב הטיטאנים של הערב בין גיבור העל עמוד האש, לבין המפלצת האימתנית סייקו די. הקרב הרעיד את אולם מבוזה לכל אורכו, כאשר עמוד האש התמודד בגבורה ונראה שסוף סוף סייקו די מצא יריב ראוי ושקול לכוחו הרב, אך בסיום הקרב הצליח סייקו די לנצח את עמוד האש ולהמשיך להטיל אימה על מתאבקי הליגה.

הקרב השלישי של הערב היה בין חבר היכל התהילה של ליגת ההיאבקות הישראלית – שרון פלטי, לבין "הנמר הלבן". לאחר שהשופט לא היה מוכן לספור הצמדה שביצע הנמר הלבן מאחר שהוא נגע בחבל, התעצבן הנמר הלבן ודחף את השופט. בתגובה, השופט פסל את הנמר הלבן שעזב את הזירה בכעס, והעניק את הניצחון לשרון פלטי.

סוכנות המתאבקים סטייל יצאו שוב לכיוון הזירה כשמנהל הסוכנות רותח מעצבים עקב הפסדם מוקדם יותר. דה סטייל המשיך ואמר שקרונוס מתוכנן להתמודד היום בזירה אך הוא אפילו לא טרח לבדוק מול מי. צלילי מוזיקה מוכרת החלו להתנגן כשפתאום נגלה אל הזירה חבר היכל התהילה של ליגת ההיאבקות הישראלית – יוסי השור. קרב אינטנסיבי ופיזי התחולל בזירה כשיוסי הצליח להתגבר על כל מכשולי הסוכנות אך לבסוף, עם התערבות של אודי פיטנס ודה סטייל, הצליח קרונוס הברברי לפגוע ביוסי עם הספיר האימתני ולנצח.

הקרב החמישי של הערב היה בין גיא שקד השחצן לבין הסיני. גיא שקד, שסבל לאורך כל הקרב מקריאות "דורה" מצד הקהל, ביקש לנקום בסיני המסתורי על העלבון שספג מידיו במופע התשיעי. בסיום הקרב הצליח הסיני להביס את גיא שקד ולהשיג את ניצחונו הראשון במופעי הליגה.

הקרב השישי במופע היה הקרב המכריע ביריבות הארוכה בין הקנדי קראשרס לבין ריקסון רואס וטל בר-און – קרב 2 מתוך 3 הכרעות. במהלך הקרב, הצליחו ריקסון וטל להשיג את ההכרעה הראשונה ודקות ספורות לאחר מכן, הצליחו הקנדי קראשרס להשיג את ההכרעה השנייה. במהלך הסיבוב המכריע, שבו שני הצמדים נתנו את כל מה שהיה להם לתשואות הקהל, הצליחו הקנדי קראשרס לנצח ולהשיג את הניצחון המיוחל לקול תשואות הקהל. לאחר הקרב, לחצו שני הצמדים ידיים בהבעת הערכה משותפת.

רגע לפני קרב האליפות, בן "האייסמן" רוזין יצא אל הזירה, וביקש מהשופט – הדר הורביץ, להיכנס לזירה. האייסמן העביר "תדריך", בו הציג ראיות וביקש להוכיח שהשופט הדר הורביץ הפריע לו בקרבות ועקב כך הוא כבר לא אלוף הליגה. האייסמן הציע להדר להתמודד בקרב מולו, אך הדר היסס וסירב. האייסמן סטר להדר בפניו ולתדהמת הקהל, הדר השיב מלחמה, דחף את האייסמן על ישבנו והזמין שופט לזירה. במהלך הקרב המאולתר, האייסמן הטיח את הדר על הזירה שוב ושוב. אך הדר, בדרך פלא, הצליח לנצל רגע אחד של שחצנות על מנת לתפוס את האייסמן בהצמדה ולנצח בקרב לתשואות הקהל.

הקרב המרכזי של הערב היה הקרב על אליפות ליגת ההיאבקות הישראלית, והפגיש בין האלוף מקס האבוק והנמר השחור כאשר הקהל המשולהב חצוי בין שני המתאבקים האהודים. לאחר קרב צמוד ומותח במיוחד, פגע הנמר השחור בטעות בשופט גיא. הנמר הלבן הגיח לפתע אל הזירה, כשבידו חגורת האליפות שמכוונת לפגיעה ישירה בחברו הטוב והטוען לכתר, הנמר השחור. הקהל ההמום היה בטוח שהנמר הלבן הולך לעלות לנמר השחור בקרב האליפות ולפגוע בו לאור האירועים האחרונים, אך רגע לפני שזה קרה, הנמר הלבן הושיט לנמר השחור את חגורת האליפות. הנמר השחור לא בזבז זמן וחבט במקס האבוק עם חגורת האליפות. השופט הוחזר אל תוך הזירה, והנמר השחור הצליח להצמיד את מקס האבוק, ולזכות באליפות הליגה.

IWL11[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הערב פתחו צמד הנמרים, הנמר הלבן ואלוף ליגת ההיאבקות הישראלית – הנמר השחור, בחגיגת האליפות שלהם. הנמרים הסבירו מה הניע את מעשיהם מאז המופע הקודם – הכסף והזהב. הנמר השחור התייחס לקרב האליפות שתוכנן להמשך הערב, הנמר השחור מול מקס האבוק בקרב חוזר. הנמר השחור שלף את חוזה קרב האליפות שנחתם לפני המופע העשירי והודיע שלא היה בו סעיף לקרב חוזר ולכן הוא לא מוכן להתמודד מול מקס האבוק בקרב. הנמר השחור גם הודיע שיתבע את הליגה ואת מנכ"ל הליגה, מר איתן לוי באופן אישי, אם יכריחו אותו להגן על האליפות בקרב באותו הערב. תוך כדי שמר לוי בדק את החוזה, יצא האלוף הקודם – מקס האבוק אל הזירה להתעמת עם הנמרים. לאחר ששני הנמרים תקפו את מקס האבוק, הופיע חברו הטוב של האבוק – קן קרביס, שחזר מניו יורק לאחר היעדרות של שנה מהליגה, והציל אותו. עקב כך הודיע מנכ"ל הליגה כי באותו הערב – הנמרים יתמודדו מול מקס האבוק וקן קרביס – ואם האבוק וקרביס ינצחו – מקס האבוק יקבל קרב על האליפות במופע ה-12 של הליגה.

הקרב הפותח של הערב היה קרב זוגות, בין חברי סוכנות המתאבקים סטייל – קרונוס הברברי ואודי פיטנס, לבין ריקסון רואס וטל בר-און. לאחר קרב מלהיב שכלל מלחמת "מי יותר חזק" בין קרונוס לטל – הצליחו טל וריקסון לנצח, אחרי שאודי פיטנס פגע בקרונוס באמצעות מוט הכיפוף שלו.

לקרב הבא של הערב יצא הפוקימון מאסטר של ליגת ההיאבקות הישראלית – דה שאנל, וחיפוש פוקימונים בקהל. דה שאנל הודיע לקהל שהוא מצא את הפוקימון הכי נדיר והכי גדול ליד הזירה, האורות חשכו ואז התברר שהפוקימון הנדיר הוא איימת הליגה, סייקו די. כל נסיונותיו של שאנל לתפוס את סייקו די לא הרשימו את הענק, אחרי שמעך את פיקאצ'ו והטיח את שאנל עם הצ'וקסלאם, ניצח סייקו די בקרב.

לפני שהערב יכול היה להמשיך, יצא אל הזירה בן "האייסמן" רוזין, שהתלונן על כך שהוא לא מקבל כבוד על כל מה שהוא עושה מחוץ לזירה או בתוך הזירה ועל כך שהודיעו לו שהוא כבר לא בתמונת האליפות. את האייסמן קטע חבר היכל התהילה של הליגה, שרון פלטי שהזכיר לו שהוא הפסיד לשופט הדר הורביץ במופע הקודם ושבכלל – אלמלא התערבות של האייסמן בקרב האליפות בו לקח שרון חלק במופע השמיני – שרון היה האלוף היום. לפני שהאייסמן ופלטי סיימו את כל מה שהיה להם להגיד, יצאו לכיוון הזירה הקנדי קראשרז – קנדי בולדר ושי קראשר, ואיתגרו את האייסמן ופלטי לקרב זוגות באותו הרגע. לאחר קרב מותח ומלהיב במיוחד, הצליחו הקנדי קראשרז להוכיח שוב למה הם הצמד הטוב בישראל – וניצחו בקרב.

בקרב הרביעי של הערב, התמודד גיא שקד השחצן אל מול בוגר אקדמיית ליגת ההיאבקות הישראלית, והשופט לשעבר – הדר הורביץ. במהלך הקרב היה נראה כי ידו של הדר על העליונה, אך בשלב הזה האייסמן יצא לכיוון הזירה והסיח את דעת השופט. גיא שקד ניצל את ההזדמנות, בעט בהדר הורביץ מתחת לחגורה, ובכך ניצח בקרב. לאחר שהסתיים הקרב, תקף האייסמן את הורביץ והטיח אותו בזירה 3 פעמים עם ה"אייס ברייקר", עד שצוות הליגה הצליח לגרום לאייסמן לצאת מהזירה.

בקרב המרכזי של הערב – התמודדו צמד הנמרים מול מקס האבוק וקן קרביס. בקרב צמוד ומותח מאוד, שגלש לא פעם גם אל מחוץ לזירה ואל תוך הקהל. בסופו של הקרב, ניסה הנמר השחור לחבוט במקס האבוק עם חגורת האליפות, כפי שעשה במופע הקודם, אך האבוק הצליח להטיח את הנמר השחור בזירה, להצמידו ולנצח בקרב. כך נקבע שבמופע ה-12 של הליגה – מקס האבוק יתמודד מול הנמר השחור בקרב על אליפות ליגת ההיאבקות הישראלית.

הפעילות בפתח תקווה (2016–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2016 עברה פעילות הליגה למשכנה הקבוע החדש, באולם "מבוזה" באזור התעשייה "סגולה" בפתח תקווה.

IWL12[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הערב פתחו צמד הנמרים – הנמר הלבן והנמר השחור, אלוף ליגת ההיאבקות הישראלית. הנמר השחור הכריז כי אין למקס האבוק שום סיכוי לנצח בקרב מולו הערב, והנמר הלבן הודיע שהוא מתכנן לזכות ברויאל ראמבל ולבסס את מעמדם של הנמרים כאלופים היחידים בליגה. אל הזירה הגיע מקס האבוק, מלווה בחברו הטוב קן קרביס, והכריז כי אין שום סיכוי שהוא לא עוזב את IWL12 בתור האלוף. לא חלף זמן רב עד שאל הזירה הגיעו חברי "סוכנות המתאבקים סטייל", טל בר-און, ריקסון רואס ובן "האייסמן" רוזין. לבסוף, הגיע הדר הורביץ לזירה מה שהוביל להתפתחות תגרה בין כל המתאבקים שבזירה. שמנכ"ל הליגה, מר איתן לוי, עצר את כולם והכריז על קרבות לאותו הערב.

הקרב הראשון של הערב היה קרב הזוגות בין טל בר-און וריקסון רואס לבין קרונוס ואודי פיטנס, כאשר המנצחים בקרב נכנסים ביחד אל הרויאל ראמבל. לאחר שמנהל הס.מ.ס – דה סטייל הסיח את דעת השופט, הצליח קרונוס לפגוע בטל בר-און בספיר אימתני ולנצח בקרב.

הקרב השני של הערב היה הקרב בין הנמר הלבן לבין קן קרביס, כאשר המנצח בקרב ייכנס אחרון לקרב הרויאל ראמבל. בקרב מותח במיוחד, בו כל אחד מהמתאבקים השתמש בכל המהלכים הכי גדולים שלו, הצליח לנצח הנמר הלבן באמצעות שימוש בחבלים כיתרון, ללא ידיעת השופט.

היריבות המרה בין האייסמן להדר הורביץ עלתה שלב בקרב השלישי של הערב – בו המפסיד יצטרך להיכנס ראשון לקרב הרויאל ראמבל. הדר הראה נחישות וסיבולת לאחר שספג סופלקסים רבים, אך האייסמן הערמומי הצליח בסופו של דבר להצמיד אותו ולנצח בקרב. הדר הורביץ ייכנס ראשון לקרב הרויאל ראמבל.

רגע לפני קרב האליפות, יצא אל הזירה "קנדי" בולדר שהותקף באכזריות במהלך אימון כושר בו היה עם שותפו שי "קראשר". בולדר הכריז כי הוא לא ישקוט ולא ינוח, עד שימצא מי אחראי לתקיפה – ושאף אחד לא בטוח. הוא גם הכריז שכעת – זה הזמן של שי "קראשר" – וששי הולך לזכות ברויאל ראמבל. שי "קראשר" יצא אל הזירה וצמד ה"קנדי קראשרס" התחבקו לתשואות הקהל.

הקרב הרביעי של הערב היה קרב ללא פסילות על אליפות ליגת ההיאבקות הישראלית – בין הטוען לכתר - מקס האבוק לבין אלוף ליגת ההיאבקות הישראלית – הנמר שחור. בקרב ברוטאלי במיוחד, הנמר השחור ניסה לעשות הכל על מנת לנצח את מקס האבוק אך הזאב הבודד של הליגה חזר והטיח באכזריות את הנמר השחור דרך כסא. לאחר התערבות של הנמר הלבן, רץ החוצה חברו של האבוק – קן קרביס שהעיף את הנמר הלבן מהזירה. כשהאבוק הרים את הנמר השחור על מנת לסיים אותו, הסתכל קרביס על האבוק, אמר לו "I’m Sorry, you don't deserve it", ולתדהמת הקהל – הכה בו מתחת לחגורה. לאחר מכן הטיח קרביס את האבוק על הזירה, גרר את הנמר השחור על האבוק והורה לשופט לספור ל-3. המנצח בקרב – ועדיין אלוף ליגת ההיאבקות הישראלית – הנמר השחור.

שי קראשר (עם קנדי בולדר) לאחר הניצחון בקרב הרויאל ראמבל ב-IWL12 (צילום: אלון לוין)

הקרב המרכזי של הערב היה קרב רויאל ראמבל של 20 משתתפים, כאשר המנצח בקרב יזכה לקרב אליפות במופע הבא של הליגה – IWL13.

אל המשתתף הראשון בקרב – הדר הורביץ, הצטרף המשתתף שהגריל את מס' 2 – שי "קראשר".

במהלך הקרב נרשמו כמה כניסות מפתיעות של מתאבקים חדשים בליגה כמו דנינו ויובל גולדשמיט. כניסות מפתיעות נוספות היו של מנהל סוכנות המתאבקים סטייל – "דה סטייל" – שניסה להחתים את סייקו די אל הסוכנות שלו במהלך הקרב, והיישר מפארק היורה – הדינוזאור האימתני “TRX”, שלמרות גודלו, הצליח לשרוד עם מתאבקי ה-IWL כחצי דקה בלבד. כמו כן, חנניה טל, אושיית הפייסבוק, הצליח לשרוד בזירה את מרבית הקרב, ואף ביצע Stink face, לתשואות הקהל.

ארבעת המשתתפים האחרונים בקרב היו שני המתאבקים הראשונים שנכנסו לקרב – הדר הורביץ ושי "קראשר", ושני המתאבקים האחרונים שנכנסו לקרב – האייסמן והנמר הלבן. הדר הורביץ הצליח להדיח את האייסמן, אך לאחר מכן הודח בעצמו על ידי הנמר הלבן. שני המשתתפים האחרונים – שי "קראשר" והנמר הלבן.

אל הזירה יצא קנדי בולדר על מנת לעודד את שי, אך הותקף מאחור על ידי הנמר השחור, שאזק אותו אל הזירה באזיקי פלדה. כנגד כל הסיכויים, הצליח שי קראשר להתגבר על צמד הנמרים, ולהדיח את הנמר הלבן מעל החבל העליון – וניצח בקרב הרויאל ראמבל לתשואות הקהל הרב שפקד את האולם.

כך נקבע קרב האליפות במופע הבא: הנמר השחור נגד שי "קראשר"!

בקרב הרויאל ראמבל של הליגה השתתפו לפי סדר הכניסות: הדר הורביץ, שי קראשר, יובל גולדשמיט, עמוד האש, חנניה טל, TRX, דנינו, קרונוס הברברי, אודי פיטנס, ריקסון רואס, גיא שקד, שרון "הבריון" פלטי, הסיני, טל בר-און, סייקו די, דה סטייל, "האמריקן אולסטאר" קן קרביס, מקס האבוק, בן "האייסמן" רוזין והנמר הלבן.

סדר ההדחות בקרב הרויאל ראמבל: TRX, דנינו, עמוד האש, יובל גולדשמיט, חנניה טל, אודי פיטנס, סייקו די, דה סטייל, ריקסון רואס, טל בר-און, הסיני, קרונוס הברברי, מקס האבוק, "האמריקן אולסטאר" קן קרביס, שרון "הבריון" פלטי, גיא שקד, בן "האייסמן" רוזין, הדר הורביץ והנמר הלבן.

IWL13[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הערב פתחו הנמרים, שהציגו בפני הקהל את "פוליסת הביטוח" – בדמות שומר הראש החדש שלהם – סייקו די. לאחר שהנמרים המשיכו כהרגלם להתרברב, יצאו אל הזירה הקנדי קראשרס, שהבטיחו לנמרים שהערב יוכתר אלוף חדש לליגה – שי קראשר. לאחר מכן חשף קנדי בולדר שהשיג את סרטון מצלמת האבטחה מיום התקיפה שלו – בו רואים בבירור כי צמד הנמרים אחראי לפציעתו מחודש דצמבר. בולדר הוסיף כי הם ציפו שהנמרים ינסו להשיג מישהו שישמור עליהם – והקנדי קראשרס לא נשארו חייבים – והציגו את חבר היכל התהילה של הליגה – יוסי השור. הקנדי קראשרס ויוסי השור הצליחו לזרוק את הנמרים וסייקו די אל מחוץ לזירה אל תשואות הקהל.

הקרב הראשון של הערב היה קרב זוגות – בו הדר הורביץ ושותף לבחירת הנהלת הליגה, התמודד מול יריבו הוותיק בן "האייסמן" רוזין ושותף שהליגה בחרה גם בשבילו. שותפו של הדר היה המתאבק הצעיר יובל גולדשמיט, ואילו לדאבונו של האייסמן – שותפו היה גיא שקד. למרות שבמהלך הקרב הביע האייסמן את אי שביעות רצונו מהשותף שנבחר לו, הצליח גיא שקד לפגוע ביובל עם בעיטה מתחת לחגורה מאחורי גבו של השופט ולנצח בקרב.

הקרב השני של הערב היה הקרב בין קן קרביס למקס האבוק, בעקבות בגידתו של קרביס בחברו הטוב לשעבר במופע הקודם. לאחר כניסתו של קרביס, האבוק התפרץ אל הזירה והקרב ביניהם החל מיד. לאחר מספר דקות בהן השופט לא הצליח להשתלט על שני המתאבקים, הכריז השופט על פסילה כפולה ונעזר בצוות הליגה על מנת להפריד בין השניים.

הקרב השלישי של הערב היה בין יוסי השור לנמר הלבן כשבפינתו ניצב סייקו די. לאחר קרב מותח, הצליח הנמר הלבן לגנוב את הניצחון בקרב עם קצת עזרה של סייקו די מאחורי גבו של השופט.

בשבועות האחרונים היו שמועות רבות בנוגע לטל בר-און – שבכוונתו לנסות את מזלו בחו"ל. עקב כך יצאו טל בר-און וריקסון רואס אל הזירה כדי להתייחס לשמועות הללו ולעתיד הצוות. טל אימת את השמועות והודיע שהוא עוזב לתקופה לא ידועה לארצות הברית. אל הזירה יצאו חברי סוכנות המתאבקים סטייל, על מנת ללגלג בפעם האחרונה על טל וריקסון. ריקסון איתגר את דה סטייל לקרב נוסף ואחרון בין שני הצמדים, דה סטייל הסכים בתנאי שאם ריקסון וטל מפסידים – ריקסון יהיה חייב להצטרף אל הסוכנות. לאחר קרב קצבי ומהיר – הצליח טל בר-און להצמיד את קרונוס ולנצח בקרב. לאחר הקרב הקהל הודה לטל בר-און ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו.

לכבוד יום האהבה, קיימה הליגה תחרות מיוחדת – מי יזכה בדייט עם דאני לי? דנינו, הסיני, עמוד האש, הדינוזאור TRX וחנניה טל ניסו להרשים כל אחד את הגברת דאני לי על מנת לזכות בדייט הנחשק. דאני לי הכריזה שהיא אינה יכולה לבחור במנצח אחד והחליטה שהיא בוחרת בכולם. דנינו הודיע שהוא לא מוכן שבחורה שלו תצא עם מישהו אחר חוץ ממנו ושזה סופי, לשמחת הקהל, המתאבקים הנוספים בזירה דאגו להשתיק את דנינו, זרקו אותו אל מחוץ לזירה ולאחר מכן חגגו עם דאני לי.

בשלב זה הוכרז כי המתאבק הבין לאומי וכוכב TNA iMPACT - רובי E, יגיע לארץ ויתאבק במסגרת המופע ה-14 של הליגה – שיתקיים ביום חמישי, ה-6 באפריל.

הקרב המרכזי של הערב היה הקרב על אליפות ליגת ההיאבקות הישראלית, בין הטוען לכתר – שי קראשר, ואלוף ליגת ההיאבקות הישראלית – הנמר השחור. במהלך הקרב ניסו סייקו די והנמר הלבן להתערב, אך קנדי בולדר ויוסי השור עצרו בעדם. בזמן שכל המעורבים התקוטטו מחוץ לזירה, הנמר השחור זינק על כולם. כאשר ניסה לחזור לזירה ולקפוץ על שי קראשר, הצליח שי באחד מרגעי השיא של הקרב לתפוס אותו עם SKO משום מקום! נראה היה ששי קראשר הולך להפוך לאלוף החדש, אך הנמר הלבן משך את השופט אל מחוץ לזירה לפני שהספיק לספור ל-3. לאחר מכן נכנס הנמר הלבן אל הזירה וירק תמיסת "ערפל כחול" בפניו של שי, מה שאיפשר לנמר השחור לנצח בקרב ולשמור על התואר. לאחר מכן התפתחה תגרה בין שני הצדדים, שבמהלכה הצליחו הנמרים וסייקו די להשתלט על הקנדי קראשרס. גם יוסי השור שנחלץ לעזרת חבריו לא הצליח להציל את המצב, בזמן שהנמרים וסייקו די תוקפים אותו ומשאירים אותו על הרצפה. הנמרים לא הסתפקו בזאת והמשיכו לפגוע בידו הפצועה של קנדי בולדר באמצעות כסא.

IWL14[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המופע פתחו צמד הנמרים, שהחליטו לעשות טקס לוויה לקנדי קראשרס, לאחר שתקפו אותם באכזריות בסיום המופע הקודם. מנכ"ל הליגה, מר איתן לוי, לא הסכים לעמוד בחוסר מעש, עלה לזירה והודיע לנמר השחור שכדאי שיתכונן לקרב האליפות שלו מול המתאבק הבין לאומי וכוכב "אימפקט רסלינג", רובי אי, בסוף הערב, והורה לנמר הלבן להישאר בזירה – כי הקרב שלו לערב מתחיל מיד.

בקרב הראשון של הערב התמודד הנמר הלבן מול המתאבק הצעיר יובל גולדשמיט. לאחר קרב שהלהיב את הקהל במיוחד הצליח הנמר הלבן עם עזרה משומר ראשו, סייקו די, להצמיד את יובל לניצחון.

הקרב הבא של הערב היה בין בן "האייסמן" רוזין לבין יהורם לנדאו, שערך את הופעת הבכורה שלו בליגה. למרות נחישות וכוח רצון של לנדאו, זה לא היה מספיק ובסופו של דבר הוא הובס על ידי האייסמן.

הקרב השלישי של הערב היה בין "מלך הקריוקי של ישראל" דנינו ובין הדר הורביץ. למרות שבמרבית הקרב הייתה ידו של דנינו על העליונה, בסופו של דבר הוא הובס על ידי הורביץ הצעיר.

הקרב הרביעי של הערב תוכנן להיות קרב ללא פסילות בין מקס האבוק לקן קרביס. לאחר שהגיעה הודעה מקרביס שטיסתו מניו יורק בוטלה והוא לא הצליח להגיע למופע, יצאו חברי סוכנות המתאבקים סטייל אל הזירה תוך שדה סטייל מנסה לשכנע את האבוק להצטרף לסוכנות בתור סוחב התיקים של קרונוס ופיטנס. האבוק לא נשאר אדיש ותקף את חברי הסוכנות שהשתלטו עליו בזריזות אך שאז להפתעת כולם, דה שאנל יצא אל הזירה ועזר להאבוק לזרוק את הסוכנות אל מחוץ לזירה. באותו הרגע הוכרז קרב זוגות בין הצמדים שבסופו הצליחו מקס האבוק ושאנל להביס את קרונוס ואודי פיטנס.

לאחר שבמופע הקודם הפסיד יוסי השור בשל התערבותו של סייקו די, נפגשו השניים לראשונה בקרב אחד על אחד בזירה. לאחר קרב איתנים פיזי במיוחד בו הציגו המתאבקים יכולות שלא הפגינו לפני כן – הצליח השור לנצח בקרב, והפך להיות הראשון שניצח את סייקו די בליגה.

אושיית הרשת חנניה טל יצא אל הזירה והודיע כי הוא מאתגר כל אחד ממתאבקי הליגה לקרב. אל הזירה יצא לא אחר מהדינוזאור האימתני - TRX, שלאחר קרב קצר מחץ את חנניה והשיג את הניצחון.

בקרב השביעי של הערב התמודד אלוף ליגת ההיאבקות הישראלית, הנמר השחור, מול המתאבק הבין לאומי וכוכב "אימפקט רסלינג", רובי אי, על אליפות ליגת ההיאבקות הישראלית. היריבות בין השניים החלה בחילופי מילים במהלך החודשיים האחרונים והגיעה לשיאה כאשר הנמר השחור סטר לרובי אי בשידור חי בערוץ הספורט. הקרב היה מותח ומלהיב, ונראה היה כי רובי אי הולך לסיים את הערב כאלוף הליגה, אך לאחר שהשופט נפגע ונפל, התערבו הנמר הלבן וסייקו די בקרב. בתחילה הצליח רובי אי להתגבר עליהם, אך בסופו של דבר זה לא הספיק והוא הובס על ידי הנמר השחור ששמר בכך על האליפות. הנמרים לא סיימו כאשר הנמר השחור ניצח והתכוננו להמשיך ולתקוף את רובי אי בסיום הקרב. לצערם, מתאבקי הליגה נחלצו לעזרת רובי והבריחו את הנמרים וסייקו די מהזירה. רובי אי הודה לקהל המדהים שהגיע לצפות בליגת ההיאבקות הישראלית ומתאבקיה שנותנים את כל כולם. בהמשך רובי ציין שאמנם הוא לא ניצח הערב אך בפעם הבאה שהוא יחזור לליגת ההיאבקות הישראלית – הוא יזכה באליפות כמו שתכנן.

The Rage - Wrestling Megashow[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2017 התקיים בארץ מופע היאבקות גדול בהשתתפות אגדות היאבקות רבות, ביניהן קווין ואן אריק, טטנקה, מאט סיידל ועוד. ליגת ההיאבקות הישראלית קיימה 4 קרבות במופע, השלושה הראשונים כחלק מקרבות החימום של האירוע.

בקרב הראשון ניצח ריקסון רואס את האייסמן.

הקרב השני היה קרב הענקים - בו הצליח טל בר און לנצח את סייקו די האימתני.

בקרב השלישי ניצח מקס האבוק את חברו הטוב לשעבר - "האמריקן אולסטאר" קן קרביס.

הליגה פתחה רשמית את המופע הגדול בקרב זוגות בין הנמרים לבין הקנדי קראשרס. לאחר קרב מלהיב במיוחד שהעמיד את כל הקהל על הרגליים, הצליח להטיח הנמר הלבן את חגורת אליפות הליגה בפניו של קנדי בולדר מאחורי גבו של השופט, ואיפשר בכך לנמר השחור להשיג את הניצחון.

IWL15[עריכת קוד מקור | עריכה]
תלמידי האקדמיה ביחד עם רוסטר המתאבקים ועם קווין ואן אריק (צילום: אלון לוין)

המופע ה-15 של הליגה התקיים ב-24/8/17.

הערב התחיל חם במיוחד – כשריקסון רואס, שחזר מסבב קרבות היאבקות בלוס אנג'לס, התמודד מול המתאבק הצעיר יובל גולדשמיט. הקרב היה מותח וכלל מהלכים אוויריים ואקרובטיים משני הצדדים, אך לבסוף הצליח ריקסון הוותיק להביס את יובל.

מיד בתום הקרב יצא אל הזירה גיא שקד השחצן. גיא זלזל ביובל, וקרא לריקסון להתמודד נגדו בקרב באותו הרגע. ריקסון, שלא נשאר חייב, הגן על יובל והודיע לגיא שקד שאם הוא כל כך רוצה קרב – יש לו מתמודד בדיוק בשבילו – טל בר-און. טל, שחזר אל הליגה מאקדמיית ההיאבקות של הדאדליז – ניצח את גיא שקד והשתיק אותו, לתשואות הקהל.

אושיית הפייסבוק חנניה טל, שהפסיד במופע הקודם ל-TRX, הגיע לזירה ודרש קרב על אליפות הליגה. אל הזירה יצא הנמר הלבן, שהודיע לו שהוא לא יתקרב בשום צורה אל האליפות, אבל הוא יכול להתמודד נגד סייקו די. סייקו די היה קרוב מאוד לחסל את חנניה, אך אל הזירה יצא הדר הורביץ, וכך התחיל הקרב השלישי של הערב – בין הדר לסייקו – כאשר בסופו יתרון הגודל והכוח של סייקו גברו על הנחישות של הדר – והוא ניצח את המתמודד הצעיר.

לקולות בוז צורמים, יצא אל הזירה האמריקן אול סטאר – קן קרביס. להפתעתו של קרביס, הגיע לזירה ליאור "לילו" ליבמן, שערך את הופעת הבכורה שלו בליגת ההיאבקות הישראלית. בין השניים התפתח במהרה קרב תחרותי במיוחד, שבסופו הצליח ליבמן להביס את קרביס.

כפי שהבטיח דה סטייל, נערכה במופע "ועדת משמעת" לחברי סוכנות המתאבקים סטייל, עקב ההפסדים הרבים אותם ספגה הסוכנות במופעים האחרונים. סטייל הציג את החבר החדש בסוכנות – אלוף הליגה הראשון – בן "האייסמן" רוזין. דה סטייל הודיע לחברי הסוכנות ולקהל ש"מישהו אחד נכנס, מישהו אחר יוצא" – ואז תקפו האייסמן ואודי פיטנס את קרונוס באכזריות. הסוכנות החדשה לא יצאה מהזירה לפני שדה סטייל סטר לקרונוס והותיר אותו מושפל ונבגד, לבד בזירה.

הקרב המרכזי של הערב היה קרב זוגות על אליפות ליגת ההיאבקות הישראלית, בין הנמרים לבין הקנדי קראשרס, כאשר אם מישהו מהקנדי קראשרס מנצחים, שי קראשר זוכה באליפות הליגה.

כאשר יצאו הנמרים ביחד עם סייקו די אל הזירה, הודיע להם השופט כי אינו מוכן שהקרב יהפוך לקרב של 3 נגד 2, והעיף את סייקו מהזירה. הקרב התחמם מהר, כששני הצמדים מטיחים ומעיפים אחד השני בכל רחבי "מבוזה". לאחר קרב ארוך ומותח, הצליח שי קראשר לפגוע בנמר השחור עם RKO ולהצמידו לספירה ל-3. היה נראה ששי קראשר הוא אלוף הליגה החדש, אך עמית מגנזי, שופט הליגה שהיה מחוץ לזירה, הודיע לשופט הקרב גיא, שרגלו של הנמר השחור הייתה על החבל במהלך ההצמדה. מנכ"ל הליגה נאלץ להגיע להחלטה להתחיל את הקרב מהתחלה. כאשר הקרב התחיל, ניצלו הנמרים את ההזדמנות לתקוף את הקנדי קראשרס ולהיפטר מקנדי בולדר. זה לא הספיק לנמר השחור, שפגע בשי קראשר עם RKO משלו וניצח בקרב כדי לשמור על האליפות. לאחר הקרב תקפו הנמרים את הקנדי קראשרס עם כיסא, ונראה היה שמעבר לסיום הסכסוך עם הקראשרס, הנמרים רצו גם לסיים את הקריירה שלהם.

האקדמיה של ליגת ההיאבקות הישראלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הליגה מפעילה את אקדמית ההיאבקות הגדולה בישראל, בהדרכת לידור בושרי. האקדמיה נותנת בית ומענה לכל אוהדי ההיאבקות המקצועית בארץ ומספקת להם מקום מפגש חווייתי בו יכולים האוהדים שרוצים להפוך את חלומם למציאות ולהתאחד תחת קורת גג אחת.

באימוני ההיאבקות משולבים אלמנטים רבים התורמים להתפתחות המתאמן כגון אימוני כוח ובניית מסת שריר, גמישות, קואורדינציה, שיווי משקל, סבולת, כוח מתפרץ וויסות כוח תוך הקניית תחושת מסוגלות, ערכיות, משמעת עצמית, אחריות כלפי האחר ודוגמה אישית.

אלמנט נוסף אשר תורם רבות לחיזוק הביטחון העצמי של המתאמן הוא השתתפות בהופעות האקדמיה מול קהל ובמגוון תפקידים כאשר הטובים מבוגרי האקדמיה יזכו להופיע בהופעות הרשמיות של "ליגת ההיאבקות הישראלית" ולהיות חלק מקבוצת המתאבקים המקצועיים של הליגה.

האימונים באקדמיית ההיאבקות נערכים על ציוד מקצועי בלבד הכולל גם זירת היאבקות מקצועית מארצות הברית ואביזרי כושר שונים לאימונים פונקציונליים מקצועיים ובהשגחת מאמן מוסמך.

המאמן לידור בושרי הוא מאמן כושר ואימון קטינים ומאמן היאבקות מקצועית, הראשון בארץ אשר מוסמך מטעם מכון וינגייט ובעל ידע עשיר וניסיון נרחב בתחום ההיאבקות המקצועית.

במסגרת פעילות האקדמיה - התקיימו חמישה מופעי ראווה של תלמידי האקדמיה, בהם הציגו את מה שלמדו באימונים בקרבות מרשימים, לעיני משפחה, חברים ואוהדים.

אלופי ליגת ההיאבקות הישראלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפות ליגת ההיאבקות הישראלית (צילום: אלון לוין)
אלוף חדש ניצח את... מופע תאריך משך זמן כהונה מיקום
בן "האייסמן" רוזין הנמר השחור IWL1 23.5.13 831 תל אביב
מקס האבוק בן "האייסמן" רוזין IWL6 17.8.15 252 רחובות
הנמר השחור מקס האבוק IWL10 25.4.16 531 רחובות
ריקסון רואס הנמר השחור IWL16 8.10.17

2400+

פתח תקווה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[1] מידע נלקח מתוך האתר הרשמי של ליגת ההיאבקות הישראלית

  1. ^ ליגת ההיאבקות הישראלית - IWL, באתר www.israeliwrestling.co.il